"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Silveri

Re: Malifaux

Viesti Kirjoittaja Silveri »

NorjanPaavi kirjoitti:
Silveri kirjoitti:Jahas, turnausta pitää näköjään alkaa sitten järkkäilemään.
1. Kuinka toimitaan figujen kanssa jotka eivät ole/ehdi ilmestyä turnaukseen mennessä? Kesäksi on luvattu aika iso setti figuja, mutta aikataulut tuppaavat välillä venyä. Onko tuo korvaavien figujen käyttö minkälaisella pohjalla? Esimerkiksi itselläni olisi suuri hinku pelta Arcanistien Gunsmithiä. Näillä näkymin näyttäisi hieman huonolta. Varmaa julkausu ajankohtaa ei vielä taida olla? Ajatuksena olisi käyttää korvaavana figuna: Kyseistä figua
Meh, itse suhtautuisin hieman penseästi proxyttamiseen, mutta neuvotellaan tästä vielä lähempänä.
2. Kuinka tarkasti noudatetaan muita Wyrdin turnausmittelöiden sääntöjä?
Kohtuullisen tarkasti, mutta hyvin perustein on mahdollista joustaa? Minkä suhteen erityisesti on ongelmia'?
3. Tarkempi aikataulu varmaan tulee joskus?
Jeh, kunhan keritään.
4. Onko tuota V2 korttien yhteistilausta tulossa?
Jeps. Kts. edellinen vastaus.
5. Onko järjestäjillä kaikki tarvittava? Eli siis onko tarvetta talkoohengelle?
Maastokrääsää tehdään sitä mukaa kun aika ja intressit riittävät (onneksi sitä on kohtuullisesti kertynyt myös varastoon). Periaatteessa ei pitäisi olla ongelmia, mutta toki otamme lainamaastoa turnaukseen vastaan. Apu sinänsä on tervetullutta, mutta ainakin omien aikataulujeni puitteissa on kohtuullisen vaikeata järjestää aikaa enää maastontekosessioille. Lisäksi väsään lähinnä WorldWorksGamesin TerrainLinX-settiä tällä hetkellä, joka on kohtuullisen tylsähköä väkertelyä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Silveri

Positive kirjoitti:Team Oulu pyytäisi ettei turnaus mene päällekkäin jos tuolla vielä tänä vuonna järjestetään Vtes turnaus
kun meikäläisistä ainakin kaksi menee siihen.
Millä pisterajalla tuo muuten pelataan?
Tuskin menee, kun Hammerheart on tyypillisesti Vampirea halunnut korteilla pelata ropeconissa. Katsotaan. PIsteet taisi olla 35ss+15ss reservi, mutta pitää vielä tarkistaa.
Silveri

Eli turnaus lauantaina. Wyrdiltä tai WorldWorksGamesilta ei ole palkintoruinauksiin vastauksia kuulunut :(

Kaapin perukoilta saattaa jotain vielä vanhastaan löytyä, mutta ei ole Malifauxia tarjolla. Tarkkaa aikaa ei ole vielä päätetty.
Silveri

Turnauksen aikataulu:

Turnaus järjestetään lauantaina. 3 erää.

1. erä klo 10:00-12:00
2. erä klo 12:30-14:30
3. erä klo 14:30-16:30

35 ss eräkoko, poolilista 50 ss. Poolilistat oltava turnausjärjestäjillä viimeistään viikkoa ennen turnausta (yv). Vain yksi Master, mutta jos Henchmanin hinta maksetaan poolilistassa, voi turnauslistassa Henchmania käyttää myös Masterina normaaliin tapaan (turnauslistoihin ei kuitenkaan yhtä Masteria enempää, oli sitten "aito" tai upattu Henchman). jos poolilistassa ei "aitoa" Masteria, voi Henchmanin ottaa Masteriksi 0 ss hintaan.

Säännöstöinä Gaining Ground, Rising Powers ja uusimmat erratat, 2. ed kortit (printatut sallitaan). Figut tulee olla maaleissa (kts. Gaining Ground), proxytys sallittua GG paikallisturnausten mukaan turnausjärjestäjien veto-oikeudella, proxyt hyväksytettävä vähintään 2 viikkoa ennen turnausta (yv), viestiin mukaan kuva figusta tai linkki valmistajan/myyjän sivuilla olevaan kuvaan).

Palkinnot eivät tällä kertaa ole erityisen suuria, koska sponsorikyselyihin emme saaneet vastausta. Mallia "kaapin perukoilta jotain vanhoja sponsseja".

Pöytiä varattu 6 kpl, eli pelaajia mahtuu vielä mukaan.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Silveri kirjoitti: Säännöstöinä Gaining Ground, Rising Powers ja uusimmat erratat, 2. ed kortit (printatut sallitaan). Figut tulee olla maaleissa (kts. Gaining Ground), proxytys sallittua GG paikallisturnausten mukaan turnausjärjestäjien veto-oikeudella, proxyt hyväksytettävä vähintään 2 viikkoa ennen turnausta (yv), viestiin mukaan kuva figusta tai linkki valmistajan/myyjän sivuilla olevaan kuvaan).

Palkinnot eivät tällä kertaa ole erityisen suuria, koska sponsorikyselyihin emme saaneet vastausta. Mallia "kaapin perukoilta jotain vanhoja sponsseja".

Pöytiä varattu 6 kpl, eli pelaajia mahtuu vielä mukaan.
Kuullostaa asialliselta. Voisitko laittaa vielä nou aikataulut päivämäärinä niin helpottaa osallistumista. Näin vältyttäisiin (ainakin omalta osalta) epäselviltä tilanteilta. Kiitos
Silveri

Lauantai on sellainen päivä kuin 30.7.

1. erä lauantaina 30.7.2011 klo 10:00-12:00
2. erä lauantaina 30.7.2011 klo 12:30-14:30
3. erä lauantaina 30.7.2011 klo 14:30-16:30

Epäselvyyksien välttämiseksi korostan vielä, että turnaus järjestetään yhden päivän aikana kolmessa 2 tuntia kestävässä erässä. Ensimmäisen erän jälkeen puolen tunnin ruokailu- ja nenänkaivuutauko (parhaimpia saaliita EI palkita, eikä toisaalta haluta nähdäkään).
Deepah

Viesti Kirjoittaja Deepah »

Terve,

Faban kasiedikka karkotti luotaan törkeiden figumäärien takia, joten uutta motivaatiota maalailuun haenkin nyt Malifauxista. Sääntökirja PDF:änä luettu läpi ja kiinnostavalta vaikuttaa! Myös figujen saatavuus fantasiapeleistä, ainakin tilaamalla, näyttää hyvältä. Jes.

Factioneista tämänhetkinen lemppari lienee The Arcanists. Aloitusbokseista hauskimmalta näyttää The Show Girls elikkä sisällä Colette du Bois, Cassandra, pari jotaan tanssijaa ja pari constructia (?).

Tästä pälkähtikin päähän että enhän mä tiedä yhtään millaisia nuo hahmot on pelissä! :D Eli pitääkö kaikki figut ostaa pelimielessä ihan "sikoina säkeissä", kun kerran niitä hahmokortteja tulee vaan paketeissa mukana, vai löytyykö nuo statit ja taidot vaikkapa sääntökirjasta (itselläni on nettiversio, siinähän on niitä "sutattuja" sivuja.) Ihme jos ei etukäteen sais mitenkää tietää hahmoista mitään.

Jebb, osaisko joku lyhyesti selittää mitä nuo showtytöt tekevät, ja mitä tuo paketti tekee soulstoneissa?

Kiits!

EDIT: Coletten kortti löytyikin ihan wyrdin sivuilta. Mitäs ihmettä tarkoittaa että "Crews containing this model can hire M&SU members from any faction..." Mikäs tämä M&SU on kun en sääntiksestä tämmöistä löytänyt?
Viimeksi muokannut Deepah, La 02.07.2011 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Statit showgirleille löytyy Rising Powers -kirjasta.

Showtytöt on aikalailla kikkailujengi. Kuolevat tuosta vaan, mutta vievät täysillä, jos osaa pelata. Corypheet ja 3 mekaanista pulua haluat. Puluja luodaan loitsulla ja näitä sitten viskotaan ympäriinsä. Vihainen Coryphee pomon selässä ei ole mitään kivaa.
Deepah

Sori nyt pitää varmistaa, siis tuleeko noissa paketeissa lainkaan mukana niitä statcardeja sille paketin figulle?
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Deepah kirjoitti:Sori nyt pitää varmistaa, siis tuleeko noissa paketeissa lainkaan mukana niitä statcardeja sille paketin figulle?
Kyllä.
Silveri

M&SU on Miners and Steamfitters Union. Tarkempi fluffi löytyy sääntökirjasta ja miksi Colette on siinä selviää Rising Powersista. Käytännössä muutama Guildin ja Outcastien figu on jäseniä ja tietysti kasa Arcanisteja. M&SU on Arcanistien "laillinen julkisivu", mutta vain harva M&SU:n jäsen on Arcanisti, ja kaikki Arcanistit eivät toisaalta ole jäseniä.

Malifauxissa on hienoa myös se miten eri faktiot kietoutuvat toisiinss.
Deepah

Kiitos infosta!
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Onko ihmiset kiinnostuneita pelaamaan 'fauxia 'Conissa itse turnauksen ulkopuolella (onko maastot muina aikoina käytettävissä)? WM/H-turnaukset painaa päälle pe 18-23, la 10-22 ja mahd su 10-16, mutta yö-aikaan tms olisi kiva päästä kokeilemaan Malifauxia.

Figut löytyy iteltä (jopa pääosin maalattuina), säännöt on ihan hyvin hallussa, eli ei mene varsinaisesti demopelin puolelle. Aika nyyppähän mä oon, eli ei mitään juustolistaa kannata tuoda rikkomaan mun 'fauxihaaveita. :)
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Silveri

Jei! Bad Dreams -boxi, Alpsit ja Daydreamit tilattu. Saas nähdä ehtiikö ajoissa ennen conia, että saisin maaleihin, muutoin pitänee pelata sitten Arcanisteilla.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Jos pääsen coniin, pelaan killalla. Resurrectionistitt eivät vain nykyisellä figukokoelmalla taipuneet järkevään listaan.
Molja

Viesti Kirjoittaja Molja »

Painajaisia siis enemmänkin liikkeellä. Hienoa! Toivon mukaan itse saan siirrettyä lauantain työvuoron muualle, niin pääsee pelailemaan.
Joka päivä jotain uutta. Oli kyseessä hyvä tai huono asia.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Onko kaikilla nappulat jo maaleissa? Itse ajattelin Opheliaa, ja tälle pitäisi vielä poppoo saada maaleihin. Ajattelin perjantaina ottaa jotain WIP-kuvia, mutta olisiko innostusta tehdä yhteinen ketju galleriaan (tyyliin Malifaux-poppoot Ropeconiin tms.) johon sitten kaikki maalauksen kanssa tuskailevat voisivat postata omiaan ja kommentteja ja kannustuksia?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
NorjanPaavi

Hammerheart kirjoitti:Onko kaikilla nappulat jo maaleissa? Itse ajattelin Opheliaa, ja tälle pitäisi vielä poppoo saada maaleihin. Ajattelin perjantaina ottaa jotain WIP-kuvia, mutta olisiko innostusta tehdä yhteinen ketju galleriaan (tyyliin Malifaux-poppoot Ropeconiin tms.) johon sitten kaikki maalauksen kanssa tuskailevat voisivat postata omiaan ja kommentteja ja kannustuksia?
Jeps osa maaleissa. Eli Arcanisteista Ramos jengeineen on maaleissa (kuvia sotussa), mutta jos vain millään kerkeän niin Colette lähtee turnaukseen häröilemään, jos vain kerkeän ne viimeistellä ja basettaa. Toki nyt pitää pohtia millä täyttää tuo 50SS? No tilausta joutuu varmaan tekemään "toivottavasti ne ehtivät tulla ajoissa".

Jotain joukko kuvaa voisi laittaa jakoon.
Silveri

50 ss ei ole siis mitenkään pakko täyttää. Pelkällä 35 ss listallakin voi toki pelata, mutta säätövaraa on luonnollisesti myös silloin vähemmän.

Edit: Uusi avatar julkistettu: http://www.wyrd-games.net/forum/showthread.php?t=22443 <- tuli kieltämättä hieman takavasemmalta
NorjanPaavi

Silveri kirjoitti:Edit: Uusi avatar julkistettu: http://www.wyrd-games.net/forum/showthread.php?t=22443 <- tuli kieltämättä hieman takavasemmalta
Oho Wyrdi kyllä handlaa melko mallikkaasti tämän säväyttämis puolen. Kuka mahtaa olla seuraava ja missä kunnossa? :P Pakko sanoa että tuo kyllä antaa odottaa aika paljon tulevaisuudelta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”