"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

"Hatut FOCista" - Focin ulkopuoliset uutuudet

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Oberon

Re: "Hatut FOCista" - Focin ulkopuoliset uutuudet

Viesti Kirjoittaja Oberon »

smaxx kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Toki tähän on myös ikääntymisellä oma vaikutuksensa :)
Just niin. Lopeta toi narina ja anna meidän nuorten pelata, dude :) No vitsi vitsi, mäkin tykkäisin tulla johonkin 40k -höpöturnaukseen pelailemaan, missä saisi kuutamolla olevat leikkiä hienoilla leluillaan. Kun olen tipahtanut 40k kilpavarustelusta ihan kaikilla rintamilla. Mutta voisi olla kiva kuitenkin joku päivä tulla jollain mariineilla leikkimään. EDIT: tarttis vissiin taas järkätä K30 40K turnaus, et saa fossiilit pelata ilman mitään uusimpia kotkotuksia...
Tai sit 30k 40k turnaus :) Tahtoo pelata leluilla. Edellisessä Forget OK-turnauksessa sain ekalla kiesillä Oskarin counts as 30k-jengin vastaan, oli siistiä vaikkei kaikkien modelien säännöt olleetkaan forgen kirjoista (osa oli). Kieli kellossa vois olla erilainen jos oisin saanu suoraan podista chargaavat furiosot tjsp vastaan kyseisessä turnauksessa :)

Itekki muutaman vuoden turnauksia kierrelly ja vielä siellä tuttuja naamoja näkee, ei tosin ihan joka kerta (pelipaikalla lienee väliä, Darius jos pelaa Jyväskylässä niin veikkaisin ettei nää vähän aktiivisemmin pelejä kiertävät etelämpänä vaikuttavat siellä juuri pyöri->vaihtuvuus voipi olla pienempää), osa uudemmista tuttavuuksista on ehtinyt kasvamaan pituutta ja leveyttä hurjasti ja moni on lopettanutkin. Poissa on ne ajat kun yhden pelin turnaukseen se 100+ saatiin kasaan, harrastajien kokonaismäärä ei varmaan ole pudonnut mutta kakku on vedetty useampaan siivuun.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Half-breed kirjoitti:Niinpä. Toivottavaa olisikin, jos ETC:n väki alkaisi niitä komppeja jo pikkuhiljaa kehittämään 40k:nkin puolella. Kuitenkin jantterien faban kompitukset ovat toimineet hyvin ja tehneet pelistä mielekkään turnausympäristöön.
Et ole tainnut ottaa sitä päätäsi saappaasta edes sen vertaa että olisit seurannut fabapuolen threadeja viimeisen, noin vuoden aikana? Siitä kuinka sivukaupalla ihmiset sanovat kuinka yliampuviksi kompit on mennyt ja kuinka kompittomia turnauksia kannattaisi alkaa pitää? Ja milloin edes viimeksi olit faba turnauksessa? Tai edes 40k?

Etkä vieläkään tunnu ymmärtävän sitä että ehkä kun noin kymmenen turnauksissa aktiivisesti käyvää pelajaa on eri mieltä kanssasi, niin ehkä vikaa voisikin olla omassa mielipiteessäsi, eikä vain siinä että sinä tiedät kaiken paremmin kuin kukaan muu. Itsehän minä täällä tyhmänä yhä riitelen kanssasi, kaikki muut ovat jo oppineet että on turhaa riidellä fundamentalistin kanssa raamatun todenperäisyydestä, varsinkin kun raamattu tässä tapauksessa on fundamentalistin mielipide.

Lopeta valittaminen jaa tee asialle jotakin! Kirjoita komppeja ja postaa ne sotuun, laita tavaraa liikkeelle! Älä vain ole vain perinteinen oppositiopuoluelainen joka huutaa että kaikki on väärin, mutta ei itse tee asialle mitään muuta kuin valita.

Ja älä myöskään vääristä sanojani, en ole väittänyt että turnausmeta on kukkaketo jossa kaikki on samanarvoisia. Väitän että aina on ollut ne yksi tai kaksi armeijaa jotka ovat pärjänneet hyvin oman aikansa, asiat eivät ole muuttuneet mitenkään, paitsi että valinnanvaraa on enemmän armeijoilla, allyjen ja supplementtien muodossa.
Bep.
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Vasara_ kirjoitti:Miks sillä libralla ois sword eikä axe. Ja kyllä sitä tapahtuu T:nimimerkki "kokemusta on"
Ehkä haluaa lyödä takaisin ennen kuin henki lähtee?
Ja mistä ne wraithguardit saa sen invun?
Kirveksen mukana saa taikakilven 4++
Ja pointtihan oli nimeenomaan se, että ei sitä countteria löydy, jos ne tarkoituksella rajataan ulos. Esim: miten saan mun 20 kabalite warrulla 2 splintercannonilla tiputettua Helldraken?
Tai sitten pointti oli siinä, että jos saat ihan itse valita sen laitteen jolla on edes teoreettinen mahdollisuus ylipäätään joutua lähitaisteluun tuon hirvityksen kanssa niin luulisi löytyvän vastaus siihen jos balanssi on kunnossa. 260p vapaasti codexista valittavaa materiaalia. Tutkittuani omaa codexiani en löytänyt noilla ehdoilla vastauksia jotka päättyisivät VGn tuhoon.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Half-breed kirjoitti:Oli kuulemma liikaa lainauksia, joten piti pistää tuplaposti.
shiwan kirjoitti:Juu, olishan se hienoa että noita kehitettäisiin. Miksi muuten itse et väännä prototyyppiä tuollaisesta? Eilkö olisi fiksumpaa tehdä kuin huudella että jonkun pitäisi tehdä?
Siinäpä siis puhdetyötä joululomille.
Hyvä. Asia loppuun käsitelty. Tuo muu henkilökohtaisuuksiin keskittyvä "asiasi" jääköön omaan matalaan arvoonsa.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Oberon kirjoitti:Tai sit 30k 40k turnaus :) Tahtoo pelata leluilla. Edellisessä Forget OK-turnauksessa sain ekalla kiesillä Oskarin counts as 30k-jengin vastaan, oli siistiä vaikkei kaikkien modelien säännöt olleetkaan forgen kirjoista (osa oli). Kieli kellossa vois olla erilainen jos oisin saanu suoraan podista chargaavat furiosot tjsp vastaan kyseisessä turnauksessa :)
Forgen kapineethan on perinteisesti olleet sellasia fiilispelaajan valintoja 98%:sesti, joten nehän pitäisi sallia, kunhan vaan on sitten se ihan oikea modeli. Tosi siistejä kapineita, ja kaikkea muuta kuin OP:ta. Siellä on tosi kovat vermeet olleet äärimmäisen harvassa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Forge world on myös Games workshopin harvoja osastoja, jotka aktiivisesti erratoivat ja päivittävät omia sääntöjään järkevämmiksi.
Varjous

Viesti Kirjoittaja Varjous »

Mutta eikös siellä olekkin osa "vanhoista" naavaparroista töissä?
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

jamovoima kirjoitti:Forge world on myös Games workshopin harvoja osastoja, jotka aktiivisesti erratoivat ja päivittävät omia sääntöjään järkevämmiksi.
Kunhan vain turnausjärjestäjät hyväksyisi niiden käytön muissakin turnauksissa kuin pelkästään mun turnauksissa.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Diffes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Diffes »

Lord of Carcassonne kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Forge world on myös Games workshopin harvoja osastoja, jotka aktiivisesti erratoivat ja päivittävät omia sääntöjään järkevämmiksi.
Kunhan vain turnausjärjestäjät hyväksyisi niiden käytön muissakin turnauksissa kuin pelkästään mun turnauksissa.
Yleensä on hyväksyttyjä Kuopion turnauksissa kunhan pelaajalla on säännöt mukana mitä näyttää sitten muille.
Satunnainen figuilija savosta
Lord of Carcassonne

Diffes kirjoitti:
Yleensä on hyväksyttyjä Kuopion turnauksissa kunhan pelaajalla on säännöt mukana mitä näyttää sitten muille.
Hyvä kuulla että edes jossakin muuallakin hyväksytään kuin pelkästään mun turnauksissa :). Toivottavasti myös etelän turnauksissa ne alettaisiin hyväksyä.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Diffes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Diffes »

Diffes kirjoitti:
Hyvä kuulla että edes jossakin muuallakin hyväksytään kuin pelkästään mun turnauksissa :). Toivottavasti myös etelän turnauksissa ne alettaisiin hyväksyä.
Tosin, taitaa olla vaan yksi tai kaksi pelaajaa siellä jotka käyttää forgen kamaa. Taun tetraa ja kriegi kaartia yleensä.
Satunnainen figuilija savosta
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Luulisi sitten että tuo escalation helpottaa sitä, se vielä yrittää tasoittaa leikkikenttää antamalla boonuksia sille osapuolelle joka ei tuo LoW yksikköä. Vai puhuttiinko täällä vain forgen yksiköistä jotka ei ole super-heavyja?
Bep.
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

^ Luulin, että täällä puhuttiin WoWista.

^^ Lisää tulee.

Oskarin Prometheus taitaa olla jo valmis ja varmaan Scythaksen Titanikin valmistuu seuraavaan turnaukseen mennessä.

Itse odottelen Fire Raptor Gunshipin saapuvan jouluna, joten saattaa liidellä ToGissa.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Forge Worldin säännöissä on tosi iso ongelma (turnausjärjestäjän näkökulmasta ainakin) se, ettei niistä tiedä mikä versio on tuorein ellei seuraa todella tarkkaan kaikkea mitä julkaisevat. Saisivat sen jatkuvan päivittämisen lisäksi ylläpitää jotain listaa sivuillaan.
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

^ Tässäpä nämä ovat.

http://www.forgeworld.co.uk/fwDownloads

Jos yksikköön ei löydy tuolta experimental rules PDF:ää, on se IA -kirjoissa. Niistä taas uusimman version tietää helposti tsekkaamalla linkin

http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... mour_Books

Tällä hetkellä 1-3 ovat saaneet Second Editionin.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Lord of Carcassonne

Malkuth kirjoitti:Forge Worldin säännöissä on tosi iso ongelma (turnausjärjestäjän näkökulmasta ainakin) se, ettei niistä tiedä mikä versio on tuorein ellei seuraa todella tarkkaan kaikkea mitä julkaisevat. Saisivat sen jatkuvan päivittämisen lisäksi ylläpitää jotain listaa sivuillaan.
Tuota, eipä tuohon isoa vaivaa ole seurata missä on uusimmat säännöt. Ite olen montavuotta pitänyt turnauksia ja mulle se ei tuota ongelmia. Kannattaa myös muistaa että ne jotka ottavat forge malleja turnaukseen niin ovat vastuussa ite että uusimmat säännöt ovat mukana. Se ei saa kuitenkaan olla turnausjärjestäjällä selityksenä että koska hän ei tiedä missä on uusimmat säännöt niin sen perusteella kieltää.Ehkä 5-10min menee kun surffaat forgen sivuilla jossa jokaisen mallin kohdalla esittelyssä sanotaan mistä uusimmat säännöt löytyy. Mutta ei turnausjärjestäjän kuitenkaan tarvi ite kaikkia kirjoja hankkia (Vastuu on näin osallistujalla).
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Lord of Carcassonne kirjoitti: Tuota, eipä tuohon isoa vaivaa ole seurata missä on uusimmat säännöt. Ite olen montavuotta pitänyt turnauksia ja mulle se ei tuota ongelmia. Kannattaa myös muistaa että ne jotka ottavat forge malleja turnaukseen niin ovat vastuussa ite että uusimmat säännöt ovat mukana. Se ei saa kuitenkaan olla turnausjärjestäjällä selityksenä että koska hän ei tiedä missä on uusimmat säännöt niin sen perusteella kieltää.Ehkä 5-10min menee kun surffaat forgen sivuilla jossa jokaisen mallin kohdalla esittelyssä sanotaan mistä uusimmat säännöt löytyy. Mutta ei turnausjärjestäjän kuitenkaan tarvi ite kaikkia kirjoja hankkia (Vastuu on näin osallistujalla).
Todellakaan ei jokaisen mallin kohdalla lue missä sen uusimmat säännöt on, tai ei ainakaan viime keväänä lukenut kun forgen sallimista kokeiltiin fanaticissa.

Viimeistä edeltävässä Härski Cupissa esimerkiksi pelattiin nidien Malanthropea vanhoilla säännöillä, pelaajan ilmisesti sitä tietämättä. Uusimmat olisi olleet IA Apocalypsessa muistaakseni, mitä on mahdoton tietää ellei ole kyseistä kirjaa selannut tai asiasta jostain kuullut. Eikä näy sivuilla linkkiä mihinkään kirjaan sen figun kohdalla. Ei se varmaan kenenkään pelikokemukseen sen ihmeemmin vaikuttanut, mutta mä en tällaista epämääräisyyttä haluaisi mukaan. En mä varsinaisesti forgea sen takia pois jätä, mutta on se yksi iso syy miksi se saa pysyä osassa turnauksista sallittavana erikoisjuttuna eikä osana peruspeliä.
Lord of Carcassonne

Malkuth kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti: Tuota, eipä tuohon isoa vaivaa ole seurata missä on uusimmat säännöt. Ite olen montavuotta pitänyt turnauksia ja mulle se ei tuota ongelmia. Kannattaa myös muistaa että ne jotka ottavat forge malleja turnaukseen niin ovat vastuussa ite että uusimmat säännöt ovat mukana. Se ei saa kuitenkaan olla turnausjärjestäjällä selityksenä että koska hän ei tiedä missä on uusimmat säännöt niin sen perusteella kieltää.Ehkä 5-10min menee kun surffaat forgen sivuilla jossa jokaisen mallin kohdalla esittelyssä sanotaan mistä uusimmat säännöt löytyy. Mutta ei turnausjärjestäjän kuitenkaan tarvi ite kaikkia kirjoja hankkia (Vastuu on näin osallistujalla).
Todellakaan ei jokaisen mallin kohdalla lue missä sen uusimmat säännöt on, tai ei ainakaan viime keväänä lukenut kun forgen sallimista kokeiltiin fanaticissa.

Viimeistä edeltävässä Härski Cupissa esimerkiksi pelattiin nidien Malanthropea vanhoilla säännöillä, pelaajan ilmisesti sitä tietämättä. Uusimmat olisi olleet IA Apocalypsessa muistaakseni, mitä on mahdoton tietää ellei ole kyseistä kirjaa selannut tai asiasta jostain kuullut. Eikä näy sivuilla linkkiä mihinkään kirjaan sen figun kohdalla. Ei se varmaan kenenkään pelikokemukseen sen ihmeemmin vaikuttanut, mutta mä en tällaista epämääräisyyttä haluaisi mukaan. En mä varsinaisesti forgea sen takia pois jätä, mutta on se yksi iso syy miksi se saa pysyä osassa turnauksista sallittavana erikoisjuttuna eikä osana peruspeliä.
Myönnän että tässä itel kävi paha moka. Pahoitteluni siitä. Noh, jos hän pelasi vanhoil säännöil niin ei sil nyt voi mitään. Mutta kannattaa vaikka tääl sotavasarassa kysyä missä on uusimmat säännöt. Ite ajattelin että täs tammikuun alussa teen ihan oman aiheen forgen malleille jossa voi seurata mistä saa uusimmat säännöt forgen yksiköille/vehkeille niin voi asian jatkossa tarkistaa. Jos foorumin modeilla ei ole sitä vastaan.

Mutta haluaisin että muissakin turnauksissa(kun pelkästään oriveden ja kuopion turnauksissa) sallittaisiin kaikki Forgen yksiköt/vehkeet jotka kuuluvat HQ,elite, troop, fast ja heavy supportiin sillä ne periaatteessa kuuluu omien kirjojensa sisältöön vaikka ne oman rodun kirjassa olekaan.Esim tetrassa sanotaan että ne ovat Codex:Tau Empiren Fast attack valintaa joten ne periaatteessa ovat kirjan sisältöä(Tiedän että joku vääntää tästäkin jotain mutta en välitä). Olis listatkin erilaisempia, vähentäisi copy paste listoja.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Olis listatkin erilaisempia, vähentäisi copy paste listoja.
*Pukee pirunsarvet* Härskin listojen tiivistelmistä päätellen valtaosa armeijoista oli tauta ja molemmissa forgea sisältäneissä oli R'varna ja tetroja, joku pelaajista tais mainita perusriptidetkin. Eihän se tietty copypastea ole että samoja yksiköitä otetaan, mutta kuitenkin.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Lord of Carcassonne

Oberon kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:Olis listatkin erilaisempia, vähentäisi copy paste listoja.
*Pukee pirunsarvet* Härskin listojen tiivistelmistä päätellen valtaosa armeijoista oli tauta ja molemmissa forgea sisältäneissä oli R'varna ja tetroja, joku pelaajista tais mainita perusriptidetkin. Eihän se tietty copypastea ole että samoja yksiköitä otetaan, mutta kuitenkin.
Saanen huomauttaa että ei ole mun vika että jengiä putosi viimemetreillä turnauksesta pois ja että loppuporukoista 4 pelas taulla. Copy paste lista on sellainen joka kokonaisuudessaan on sama kuin toisella pelaajalla, varusteineen jne. Vain yhdellä löytyi alle 2 riptideja(eli varna)ja se tuli toiseksi.Olihan muillakin riptidejä niin mitä outoa siinä oli? Olihan molemmilla wolffi pelaajalla jaws XD . Kaikkihan tääl tietää että olen hulluna riptideihin ja siksi mun listoissa ne yleensä on XD
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”