Siis toki pidämme nuo Laaksolaiset ja Esgarothilaiset, mutta siis sanoin, että itse pelaan säännöllisesti:
"Men of Dale"=Rohanilaiset [Kuvaava tavallista armeijan nimiin napattua tallaajaa]
"Dale guard"=Averrenin Warriors of Dale [Kuvaa eliittijoukkoa]
"Riders of Rhovanion"=Riders of Rohan
En itse mielelläni keksi tärkeälle kansalle, jota käytän erittäin ahkerasti kokonaan uusia statteja.Näin pidän armeijan myös turnauskelpoisena ja laillisena. Jos menen turnaukseen Warriors of Dalet vaihtuvat Royal guardeihin, kuten ennenkin.
Jos olisin itse vetänyt nämä, olisin varmaan laittanut siis pelijärjestelmäni mukaisesti ja ehkä tehnyt jonkun kivan eliittijoukon joka eroaisi vähän enempi Royal guardeista.
Mutta Laakson kansojen statittamisella on vain vähän painoarvoa sydämessäni, sillä haluan pitää ne laillisina. Nuo säännöt Laakson sotureille ovat mukavat ja persoonallisen hyvät. Sitä ihmettelin, että ajattelitko nuo rivimiehiksi? Kai siis noillakin on joku vähän huonompi tasonsa, sillä eihän kaikkia laaksolaiset kuitenkaan voi olla parempia kuin muut ihmiset noin perustasoltaan. Mutta siirryn sankareihin, joilla on painoarvoa minullekin.
Brandille et Findalf esittänyt statteja, virhe? No, tällaiset loimme joskus sotavasarassa vuosia taaksepäin:
Koodi: Valitse kaikki
Brand, son of Bard the bowman...................................90pts.
F S D A W C m w f
6/3+ 4 4 2 2 5 2 2 2
Armour 5pts.
Heavy armour10pts.
Shield 5pts.
Spiritual leader
Brand is a great and inspirating leader of men of Dale. All warriors within 3" of Brand get 6+ fate-roll. Heroes can use this OR their own fate.
On nuo ihan nätit, mutta kannattaa ehkä muokata, sillä statline on täysin särmitön sarja kakkosia. Erikoissääntö on mielestäni ihan kelpo.
Findalf, Bardin erikoissääntö on aivan räjähde. Sen pitäisin ainakin. Mutta statlinesta löytyy taas ne viisi kakkosta. Erikoissäännöt ovat mieleeni, mutta statlineissa on muuttamista, ehdotuksia. Itse ainakin murtaisin sen, että atakkien ja woundien pitää aika olla samat. Lähden etsimään tietoja näistä kavereista ja katson kummalle käy kolme haavaa, sillä toteuttaisin vaikka Brandilla mieluusti A2, W3:sen.
Entä mielipiteitä kansan soittimesta?