Hell Dorado
- Hammerheart
Re: Hell Dorado
Postisetä toi La Voyageuse 1635:n tänään. Jeei!
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Loistavaa! Geoffilta kun ei tullut varsinaista vastausta viestiini, mutta ilmeisesti meni perille.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Plästik Dub
Juujee! Sain eilen aloituspaketin postista (päädyin kuitenkin kadotettuihin).
Tuon toisen Retariuksen verkon alla on tuommoinen valuvirhepalikka. Sitä ei meinaa saada siitä irti millään keinoin. Olen vain saanut lukuisia haavoja sormiin kun olen yrittänyt tuota mattoveitsellä nyhräämällä irrottaa. Miten te olette irrottanut sen, vai onko vain sattumaa että minun osassani on sellainen?
Ja nuo (ää en muista nimeä, se skorppioonihemmo) johtajan skorppiooni jalat(?) ovat melko vaikeita liimata, kun tahtovat tarttua mieluummin sormiin kuin siihen figuun, ja niin pienestä osasta on hankala pitää kiinni.
Juu, ja tosiaan. Nuo aseet vääntyvät todella helposti. Piti taivutella niitä takaisin oikeaan muotoonsa heti paketin aukaisun jälkeen.
Kyllähän nämä figut hyvältä näyttävät. Pitää mennä kohta taas kokoamaan. ;)
Tuon toisen Retariuksen verkon alla on tuommoinen valuvirhepalikka. Sitä ei meinaa saada siitä irti millään keinoin. Olen vain saanut lukuisia haavoja sormiin kun olen yrittänyt tuota mattoveitsellä nyhräämällä irrottaa. Miten te olette irrottanut sen, vai onko vain sattumaa että minun osassani on sellainen?
Ja nuo (ää en muista nimeä, se skorppioonihemmo) johtajan skorppiooni jalat(?) ovat melko vaikeita liimata, kun tahtovat tarttua mieluummin sormiin kuin siihen figuun, ja niin pienestä osasta on hankala pitää kiinni.
Juu, ja tosiaan. Nuo aseet vääntyvät todella helposti. Piti taivutella niitä takaisin oikeaan muotoonsa heti paketin aukaisun jälkeen.
Kyllähän nämä figut hyvältä näyttävät. Pitää mennä kohta taas kokoamaan. ;)
Irroitin omastani sen palikan muistaakseni sivuleikkurien avulla. Branin kintut on vähän hankalia, mutta jos omistaa nakkisormet, kannattaa pinnata ne suosiolla tai ottaa ainakin rauhallisesti.
Nyt kun toi Voyageuse 1635 saapui tuli luonnollisesti heti mieleen millä ihmeen listalla sitä pääsisi käyttämään:
Miltä seuraavanlainen kuulostaisi (taktiikkoja en sen kummemmin ole miettinyt):
La Voyageuse 65 pts
2 x Combattant sanctifié 22 pts
2 x Dibbukim 32 pts
Alazaïs 30 pts
Götz 27 pts
2 x Nomade squamate 24 pts
yht 200 pistettä, 9 figua. Kohtuullisen no-nonsenselista ilman mitään ihmeempää kikkailua. Käytännössä Voyageusella ei enempää troopereita saraseeneilta saa irti, götziltä tulee noi pari nomadia.
Miltä seuraavanlainen kuulostaisi (taktiikkoja en sen kummemmin ole miettinyt):
La Voyageuse 65 pts
2 x Combattant sanctifié 22 pts
2 x Dibbukim 32 pts
Alazaïs 30 pts
Götz 27 pts
2 x Nomade squamate 24 pts
yht 200 pistettä, 9 figua. Kohtuullisen no-nonsenselista ilman mitään ihmeempää kikkailua. Käytännössä Voyageusella ei enempää troopereita saraseeneilta saa irti, götziltä tulee noi pari nomadia.
Mun mielestä ensiarvoista tuon tädin kanssa on se, ettei sillä ole vae victis/soli -käskyjä ollenkana. Täten joka napilla pitäisi olla konstit saada tarpeeksi noppia ihan issekseen tai sitten olla tarvitsematta niitä lainkaan. Saraseenimokut saavat kaverilta ekstraa eli mahdollisesti heittävät viidellä, kuudella jos karisma kantaa. Götzillä on noppia ihan muuten vaan ja alazais ei tarvitse eikä dibbut muistaakseni edes saa, mutta nomadien rooli tuntuisi rajoittuvan liikaa, jos ne eivät osaa tapella enää pätkääkään. Toisaalta tuossa on kuitenkin kunnioitettavan suuruinen lähtöherruusarvo, 17 laskeakseni, ja melko monipuolinen arsenaali eri juttuja.
Itse värkkäsin kanssa listaa:
Voyageuse MDCXXXV, 65p (cbt max 7 +3rr)
2 x retiarius, 2 x 21p (cbt max 6)
cherberino, 18p (cbt 4)
Götz, 27p (cbt 5+2rr)
Helle Möller, 22p (cbt 5+2rr)
'Abd ar Rahman, 25p (cbt 4 ynnä vihollispossen foi 3+ dudeksien määrä lähtiessä)
=199
7 nassua, 7cmd, lähtöherruus 13 :(
Tuossa joka iikalla on ihan sigana cbt:tä paitsi koiralla, joka pakollisen pahana koppailee lemureita. Retiariukset, Götz ja Matkaaja ovat päteviä tankkeja joilla uida täyttä liiveihin, loput 2 hyypiötä vähän hienovaraisempia. 'Abd osaa keskittymällä parantaa retiariuksia ja Helleä.
Hellen ja 'Abdin voisi kai vaihtaa 3. retiariukseen ja golemiin, mutta en ole ihan varma, kummat suorittaisivat lujempaa. Golemi ilman vae solia tuntuu vähän kankealta? Mutta siihen ei tehoa kranaatit...
Itse värkkäsin kanssa listaa:
Voyageuse MDCXXXV, 65p (cbt max 7 +3rr)
2 x retiarius, 2 x 21p (cbt max 6)
cherberino, 18p (cbt 4)
Götz, 27p (cbt 5+2rr)
Helle Möller, 22p (cbt 5+2rr)
'Abd ar Rahman, 25p (cbt 4 ynnä vihollispossen foi 3+ dudeksien määrä lähtiessä)
=199
7 nassua, 7cmd, lähtöherruus 13 :(
Tuossa joka iikalla on ihan sigana cbt:tä paitsi koiralla, joka pakollisen pahana koppailee lemureita. Retiariukset, Götz ja Matkaaja ovat päteviä tankkeja joilla uida täyttä liiveihin, loput 2 hyypiötä vähän hienovaraisempia. 'Abd osaa keskittymällä parantaa retiariuksia ja Helleä.
Hellen ja 'Abdin voisi kai vaihtaa 3. retiariukseen ja golemiin, mutta en ole ihan varma, kummat suorittaisivat lujempaa. Golemi ilman vae solia tuntuu vähän kankealta? Mutta siihen ei tehoa kranaatit...
Kappas, en huomannutkaan, että voyageuse ei noita saa... mielenkiintoinen tasapainottava elementti. Saraseenit on hieman hankala yhdistelmä tuon voyageusen kanssa. Prestigellä kun se saa vain troopereita ja niitäkin ruhtinaalliset neljä. Käytännössä vaihtoehdot ovat siis pyhitetyt soturit, pantteri ja dibbukimit. Merceillä puolestaan nuo joukkojen kokoamismahdollisuudet ovat ihan älyttömän suuret. Voisi tietysti miettiä, jos dibbukimit ja nomadit korvaisi pantterilla ja golemilla...
Anteeksi ensinnäkin, että kaivan tällaisen vanhan ketjun. Kysyisin vaan, että kuinka paljon pikku ukkoja käytetään helldoradossa, ja miten kalliiksi keskivertoarmeija tulee?
Miksi kaikki hahmot dragonbalissa ovat niin tyhmiä ?
Siksi, koska kaikki hahmot ovat blondeja.
Siksi, koska kaikki hahmot ovat blondeja.
Pisteissä "standardiarmeija" on 200pts. Siihen mahtuu 5-20 figua noin suunilleen.
Eri faktioiden aloitusbokseissa on mukana 200 pisteen armeija (n. 10 figua) ja hinta taisi olla 40 euroa.
Eli neljällä kympillä saa jo ihan toimivan armeijan. Pari blisteriä siihen kun hankkii päälle, niin saa jo hieman vaihtoehtoja.
Eri faktioiden aloitusbokseissa on mukana 200 pisteen armeija (n. 10 figua) ja hinta taisi olla 40 euroa.
Eli neljällä kympillä saa jo ihan toimivan armeijan. Pari blisteriä siihen kun hankkii päälle, niin saa jo hieman vaihtoehtoja.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Virallisella foorumilla tosin väännetään kättä siitä, että pistekoko nostettaisiin 250 pisteeseen, mutta tosiaankin tuolla perusboksilla saa täysin toimintakykyisen armeijan.
Ensimmäiset vedokset enkunkielisistä virallisista korteista on julkaistu! Tuskin tästä enää hirveästi muuttuvat...
http://helldorado.fr/telechargements/index.php
silveriEdit: onhan noissa typoja ja käännöskukkasia vielä jonkin verran jäljellä, sekä hieman pikselimössöongelmatiikkaa parissa kuvassa - lähinnä noitten uusien julkaisujen osalta, mutta loppujen lopuksi ongelmat ovat aika vähäisiä
http://helldorado.fr/telechargements/index.php
silveriEdit: onhan noissa typoja ja käännöskukkasia vielä jonkin verran jäljellä, sekä hieman pikselimössöongelmatiikkaa parissa kuvassa - lähinnä noitten uusien julkaisujen osalta, mutta loppujen lopuksi ongelmat ovat aika vähäisiä
- Plästik Dub
Saako noista Mercenaryista mitä tahansa ottaa mille tahansa faktiolle, ja onko jotain sääntöjä että Mercenaryillä pitää olla oma johtaja yms.? Siis että mitä sääntöjä noihin mercenaryihin liittyy. En tiedä onko sääntökirjassa, luin sen joskus kuukausi sitten ja nyt nopealla selaamisella en huomannut mitään...
Merkkiksiä saa kaikille. Troupier-rajoitus on niittenkin kohdalla tosin voimassa. Merkkisupseeria ei vaan saa ottaa muille ja merkkisupseeri ei tavallisesti saa kuin merkkismosuja omaan armeijaansa.
- Plästik Dub
Voihän nenä en siis saa Don Quijotea kadotetuilla. No, täytyy keksiä muuta. En tosin tiedä olisiko siinä pelillisesti ollut mitään järkeä, mutta ratsastaja näyttää niin irvokkaalta että olisin käyttänyt sitä. ;)
Don Quihote saa prestigellä Westernerejä, Rosinante Prestigellä Westernerejä ja Saraseeneja. Vaeltajatar 1635 saa prestigellä jonkin yksittäisen faktion perusmokuja, mutta toisaalta sitten on isomman uhan alla tulla mätkityksi.
Oikein kiinnostava figupeli. Niinkiin kiinnostava, että tilasin arabimiesten starter boxin, sarraninneja taisi olla, jokatapauksessa jotain holy aavikkosolttuja. Tässä on niin paljon tullut kokeiltua, että oikean löytäminen taisi vihdoinkin löytyä, nimittäin mikään figupeli ei ole näin paljoa kiinnostanut pelkkien kuvien perusteella jo pelkästään.
Luin tosin jotain huhua, että figut ovat metallisia ja tahtovat taipuilla helposti. Toivottavasti tämä ei ole mikään ongelma, nimittäin olen hyvin varovainen figujen käsittelyssä. Mutta pelkän taittumisen/hajoaminen kuuleminen saa jo miettimään, että pitäisikö ostaa vai ei. Mutta oli miten oli, tilaus onjo tehty, enkä sitä kadu. Kasaamisvaiheessa näkee, pitääkö nämä huhut paikkansa. Ellei sitten joku kokenut halua kertoa jutun oikeaa versiota?
Luin tosin jotain huhua, että figut ovat metallisia ja tahtovat taipuilla helposti. Toivottavasti tämä ei ole mikään ongelma, nimittäin olen hyvin varovainen figujen käsittelyssä. Mutta pelkän taittumisen/hajoaminen kuuleminen saa jo miettimään, että pitäisikö ostaa vai ei. Mutta oli miten oli, tilaus onjo tehty, enkä sitä kadu. Kasaamisvaiheessa näkee, pitääkö nämä huhut paikkansa. Ellei sitten joku kokenut halua kertoa jutun oikeaa versiota?
"I see… absolutely nothing."
Ei ne mihinkään hajoa. Minun demoneilla oli kyllä miekat aivan rullalla, mutta sievästi oikomalla ne suoristuivat. Mitenkä ne sanokaan Helldoradon poijat muovifiguista, niin kivasti? Nyt en enää muista, mutta jotain sellaista, että syömmepä ennemmin kilon *, kuin teemme muovifiguja. Tuon tulkitsen sitten lupauksena, ettei muovia tule :) Kasaamisessa saa kyllä olla tarkkana. Muutama osa on niin ohut, että saa olla aikamoinen kirurgi, kun niitä liittää. Demonien succubus on ainakin sellainen. Ranteet ovat ehkä just ja just vähän ohuinta poranterää paksummat ja pinnaamatta ei toivoakaan saada niitä pysymään. No jos on vakaa käsi, niin ei se ole ongelma.
Näyttää siltä, että ihmisistä juuri nuo arabit ovat suosituimpia. Eipä siinä mitään, kun ovat niin hienoja figuja. Ei näytä yleinen muslimivastaisuus paljon figupelaajia heilauttavan. Noilla arabeillahan on shiioja ja sunneja ja muutenkin uskonnot ovat melko olennaisessa asemassa koko pelissä.
Näyttää siltä, että ihmisistä juuri nuo arabit ovat suosituimpia. Eipä siinä mitään, kun ovat niin hienoja figuja. Ei näytä yleinen muslimivastaisuus paljon figupelaajia heilauttavan. Noilla arabeillahan on shiioja ja sunneja ja muutenkin uskonnot ovat melko olennaisessa asemassa koko pelissä.
Luumumehu on soturien juomaa
- The Captain
- Valvoja
Niinhän Privateer Presskin uhosi, että sitä, joka ehdottaa muovifigujen tekoa, piestään sukkaan työnnetyillä warjackeilla. Joku niiden työntekijöistä taitaa nyt olla kovin ruhjeilla, kun kerran firma harkitsee muovinappien tekoa... (Monsterpocalypsea tai miten se nyt kirjoitettiinkaan ei lasketa, kun sen figutuotanto on ulkoistettu.)Huru-ukko kirjoitti:Mitenkä ne sanokaan Helldoradon poijat muovifiguista, niin kivasti? Nyt en enää muista, mutta jotain sellaista, että syömmepä ennemmin kilon *, kuin teemme muovifiguja. Tuon tulkitsen sitten lupauksena, ettei muovia tule :)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ehkä minä muistinkin sitten tuon. No Helldoradossa ei tarvinne pelätä muovin ilmaantumista varmasti vuosiin ja siihen mennessä, jos sellaista tapahtuu, niin ainakin meikäläinen on kerennyt hommata jo kaiken kiinnostavan.
Luumumehu on soturien juomaa
myöskin figumäärät pelikentällä ovat niin pieniä ja ukkojen varianssi niin suurta, että olisi hankala nähdä erityistä hyötyä muoviin siirtymisestä (toisaalta alkemyssäkin käytetään muovifiguja, joten ei tämäkään asia ole kiveen kirjoitettu) - figujen detailitkin (lähinnä ranteen paksuus ja esim saraseenien kasöörien piippujen paksuus) ovat sellaisia, joita on hankala muovilla toteuttaa.
Metallin laatu on selvästi parempaa kuin esim. Rackhamilla - yhtään katkennutta nilkkaa ei ole tullut vastaan.
Metallin laatu on selvästi parempaa kuin esim. Rackhamilla - yhtään katkennutta nilkkaa ei ole tullut vastaan.