Kolossaaleista
- The Captain
- Valvoja
Re: Kolossaaleista
Onneksi ensi vuonna julkaistava Khadorin character-junnu, kovnik Andrei Malakov, osaa kuskata kolmea Konquestia kerrallaan.
Jeah... Saa kai sitä mies toivoa...? (a) Sitä, että Malakov julkaistaan ensi vuonna, (b) että se ei ole Khadorin seuraava täysi warcaster, koska on ankea nyybi, ja (c) että se osaisi jotain, mikä kannustaisi punikkeja tuomaan enemmän heavyja kentälle.
Muutama matsi Stormwallia on tullut nyt pöydän toisella puolella katseltua, eikä se ole kaunista nähtävää khadorilaisen silmin. Yhdessä pelissä oli maastoa, covering firea ja B13:n pitsaa sen verran runsain mitoin tarjolla, että yksihaavaisilla ei paljon asiaa pöydän keskiviivan yli ollut. Kyllä se Myrskyseinä kumminkin Behemothia tottelee, ja Konquestia myös, jos sattuu chargen saamaan (mikä tämä juttu oikein on, että cygnarilaisillakin on jotain speed-buffeja valmiiksi SPD 5 vekottimille? Taas on punaista miestä huijattu).
Jeah... Saa kai sitä mies toivoa...? (a) Sitä, että Malakov julkaistaan ensi vuonna, (b) että se ei ole Khadorin seuraava täysi warcaster, koska on ankea nyybi, ja (c) että se osaisi jotain, mikä kannustaisi punikkeja tuomaan enemmän heavyja kentälle.
Muutama matsi Stormwallia on tullut nyt pöydän toisella puolella katseltua, eikä se ole kaunista nähtävää khadorilaisen silmin. Yhdessä pelissä oli maastoa, covering firea ja B13:n pitsaa sen verran runsain mitoin tarjolla, että yksihaavaisilla ei paljon asiaa pöydän keskiviivan yli ollut. Kyllä se Myrskyseinä kumminkin Behemothia tottelee, ja Konquestia myös, jos sattuu chargen saamaan (mikä tämä juttu oikein on, että cygnarilaisillakin on jotain speed-buffeja valmiiksi SPD 5 vekottimille? Taas on punaista miestä huijattu).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Itellä nyt 3 peliä hyperionilla alla... Estryker wallilla, pskarre krakenilla ja kolmas oli kans jotain wallia vastaan (haley?). Kaikissa 3 pelissä se on kyl pistetty poikki ja pinoon, osin omien virheiden takia. Ulkoiluttanu toistaiseksi ainoastaan vyroksella, ja tarttee semmoisen 1-2 focusta vuorossa --> starburstille osuma boosti, ehkä damage...
Olen ollut tyytyväinen ostokseeni. Aina se on jotenki saanu vastustajan pahaan jamaan esim starburst critillä (skarrea vastaan tais lähteä 5 b.knightiä attorilta). Lyömällä AS stormwallia estrykeriä vastaan jne... Ihan hirveesti ei voi kyllä liputtaa sen kestävyyden puolesta ellei siinä oo IR kiinni...mut älyttömän "läski" se on.
Olen ollut tyytyväinen ostokseeni. Aina se on jotenki saanu vastustajan pahaan jamaan esim starburst critillä (skarrea vastaan tais lähteä 5 b.knightiä attorilta). Lyömällä AS stormwallia estrykeriä vastaan jne... Ihan hirveesti ei voi kyllä liputtaa sen kestävyyden puolesta ellei siinä oo IR kiinni...mut älyttömän "läski" se on.
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
- Ihme_apina
Miks Hunu junnulle eikä Gun Mageille? :)Aasimar kirjoitti: Itse olen suosinut Junnulla Hunteria, jos sille nyt joku warjack pitäisi lykätä.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Hahaa, touché! Tosin kyllä noilla Hunuakin pelittänyt, kunnes kävin peluuttaa Defua. Mutta lähinnä taisikin olla kyse, onko enää junnulla mitään syytä antaa warjackeja vai toimiiko vaan arcane shieldin heittäjänä ja ajoittain yhden boostatun POW12 mällin ampujana. Kuten tuo TheEmu tuossa mainitsikin, niin ei kovin mahdoton idea ajella Stormwalliakin tarpeen tullen.Ihme_apina kirjoitti:Miks Hunu junnulle eikä Gun Mageille? :)Aasimar kirjoitti: Itse olen suosinut Junnulla Hunteria, jos sille nyt joku warjack pitäisi lykätä.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Vastaan Emun kysymykseen:
Miksei defferiä Gun Mageille? Noku mulla poloisella ei oo viä niitä kyseisiä nappuloota, hommataan kyll ku jouretaha (ja kun on enough Coin)
Mutta on mielenkiintosta lukea immeiste mielipiteitä kolossaaleista ja nyt sai jopa hiema lisää infua Hyperionista, kaippa seki o ostamise arvone pisteissä ja pätäkässä. pVyros, Ravyn pp:n forumeide mukaa kelpo castereita, mutta kyll Hypetys hyötyy Kaelyssan ja Ossin jutuista.
Miksei defferiä Gun Mageille? Noku mulla poloisella ei oo viä niitä kyseisiä nappuloota, hommataan kyll ku jouretaha (ja kun on enough Coin)
Mutta on mielenkiintosta lukea immeiste mielipiteitä kolossaaleista ja nyt sai jopa hiema lisää infua Hyperionista, kaippa seki o ostamise arvone pisteissä ja pätäkässä. pVyros, Ravyn pp:n forumeide mukaa kelpo castereita, mutta kyll Hypetys hyötyy Kaelyssan ja Ossin jutuista.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
https://www.facebook.com/sheriffanvil
https://www.facebook.com/sheriffanvil
Mulla on scyrah armeija ja ostin hyperionin itselleni ja minusta aika makee kapistus.
12 forge fieldiä, starburst on hyvä 10", aoe 5 ja pow 18 ei voi mennä vikaan.
2x thresher cannon 12" pow 12, auto fire d3 kertaa kohteeseen.
2x blade fist pow 4, p+s 20
starburst tappaa kaikki pienellä pohjalla (non.warlock/warcaster) olevat kun krittaa. Aika hyvä miehistön listijä.
starburst tappaa kaikki pienellä pohjalla (non.warlock/warcaster) olevat kun krittaa. Aika hyvä miehistön listijä.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Toi on taas vittumainen toi critti ku sillä ampuu jotain mun stealthaamatonta shifting stonea ja samalla räjähtää druidit ja LOTFit ihan huomaamattaan ja vahingossa.thamus kirjoitti:Mulla on scyrah armeija ja ostin hyperionin itselleni ja minusta aika makee kapistus.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Laskin tässä vähän matikkaa kolossaaleista. Kysymys oli 'kuinka kaukana kolossaalin on oltava, jotta heavy warjackin takana voi piilotella?'
Small base ei näy heavyn takaa jos etäysyyttä heavystä kolossiin on 4.81" tai enemmän.
Small base ei näy medin takaa jos etäysyyttä medistä kolossiin on 11.2" tai enemmän.
Medi base ei näy heavyn takaa jos etäysyyttä heavystä kolossiin on 12.6" tai enemmän.
Ja matikka epäilijöille:
Olkoon x etäisyys screenaajan keskipisteeseen, R screenaajan säde ja r piilottelijan säde.
x/(2.5"-R)=x+R+r/(2.5"-r) ja lopuksi etäisyys X' on X'=x-R
Small base ei näy heavyn takaa jos etäysyyttä heavystä kolossiin on 4.81" tai enemmän.
Small base ei näy medin takaa jos etäysyyttä medistä kolossiin on 11.2" tai enemmän.
Medi base ei näy heavyn takaa jos etäysyyttä heavystä kolossiin on 12.6" tai enemmän.
Ja matikka epäilijöille:
Olkoon x etäisyys screenaajan keskipisteeseen, R screenaajan säde ja r piilottelijan säde.
x/(2.5"-R)=x+R+r/(2.5"-r) ja lopuksi etäisyys X' on X'=x-R
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Nämä siis ilmeisesti kohtisuorassa linjassa? Mites siirryttäessä sivulle?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Kyllä just. Riippuu paljonko kolossi liikkuu. 5"?Celebdae kirjoitti:Nämä siis ilmeisesti kohtisuorassa linjassa? Mites siirryttäessä sivulle?
-
Der Dexter
taitaa oikotie onneen olla joko suora esine tahi laserpointteri, jolla lopullisen sijainnin jälkeen LOS tarkastetaan, sillä epälineaarinen liike tekee tästä matikasta kovin muuttuvaa...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Millä tavalla epälineaarista? Lasketaan ääritapaus ja toimitaan sen mukaan.
Työn alla. 2d matriisi siitä tulee, mutta onnistunee. Mikäs on kolossaaliin maksimi liike? Vissiin arkkienkeli?
Edit: No sehän oli helppoa. Olkoon x etäisyys screenaajan keskipisteestä ja y kolossaalin liike. Raja on:
x=3.9y-5.8" Simuloin jotain kuvaa jahka jaksan.
Edit: No sehän oli helppoa. Olkoon x etäisyys screenaajan keskipisteestä ja y kolossaalin liike. Raja on:
x=3.9y-5.8" Simuloin jotain kuvaa jahka jaksan.
eHaleyn bondattu Stormwall Temporal accelerationilla liikkuu 9" ja ampuu. Toi lienee se suurin liike käytännössä.Merimetsä kirjoitti:Työn alla. 2d matriisi siitä tulee, mutta onnistunee. Mikäs on kolossaaliin maksimi liike? Vissiin arkkienkeli?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
-
Der Dexter
lähinnä siis tämä kaikki on suorassa linjassa kohti kohdetta, joka jättää varjon, mutta jos kolossaali liikkuu sivulle, niin sen losin saa kyl hetkessä... Tietysti range on sitten oma kyssäri, mutta en oikeen nyt näe tämän harjoituksen pointtia.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Lähinnä se on akateeminen. No toi paljonko etäisyyttä pitää olla, että voi laitta casterin heavyn taakse ja vastustaja ei saa aiming bonusta on merkittävä. Esmes toi 9" eHaleyllä vaatisi 28.3" etäisyyttä että ei saisi LOS:a... Mutta taas 5" liikkeellä pitää olla 12.7" yli etäisyydellä jotta LOSa ei saa... Tämä on alkaa olla jo siinä rajoilla. Teen kersille taulukon huomenna.Der Dexter kirjoitti:mutta en oikeen nyt näe tämän harjoituksen pointtia.
Edit:
Koodi: Valitse kaikki
SPD Etaisyys screenajasta
1 -2.853846154
2 0.992307692
3 4.838461538
4 8.684615385
5 12.53076923
6 16.37692308
7 20.22307692
8 24.06923077
9 27.91538462
Kai kolossaalitopicciin saa kirjoittaa Gargantuaneistakin? Samaa sakkia melkeen kuitenkin...
Anyhow, mihin maailma on oikein tullut? Kaiken sen vihan jälkeen mitä oon Mountain Kingiin laittanut, sain puolivahingossa kehiteltyä sille listan joka tuntui jo niin houkuttelevalta että melkein pitäisi testata. Toki sisältää kunkun lisäksi tusinan verran modeleita mitä en omista, mutta ehkä sitä voisi kaverin figuilla vähän kokeilla.
En tosin muista minkä verran oon MKsta kiukutellut täällä foorumilla, mutta pelikaverit on ainakin täällä päässä saanut kuunnella ihan tarpeeksi vinkunaa MAT5:stä...
Anyhow, mihin maailma on oikein tullut? Kaiken sen vihan jälkeen mitä oon Mountain Kingiin laittanut, sain puolivahingossa kehiteltyä sille listan joka tuntui jo niin houkuttelevalta että melkein pitäisi testata. Toki sisältää kunkun lisäksi tusinan verran modeleita mitä en omista, mutta ehkä sitä voisi kaverin figuilla vähän kokeilla.
En tosin muista minkä verran oon MKsta kiukutellut täällä foorumilla, mutta pelikaverit on ainakin täällä päässä saanut kuunnella ihan tarpeeksi vinkunaa MAT5:stä...
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
TheEmu: Siis ei mun mielestä MountainKing mitenkään täysin luokaton ole, jotenkin vaan tuntuu että kaksi tavallista Direä tekee monessa tilanteessa enemmän. Mutta siis kyllähän se kestää hyvin ja pow 14 spr10 on aina pelottava. Ja itse olen ainakin päätynyt aika lailla siihen, että kaikki kolossaalit ovat hyviä (vähintään pelattavia) jos niille saa joko SPD tai ARM buffin, ja trollit saavat casterista riippumatta molemmat.
- Ihme_apina
vai olik pow16?
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Joo Teemu, kyllä se vinkuna aina välillä jopa tännekin päin maailmaa kuuluu. :)
Kovahan se on MK on mut kun on Mulg. Usean listan formaatissa tasoittaa kun Mulgia ei saa kaikkialle.
Peliä vaan alle MK:lla ni kyllä se siitä irtoo, primalia päälle ja menoks.
Kovahan se on MK on mut kun on Mulg. Usean listan formaatissa tasoittaa kun Mulgia ei saa kaikkialle.
Peliä vaan alle MK:lla ni kyllä se siitä irtoo, primalia päälle ja menoks.
Rats keep running!