"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

poista

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Doh! Luuletko etten ohentanut inkkejäni? Ja maalannut pehmeällä pensselillä ettei tulisi 'jälkiä' pintaan? Kyllä minä maalata osaan, joten jätä tuollaiset neuvot päiväkodin askartelukerhoon :wink:

Tiedän mitä teen ja teen niinkuin parhaaksi näen. Ei pahalla, mutta inhoan ihmisiä jotka heittävät tuollaisia ilmiselvyyksiä 'neuvoina'.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Missä on siis vika? Et ole itse tehnyt mitään väärin, käyttänyt juuri oikeita pensseleitä ja laimennellut inkkejäsi. Vika on pakosti siis inkeissä. Pahat inkit! Ja koko muu inkeillä onnistuneesti layeroiva väki on auttamattomasti väärässä ja heidän tuotoksensa ovat vain optisia harhoja. Just.

Pointtini on, että figuja voi maalata lukemattomilla eri tavoilla. Mua henkilökohtaisesti ärsyttää joka kerta kun joku on julistamassa miten figuja pitää maalata ja miten niitä ei saa maalata. Pieni tutustuminen eri maalaajien tuotoksiin todistaa varmasti että ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa maalata. Hankalinta on yrittää suvaita suvaitsemattomuutta.

Toinen juttu mikä minusta on aika.. hassua itse asiassa on toi sun tapasi käyttäytyä kuin pebaan ammuttu karhu heti kun joku on eri mieltä kanssasi tai *gasp* kyseenalaistaa täydellisyytesi. Rauhoitu hyvä mies.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Maddog, vaikka olisitkin maailman paras maalari voisit ehkä opetella käyttäytymään? Eli onko sen nyt niin kauheaa jos joku antaa palautetta figuistasi, ehkä jopa muutakin kuin mitä oletit niistä saavasi (hyvä, upea, mahtava jne?).

Olen vain elämäni aikana oppinut että itsevarmoilla ihmisillä ei ole mitään tarvetta päteä tuollatavalla ja ilmaista kärkkäitä mielipiteitä tuntemattomista ihmisisitä julkisilla foorumeilla, vaikka ihan hirveästi heistä voisi tuntuakin että toiset koittavat provosoida.

Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja minusta myös hyvää tarkoittavaan neuvomiseen. Jos sitä ei pysty ottamaan vastaan niin kannattaisi ehkä a) miettiä onko tämä foorumi ja yhden ihmisen mielipide noin kaihean huutamisen arvoinen juttu ja b) kasvaa aikuiseksi. (tuohan oli toki vain minun mielipiteeni ja ystävällismielinen neuvo... :-))

Ja VJ, vanhempi ja viisaampi lopettaa ensin. Tätä inttämistä voit jatkaa ikuisuuksiin, olet varmaan sen jo aiemmin huomannut kyseisen ihmisen kanssa? :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Ninnu kirjoitti:Ja VJ, vanhempi ja viisaampi lopettaa ensin.
Mutku.. Joo, olet kai oikeassa.

Rauhaa
maddog

Arrrgh! Ninnu se ei osaa muuta kuin heittää off topic elämänohjeita, ja niillä aiheuttaa lukkoja ihmisten threadeihin. Jos jonkun tässä olisi opittava käytöstä niin se olet juuri sinä ninnu. tuollaiset henk koht jäynät kuuluvat tuonne privaatti messageihin.

Ja en minä luule olevani paras, enkä halua olla paras. Haluan vain maalata omalla tyylilläni. En ole sanonut että inkkaus olisi 'väärä' tekniikka, olen vain sanonut ettei se toiminut MINUN kohdallani joten otin käyttöön toisen tekniikan. Muut maalatkoon niinkuin haluavat. Minä en puutu heidän tekniikoihinsa, ja vastapalveluksena odotan etteivät he puutu minun tekniikoihini.

Äläkä pelkää VJ, olet yhä saitin paras maalari. Ja olet sitä vielä ropen jälkeenkin. Toiveeni siellä on kolmas sija jossakin sarjassa, jos hyvin käy. Ei sen enempää.
Sakcris

Viesti Kirjoittaja Sakcris »

omasta mielestäni ne on loistavasti maalattu
Kaikki Sotavasara.net:in Lord of the Rings pelaajat, tulkaa IRC-kanavalle #lotr-sotavasara @Quakenet
Ninnu
Viesti:

Hmmm... Se muuten suuttuu enemmän jos sen persoonaa koskevia neuvoja antaa kuin figuista koskevista... :-)

Noh elikki sikseen tarkoitus ei ollut suututtaa vaan koittaa pikkasen rauhoitella tilannetta sinun ja VJ:n välissä tai muuten topicci olisi ihan oikeasti voinut saada sen lukon.

Ja sitten vaihteeksi ihan asiaan. Maddog inkeistä aikoinaan kirjoitti: "inkkiä ei missää tapauksessa kannata layeroida mithrilille figulla". No tosta ei ainakaan ihan hätäselle käy ilmi että puhuit vaan itsestäsi, joten kyllä ihan ymmärrän että VJ puuttui aiheeseen.

Kesää ja rauhaa ja silleen. *kerää herneitä pois näkyviltä ennekuin kukaan kerkeää vetää niitä enempää nenuunsa* :-)
Jag känner en bot
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Loukkaantuisin vihjauksestasi jos olisin kaltaisesi. Anna olla maddog.
maddog

Okei ninnu, tarkastan tekstini tästä lähtien huolellisemmin. Anteeksi VJ

VJ:lle kertoisin vielä inkkiseikkailustani tarkemmin:

Aloitin metallin testauksen en suinkaan teminaattoreista, vaan land raiderista. Kuten kuvitella voi, moisen kookkaan mallin kanteen kun yrittää layeroida tasaista inkkiglacea niin ei voi odottaa onnistuvansa, ainakaan minun taitotasollani!

Okei, layeri oli aika tasainen, mutta siinä oli se ongelma että tulos ei näyttänyt kromilta, vaan siltä että metallin päälle olisi levitetty inkkiä :D . Siksi maalasin päälle sky bluen ja mithrilin sekoituksella, ja olin tyytyväisempi.

Mutta ei tässä kaikki! Kun tankki oli valmis ja lakattu (!), aloitin maalata terminaattoreita. Kokeilin niihin huvikseni blue inkkiä sky bluen sijasta. Ja kuten arvata voi, tulos oli paljon paremmin grey knighteille sopiva. Tankin pinta alkoi näyttää karkkimaiselta terminaattorien rinnalla, joten mikä auttoi. Pistin uuden maalin lakan päälle!

Että tällaista. Jos olisin aloittanut terminaattoreista, olisi inkkilayeri voinut näyttää toimivalta ja olisin varmaan käyttänytkin sitä maalaustekniikkana.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

maddog kirjoitti:Monet värit tietty ei sekoittamalla onnistu, kuten keltainen ja punainen, koska metallimaalit ovat harmaata eivätkä valkoista. toisaalta tuo harmaus on tosi hyvä asia, sillä se sävytttää sekaan pistetyn värin automaattisesti harmaaseen päin, tehden tuloksesta tumman kromin väristä! Smooth!
Kun tykkäät peuhata metallivärien kanssa, et ole ajatellut kokeilla Vallejon Metal Mediumia? Se on metallihilettä valkoisessa/värittömässä sidosaineessa ja siihen saa aika huoletta sotkettua väriä kuin väriä; ei tule ongelmaa metallivärien harmaudesta.

Olen kerinnyt kokeilla vasta kertaalleen yhdessä harjoitusfigussa mutta tavara vaikuttaa ihan hyvältä.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Munter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Munter »

Demonhuntereita by Kimmo Ruohoniemi aka Maddog

Eli pistin myös itse ottamiani kuvia noista kyseisistä figuista näytille.
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali

Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
maddog

Kiitos Munter! Nuo kuvat näyttävät TOSI tyylikkäiltä, kun sanoit että kuvaajasi osaa kuvata, niin olit oikeassa! (tämä vain innostaa minua enemmän ostamaan kunnon kameralaitteisto...) onko nämä kuvat skannattu valokuvista vai ovatko digikuvia???

Day: voiko sitä hilettä sekoittaa valkoiseen. Olen aina halunnut tehdä valkean haarniskan joka heijastelee hopeaisena valossa. Onnistuisiko tällä?

VJ ja Ninnu: meistä kolmesta se olen minä joka on koettanut pysyä topicissa. Se että ruotii toisten sanoja, siis galleriassa, eikä toisen kuvia, on todella neuroottista. Kukahan se meistä kärsii siitä laajentuneesta egosta taikka pienestä itsetunnosta???

Sori modit! Mutta ei näitä tekstejä niin moni lue, että kannattaisi lukkoa laittaa!
Ninnu
Viesti:

Yhdyn VJ:n sanoihin. Anna olla jo. Etkö nyt ole jo provannut tarpeeksi parille kuukaudelle hmmmh? :-)

Ja sitä hilettä voi sekoittaa kyllä valkoiseen, kuten mihin tahansa muuhunkin väriin. Mutta miten käytännön toteutus vastaa mielikuviasi kannattanee varmaan kokeilla itse.
Jag känner en bot
Tatska

Viesti Kirjoittaja Tatska »

Tosi hienoja mun mielestä noi figut en pystyisi itse lähellekkään noin hienoja maalaan.
Peace through superior firepower
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Termikset on hienoja, todella hienoja.
Chrome raider vaan oli aika järkyttävä. Onhan siinäkin tosi laadukkaasti maalattu mustat ja punaset ja kaikki ei-metalli osat, vaan ehkä tuo sky-earth ei ihan sovi tankkeihin? Ainakaan noin suurille pinnoille. IMO
Ja termiksien highlightit on onnistuneita, shadet ei.
neuvo: tee kuten minä; highlighttaa kaikki, älä sheidaa :)

OT: Jotku modet vois kyllä miusta käydä vähän siistimässä noit aivan turhia ja hyödyttömiä maddogin, Ninnun ja VJ:n juttuja. Onhan joissakin noista viesteistä asiaakin.. (harvoissa) Ja sit sama mode vois siistiä tän miun OT:n :)
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Kumma juttu kun rupes korvissa kitisemään heti kun avasin tämän langan... Flametus rulettaa. Pitäisköhän munkin laittaa jtn.
Ihan kivoja nuo Gray Knightit.. Land Raideri on hieman oudon näköinen.

Ja mitä tää on olevinaan??
Äläkä pelkää VJ, olet yhä saitin paras maalari. Ja olet sitä vielä ropen jälkeenkin.
Ei voi hyväskyä... ;)

Huumorilla vaan..
Moi
Hope is a serum that never heals
Yuri

Viesti Kirjoittaja Yuri »

Jopas on lapsellinen meininki tässäkin threadissä. Foorumin arvostetuimmat maalaajat herjaavat toisiaan kuin teini-ikäiset pennut Kiss FM:n chatissa... :| Noh, kaipa teidänkin pitää päästää aina silloin tällöin liiat paineet pihalle. :wink:

Mutta tosiaan, itse aiheeseen: onnistunutta metallihilemaalausta tosiaan. Itseäni vähän epäilyttää tuo sininen inkki mitä GW:kin käyttää omiin GK:nsa, mutta näissä sinun ritareissa ei ole mitään valittamista. Pidän erityisesti miekkojen vaaleansinisestä väristä ja kilpien kuviot ovat todella hyvää jälkeä.

Olisi hienoa nähdä nuo ihan elävässä elämässä, sillä metallivärit eivät yleensä siedä ollenkaan kuvausta, eivätkä ne oikein esiinny edukseen ilman täydellistä valaistusta.
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?
Munter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Munter »

maddog kirjoitti:Kiitos Munter! Nuo kuvat näyttävät TOSI tyylikkäiltä, kun sanoit että kuvaajasi osaa kuvata, niin olit oikeassa! (tämä vain innostaa minua enemmän ostamaan kunnon kameralaitteisto...) onko nämä kuvat skannattu valokuvista vai ovatko digikuvia???
Kiitos! :D Kuvat oli nimittäin mun itse räpsäsemiä. Kamerana oli digikamera (Powershot G3). Koska en ole hyvä kameran sielunelämän kanssa (lue: en ole ikinä vaivautunut lukemaan ohjekirjaa :oops: ), on kuvat otettu käsivaraisesti ja automaatilla, mutta kamera hoitaa tekniikan ja minä taiteellisen puolen. Upeistä töistä saa helposti hyviä kuvia.
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali

Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Asdrubael

Viesti Kirjoittaja Asdrubael »

Vois muuten kommentoida tohon tankin sky-earth efektiin, mistä on tullu sanomista, että se tosiaan toimii pelikentällä. Itsekin asiaa epäilin kun tankin lootasta ekan kerran otin ja kattelin kädessä. Siinä efekti ei meinaan näytä välttämättä mitenkään ihmeelliseltä. Mutta kun tankin laittaa pöydälle, niin efekti alkaakin toimia :D
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Ninnu
Viesti:

Toi tankki on ihan mielenkiintoinen. Ja pelikentällä (vihreällä) toimii varmasti paremmin kuin vitriinissä kun horisonttiheijastukset menevät pieleen silloin.

Ja paineiden päästely rauhoittaa... toivottavasti... :roll:
Jag känner en bot
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”