smaxx kirjoitti:2. Älä osta uusia figuja ennen kuin entiset on maalattu !
Vaikka olisi 40%:n tarjouksessa. Ja kun ostat, niin korkeintaan ihan siihen seuraavaan projektiin.
Entäs jos on 60% tai 90 % alessa? Mä ainakin lankeen aina, jos figu puhuttelee. :D
-ile
Minä kysyn vaan : onko siitä koskaan ollut mitään iloa :) Onko ne alefigut ikinä saaneet maalia pintaan ? Vai lojuvatko kaapinnurkassa unohdettuina ? Ja kun olisi aikaa maalata, niin onkin uusi ja kiiltävämpi kuuminta hottia oleva projekti joka viekoitellen vie miehen mielen mennessään ? Jos voit tähän vilpittömin mielin ja häpeää tuntematta vastata niiden alefigujen tulleen tehdyiksi, niin veli on meitä muita vahvempi ja alefigunsa ansainnut !
Itse en enää tuota syntiä tule tekemään !
Ja kyllä, mulla on ullakolla iso laatikollinen avaamattomia -40 - -60% bokseja...
smaxx kirjoitti:
Ja kyllä, mulla on ullakolla iso laatikollinen avaamattomia -40 - -60% bokseja...
Tästä valistavana esimerkkinä tuon itseni: Tarkan ostohistorian takia ei ole muuta kuin 1 maalaamaton boksi, ja se johtuu siitä että malifauxin figujen kasaaminen vaatii elektronimikroskoopin ja todella vakaan käden :)
(vaikka kovasti, KOVASTI houkutti kun spottasin sotavasarasta 20€'lla boksin WM/h Menothin Errantteja UA'lla, ja niiden ovh kaupassa on 90€)
Vähentää tarpeetonta laatikkomäärää.
Sivumennen, et ole harkinnut figukauppiaaksi rupeamista kun varasto on jo ostettu valmiiksi @smaxx?
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
smaxx kirjoitti:Onko ne alefigut ikinä saaneet maalia pintaan ? Vai lojuvatko kaapinnurkassa unohdettuina ?
Unohdettuina? Ei ikinä.
"Lohikäärmeillä ei ehkä ole paljon käyttöä rikkauksilleen, mutta yleensä ne tietävät tarkalleen mitä kaikkea niillä on, etenkin jos saalis on ollut niillä pitkään, eikä Smaug ollut poikkeus."
"Sen raivo oli sanoin kuvaamaton - sellaista raivoa tapaa vain siellä missä joku tosi rikas, jolla on enemmän kuin mistä hän voi nauttia, huomaa äkkiä menettäneensä jotakin mikä hänellä on ollut kauan mutta jota hän ei ole koskaan käyttänyt tai kaivannut."
Lisäksi tinan päällä on tietenkin mukava makoilla.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
AgeofSignar116 kirjoitti:Tästä valistavana esimerkkinä tuon itseni: Tarkan ostohistorian takia ei ole muuta kuin 1 maalaamaton boksi, ja se johtuu siitä että malifauxin figujen kasaaminen vaatii elektronimikroskoopin ja todella vakaan käden :)
(vaikka kovasti, KOVASTI houkutti kun spottasin sotavasarasta 20€'lla boksin WM/h Menothin Errantteja UA'lla, ja niiden ovh kaupassa on 90€)
Sivumennen, et ole harkinnut figukauppiaaksi rupeamista kun varasto on jo ostettu valmiiksi @smaxx?
Hienoa, pisteet sinulle !
Ja en ole harkinnut, kellekkäs ne kaikki muut sitten figunsa myisivät :)
Tein hyvin, hyvin tärkeän täsmennyksen teesiin numero neljä, hiljentykäämme miettimään sitä :
4. Peleissä voittaja on se, jolla on hauskempaa ja/tai se joka saa pelistä parhaan inspiraation maalata lisää figuja !
Mutta ! Vain pelistä josta molemmat poistuvat tyytyväisinä voi löytyä Voittaja !
smaxx kirjoitti:Minä kysyn vaan : onko siitä koskaan ollut mitään iloa :) Onko ne alefigut ikinä saaneet maalia pintaan ? Vai lojuvatko kaapinnurkassa unohdettuina ? Ja kun olisi aikaa maalata, niin onkin uusi ja kiiltävämpi kuuminta hottia oleva projekti joka viekoitellen vie miehen mielen mennessään ? Jos voit tähän vilpittömin mielin ja häpeää tuntematta vastata niiden alefigujen tulleen tehdyiksi, niin veli on meitä muita vahvempi ja alefigunsa ansainnut !
Osa on tullut maalatuksi, suurempi osa ei (vielä). Mutta kyseisetn ukkojen omistaminen on keräilijän sielua lämmittävä juttu. Tykkään pitää kädessäni figuja, saa ihan eri tuntuman kuin kuvia katselemalla. Yleensä vanhempien, kaupasta saamattomien figujen suhteen skulptaus ja poset yllättävät tyylikkyydellään ja aiheuttavat tyytyväistä hykertelyä.
Eli eivät ole unohdettuja. Osa oli jopa maalaamattomina vitriinissä, kunnes tila vitriinissä tuli täyteen maalatuista. Hidasta hommaa. :)
Ja jokusen ukon olen ostanut hyvin maalattuna, eli ovat "olleet tehtyjä" jo valmiiksi.
Smaxx kirjoitti:Mutta ! Vain pelistä josta molemmat poistuvat tyytyväisinä voi löytyä Voittaja !
En edes yritä katua syyllisyyttäni, vaan julistaudun samantien pahimman kaliiperin kerettiläiseksi, ja vaikka itse paholaiseksi siinä samalla. Maalaamattomia ja kasaamattomia figuja makaa armeijakaupalla kotona, ja lähetin juuri äsken ostopyynnön käytetyistä, valmiiksi maalatuista kaaoksen sotureista. Charruja löytyy ainakin 40k-kaaokselle enemmän kuin mihinkään listaan ikinä saa tungettua, ja suurin osa niistä maalaamattomia. Kokonainen 40k-örkkien battleforce makaa edelleen muoveissa, niinkuin kolme laatikkoa bikereitä, kaksi Nobeja, Forgefiend, Puppetswarin tankkeja, Manticin Ogreja kasakaupalla, osittain koottu Iroblaster, Tomb Bladeja, Boar Boyzeja jne. jne. jne.
Toisaalta figuja on tämänhetkisiin armeijoihin kertynyt jo niin paljon, että ostohalutkin ovat vähentyneet enää murto-osaan entisistä; kaikkea on jo! Ja koska nämä käskyt tulivat voimaan vasta äskettäin, en siis ole tehnyt syntiä, vaan kiertänyt täyden kehän jo etukäteen. Hurraa!
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Mun teesit on sellaset, että figuja voi pyöritellä vaikka hanurissa ku niistä on ite (tai Kela) maksanu.. ei tartte maalata, pelata tai mitään.. itseasiassa teesini on:
smaxx kirjoitti:
Minä kysyn vaan : onko siitä koskaan ollut mitään iloa :) Onko ne alefigut ikinä saaneet maalia pintaan ?
Jos casti on tarpeeksi hyvin tehty, ihastelee maalaamatonta ja palasina olevaa figuuria ihan sellaisenaankin. Eli tuottaa iloa. Ei tosin toimi bulkkimuoviin.
Morze kirjoitti:Totta, aloitusviestissä puhutaan kymmenestä käskystä, enpä huomannutkaan. Katumusharjoituksena smaxx saa keksiä puuttuvat 91 teesiä.
Teesi = Väite, väitöskirja.
Sergeant Maxxon on asettanut väitteensä hyvästä figupelaamisesta Yleisiin miniatyyrikeskusteluihin. Se että Herra Martti Luther kirjoitti omat väitteensä ~500 vuotta sitten ei liity asiaan.
Sen sijaan, on mielestäni smaxxilta julkeaa väittää naulanneensa teesit, kun tätä säijettä ei selkeästikään ole ylös pinneillä asetettu pysymään.
Mysterous kirjoitti:Se että Herra Martti Luther kirjoitti omat väitteensä ~500 vuotta sitten ei liity asiaan.
En minä niin väittänytkään, vai väitinkö? Uskoisin että viestini on opettavaisempi, kuin edelliset 10 viestiä, Teeseistä ja niiden naulaamisesta. Toki voimme toki nopealla vilkaisulla alkuperäiseen aloitusviestiin, todeta että herralla X oli mielessä tai edes etäisesti alitajunnassa uskomme luoja, (oletan että ne jotka vielä edelleen kirkkoon kuuluvat ovat Luterilaisen oppihaaran edustajia) eli herra Martti. Jotta saadaan normi väittely aikaiseksi niin kevennetään vielä oikein. :P
NorjanPaavi kirjoitti:En minä niin väittänytkään, vai väitinkö?
Nein armon Paavi, lainasin ja vastasin toiselle henkilölle teidän sijaan.
Suonette ottaa vastaan pahoitteluni, itse sorruin siis väärään tulkintaan. Pahoittelut. Miten voinkaan erehtyä? Maanantait ovat hirveitä!
Pakko kyllä myöntää että Smaxx on pointtia näissä jutuissa.
Allekirjoitan että yks hyvä nyrkki sääntö on kyllä:
2. Älä osta uusia figuja ennen kuin entiset on maalattu !
Toki itse pelaan sen verran uhan alla olevia pelejä tai siis valmistajilla on linjasto joka on poistumassa tai poistunut. Esim nyt on hirveä hinku hamstrata Malifauxin 1 ed. tina nappeja kun Wyrd korvasi vanhan hyvin linjaston uudella muovisella. Nyt kun metallisa vielä saa huokealla hinnalla niin pakko hamstrata varastoon. Eli tätäkin tulee rikottua aika urakalla.
3. Figu on hyvin maalattu ja valmis, kun se tuottaa maalajalleen iloa ja tuntuu valmiilta !
Toki tämä antaa hyvin takaportin. Välillä se pohjamaalattu ja Washattu figu antaa useaksi kuukaudeksi mielenrauhan.
NorjanPaavi kirjoitti:Allekirjoitan että yks hyvä nyrkki sääntö on kyllä:
2. Älä osta uusia figuja ennen kuin entiset on maalattu !
Toki itse pelaan sen verran uhan alla olevia pelejä tai siis valmistajilla on linjasto joka on poistumassa tai poistunut. Esim nyt on hirveä hinku hamstrata Malifauxin 1 ed. tina nappeja kun Wyrd korvasi vanhan hyvin linjaston uudella muovisella. Nyt kun metallisa vielä saa huokealla hinnalla niin pakko hamstrata varastoon. Eli tätäkin tulee rikottua aika urakalla.
Tämä Teesi tuottaa meille monelle tuskaa, mutta on hyvä sisäistää :) Tottahan on poikkeuksia aina, ja hyvällä syyllä sen säännön voi aina hetkeksi unohtaa. Mutta sitten jos kaapeissa alkaa niitä iskemättömiä hamstrattuja oop figuja olemaan, niin seuraavalla kerralla kun on samassa tilanteessa kannattaa tarkistaa onko niitä aiempiakaan pakollisia hankintoja tullut laitettua pelikuntoon tai vitriini-iskuun. Jos ei, niin ehkä tämä uusikaan pakkohankinta ei olekaan ihan niin pakollinen. Sitä pystyy maalaamaan noin 28 millisen figun päivässä jatkuvalla tahdilla. Jotkut vähän enemmän, useimmat vähemmän, ja urakoiden hetkellisesti enemmän. Eli jos on 365 figua kokoamatta ja maalaamatta kaapeissa, ei ole vuoteen mikään hätä seurailla uusimpia Kickstarttereita tai poistomyyntejä.
NorjanPaavi kirjoitti:3. Figu on hyvin maalattu ja valmis, kun se tuottaa maalajalleen iloa ja tuntuu valmiilta !
Toki tämä antaa hyvin takaportin. Välillä se pohjamaalattu ja Washattu figu antaa useaksi kuukaudeksi mielenrauhan.
Siksi toi onkin noin väljästi kirjattu :) Toisen pelikelpoinen figu on toisen pohjustettu figun tynkä.