Ten tales of Heresy part II
- Henkinen Johtaja
Re: Ten tales of Heresy part II
Komia tykistövaunu (kuinka toivonkaan että sotavasarassakin olisi like -nappula)
Onks sulla montakin vaunua vielä maalauspöydällä?
Onks sulla montakin vaunua vielä maalauspöydällä?
Tuosta...
Sicaran, (formerly Raven Guard) Contemptor ja alkuviikosta pitäis tulla 6 "Bullock" pattern jetbikeä (eli finecast Sammaelejä joita pitäis vähän konvertoida)
Pitää varmaan vielä jossain välissä pistää tilaus Forgelle, jotta saa noita uusia DA torsoja ja päitä. Samalla vois ottaa tankin tai kaks lisää - hienoja vaihtoehtoja on paljon.
Pitää varmaan vielä jossain välissä pistää tilaus Forgelle, jotta saa noita uusia DA torsoja ja päitä. Samalla vois ottaa tankin tai kaks lisää - hienoja vaihtoehtoja on paljon.
Ovat kyllä komeita, ihan aikuisten oikeasti komeita. Mustassa olet onnistunut hyvin ja kultaiset trimmit toimivat. Erityisesti jalkaväessä sädekehä on kiva ja tuo mukavasti kontrastia. Meneekö sulla kauan maalata yksi figu?
Miten saat ne valurasvat irtoamaan noista kunnolla? Itsellä lähtee kohta jälleen pesuun yksi nappula koska maali ei yksinkertaisesti siinä pysy. Fairia on kokeiltu, tolua on kokeiltu ja erinäisiä pohjamaaleja on kokeiltu.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
En mä saanutkaan irtoamaan ihan kaikkea. Ensin yritin fairyä. No go. Sen jälkeen Kiillon yleispuhdistusaineessa liottamista - vuorokauden verran. Se toimi ihan ok ja poisti valtaosan rasvasta. Mekaaninen työstö olis varmaan poistanut loput (siis hammasharja)
Ja Dark Angels Contemptor with heavy conversion beamer

Aikaa näihin menee vaihtelevasti... 22 vahvuiseen laumaan meni neljä iltaa, eli ~16 tuntia. Yksittäiseen pikkufiguun menee pahimmillaan ehkä kymmenisen tuntia. Viiden squadit tais olla kaks iltaa kappale. Contemptor ja Scorpius oli kuutisen tuntia kappale. Ja välissä on siis kuivumistaukoja yms.

Aikaa näihin menee vaihtelevasti... 22 vahvuiseen laumaan meni neljä iltaa, eli ~16 tuntia. Yksittäiseen pikkufiguun menee pahimmillaan ehkä kymmenisen tuntia. Viiden squadit tais olla kaks iltaa kappale. Contemptor ja Scorpius oli kuutisen tuntia kappale. Ja välissä on siis kuivumistaukoja yms.
Törkeän makea contemtorikonversio! Ja jos sulla kuitenkin aikaa menee tollasia määriä, niin olen kateellinen että sulla on sitä aikaa pistää. :) Lapset kun käy maate niin siinä on pari tuntia illalla aikaa itse säätää ja viimepäivinä meni koko ilta jo pelkän contemptorin valujälkien poistamiseen, kasaamisesta puhettakaan samana iltana.
Kiva toisaalta seurata kun teet figuja osan kerrallaan, meikällä taktiikkana tehdä koko 1500 pisteen armeija kasaan kerralla, ruiskia airbrushilla värit kaikkiin paikoilleen, maalata detailit ja washata kaikki kerralla. Nyt ois enää kaksi valujäljistä poistettua contemptoria kasaamatta ja sitten pääsen basecoattaamaan kaikki.
Kiva toisaalta seurata kun teet figuja osan kerrallaan, meikällä taktiikkana tehdä koko 1500 pisteen armeija kasaan kerralla, ruiskia airbrushilla värit kaikkiin paikoilleen, maalata detailit ja washata kaikki kerralla. Nyt ois enää kaksi valujäljistä poistettua contemptoria kasaamatta ja sitten pääsen basecoattaamaan kaikki.
Joo, se ettei ole lapsia vaikuttaa vapaa-aikaan positiivisesti - isovillakoira löytyy mutta se ei niin kauheasti vie aikaa.
Normaalisti figuiluun ei kyllä todellakaan käytä tälläistä määrää aikaa, mutta nyt on "projekti" päällä. Itseasiassa tästä tulee ennätysvuosi jos oikeasti saan kaks armeijaa maaleihin (itseasiassa taisin saada jo, on tossa yli 1500 pinnaa Dark Angeleita jo maaleissa. Viimeistelyä ei lasketa). Normaali harrastaminen on sitä että saan ehkä puolet ostetuista ukkeleista maalattua ja hoardaan loppuja kaapeissa varastoituna foameihin ;)
Aikaa menee simona koska teen noita perinteisin menetelmin - en omista airbrushia sotkuaspektin takia. Maalailen näitä siis keittiön pöydällä.
Normaalisti figuiluun ei kyllä todellakaan käytä tälläistä määrää aikaa, mutta nyt on "projekti" päällä. Itseasiassa tästä tulee ennätysvuosi jos oikeasti saan kaks armeijaa maaleihin (itseasiassa taisin saada jo, on tossa yli 1500 pinnaa Dark Angeleita jo maaleissa. Viimeistelyä ei lasketa). Normaali harrastaminen on sitä että saan ehkä puolet ostetuista ukkeleista maalattua ja hoardaan loppuja kaapeissa varastoituna foameihin ;)
Aikaa menee simona koska teen noita perinteisin menetelmin - en omista airbrushia sotkuaspektin takia. Maalailen näitä siis keittiön pöydällä.
Hienoa jälkeä ja kova tahti! Itse saan aikaan ehkä 25 vuodessa.
Itsellä on airbrush, millä lähinnä olen maalaillu basecoatteja. Hienommat tekniikat on vielä vähän hakusessa. Itse airbrushaan ihan työpöydällä, kunnon kerros sanomalehteä pöydellä. Tämän lisäksi olen tehnyt pahvilaatikosta roiskesuojan ja ihan hyvin on pysynyt sotkut hallinnassa.
Itsellä on airbrush, millä lähinnä olen maalaillu basecoatteja. Hienommat tekniikat on vielä vähän hakusessa. Itse airbrushaan ihan työpöydällä, kunnon kerros sanomalehteä pöydellä. Tämän lisäksi olen tehnyt pahvilaatikosta roiskesuojan ja ihan hyvin on pysynyt sotkut hallinnassa.
Sicaran

Edit: enpäs huomannut että kultatrimmit on hiukan vuotaneet. Pitääpäs korjaa jossain välissä

Edit: enpäs huomannut että kultatrimmit on hiukan vuotaneet. Pitääpäs korjaa jossain välissä
Viimeksi muokannut miP, Su 06.09.2015 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse maalaan poikkeuksetta lähes kaiken airbrushilla. Vaikka huoneessa on perus ebay imuri, joka työntää maalit suodattimen läpi pihalle, ei näkyvää extraa huoneeseen tule. Sitten jos sattuu kirjahyllyn päältä sormella vetäisemään niin silmälle näkymätön tomu onkin tehnyt hullun pölykerroksen huoneen kaikille tasaisille pinnoille. Ovi kiinni ruiskutellessa ei tuo pöly kulkeudu kuitenkaan muihin huoneisiin, joten olen vain hyväksynyt että tuo huone on koko ajan tasoiltansa pölyssä. Pyyhkimällähän se lähtee jos jaksaisi siivota...Nagarythes Heir kirjoitti:Itsellä on airbrush, millä lähinnä olen maalaillu basecoatteja. Hienommat tekniikat on vielä vähän hakusessa. Itse airbrushaan ihan työpöydällä, kunnon kerros sanomalehteä pöydellä. Tämän lisäksi olen tehnyt pahvilaatikosta roiskesuojan ja ihan hyvin on pysynyt sotkut hallinnassa.
Mä olin siinä käsityksessä että kostealla ilmalla toi "dusting" tarttuu pintoihin samoin kuin spray maalien kanssa?Scythas kirjoitti:Itse maalaan poikkeuksetta lähes kaiken airbrushilla. Vaikka huoneessa on perus ebay imuri, joka työntää maalit suodattimen läpi pihalle, ei näkyvää extraa huoneeseen tule. Sitten jos sattuu kirjahyllyn päältä sormella vetäisemään niin silmälle näkymätön tomu onkin tehnyt hullun pölykerroksen huoneen kaikille tasaisille pinnoille. Ovi kiinni ruiskutellessa ei tuo pöly kulkeudu kuitenkaan muihin huoneisiin, joten olen vain hyväksynyt että tuo huone on koko ajan tasoiltansa pölyssä. Pyyhkimällähän se lähtee jos jaksaisi siivota...
Vielä tähän asti se on kyllä irronnut kostealla liinalla pyyhkiessä. :)miP kirjoitti:Mä olin siinä käsityksessä että kostealla ilmalla toi "dusting" tarttuu pintoihin samoin kuin spray maalien kanssa?Scythas kirjoitti:Itse maalaan poikkeuksetta lähes kaiken airbrushilla. Vaikka huoneessa on perus ebay imuri, joka työntää maalit suodattimen läpi pihalle, ei näkyvää extraa huoneeseen tule. Sitten jos sattuu kirjahyllyn päältä sormella vetäisemään niin silmälle näkymätön tomu onkin tehnyt hullun pölykerroksen huoneen kaikille tasaisille pinnoille. Ovi kiinni ruiskutellessa ei tuo pöly kulkeudu kuitenkaan muihin huoneisiin, joten olen vain hyväksynyt että tuo huone on koko ajan tasoiltansa pölyssä. Pyyhkimällähän se lähtee jos jaksaisi siivota...
- HeresyBrush
- Viesti:
Really nice paintingworks, and stunning photographs. Nice combination! :)
"Santiago y cierra España!"
My blog: www.HeresyBrush.com
My blog: www.HeresyBrush.com
- Osqillator
Noniiin itekkii sain jotain aikaiseksi! Ensimmäinen, nopeahko väriteematestifigu 30k-wulffeja! Pyssy on joku kaaosmarsun boltteri, ei äkkiselleen muutakaan löytynyt, testifigussa saa kelvata. Melkein ensimmäisiä battledamageja kanssa mitä oon tyyliin ikinä tehny, onnsistu pääosin ihan jepa, tosin tossa shoulderpadissä ei :D Beissi on kanssa ihan prototyyppi, eikä tuossa kuvassa siitä juuri selvää ota.
Muuuuuuttta tästäpä tämä etenee, tuskin tässä mikään kiire on, kunhan teema on valmiina sillon kun forge julkasee 30k-wuffe-figut... :P

Muuuuuuttta tästäpä tämä etenee, tuskin tässä mikään kiire on, kunhan teema on valmiina sillon kun forge julkasee 30k-wuffe-figut... :P

Heeyee.
- Henkinen Johtaja
Tyylikäs on mariini ja tykkään noista taisteluvaurioista. Väriteema kuitenkin taitaa olla post-heresy aikainen. Heresyn aikanahan wuffet oli harmaita?
Tuosta...
- Osqillator
Itseasiassa hyvä pointti! Tän kaverin ei tosiaankaan pitäny olla sinertävä, mutta hutiloitu värivalinta (shadow gray) on kyllä ronskisti siniseen kallellaan. En tullut edes huomioineeksi, maalikauppaan ->Henkinen Johtaja kirjoitti:Heresyn aikanahan wuffet oli harmaita?
Heeyee.
- Henkinen Johtaja
Moi taas! Projekti on itsellänikin edennyt taas muutaman askeleen. Nyt valmiina on 4/5 vaunusta ja 21/51 jalkamiehestä.
Tässä olisi muutama kuva valmistuneista vaunuista, jalkamiesten kuvien ottaminen epäonnistui sen verran pahoin, että täytyy huomenissa yrittää uudelleen...
Vanquisherit:

Dragosan:

Tässä olisi muutama kuva valmistuneista vaunuista, jalkamiesten kuvien ottaminen epäonnistui sen verran pahoin, että täytyy huomenissa yrittää uudelleen...
Vanquisherit:

Dragosan:

Tuosta...
Ensimmäinen puolikas jetbikeistä

- Henkinen Johtaja
Woah! Mistä olet löytänyt noin paljon noita masterofravenwing leijumapyöriä?
Tuosta...