"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

pari ehdotusta sääntömuokkauksiksi

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Sunbaenim kirjoitti:Eikös tässä ole nyt kyse siitä että jos kulkuneuvo liikku maksimi matkansa vuorossa (12"/24" olkoon normaali tai nopea) niin IRL se liikkuisi niin paljon kuin pystyy kyseisellä aikavälillä, pysähtymättä ollenkaan kokoaikana. Jos tästä nyt rupeasin ajattelemaan mitä tapahtuisi jos terminaattorit hyppäisivät 80km/h eteenpäin liikkuvan
Tietenkin nopeudet pelissä ovat kaukana maksiminopeuksista. Tankit 40k peleissä kulkee enemmän maastonopeudella. Vai kulkeeko lantikka tosiaan vain 2xvarovasti etenevää jalan kulkevan nopeudella maksimissaan? Siis 6" liike jalkaväellä kuvaa tilannetta missä se hyppii suojasta toiseen ja katselee jatkuvasti ympärille...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Kriketti

Viesti Kirjoittaja Kriketti »

Zarathustrian kirjoitti:Itse asiassa mitä enemmän noita muutoksia miettii, niin ei ne niin hullulta vaikuta. Tuon Nob ongelman olen itsekin huomannut örkeillä pelatessani. 9 trukk boytä+ powerclaw nobi ovat syöneet itsensä läpi useammastakin mariini unitista. Mutta itse olen ajatellut että koko instakill säännön poistaminen auttaisi pitkälle. silloin IC:den woundeilla tekisikin jotain. Tällähetkellä kun multiple woundit tuntuvat olevan varsin turhia (ainakin kaikille joilla on T4 tahi alle)
Juu, kieltämättä turhauttavaa, kun joku 100 pisteen wraithlord tulee ja halkaisee mahtavan mariinien vajaan 200 pisteen chapter masterin yhdellä iskulla. Tai että yksi räkäinen power fist-mariini tappaa warbossin. Liian helppoa.
Hep hep, pojat! Pelataan hampaat irvessä!
tneva82

Zarathustrian kirjoitti:Tuon Nob ongelman olen itsekin huomannut örkeillä pelatessani.
Tehdäänpä pieni vertaily ork nobin ja marine veteraanikessuille.

Örkki nobi on kolmanneksen halvempi, omaa extra hyökkäyksen ja omaa toisen woundin(jonka voi käyttää vaikka syödäkseen yhden plasma gunin laukauksen). Marinella on parempana +2LD(mutta örkki mobilla on mob size check mikä kompensoi kummasti. Näen useammin marineiden lähtevän livohkaan kuin örkkien! Varsinkin kun outnumber bonukset tuppaa olemaan örkkien puolella...) ja parempi save. Mutta tuosta savesta ei ole paljoakaan hyötyä kiitos TAR:in.

Suorastaan hävyttömän hyvä upgrade. 45 pistettä vs 55. +1A, fearless kunhan örkkejä>11, enemmän tykinruokaa pitämässä fistin elossa ja yksikkö kestää yhden plasma kudin ilman figun menetystä. Ei ihme että nobeja kannattaa laittaa kaikkialle minne voi.
9 trukk boytä+ powerclaw nobi ovat syöneet itsensä läpi
Ja mikä kauhistuttavinta tuo ei ole edes pahin lähitappeluyksikkö mitä örkeiltä löytyy...Slugga horde on pahempi ja grotti screeni+KFF takaa että lähitappeluun myös päästään elossa.
useammastakin mariini unitista. Mutta itse olen ajatellut että koko instakill säännön poistaminen auttaisi pitkälle. silloin IC:den woundeilla tekisikin jotain. Tällähetkellä kun multiple woundit tuntuvat olevan varsin turhia (ainakin kaikille joilla on T4 tahi alle)
Ei hassumpi idea.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Kriketti kirjoitti:
Zarathustrian kirjoitti:Itse asiassa mitä enemmän noita muutoksia miettii, niin ei ne niin hullulta vaikuta. Tuon Nob ongelman olen itsekin huomannut örkeillä pelatessani. 9 trukk boytä+ powerclaw nobi ovat syöneet itsensä läpi useammastakin mariini unitista. Mutta itse olen ajatellut että koko instakill säännön poistaminen auttaisi pitkälle. silloin IC:den woundeilla tekisikin jotain. Tällähetkellä kun multiple woundit tuntuvat olevan varsin turhia (ainakin kaikille joilla on T4 tahi alle)
Juu, kieltämättä turhauttavaa, kun joku 100 pisteen wraithlord tulee ja halkaisee mahtavan mariinien vajaan 200 pisteen chapter masterin yhdellä iskulla. Tai että yksi räkäinen power fist-mariini tappaa warbossin. Liian helppoa.
Olen varmaan taas vähemmistössä, mutta minusta on hyvä, ettei IC:stä saa liian übertappajia jotka yksinään listivät puoliarmeijaa. Se, että siitä warbossita jää jäljelle vain savuavat saapaat (sen sijaan, että kaveri ottaisi Rambomaisesti vain "lihashaavan" joka ei menoa hidasta) kun sitä kosautetaan tehokkaimmalla aseella mitä tulevaisuuden taistelukentältä löytyy on mielestäni ihan hyvä lähtökohta.

Instakill on mielestäni toimiva sääntö ja selkeä parannus pelin aiempiin versioihin nähden joista se puuttui kokonaan.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
tneva82

ankara halla kirjoitti:Olen varmaan taas vähemmistössä, mutta minusta on hyvä, ettei IC:stä saa liian übertappajia jotka yksinään listivät
Onko toisaalta TAR:in IC't on turhan heikkoja elleivät ole uber-pumpattuja sen parempi? Paljoapa hyötyä commanderista tupla lightning claweilla ja terminator honoureista on. Tappaa pari, sitten splat kuolee. Parempi sijoittaa ysikutoseen nuo pisteet.
Kriketti

Viesti Kirjoittaja Kriketti »

ankara halla kirjoitti:Olen varmaan taas vähemmistössä, mutta minusta on hyvä, ettei IC:stä saa liian übertappajia jotka yksinään listivät puoliarmeijaa. Se, että siitä warbossita jää jäljelle vain savuavat saapaat (sen sijaan, että kaveri ottaisi Rambomaisesti vain "lihashaavan" joka ei menoa hidasta) kun sitä kosautetaan tehokkaimmalla aseella mitä tulevaisuuden taistelukentältä löytyy on mielestäni ihan hyvä lähtökohta.
Mjuu, mutta toisaalta warboss on koko örkkiarmeijan jalkaväkiosaston kruununjalokivi, joten voisi olettaa, että se kestäisi myös kuolettavia haavoja. Mutta ymmärrän toki pointtisi, joku lightning claw-commander voi hyvinkin tappaa yksinään puoli armeijaa jo nyt, joten mitäköhän tapahtuisi, jos ne fistit voisi tiputtaa yksitellen pois... Ehkä IC voisi selviytyä haavasta, mutta sen statsit huononisivat oleellisesti, tai sen lähitaisteluase lakkaisi toimimasta?
Hep hep, pojat! Pelataan hampaat irvessä!
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

40K:n metagame oksettaa. On olemassa vain mariineja, fistejä ja plasmaa.

-J
ankara halla
Valvoja

tneva82 kirjoitti:
ankara halla kirjoitti:Olen varmaan taas vähemmistössä, mutta minusta on hyvä, ettei IC:stä saa liian übertappajia jotka yksinään listivät
Onko toisaalta TAR:in IC't on turhan heikkoja elleivät ole uber-pumpattuja sen parempi? Paljoapa hyötyä commanderista tupla lightning claweilla ja terminator honoureista on. Tappaa pari, sitten splat kuolee. Parempi sijoittaa ysikutoseen nuo pisteet.
Hmm... no tästäkin voi olla montaa mieltä mutta nyt pitääkin vähän katsoa, että minne se sankari pistetään salamakynsillään heilumaan. Voi tosiaan olla huono idea lähteä yksin haastamaan jotain wraithlordia... näille IC:lle kyllä löytää muutakin käyttöä kuin aina haastaa sitä isointa ja kovinta.

Aina ajoittain olen esim havainnut hyväksi taktiikaksi lähettää pumpattu pomohahmo vihollisen heikoimpien yksikköjen kimppuun. Ensinnäkään tätä ei yleensä odoteta, kaveri lähes satavarmasti hoitaa homman (joka voi siis pitää sisällään muutakin kuin pelkästään porukan listimisen) + pitää hahmoon uhratut pisteet todennäköisemmin hengissä ja näin ollen loppulaskuissa mukana.

Liian mustavalkoiseksi ei peliä saisi mielestäni päästää. Kolmas edikka on jo nyt paikoitellen liian "sujuva" ja ohittaa ikävästi monia mahdollisia yksityiskohtia jotka voisivat peliä rikastuttaa (mutta samalla hidastuttaa joka siis ei oikein istu GW:n "40k in 40min" ajatusmaailmaan) ja tehdä siitä hieman taktisemman kuin rivi 96 ryhmiä ammuskelemassa toisiaan kukkulan päällä.
tneva82

ankara halla kirjoitti:Hmm... no tästäkin voi olla montaa mieltä mutta nyt pitääkin vähän katsoa, että minne se sankari pistetään salamakynsillään heilumaan. Voi tosiaan olla huono idea lähteä yksin haastamaan jotain wraithlordia... näille IC:lle kyllä löytää muutakin käyttöä kuin aina haastaa sitä isointa ja kovinta.
Wraithlordit eivät olleet ongelma. Lukemattomat VETERAANI KESSUT yms ovat. Wraithlordeja ei tullut yhtään enempää TAR:in myötä(korkeintaan päinvastoin). Kessuja fisteillä sen sijaan putkahtaa kuin sieniä sateella. Örkki nobit menettivät ainoan heikkoutensa(surkean armour saven). Joten nyt IC:llä ei ole oikeastaan yhtäkään turvallista lähitappelua poislukien ysikutoset.
Aina ajoittain olen esim havainnut hyväksi taktiikaksi lähettää pumpattu pomohahmo vihollisen heikoimpien yksikköjen kimppuun. Ensinnäkään tätä ei yleensä odoteta, kaveri lähes
No ongelmana on lähinnä se että heikot tuppaa olemaan shooty squadeja=kaukana etulinjoista. Niihin pääseminen h2h squadien(joissa aina on fisti) voi tehdä tiukkaa. Varsinkin kun ääri-shooting on nyt ah niin muodikasta.
ankara halla
Valvoja

tneva82 kirjoitti:Wraithlordit eivät olleet ongelma. Lukemattomat VETERAANI KESSUT yms ovat. Wraithlordeja ei tullut yhtään enempää TAR:in myötä(korkeintaan päinvastoin). Kessuja fisteillä sen sijaan putkahtaa kuin sieniä sateella. Örkki nobit menettivät ainoan heikkoutensa(surkean armour saven). Joten nyt IC:llä ei ole oikeastaan yhtäkään turvallista lähitappelua poislukien ysikutoset.
Jeh, meni tuossa ajatukset ristiin tuota edellistä kirjoittaessa...
tneva82 kirjoitti:No ongelmana on lähinnä se että heikot tuppaa olemaan shooty squadeja=kaukana etulinjoista. Niihin pääseminen h2h squadien(joissa aina on fisti) voi tehdä tiukkaa. Varsinkin kun ääri-shooting on nyt ah niin muodikasta.
Maastoa ihmiset, maastoa! :)

No, mitäpä minä mistään teidän... kunhan kirjoittelen lämpimikseni.
Lähinnä halusin siis tuoda esille mielipiteeni siitä, ettei ole mitenkään huono asia, että mikään humanoidi (paria poikkeusta lukuunottamatta) ei nykysäännöillä ole mikään puolijumala joka ottaa lascannonista/powerfististä/demolisher cannonista päähän eikä sen suuremmin siitä välitä. Kyllä tuon luokan pyssyn jo pitäisi valtaosa IC:tä (ja muitakin) pysäyttää raiteilleen.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Itseluottamusta 40k:n IC:iltä ei tuntuisi ainakaan puuttuvan...
"Höhähä! Tapan nuo kaikki muut ukot ensin, ei tuo Powerfisti mulle mitään tee!"
zqmfgb
tneva82

ankara halla kirjoitti:Maastoa ihmiset, maastoa! :)
Tuota vaan hankala tehdä :D Varsinkaan turnaus skaalassa. Tuloksena on että turnauskentät tuppaa olemaan...Aukeita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”