"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Laasti muurin ja torin päälle

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Guardsman kirjoitti:Mites kannattaa tehdä yleenssäkkin tommonen linnake? Kannattaako tornit, muurit ja portti olla kaikki erillisinä vai kannattaako tehdä yhden kokonaisen linnakkeen?
Minä ainakin tekisin tornit ja muurit erillisenä, koska silloin voit ainakin hieman säätää linnan kokoa ja muotoa ja onnistuupa tulevaisuudessa laajentaminenkin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Elffi

Viesti Kirjoittaja Elffi »

Itse tein styroksista sellaisen 6 kulmaisen linnakkeen muurit mikä on varustettu portilla mutta ilman torneja sun muita zydeemejä ja olen ajatellut alkaa niitä nyt valmistelemaan... mutta aloitin sen leikkelemällä styroksista sopivia paloja, ja sen jälkeen maalasin sen sellaisella ukkini omalla sekoitteella (tämä tavara on sitten "suht" karkeaa stuffia), jota he käyttävät kun rappaavat sokkeleita taloihin, koppeihin yms. Saattaa kuulostaa oudolta että linna rapattaisiin, mutta siitä tuli oikeastaan ihan hieno. Sitten sen maalailin mustalla harmaalla ja valkoisella spraymaalilla (mustalla varjokohdat ja muurien reunat, muurin keskiosaan mennessä harmaalla ja valkoisella, ja lopuksi vielä kaukaa sprayattuna haalea ja ohut kerros joka kohtaan valkoisella). Sitten lopuksi kävin vielä koko linnan läpi hiomapaperilla että saisin pois helmpoimmin irti lähtevät palaset, ja se käy samalla vähän niinkuin highlightina. Pohjaksi käytin sileäksi hiottua kovalevyä (minkä sitten huomasin olevan hieman painavahko, mutta se palvelee tehtäväänsä tarpeeksi :wink: ) ja maalasin se myös tällä "ukin übermaalilla" :D ja sekin todettiin kaverin kanssa hyväksi mustalla ja harmaalla maalaamisen jälkeen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”