Dark eldarit pois kauppojen hyllyiltä?
- Henri Ketonen
Jos Dark Eldarit eivät myy, ehkä kannattaisi tehdä niistä mielenkiintoisempi lista... Eli samat taktiset ulottuvuudet + pari uutta ylihienoa yksikköä tms. Itse lähtisin tekemään Mandrakeista käyttökelpoisia (Jotain tyyliin Rending Clawit tms, ja vaihtaisin sen niiden piiloutumissäännön samanlaiseksi kuin Decapitatorilla. Tai ehkä se Decapitatorin lähissääntö voisi olla hauska myös?). Tai sitten alentaisin niiden pistehintaa huomattavasti.
Groteskit ovat mielenkiintoinen yksikkö sellaisenaan, ehkä tosin soisin niille edes 5+ saven...
Raiderit ja ravagerit ovat päteviä sellaisenaan, Taloksessa ei ole mitään todellista vikaa, tietenkin kustannustehokkaampi Ravager helposti vie sen paikan mutta eiköhän joku omaperäisempi DE - pelaaja sitä silti käytä.
Trooppeihin haluaisin yleensä edes 2 erilaista yksikköä (eli sellaista, joilla on erilaiset figut). Tähän voisi keksiä jonkin uuden ryhmän esmes. orjat. Warrioreille soisin myös mahdollisuuden kahteen lähitaisteluaseeseen, jotta pääsisi joskus kokeilemaan huvin vuoksi Warrioreilla lähisrynnäkköä (onhan tietenkin Wych Cult, mutta se maksaa enemmän rahaa ja kuitenkin wychit ovat lähiksessä ihan eri juttu kuin Warriorit). Splinter Riflen pitäisin sellaisenaan.
Wychit ovat tällä hetkellä aivan tarpeeksi hyviä, eikös? Samoin Incubit, DE - Lordi, Ravager ja Raider. Haemonculit ovat mielestäni myös ihan kohdallaan.
Mopoissakaan ei erityistä vikaa ole, muihin mopoihin verrattuna. Tosin minusta joku läpiajohyökkäys sopisi noille kuin nyrkki silmään (eli ajaa sillä 24" nopeudella + mielellään Assault, jotta mopojen kuvitteellinen nopeus korostuisi vrt. Fast Vehiclet Hit&Run hyökkäyksen, josta saa vaikka Furious Chargen tapaisen ominaisuuden. Vastustaja saisi lyödä takaisin, mutta osuisi vain kutosilla. Mopot liikkuisivat muuten täyden matkan, ja ehkä joku Difficult Terrain - heitto olisi paikallaan tms. törmäysvaara...)
Hellionit ovat edelleen mielestäni kovin heikkoja. Jos niitä lähtisi parantelemaan antaisin niille ehkä lisähyökkäyksen, Invulnerable saven tai paljon strenaa...
Scourgeille voisi antaa option liikkumiseen&umiseen. Tällä hetkellä niillä ei tee mitään (kokeiltu on, jonkun kerran maksoivat pisteensä takaisin, silloinkin ei - trial sääntöjen Crossfire - kikalla).
Warp Beastit nyt ovat huonoja, mutta kai niille jotain hauskaa käyttöä voisi näilläkin säännöillä keksiä.
Minun mielipiteeni (joita ei ehkä olisi kannattanut lähettää ottaen huomioon sen todennäköisen "My Suggestion" - sotkun mikä siitä seuraa).
Groteskit ovat mielenkiintoinen yksikkö sellaisenaan, ehkä tosin soisin niille edes 5+ saven...
Raiderit ja ravagerit ovat päteviä sellaisenaan, Taloksessa ei ole mitään todellista vikaa, tietenkin kustannustehokkaampi Ravager helposti vie sen paikan mutta eiköhän joku omaperäisempi DE - pelaaja sitä silti käytä.
Trooppeihin haluaisin yleensä edes 2 erilaista yksikköä (eli sellaista, joilla on erilaiset figut). Tähän voisi keksiä jonkin uuden ryhmän esmes. orjat. Warrioreille soisin myös mahdollisuuden kahteen lähitaisteluaseeseen, jotta pääsisi joskus kokeilemaan huvin vuoksi Warrioreilla lähisrynnäkköä (onhan tietenkin Wych Cult, mutta se maksaa enemmän rahaa ja kuitenkin wychit ovat lähiksessä ihan eri juttu kuin Warriorit). Splinter Riflen pitäisin sellaisenaan.
Wychit ovat tällä hetkellä aivan tarpeeksi hyviä, eikös? Samoin Incubit, DE - Lordi, Ravager ja Raider. Haemonculit ovat mielestäni myös ihan kohdallaan.
Mopoissakaan ei erityistä vikaa ole, muihin mopoihin verrattuna. Tosin minusta joku läpiajohyökkäys sopisi noille kuin nyrkki silmään (eli ajaa sillä 24" nopeudella + mielellään Assault, jotta mopojen kuvitteellinen nopeus korostuisi vrt. Fast Vehiclet Hit&Run hyökkäyksen, josta saa vaikka Furious Chargen tapaisen ominaisuuden. Vastustaja saisi lyödä takaisin, mutta osuisi vain kutosilla. Mopot liikkuisivat muuten täyden matkan, ja ehkä joku Difficult Terrain - heitto olisi paikallaan tms. törmäysvaara...)
Hellionit ovat edelleen mielestäni kovin heikkoja. Jos niitä lähtisi parantelemaan antaisin niille ehkä lisähyökkäyksen, Invulnerable saven tai paljon strenaa...
Scourgeille voisi antaa option liikkumiseen&umiseen. Tällä hetkellä niillä ei tee mitään (kokeiltu on, jonkun kerran maksoivat pisteensä takaisin, silloinkin ei - trial sääntöjen Crossfire - kikalla).
Warp Beastit nyt ovat huonoja, mutta kai niille jotain hauskaa käyttöä voisi näilläkin säännöillä keksiä.
Minun mielipiteeni (joita ei ehkä olisi kannattanut lähettää ottaen huomioon sen todennäköisen "My Suggestion" - sotkun mikä siitä seuraa).
zqmfgb
Noilla mainitsemillasi muutoksilla armeijasta tulisi aivan mauton. esim se mopojen 24"+assault olisi aivan liian ylivoimainen, koska sillä saa sidottua vastustajan tärkeimmät ampuvat ryhmät. Entäs jos saat ensimmäisen vuoron ja pääset laittamaan 5 haywire kranaattia paikallaan kököttävään russiin tai lantikkaan. Kyllä kaikissa listoissa mielestäni pitää olla jotain huonoakin, tai siis sellaista jolla ei ole niin helppoa pelata. Parempi lista johtaisi siihen että lisää pelaajia aloittaa keräämään armeijaa, niin kuin jo sanoitkin, mutta onko se välttämättä niin hyvä asia. Hyvästä armeijasta tulisi sellainen jota kaikki käyttävät(niin kuin molemmat marinet) eikä se silloin enää olisi niin "harvinainen"(sanavarasto hukassa=D). Jos itse muuttaisin jotain, niin hellioneista unit rajoituksen pois =D ja ehkä webwayn hintaa piirunverran pienemmäksi(esim 40-45pts). Ei olisi liian suuria muutoksia, mutta tulisi hieman monipuolisuutta.Henri kirjoitti:Jos Dark Eldarit eivät myy, ehkä kannattaisi tehdä niistä mielenkiintoisempi lista... Eli samat taktiset ulottuvuudet + pari uutta ylihienoa yksikköä tms...
EDIT: Tuo warrioreille pistooli+ccw juttu oli kyllä hyvä idea. Ei ole liian ylivoimainen, mutta saisi tehtyä enemmän lähispainotteisen armeijan...
Itse en pidä edes DE:n ideasta, mutta kait muita, minun kanssani eri mieltä oleviakin löytyy... Todellisuudessa DE:n suurin epäsuosion syy on varmaankin juuri tehottomuus. Sinänsä niillä ei ole mahdotonta voittaa, mutta miksi en käyttäisi wolfeja tai muita marineita. GW:n mahdollisuudet pitää näitä myynnissä on aika heikot, koska pitää muistaa, että se on ennen kaikkea yritys, joka pyrkii tuottamaan RAHAA. Jos figuja ei osteta, ei niitä tehdäkkään.
-
Nightbringer
Mikäs vika Dark Eldareissa muka on? :B
Marinet tuppaavat olemaan aika tylsiä vastustajia. Suunnilleen joka toisella pelaajalla on joko lojalisti- tai kaaosmape armeija. Peruspelaajia ei tunnu kiinnostavan erilainen armeija, jolla pelaamiseen tarvitaan enemmän taitoa kuin melkein kaikenkestävillä marineille.
Harmillinen juttu, jos GW ei laita tulevaan Eldar codexiin Deldareita mukaan, missään muodossa. Toisaalta, jos Deldaritkin alkavat saada Falconeita sun muita Eldarien kamoja, ainakaan minua ei voisi niillä pelaaminen vähempää kiinnostaa. Tuosta Deldareiden kaupoista pois vetämisestä voisi myös päätellä, että seuraavaan edikkaan ei paljon tukea tule. Eli ainaki minä käytän vähät rahani johonkin muuhun kuin Dark Eldareihin.
Marinet tuppaavat olemaan aika tylsiä vastustajia. Suunnilleen joka toisella pelaajalla on joko lojalisti- tai kaaosmape armeija. Peruspelaajia ei tunnu kiinnostavan erilainen armeija, jolla pelaamiseen tarvitaan enemmän taitoa kuin melkein kaikenkestävillä marineille.
Harmillinen juttu, jos GW ei laita tulevaan Eldar codexiin Deldareita mukaan, missään muodossa. Toisaalta, jos Deldaritkin alkavat saada Falconeita sun muita Eldarien kamoja, ainakaan minua ei voisi niillä pelaaminen vähempää kiinnostaa. Tuosta Deldareiden kaupoista pois vetämisestä voisi myös päätellä, että seuraavaan edikkaan ei paljon tukea tule. Eli ainaki minä käytän vähät rahani johonkin muuhun kuin Dark Eldareihin.
Who is this irresistible creature who has insatiable love for the dead?
- Henri Ketonen
Ei voi paljoa sitoa kun mennään läpi... Tehdään vain läiskää. Enkä kyllä muutenkaan näe miten noilla muutoksilla armeijasta saisi merkittävästi tehokkaamman. Groteskit ovat muutenkin heikkoja, Mandraket täyttä roskaa ja noilla muutoksilla kummatkin jotenkuten käytettävämpiä. Ja Scourget ne nyt vasta roskaa ovatkin, niille voisi tehdä melkoisen tehoväännön ilman että niistä silti tulisi oikeasti Munchkin - valinta.mummoankka kirjoitti: Noilla mainitsemillasi muutoksilla armeijasta tulisi aivan mauton. esim se mopojen 24"+assault olisi aivan liian ylivoimainen, koska sillä saa sidottua vastustajan tärkeimmät ampuvat ryhmät.
Tai sitten ne voitaisiin jättää tuollaisiksi ja lisätä valinnanvaraa armeijaan.
zqmfgb
Tosin GW:n tuntien Eldar codexi tulee ensin ja Deldar kodeksi muöhemmin sen suplementtina, joka tietenkin vaatii Eldar codexia että erikoissäännöistä sun muista saisi selvää.(älkää unohtako taattua codexien hintojen nousua)
Ja kyllä, olen skeptikko.
Ja kyllä, olen skeptikko.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.