Doom seekeri ja fanaatikko tuotaavat toisilleen tuhoa yhtäaikaa, joten ne voivat tappaa toisensa.(näin on ainakin screamereiden automaatti osumien kanssa)Ja sitten mitä tehdään kun Fanaatikko ja Doom seekeri kohtaavat?
SoC listojen sääntöpulmia
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Luultavasti kohtuullista olettaa että uudet bloodlinet eivät sisälly Vladin pistehintaan, koska sehän on kuitenkin laskettu ennen sylvan listan uusia voimia.M. Salava kirjoitti:Vlad+Isabella vievät lordi+3hero slottia, eli 2000p armeijaan ei sais noita+thrallia. Oleellista siis on myös, onko Isabella thralli vai ei.Deetwo kirjoitti:Isabella taitaa olla vain geneerinen hero, on sillä muuten carstein kyky myöskinJa onhan se ihan korsteeni kuitenkin..
Veikkasin että on kuitenkin pakko käyttää se neljäs slotti tavan thralliin jos meinaa vladin ja isabellan ottaa, mutta en kyllä itse ainakaan keksi mitään syytä miksi ei saisi sylvanian listaan heitä.
Mutta entäs saako Vlad nuo uudet kyvyt? Vois aatella, ettei sen pistehintaan oo sisällytetty noita 3:a uutta bloodlinea.
Isabella ei ole thralli, vaan Vlad&Isabella käytännössä vastaavat yhtä choicea joka vie lordin + kolme heroa. Ainakin näin noiden sääntöjen pohjalla...
Sylvanian listahan on ilmeisesti rakennettu sille pohjalle että Mannfred on se johtohahmo, jolloin vlad ja isabella ovat jo täysin kuolleita, mutta tietysti suuremmissa peleissähän säännöt eivät missään nimessä kiellä heidän käyttöä, kun saa sen ylimääräisen thrallin mukaan.
Kuten totesin aikasemmin, kyseinen lista aiheuttaa monta suurta aukkoa
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Zymeth Salkir Dkhan
Käyttävät tasan samaa sääntöä kuin muutkin discit, eli kyllä.Zymeth kirjoitti:Daemonic Army
Changebringereillä on Float sääntö, eli ovatko ne LOS:in suhteen large targetteja?
Kyseiseen sääntöön viitataan listassa changebringereiden float kohdassa, joten ei pitäisi kovin epäselvä tilanne olla?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
- Cacodemoni
Vladhan oli kuitenkin ensimmäinen epäkuolleen Sylvania-armeijan käyttäjä, kuten käy ilmi siitä White Dwarfin tarinasta. Fluffillisesti sopisi että Vladia voisi käyttää Sylvania listalla.Deetwo kirjoitti:Sylvanian listahan on ilmeisesti rakennettu sille pohjalle että Mannfred on se johtohahmo, jolloin vlad ja isabella ovat jo täysin kuolleita, mutta tietysti suuremmissa peleissähän säännöt eivät missään nimessä kiellä heidän käyttöä, kun saa sen ylimääräisen thrallin mukaan.
- Cacodemoni
Mitäs peliteknisiä esteitä Vladin ja Isabellan käyttämiseen on Von Carstein listassa? En tiedä lasketaanko Isabella Thralliksi, joten jos varman päälle halutaan vetää, niin mittariin 3000pts. ja ihan "oikea" thralli kehiin...Cacodemoni kirjoitti:Vladhan oli kuitenkin ensimmäinen epäkuolleen Sylvania-armeijan käyttäjä, kuten käy ilmi siitä White Dwarfin tarinasta. Fluffillisesti sopisi että Vladia voisi käyttää Sylvania listalla.
Annual 2002:ssa todellakin sanotaan Vladilla olevan kaikki Von Carsteinin perheen voimat, jotka ovat muuten sulkeissa lueteltuna heti tämän tekstin jälkeen.
Tuolta ei tietenkään niitä uusimpia SoC:in mukana tulleita voimia löydy, joten voisiko se tarkoittaa sitä, että Vladilla ei niitä ole?Vlad has all the powers of the Carstein family (Summon Bats, Call Winds, Walking Death, Summon Wolves, Aura of Dark Majesty, Wolf Form).
Itse veikkaan, että Vladin voimat eivät kasva tämän uuden listan myötä. Siinä ei ole mitään järkeä tai logiikkaa, sillä Vladin pistehinnan pitäisi kasvaa huomattavasti. GW joko päivittää uuden Vladin tai sitten ei tee niin. Uusi lista ei ole jälkikäteinen päivitys Vladille. Vlad on kirjoitettu siitä näkökulmasta, että sillä olisi kaikki sen hetkiset blood line voimat, eli ne suluissa annetut.
Suunnilleen sama tilannehan syntyi 40K puolella, kun alkujaan artificial armourin sanottiin antavan saman suojan, kun terminaattori armouri ja loppujen lopuksi terminaattoripanssarille annettiin 2+ lisäksi 5+ invu.
Suunnilleen sama tilannehan syntyi 40K puolella, kun alkujaan artificial armourin sanottiin antavan saman suojan, kun terminaattori armouri ja loppujen lopuksi terminaattoripanssarille annettiin 2+ lisäksi 5+ invu.
-
The Scientist
Voi hitsi. Voisiko tuon tulkita siten että lipun voimat toimivat ikäänkuin 'viivellä'? Vaikea selittää, ja aika kaukaa haettua, mutta olisi harmi että noin kiva taikaesine jäisi käyttämättä jonkun ajattelemattomuuden takia.Cacodemoni kirjoitti:Cult of Slaanesh
Kuten WPS:ssä todettiin, miksi DE:t saivat täysin hyödyttömän Magic Bannerin? Kyseessä siis Soul Shadows Standard, magialipuistahan ei ole mitään hyötyä yksikön paetessa, seikka joka käy ilmi GW:n Q&A:sta.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
-
The Scientist
Tälläistä minäkin haeskelin tuossa hieman omituisessa sääntöselvityksessäni.M. Salava kirjoitti:Mä tulkitsisin tuon DE bannerin antavan mahdollisuuden uudenlaisene charge reactioniin, jolloin siis banneri toimisi. Ei liene järjin kaukaa haettu ajatus ja eiköhän GW sitä juuri hakenut?
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Grimgor's 'ardboyz
Ediitti: Tajusin just äsken, mutta kiitos kaikille vaivannäöstä. (tyhmyys on tyhmää...)
Voisiko joku selventää, mitä himppelishomppelista tällä mahdetaan tarkoittaa?Grimgor's 'ardboyz-lista kirjoitti:Black orc warbosses and black orc big bosses only count as a further hero choice if they have a mount of any type
Ediitti: Tajusin just äsken, mutta kiitos kaikille vaivannäöstä. (tyhmyys on tyhmää...)
Viimeksi muokannut Grotsky, To 08.04.2004 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tosin jos kirja ei avaudu, kannattaa ensin kokeilla ottaa suojamuovi pois.
- The Captain
- The Captain
Black orc characterit vievät sen ylimääräisen hero choisen ainoastaan, jos ratsastavat jollakin elukalla ts. boarilla tai wyvernillä.Grotsky kirjoitti:Grimgor's 'ardboyz
Voisiko joku selventää, mitä himppelishomppelista tällä mahdetaan tarkoittaa?Grimgor's 'ardboyz-lista kirjoitti:Black orc warbosses and black orc big bosses only count as a further hero choice if they have a mount of any type
EDIT: en sitten tiedä miten chariotin kanssa on asian laita.
Eikös täällä olut jonkin aikaa sitten se väittely, jossa selvisi, että Chariot ei ole mount, mutta hahmo on silti mounted eli voi käyttää esim. Porko's Pigstikkaa.Greewer kirjoitti:Black orc characterit vievät sen ylimääräisen hero choisen ainoastaan, jos ratsastavat jollakin elukalla ts. boarilla tai wyvernillä.Grotsky kirjoitti:Grimgor's 'ardboyz
Oikein, se ei vie kuin yhden Rare paikan, koska erikseen mainitaan vain HoC lista.Ari kirjoitti:Hellcannonista vielä, HC vie 2 rarea mortal kaaos armeijassa, mutta kuinkas Archaonin Hordessa? Oma tulkintani on että koska nimenomaan mainitaan että Mortal kaaos voi ottaa sen 2 rarena, niin AH:ssa se vie vain 1:n Raren koska siinä ei mainita montako paikkaa se vie. Onkohan tuo nyt oikein?
Entäs sitten Middenland lista, jossa haluan joukoilleni Handgun/Crossbow Detachmentteja. Vievätkö nämä detachmentit minulta Special/Rare paikkoja?
Daemonic Horde
Herald...
...saa 25 pistettä daemonic giftejä.
...saa BSB:n (ja magical bannerin)
Voiko herald ottaa sekä Magical Bannerin että Daemonic Giftinsä? Vai lasketaanko Daemonic Giftit magical itemeiksi?
Kuten jo alussa todettiin Undiv Herald Täysin turha koska sitä ei saa mihinkään suojaan.
Herald...
...saa 25 pistettä daemonic giftejä.
...saa BSB:n (ja magical bannerin)
Voiko herald ottaa sekä Magical Bannerin että Daemonic Giftinsä? Vai lasketaanko Daemonic Giftit magical itemeiksi?
Kuten jo alussa todettiin Undiv Herald Täysin turha koska sitä ei saa mihinkään suojaan.
Ei ollut väittelyä jossa ratkaistiin, että chariot ei ole mountti.Runefang kirjoitti:Eikös täällä olut jonkin aikaa sitten se väittely, jossa selvisi, että Chariot ei ole mount, mutta hahmo on silti mounted eli voi käyttää esim. Porko's Pigstikkaa.Greewer kirjoitti:Black orc characterit vievät sen ylimääräisen hero choisen ainoastaan, jos ratsastavat jollakin elukalla ts. boarilla tai wyvernillä.Grotsky kirjoitti:Grimgor's 'ardboyz
Isoja kaasupilviä