No figut nyt ei mikään ultra-realistinen kuvaus edes olekkaanWarboss ZagSnikk kirjoitti:No tuo puristushomma menisi muuten selityksestä, mutta esim. Space Marine terminaattorien Powerfistit ovat niin töppösormisia, ettei niillä tarpeeksi voimakasta puristusotetta esittämään S8:a voi saada millään.
Power Fist ja Power Weapon
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
Puistokemisti
Mutta nyt oletat että sekä power sword että power fist tuottavat vakiomäärän energiaa, joka sitten jakautuu pinta-alayksikköä kohti.Teräratas kirjoitti:Tuohon pinta-ala teoriaan, niin laajemmalle pinnalle kohdistunut isku itseasiassa tekee vähemmän vahinkoa, koska energia jakautuu suuremmalle alueelle. Powerswordin kuuluisi leikata kaveri puoliksi suht helposti mielestäni. Fistillä huidottaessa voisi kaverin kuvitella lähinnä lentävän vähän matkaa, ellei seinää vasten hakata. Toki voimakenttä tekee lisähallaa, mutta kuitenkin.
Mitä jos laitteiden patterit tuottavat hulvattomat määrät watteja ja ainoa mikä rajoittaa tehonsyöttöä on, että laitteet kestävät vain tietyn määrän energiaa per pinta-alayksikkö.
Näin power fisti, joka pinta-ala on huomattavasti suurempi kuin miekan, pystyy siirtämään enemmän energiaa kohteeseen.
Hmm... Ehkä sitten näinPuistokemisti kirjoitti:Mutta nyt oletat että sekä power sword että power fist tuottavat vakiomäärän energiaa, joka sitten jakautuu pinta-alayksikköä kohti.
Mitä jos laitteiden patterit tuottavat hulvattomat määrät watteja ja ainoa mikä rajoittaa tehonsyöttöä on, että laitteet kestävät vain tietyn määrän energiaa per pinta-alayksikkö.
Näin power fisti, joka pinta-ala on huomattavasti suurempi kuin miekan, pystyy siirtämään enemmän energiaa kohteeseen.
Koko fistin idea TAR:illa on muuten aika villi noin niinkuin pelimekaniikasta visualisoituna ajatuksena: Ryhmä sotilaita seuraa johtajaansa, jolla on uskomattoman hidas ja kömpelö ase mukanaan, mutta tuhovoimainen sellainen. Johtaja sitten järjestetään mahdollisimman lähelle vastustajaa, ja muut keskittyvät hyppimään häneen kohdistuvien iskujen tielle. Lopuksi kaikki passivoituvat, ja johtajat kirmaavat ympäriinsä puristamassa n. 3-5 vihollista kuoliaaksi
Kuten sanottu, kolmosedikkaan aseita "hieman" yksinkertaistettiin. Logiikka nyt scifi-lauta-strategiasta on usein muutenkin kaukana, kolmosedikka kakkosesta pelin jouhevuuden nimissä virtaviivaistuneena on entistä abstraktimpi. Kolmoisen säännöt usein vaikuttavat epärealistisilta tämän vuoksi.Wh40k 2nd ed. Wargear book kirjoitti: Power sword: s5, save -3, damage 1, AP 2d6+5, Close combat, user may parry.
Chainsword: s4, damage 1, save -1, AP 2d6+4, Close combat, parry
Sword: s(as user), damage 1, save unmodified, AP S+d, close combat, parry
Powerfist: s8, damage 1, save -5, D6+D20+8, close combat
-Touko "Squirrel" Kästämä
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
-
Puistokemisti
Mitä mitä? Sitä ollaan kehittelemässä uutta tekniikkaa vai?Teräratas kirjoitti:Hmm... Ehkä sitten näin :) Toisaalta jos se tuohon pohjaisi, tekisin minä ainakin hemmetin ison kilven, joka johdattaa energiaa kosketuksella vastustajaan... Sen takana olisi mukava piileskellä ampumistakin sitten.
Machine God rankaisee, ei varmaan rakenneta mitään johon ei ole STC dataa.
Taas nähdään että GW:llä on erittäin looginen ja ajatuksella rakennettu maailma.
=DKoko fistin idea TAR:illa on muuten aika villi noin niinkuin pelimekaniikasta visualisoituna ajatuksena: Ryhmä sotilaita seuraa johtajaansa, jolla on uskomattoman hidas ja kömpelö ase mukanaan, mutta tuhovoimainen sellainen. Johtaja sitten järjestetään mahdollisimman lähelle vastustajaa, ja muut keskittyvät hyppimään häneen kohdistuvien iskujen tielle. Lopuksi kaikki passivoituvat, ja johtajat kirmaavat ympäriinsä puristamassa n. 3-5 vihollista kuoliaaksi :D
Hyvä pointti.
- Henri Ketonen
Oikeastaan on vaikea kuvitella että kukaan selviäisi poweraseen osumasta. Pitäisi olla käytännössä yksi ja sama lyökö fistillä, miekalla vai millä tahansa. Kuolema, rampautuminen tai vastaava siitä pitäisi seurata. Ei nyt ainakaan mikään tavallinen ihminen kestä lyöntiä edes tavallisesta miekasta jos se osuu kunnolla. Kuvitellaanko tässä nyt että jatkuvasti tehdään vain viiltohaavoja, ilmeisesti aika huonoja ollaan käyttämään näitä aseita? Jos minä pääsen lyömään jotakuta miekalla niin ei se nyt todellakaan sano mitään "ai", siltä on pää halki, ranne irti, kurkku puhki tai kylki ja vatsa auki...
zqmfgb
Ja isommat on kovia ottamaan lihashaavojaJarLoz kirjoitti:Senpä takia perusmosureilla onkin vain yksi woundi.
Sitäpaitsi kaikki iskut eivät ole täydellisiä, eikä edes keskinkertaisia vaikka olisi mikä ase kädessä. Voimakenttä voi vaikkapa tehdä tenän juuri kun hahmo heilauttaa sitä ja sammua. Sääntöihin on otettu tämäkin huomioon, Esim. always fail on a roll of 1 on yksi näistä asioista. Myös statit ja aseiden toiminnot on suhteutettu näin.
Jos fluffin mukaan mentäisiin niin powerswordilla ei varmaan tarvitsisi kuin heittää joku 4+ osumisella vastustajalle instakill.
Myöskään "kun oikeasti..." ei ole validi peruste, koska emme ole realistisen pelin seurassa, vaan sellaisen jossa on tehty tietyt ratkaisut toiminnallisuuden takia, sekä myös elämme scifimaailmassa 4 kymmenennellä vuosituhannella. Powerswordia voisi sitäpaitsi kutsua vaikka nimella pointy stick of death, jolla olisi sama ignore armour saves toiminto.
Ei tarvitsisi ainakaan kitistä että mutku fluffin mukaan.. mutku oikeesti..
Pelimekaanisesti näin emme voi tehdä, vaikka fluffi sanoisi mitä tai realistinen miekka saattaisi tehdä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"