Tulevat turnajaiset?
Tuo Fabaturnaus oli aivan mahdottoman hauska, harmi vain että tipuin niin alkuvaiheessa. Mutta taisi minulla ja Arilla olla pelin pisin mättö? Vai...? Enpä nyt kovin kauheasti niitä muita sitten tippumisen jälkeen katsellut.
Fabaa toivoisin lisää, ja mahdollisimman pian. Pistemäärä oli ihan hyvä, ei moitittavaa. Seuraavalla en kyllä jätä maagista leikkuria kotiin...
Fabaa toivoisin lisää, ja mahdollisimman pian. Pistemäärä oli ihan hyvä, ei moitittavaa. Seuraavalla en kyllä jätä maagista leikkuria kotiin...
niih.
-
wild rider of saim hann
Oikeastaan ei mitenkään, mikä on aika harmi.wild rider of saim hann kirjoitti:miten muuten killing blow vaikutti turnajaisissa? ei varmaan tappanu heti jos otti vahinkoa?
Näin KB laskurissa toimii:
Hahmolla on tietty mahdollisuus vuorossa tehdä killing blow. Tämä mahdollisuus on [hahmon attackit]*[hahmon osumaprosentti]*[1/6 (tätä voi helposti muuttaa laskurissa, mutta kb on juuri tuo 6+)]. Hahmo siis tekee tuon verran killing bloweja vuorossa. Kun kb:jen summa saavuttaa (tai ylittää) yhden, vastustaja kuolee.
Esimerkiksi 5 attackia, osuu 4+:lla antaisi mahdollisuudeksi tehdä kb 5*1/2*1/6=5/12. Ensimmäisen vuoron jälkeen hahmo on siis tehnyt 5/12 kb:ta, toisen vuoron jälkeen 10/12 ja kolmannen vuoron jälkeen 15/12, eli vastus kuolisi tässä vaiheessa.
Yleensä vastustajat ehtivät kuolla normivahinkoon, jolloin kb:tä ei ehtinyt tapahtua.
Hei, minä sain hyvän (omasta mielestäni) idean, jolla saisi turnaukseen vähän sattumaakin mukaan. Tuossa jossain välissä valitin siitä, että homma oli aivan ja vain pelkästään stateista kiinni. En nyt tarkoita, että dee kutosilla näitä alettaisiin heittämään, mutta että saataisiin jonkinlaista epävarmuutta tilanteisiin, ja jännitys pysymään katossa jokaisen taistelun ajan, olisi ehkä hyvä, jos vaikka jokaisen hahmon osumat ja woundausheitot kerrotaan vielä 75%-125% keskiarvosta. Tämä kuvastaisi sitä, että taistelukentälläkin voi sattua jotain, joka ei ehkä menekään suunnitelmien mukaan, elikkä kun hahmo on osumassa 3.250 kertaa niistä neljästä hyökkäyksestään, hänen jalkansa lipeää ja osumien keskiarvo kerrotaan sattumanvaraisella prosenttiluvulla 75% ja 125% välistä. Elikkä jos vaikka hyökkääjälle sattuu pieni kömmähdys, ja hän iskeekin hieman huti, muuttujaprosentiksi heitetään d50+74 ja saadaan tulokseksi 89. Sitten vain kerromme 3.25x0.89, ja osumat eivät olekaan aivan keskiarvon mukaiset. Woundaukseen muuttujaksi viskataankin sitten vaikka tasan 100, jolloin woundausheitot ovat täysin keskiarvon mukaiset. Nämä muuttujat saattavat vaikuttaa ehkä liikaa, luulisin vaikka 80%-120% olevan vähän järkevämpiä ettei koko homma mene arpomiseksi, mutta tässä olisi minun ehdotukseni. Ottakaa huomioon jos jaksatte. 
*Pientä pilk.Nus*
Tuli vain mieleen katsellessani DE lordini matsia, että plasma kranaatit olisivat ignoranneet Great Harlequinin Saven.
En ole turhan varma tästä, käykää tarkistamassa.
Ja Poisoned Blades ei saa +1A kahdesta CCWstä.
Edit: olen tarkistettuani aika varma, mutta parempi tarkistaa itse.
Tuli vain mieleen katsellessani DE lordini matsia, että plasma kranaatit olisivat ignoranneet Great Harlequinin Saven.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Tähän ei ole tulossa satunnaisuutta.Rune kirjoitti:Hei, minä sain hyvän (omasta mielestäni) idean, jolla saisi turnaukseen vähän sattumaakin mukaan. Tuossa jossain välissä valitin siitä, että homma oli aivan ja vain pelkästään stateista kiinni. En nyt tarkoita, että dee kutosilla näitä alettaisiin heittämään, mutta että saataisiin jonkinlaista epävarmuutta tilanteisiin, ja jännitys pysymään katossa jokaisen taistelun ajan, olisi ehkä hyvä, jos vaikka jokaisen hahmon osumat ja woundausheitot kerrotaan vielä 75%-125% keskiarvosta. Tämä kuvastaisi sitä, että taistelukentälläkin voi sattua jotain, joka ei ehkä menekään suunnitelmien mukaan, elikkä kun hahmo on osumassa 3.250 kertaa niistä neljästä hyökkäyksestään, hänen jalkansa lipeää ja osumien keskiarvo kerrotaan sattumanvaraisella prosenttiluvulla 75% ja 125% välistä. Elikkä jos vaikka hyökkääjälle sattuu pieni kömmähdys, ja hän iskeekin hieman huti, muuttujaprosentiksi heitetään d50+74 ja saadaan tulokseksi 89. Sitten vain kerromme 3.25x0.89, ja osumat eivät olekaan aivan keskiarvon mukaiset. Woundaukseen muuttujaksi viskataankin sitten vaikka tasan 100, jolloin woundausheitot ovat täysin keskiarvon mukaiset. Nämä muuttujat saattavat vaikuttaa ehkä liikaa, luulisin vaikka 80%-120% olevan vähän järkevämpiä ettei koko homma mene arpomiseksi, mutta tässä olisi minun ehdotukseni. Ottakaa huomioon jos jaksatte. :D
Varsinainen simulaattori, joka siis heittelisi nuo heitot on suunnitelmissa (mutta ei missään nimessä lähelläkään toteutusta), mutta tuohon laskuriin en sotke yhtään satunnaisuutta. Zero. Zip. Nada. Nought.
Vähän myöhässä mainitset asiasta.Mikki N kirjoitti:*Pientä pilk.Nus*
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Wh40K turnajaisia nyt on vähän turha tehdä, kun kaikilla on joko kaaoslordi, kaaosluti tai Dark Eldar Archite/Drachite...tai jokin noista sen ainakin voittaa.
FB-turnajaiset ovat paljon parempi idea, siinä kun saa kaikista kovia mättäjiä.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Tosin viimeksi finaalissa taisteli kaksi hive tyranttiaOikolukurölli kirjoitti:Wh40K turnajaisia nyt on vähän turha tehdä, kun kaikilla on joko kaaoslordi, kaaosluti tai Dark Eldar Archite/Drachite...tai jokin noista sen ainakin voittaa.