Heroclix peli
Siis lelu on koottu ja maalattu tehtaalla, niitä ei saa osina eikä maalaamattomina.
Figuurin voi erikseen maalauttaa jossakin, ehkä jo tehtaalla, mutta niitä saa osina ja maalaamattomina. Tämä on mielestäni lelun ja figuurin ero. (Pienet 1/72 muovisotilaatkin ovat figuureja, ne pitää maalata vaikka tulisivatkin valmiiksi koottuina.)
Figuurin voi erikseen maalauttaa jossakin, ehkä jo tehtaalla, mutta niitä saa osina ja maalaamattomina. Tämä on mielestäni lelun ja figuurin ero. (Pienet 1/72 muovisotilaatkin ovat figuureja, ne pitää maalata vaikka tulisivatkin valmiiksi koottuina.)
- I.C. Wiener
- Viesti:
Antaa olla. Ne on niin samperin hienoja figuja ettei mitään rajaa. Toivottavasti Citadel siirtyy valmiiksi maalattuihin figuihin ja siirtyvät blisterihin mistä et tiedä mitä ostat.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Tämä on se syy miksi en aiemmin ole tutustunut Wizkidsin tuotteisiin. Ei pätkääkään huvita summan mutikassa ostaa paketteja. Että josko sais just sen figun jonka tarttis/haluais.I.C. Wiener kirjoitti:... Toivottavasti Citadel siirtyy valmiiksi maalattuihin figuihin ja siirtyvät blisterihin mistä et tiedä mitä ostat.
Mutta onneksi Ebay on ystävä ja sieltä löytää kyllä minkä tahansa tarvitsemansa figun yksittäisenä.
Mutta meinaa kyllä tulla itku ku on lueskellu ulkomaisia heroclix-foorumeita ja niiltä löytyneitä uudelleen maalattuja figuja. Lähes järjestään kaikki hirveimmätkin saavat kehuja, eikä puhettakaan Sotun tasoisesta rakentavasta kritiikistä.
Löytyy joukosta tosin helmiäkin:
http://membres.lycos.fr/homongos/
Ei tosin tule yllätyksenä että tyyppi kerää/pelaa/maalaa myös GW:n tuotoksia. Sivut ovat ranskaksi, mutta seuraamalla yläreunan linkkejä pitäisi kyllä löytää katseltavaa.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Sepä tarkottaisi sitä että GW menisi konkkaan. Koska figuilla maksentaan vähän muutakin kuin ainoastaan ne figut. Fluffi, piirrokset, sääntöuudistukset jne jne...Zacharias kirjoitti:ja siirtyisivät samalla halvempiin hintoihin
Samalla tavalla kuin konsolien peleillä maksat itsekonsolista joita myydään tappiolla.
Marvel on taas väänätyt viimest 70v fluffia/piiroksia.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
Täysin totta.
Yksi asia mikä WK:n peleissä viehättää on niiden sääntökirjattomuus, eli että kaikki tarpeellinen löytyy yhdestä ohuesta sääntökirjasta, erikoiskykykortista ja figun jalustasta löytyvästä informaatiosta.
Se mistä taas en näin ensituntumalta pidä on pelilaudan ruudullisuus. Paljon mieluummin ottaisin GW-tyylisen systeemin missä matkat mitattaisiin. Mutta ruudullisuudenkin mahdollisen toimivuuden näkee sitten kun tuota pääsee pelaamaan.
Ajattelin mennä tuossa parin viikon päästä Fantsussa pidettävään sealed-turnaukseen. Jos siellä pärjään niin säännöissä ei ole kehumista koska todennäköisesti olen voittanut puhtaasti tuurilla x)
Yksi asia mikä WK:n peleissä viehättää on niiden sääntökirjattomuus, eli että kaikki tarpeellinen löytyy yhdestä ohuesta sääntökirjasta, erikoiskykykortista ja figun jalustasta löytyvästä informaatiosta.
Se mistä taas en näin ensituntumalta pidä on pelilaudan ruudullisuus. Paljon mieluummin ottaisin GW-tyylisen systeemin missä matkat mitattaisiin. Mutta ruudullisuudenkin mahdollisen toimivuuden näkee sitten kun tuota pääsee pelaamaan.
Ajattelin mennä tuossa parin viikon päästä Fantsussa pidettävään sealed-turnaukseen. Jos siellä pärjään niin säännöissä ei ole kehumista koska todennäköisesti olen voittanut puhtaasti tuurilla x)
Hemmetti nuo tuon thepanun lähettämän linkin tyyppi on maalannut ne hienosti.. heti nousi kunnioitus Heroclixiä kohtaan... Mutta kiinnostus kasvoi jo kyllä silloin jo kun paikallisen Fantsun myyjä sai kohtauksen(iloisuus) kun sattui saamaan Hell Boyn sieltä paketista (Avattuaan joku 20 paketti Fantasiapelien piikkiin)
-
Nachtzehrer
Minä itse en pidä valmiiksi maalatuista miniatyyreistä, koko harrastuksen luovasta puolesta tuntuu putoavan heti puolet pois. Itse varmaankin (Jos ostaisin Heroclixia) minun olisi pakko maalata niitä omin käsin, ainakin parannella jollei muuten. Mielestäni valmiiksi maalattujen figujen ilmaantuminen kaupan hyllylle kertoo jotakin ajan hengestä, enkä tarkoita tätä vain positiivisessa mielessä. Toisaalta, näen valmiiksimaalatut miniatyyrit eräänlaisena kehityksenä tässä harrastuksessa. Pelaajat jotka eivät ole kiinnostuneet maalaamisesta ja miniatyyrien värkkäämisestä (Joka on taas se osa-alue näitä pelejä joka on lähempänä sydäntäni kuin itse pelaaminen) pääsevät toteuttamaan itseään maaston ja strategioiden muodossa. Jokainen voi keskittyä siihen osa-alueeseen harrastusta jota tahtoo.
Itse silti elän pienessä pelossa, että jonakin päivänä herään, ja kävellessäni Fantasiapeleihin minua eivät tervehdikään tutut ja turvalliset paketit perinteisiä miniatyyrejä, vaan muovihökötyksiä joita joudun ostamaan pusseissa. Näen niiden pienet irvistävät valmiiksimaalatut naamat, ja Fantasiapelien henkilökunnan ihmettelevät katseet kun kysyn maalattavista miniatyyreistä. "Mitä ihmeen maalattavia figuja?" *uppoaa kauhukuvaelmaansa ja kiipeää sieltä ylös.*
En myöskään pitäisi siitä että kukaan muu maalaisi _minun_ miniatyyrini. Syteen tai saveen, ne ovat minun rahallani hankittuja, ja minä maalaan ne, tuli niistä sitten kaameita mönkiäisiä tai siedettäviä otuksia. Mutta kuten sovullinen sananlasku sanoo, Kukin taplaa tyylillään. Keskittyköön jokainen siihen osa-alueeseen harrastusta jota haluaa, voiko pullonkorkista konvertoitua miniatyyriä kutsua vähemmän miniatyyriksi kuin sellaista jonka on saanut blisteristä? Miniatyyrin määritelmä on vaikea, enkä löisi sitä yhteen muottiin. Meitä on monenlaisia, joten on mieltymyksiä miniatyyrienkin suhteen.
Älkää yhtiöt koskaan hylätkö perinteitä, kauan eläköön perinteet.
Itse silti elän pienessä pelossa, että jonakin päivänä herään, ja kävellessäni Fantasiapeleihin minua eivät tervehdikään tutut ja turvalliset paketit perinteisiä miniatyyrejä, vaan muovihökötyksiä joita joudun ostamaan pusseissa. Näen niiden pienet irvistävät valmiiksimaalatut naamat, ja Fantasiapelien henkilökunnan ihmettelevät katseet kun kysyn maalattavista miniatyyreistä. "Mitä ihmeen maalattavia figuja?" *uppoaa kauhukuvaelmaansa ja kiipeää sieltä ylös.*
En myöskään pitäisi siitä että kukaan muu maalaisi _minun_ miniatyyrini. Syteen tai saveen, ne ovat minun rahallani hankittuja, ja minä maalaan ne, tuli niistä sitten kaameita mönkiäisiä tai siedettäviä otuksia. Mutta kuten sovullinen sananlasku sanoo, Kukin taplaa tyylillään. Keskittyköön jokainen siihen osa-alueeseen harrastusta jota haluaa, voiko pullonkorkista konvertoitua miniatyyriä kutsua vähemmän miniatyyriksi kuin sellaista jonka on saanut blisteristä? Miniatyyrin määritelmä on vaikea, enkä löisi sitä yhteen muottiin. Meitä on monenlaisia, joten on mieltymyksiä miniatyyrienkin suhteen.
Älkää yhtiöt koskaan hylätkö perinteitä, kauan eläköön perinteet.
"Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger."
Noh, Nachtzehrer, eiköhän tuo pelko ole toistaiseksi aikalailla aiheeton. Kliksut eivät ole lähellekään yhtä suosittuja kuin WH ja maalattavat figuurit, ainakaan Suomessa.
Ellei sitten joku tee koko miniatyyriharrastuksesta uutta Pokemonia, jolloin perheen pienimmille ostetaan figuureja (valmiiksi maalattuina, totta kai) joululahjaksi. Silloin oikeiden harrastajien on vetäydyttävä maan alle salaisiin kokouksiin, joissa maalataan ja pelataan oikeilla säännöillä, ja toivottava että "tähdenlento" menee ohi ja ala-asteikäisten ja sitä nuorempien innostus sammuu.

Ellei sitten joku tee koko miniatyyriharrastuksesta uutta Pokemonia, jolloin perheen pienimmille ostetaan figuureja (valmiiksi maalattuina, totta kai) joululahjaksi. Silloin oikeiden harrastajien on vetäydyttävä maan alle salaisiin kokouksiin, joissa maalataan ja pelataan oikeilla säännöillä, ja toivottava että "tähdenlento" menee ohi ja ala-asteikäisten ja sitä nuorempien innostus sammuu.
Eikös näin ole jo tapahtunut joiden Historiallisten figupelien kanssa. Vanhat papat ovat vetäytyneet luoliinsa kun nuoriso on kiinnostunut ainoastaan jostain kummalilista taiga-ja-mega-tygi-pysy-peleistä 
Historia toistaa itseään..
Niin ja kuten aiemmin todettiinkin. Wizkids lyö juurikin siihen markkinarakoon jossa sijaitsevat pelaajat joita ei kiinnosta pätkään maalaaminen ja haluavat vain pelata. Eivätkä halua investoida satoja euroja kiloon kirjoja jotka vanhenecat 3 vuoden päästä</kärjistys>
Historia toistaa itseään..
Niin ja kuten aiemmin todettiinkin. Wizkids lyö juurikin siihen markkinarakoon jossa sijaitsevat pelaajat joita ei kiinnosta pätkään maalaaminen ja haluavat vain pelata. Eivätkä halua investoida satoja euroja kiloon kirjoja jotka vanhenecat 3 vuoden päästä</kärjistys>
-
Nachtzehrer
"Hold your ground, hold your ground. Hobbyists of Old, of New, my brothers! I see in your eyes the same fear of future that will take the heart of me. A day may come when the arts of painting and modelling fails. When we forsake our heritage and break all traditions of old, but it is not this day. An hour of newbies and prepainted miniatures and when the age of old-schoolers comes crashing down, but it is not this day. This day we play! For all that you hold dear on this good Hobby, I bid you, stand Men of the Miniatures!"
"Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger."
-
Elf & Goblin
Itse olin joskus n. 5 vuotta sitten kuullut itse nimen, mutta n. viikko sitten kaverilla näin mitä ne oli...
Täytyypä kysellä niistä, ja vähä miten niitä pelataan, mutta kun itse katoin niitä, Niin enemmän ne minusta Leluilta muistutti...
Mutta Voihan niillä ollakkin hauska pelata...
Vähän vaihteluu... Kiinnostais kyl pelata, mutta tuhlaan kyl mielummin rahat 40K:ho
Täytyypä kysellä niistä, ja vähä miten niitä pelataan, mutta kun itse katoin niitä, Niin enemmän ne minusta Leluilta muistutti...
Mutta Voihan niillä ollakkin hauska pelata...
Vähän vaihteluu... Kiinnostais kyl pelata, mutta tuhlaan kyl mielummin rahat 40K:ho
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Harmi että mistään ei oikein tunnu saavat sarjakuva aiheisia figuja (siis niitä "kunnon" figuja, mistä täällä on nyt puhuttu). Jotain Judge Dredd figuja taitaa olla tulossa mutta suurin osa sarjakuva aiheisista figuista/patsaista/pysteistä on valmiiksi koottuja ja maalattuja. Lisäksi hintaa löytyy ihan liikaa, varsinkin kun jotkut on maalattu aika keskinkertaisesti.
-
Balrogofmoria
No niin. Eka peli on takana. Pitää vielä pelata muutaman kerran että saa kunnolla kuvaa sääntöjen toiminnasta. Mutta missään nimessä ne eivät ole surkeat. Kohtuullisen nopeat oppia ja erikoiskyvyt tuovat hahmoihin riittävää vaihtelua. Porukan valitsemisella on varsin suuri merkitys, mutta ei se mikään huono asia ole sinänsä. Mukava erikoisuus on lämän ottamisen mukaan muuttuvat statit.
Figujen muovi on tosiaan varsin kelvotonta jos verrataan esim. citadelin käyttämään. Tämän huomaa erityisesti pidemmissä ohuissa osissa(terät, aseet, jne). Ja maalausjälki on 70% varsin kelvotonta. Maalaus noudattaa kaavaa 2-3 perusväriä -> muutama detalji -> hätäinen brushaus tai washi. Mutta näissäkin on havaittavissa parannusta uusia ja vanhempia settejä verrattaessa.
Lisää taas myöhemmin, kun saan muutaman lisäpelin alle.
Figujen muovi on tosiaan varsin kelvotonta jos verrataan esim. citadelin käyttämään. Tämän huomaa erityisesti pidemmissä ohuissa osissa(terät, aseet, jne). Ja maalausjälki on 70% varsin kelvotonta. Maalaus noudattaa kaavaa 2-3 perusväriä -> muutama detalji -> hätäinen brushaus tai washi. Mutta näissäkin on havaittavissa parannusta uusia ja vanhempia settejä verrattaessa.
Lisää taas myöhemmin, kun saan muutaman lisäpelin alle.