"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Necronit...huonoja tätä nykyä...

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Asdrubael

Viesti Kirjoittaja Asdrubael »

jamopower kirjoitti:Blokkaako skimmerit lossin toisiin skimmereihin?
Entäs jetbikeihin?
Eivät blokkaa mihinkään, sääntö on yksinkertaisuudessaan: Skimmers don't block line of sight.
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

hassua...
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Miten ihmiset kykenivät kommunikoimaan ennen hymiöiden keksimistä...?
en tiedä miten ihmiset kommunikoivat onnistuneesit edes näiden kirottujen hymiöiden aikakaudella...
itse ainakin ohitit omani ihan tyystin replystäsi päätellen...

... ai niin, en lisännyt hymiöitä mielessäni vastaukseesi, hitto
hassua...
tai vain simppeli sääntötekninen juttu...
skimmerithän lentävät eri korkeudella kuin tankit, mutta loppupeleissä ne lentelevät myös toistensa suhteen eri korkeuksilla
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

MakeH kirjoitti:
Miten ihmiset kykenivät kommunikoimaan ennen hymiöiden keksimistä...?
en tiedä miten ihmiset kommunikoivat onnistuneesit edes näiden kirottujen hymiöiden aikakaudella...
itse ainakin ohitit omani ihan tyystin replystäsi päätellen...
Minä ignoroin muiden hymiöt 100-prosenttisesti.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

MakeH kirjoitti: tai vain simppeli sääntötekninen juttu...
skimmerithän lentävät eri korkeudella kuin tankit, mutta loppupeleissä ne lentelevät myös toistensa suhteen eri korkeuksilla
BBB, sivu 80:
"they generally hover at a few metres above ground level, but are capable of making a powered boost to gain height and cross obstacles."

eli eivät ne fluffillisesti kovin korkealla lentele jatkuvasti....

voisiko joku muuten kertoa miltä sivulta sääntökirjasta tai vastaavasta löytyy tuo "Skimmers don't block line of sight" sääntö? itse löydän vain "...all vehicles, friend or foe, do block a unit's line of sight..."
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

daider kirjoitti: voisiko joku muuten kertoa miltä sivulta sääntökirjasta tai vastaavasta löytyy tuo "Skimmers don't block line of sight" sääntö? itse löydän vain "...all vehicles, friend or foe, do block a unit's line of sight..."
Katoppas 4. edikan sääntökirjasta... *evil grin* Nyt taidetaan kuule puhua 4. edikasta... ...ainakin luulisin niin...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

BBB, sivu 80:
"they generally hover at a few metres above ground level, but are capable of making a powered boost to gain height and cross obstacles."

eli eivät ne fluffillisesti kovin korkealla lentele jatkuvasti....
sanat kuten generally ja ihan skimmereiden idea näin yleisestikkin pistää hiukan karveat pystyyn kun lukee tota replyä.

Väittäisin, että täyttä vauhtia painavien eldar lentovehkeiden on aika vaikea lentää täysin samassa tasossa.... onhan ne futuristisia avaruustonttuja, mutta silti ajatus, että ne eivät blokkaa toisiinsa lossia ei mielestäni ole mikään hirveä realistisuus rike.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

ja eikö Skimmerin alla sitten ole moottoripäästöjä/savupölypilveä, jotka kiertävät se pohjan alla. Tuohan kuulostaa melko tylsältä, että se tankki sitte oikeasti ei blokkaa enää millään losia. entäs jos se liikkuu alta 6" ?
Tauni menettivät siis juuri mobiilin suojansa, joka vei toiveeni entistä mobiilimmasta armeijasta...
Aliquando Insanire Iucundum Est
HtUnliving
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja HtUnliving »

okei, okei, nyt ainki minulle o käyny selväks että skimmerit ei blokkaa LoSia, mutta tässä on kaksi sääntöä jotka menevät ristiin: Skimmerit ei blokkaa LoSia, mutta TAnkit kyllä. Eli blokkaako Lithi sen vai ei?
Koska lithi o niin iso, sen pitäisi, ja kun se ei lennä niin korkealla.... U get my point?
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
KyberAntti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KyberAntti »

Eihän tässä mitkään säännöt ristiin mene, ei sitten niin tippaakaan, ei edes "oikean maailman" puolella. Tankit blokkaavat LoSin kun sattuvat olemaan isoja rauta(tjmv.)möykkyjä jonka takana ampumisen kohde sijaitsee. Skimmerit taas liitelevät metrejä maanpinnan yläpuolella, jolloin ampumisen kohde näkyy selvästi skimmerin alta. Eli monolith ei blokkaa LoSia NELJÄNNESSÄ EDIKASSA. Olithan siis tietoinen, että kyse on ollut neljänteen edikkaan tulevista sääntömuutoksista?
Thereafter, the world came to know an age of darkness...
daider
Viesti:

itse asiassa menee ristiin...

ajoneuvot ( vehicle ) blokkaavat line of sightin....eli tällä hetkellä skimmerit blokkaavat line of sightin....
neljäs editioni on asia erikseen, odotetan pari päivää niin saadaan vastaus siihen voinko ampua monoliitin takana piilevää tomb spyderia....
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
KyberAntti
Viesti:

Tällä hetkellä skimmerit tosiaan blokkaavat LoSin (joka on typerää, miten muka viiden metrin korkeudella leijuva möhkäle voi suojata suoraan edestä ammutulta laukaukselta...), mutta koska tässä on koko ajan spekuloitu tulevan edikan sääntöuudistuksia, on aivan tarpeetonta miettiä kuinka pahasti ne menevät sekaisin nykyisten sääntöjen kesken. Kuten sanoit daider, neljäs edikka on asia erikseen ja siihen varmasti tulee uusi sääntö koskien koko kyseenalaista sääntöä.
daider
Viesti:

KyberAntti: entä jos se leijailee 4½ metrin korkeudella? tai kahden?

varmaankin siitä alta näkee, mutta moottoreiden nostattama pölypilvi peittää sen verta näkyvyyttä
KyberAntti
Viesti:

Vaaditaankin siis joka rodulle oma erikoissääntö koskien skimmeriä riippuen siitä, millaista moottoria se käyttää leijumiseen. Millä monoliitti leijuu? En todellakaan tiedä, mutta olettaisin että necronit eivät käyttäisi mitään mekaanista voimaa hyödyntäviä moottoreita (kuten vaikkapa örkkien voisi olettaa tekevän) vaan jonkinlaisia anti-gravitaatio-paneeleita/-kristalleja, jotka kelluttavat monoliittia, täten sen alla ei ilmenisi pölypilviä, tai mitää muutakaan näkyvyyttä heikentävää. Ilmanmuuta kaikille skimmereille pitäisi saada mahdollisuus laskeutua maahan blokkaamaan LoSia, mutta sitä on suotta tähän lirpakkeeseen lisätä. Käsittelyn kohteena oleva tilanne on ollut monoliitti, joka liikkuu vaikkapa necron warrior ryhmän ohitse. Ohitus tapahtuu tässä tilanteessa päältä, koska kuten itse BBB:tä siteerasit "they generally hover at a few metres above ground level, but are capable of making a powered boost to gain height and cross obstacles.", jolloin ei ole olemassa mitään järjellistä syytä olettaa sen blokkaavan LoSia necron warrioreiden ja edessä olevan vihulaisryhmän väliltä.
daider
Viesti:

itse asiassa o. Monoliitti leijuu matalalla suojaten warrioreita.
jos monoliitin alla menee antigravitaattinen voimakenttä ( niin kuin sinä oletit ) joka pitää monenkymmenen tonnin massaa ylhäällä en usko että siitä pääsee mikään kulkemaan alta. itse asiassa oli skimmerin virtalähde mikä tahansa, siitä syntyy vähintäänkin skimmerin omaa massaa vastaava työntövoima. Näin ollen siitä alta kulkeminen on sama asia kuin jos skimmeri putoaisi päällesi ( matalalennossa siis ).
kun skimemri menee ryhmät yli ( ilman tank shokkia ) se liikkuu sen verta korkealta ettei tapa omiaan ja vihollise teivät yletä heitellä kranaatteja kyytiin.....

ja orkeilla ei ole skimmeritekniikkaa..... vielä... enkä usko että tulee koskaan
KyberAntti
Viesti:

Antigravitaatiosta ei ole mitään järkeä puhua oikeassa maailmassa, mokomasta kun ei ole minkäänlaista järkevää hypoteesiä olemassa, 40k-maailmaan se taas sopii vallan mainiosti sci-fi-henkisyytensä takia. Itse tässä tosiaankin olen hiukan heikolla maaperällä kun en necroneiden codexia omista enkä täten ole tietoinen sen sisältämästä "faktatiedosta" monoliittiä koskien.

Ja juu eihän örkeillä skimmereitä ole, vielä ;).
LordDemon

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Der Dexter kirjoitti:ja eikö Skimmerin alla sitten ole moottoripäästöjä/savupölypilveä, jotka kiertävät se pohjan alla. Tuohan kuulostaa melko tylsältä, että se tankki sitte oikeasti ei blokkaa enää millään losia. entäs jos se liikkuu alta 6" ?
Tauni menettivät siis juuri mobiilin suojansa, joka vei toiveeni entistä mobiilimmasta armeijasta...
Mitenkäs landing gearit vaikuttavat asiaan? Koska sen vehkeen piti laskeutua? Liikkeen alussa, vai koska tahansa? Ja miten se vaikutti, tuliko siitä immobile kohde?
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Laskeutuneet ja immobilisoidut skimmerit blokkaavat LoSin vielä nelosedikassakin. Turha spekuloida sitä, mikä on realistista ja mikä ei, tämä on peli.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
HtUnliving
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja HtUnliving »

joojoo, olin olin.... Mut siis ajatellaas ny Monolithiä. Muistaakseni Codexissa luki että se on paljon kömpelömpi kuin normi skimmerit, joten ajattelin että se blokkaisi mutta näin ei taida olla....
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”