Charge pituuden tarkkuus?
Järkeä saa toki käyttää. Ajatelkaapa jos joukot ensin chargaisivat kohti jotain vihollista mutta tarkan mittauksen jälkeen jäisivätkin parin millin päähän ja tulisi failed charge tyyliin: "Oho, jäimmepäs yhden askeleen päähän, no ei voi mitään odotetaan sitten että nuo vihulaiset astuvat sen yhden askeleen meidän kimppuumme. Haloo.
Tuo äskeinen pätee etenkin Fabassa jossa se charge on vähän niin ja näin. Pelin päätarkoitushan on tyylikäs taistelu eikä milleillä kikkailu. Fabassa käy myös erittäin helposti niin että peli sortuu pelkäksi linjoissa nysväämiseksi koska kumpikaan ei uskalla riskeerata. 40K:ssa saa assaultata kunhan on edes vähän sinne päin. Pelinautinnon nimissä antakaa toisillenne muutamia myönnytyksiä.
Tappelemaanhan tänne on tultu eikä millejä mittaamaan!
Tuo äskeinen pätee etenkin Fabassa jossa se charge on vähän niin ja näin. Pelin päätarkoitushan on tyylikäs taistelu eikä milleillä kikkailu. Fabassa käy myös erittäin helposti niin että peli sortuu pelkäksi linjoissa nysväämiseksi koska kumpikaan ei uskalla riskeerata. 40K:ssa saa assaultata kunhan on edes vähän sinne päin. Pelinautinnon nimissä antakaa toisillenne muutamia myönnytyksiä.
Tappelemaanhan tänne on tultu eikä millejä mittaamaan!
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn
kyllä, se on puoli tuumaa liian lyhyt.... mitattu usealla mitalla ja kaikki antoivat saman vajeen...Dr.Pepper kirjoitti:"(HUOM. GW:n tikuissa on liian lyhyet tuumat)"
Oletko tosissasi? Pelissä on aika paljon kiinni matkoissa ja etäisyykissä joten luulisi pelin tekijän valmistavat oikean mittaisia mittoja...?
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
- The Captain
- Valvoja
Totta turiset. En ole tarkkaan tutkinut, ovatko eri mitat eri kohdista liian lyhyitä, mutta yksi tutkimani mitta oli 11 tuuman kohdalle asti lähes oikean kokoinen (noin milli tai pari heittoa), ja sitten loput 7 tuumaa olivat yhteensä sen puoli tuumaa liian lyhyitä.daider kirjoitti: kyllä, se on puoli tuumaa liian lyhyt.... mitattu usealla mitalla ja kaikki antoivat saman vajeen...
En ole toistaiseksi vaivautunut valittamaan, jos joku vastustajani haluaa välttämättä käyttää punaista mittatikkua, kunhan antaa minun käyttää aitoa rullamittaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- TietoPredator
Mutta kun se ei Fabassa menekään noin (paitsi ehkä flyereilla) koska chargen failannut yksikkö (argh mitä suomea) kulkee vain sen perusliikkeensä. Tapahtumaa voisi kuvailla ennemmin niin että yksikön komentaja huutaa kesken rynnäkön "voi Vittorio Venetto, ei päästäkään taistelumuodossa loppuun asti, osas-tooooo seis!".quiritzen kirjoitti: Ajatelkaapa jos joukot ensin chargaisivat kohti jotain vihollista mutta tarkan mittauksen jälkeen jäisivätkin parin millin päähän ja tulisi failed charge tyyliin: "Oho, jäimmepäs yhden askeleen päähän, no ei voi mitään odotetaan sitten että nuo vihulaiset astuvat sen yhden askeleen meidän kimppuumme. Haloo.
Ja noihin oikeat tuumat vs. GW tuumat: toivottavasti ainakin sitten ennen peliä sovitaan että kumpia käytetään eikä niin että yhtäkkiä ratkaisevaan hyökkäykseen vedetäänkin taskusta timpurivaarivainaan mittatikku ja todetaan että "ähäkutti, mun jätkät höökii pidemmälle kun mulla on parempi mitta"...
Näihin tuumiin, täältä tähän, Aarne Danninen, Washington.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Itse mittaan suht' tarkkaan ja jos charge ei kanna, niin se ei kanna. Peleissä on luonnollisesti aina epäselviä tapauksia johtuen maastosta ja wheelaamisesta ja tällaisissa epäselvissä tapauksissa turvaudun usein noppaan. Tämä on mielestäni paljon reilumpaa, kuin joka kerta automaattisesti olettaa, että epäselvässä etäisyystilanteessa liikuttavan pelaajan siirto aina kantaa.
- Dru Perim
- Dru Perim
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
- Teonanacatl
Minä käytän ehdotonta tarkkuutta. Erityisen tiukoissa paikoissa katsotaan rynnäkkö milli kerrallaan ja viimeisessä hätätilassa, marginaalin ollessa ei-silmin-havaittava, turvaudutaan nopan jumalan tuomioon. Yksiköiden epätarkka liikuttaminen on anteeksiantamaton synti.
"Tää chargaa ton..."
[työntää jalkayksikköä välittömästi n. 14 tuumaa eteenpäin]
"Tota, mä olisin voinut julistaa reaktion ja matkakin olisi voitu mitata..."
[vetää pitkin hampain lohkoa 6 tuumaa taaksepäin]
Samaan kuvotuskategoriaan kuuluvat mielenkiintoiset reformien, kääntymisten ja marssimisten yhdistelmät. Hiekkalaatikollanne saatte tehdä mitä huvittaa, minun pöydälläni ylimääräinen fudgeaminen johtaa parhaassa tapauksessa GW-mittatikun napsahtamiseen sormille. Huonona päivänä sen saa käydä poistattamassa polilla sattumanvaraisesti valitusta ruumiinontelosta.
"Tää chargaa ton..."
[työntää jalkayksikköä välittömästi n. 14 tuumaa eteenpäin]
"Tota, mä olisin voinut julistaa reaktion ja matkakin olisi voitu mitata..."
[vetää pitkin hampain lohkoa 6 tuumaa taaksepäin]
Samaan kuvotuskategoriaan kuuluvat mielenkiintoiset reformien, kääntymisten ja marssimisten yhdistelmät. Hiekkalaatikollanne saatte tehdä mitä huvittaa, minun pöydälläni ylimääräinen fudgeaminen johtaa parhaassa tapauksessa GW-mittatikun napsahtamiseen sormille. Huonona päivänä sen saa käydä poistattamassa polilla sattumanvaraisesti valitusta ruumiinontelosta.
it is apparent the intent has been revealed
Parin millin heitto katsotaan aina hyökkääjän/loitsijan/ampujan eduksi, mutta jos mitta näyttää jo puolta tuumaa, niin silloin ei auta, vaikka kuinka itkisi ja heittelisi noppaa (yksin).
Tuli vain mieleen. Jos vastustaja on saanut läpi second sign of Amulin, niin annatteko hänen käyttää re-rollia riitatilanteessa? Ei varmaan kukaan anna, mutta oli pakko kysyä...
Tuli vain mieleen. Jos vastustaja on saanut läpi second sign of Amulin, niin annatteko hänen käyttää re-rollia riitatilanteessa? Ei varmaan kukaan anna, mutta oli pakko kysyä...
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...