En oikee tiiä paljoo space wolfeist mut jos ne saa ottaa missile launcheri tai hevybolteri ni pari semmost tai sit lascannoni(jonka ne saa ottaa)Weazel kirjoitti:Tarvitsisin nyt itsekin apua ampuvahkoa Eldar-armeijaa vastaan.
Lähinnä kiinnostaisi tietää tehokkain tapa saada Farseer pois pelistä ilman että se sniputtaa Mind warilla kaikki HQ:t ja power-ase -modelit.
Rhinolla iholle voisi olla wolfeille hyvä taktiikka, mutta vaikka miten heittäisi smoket niin muutama starcannon syö rhinon välipalaksi.
Lisäksi vaikeuksia tuottaa erittäin liikkuva falcon holofieldillä sekä wraithlord.
Lähinnä tarvittaisiin sellaista yleisemmän linjan taktiikkaa ampuvan Eldar-joukkion nujertamiseksi. Ampumisessa jään toiseksi, eikä lähitaisteluunkaan ehjänä pääse starcannonsateen läpi.
Omista joukoistani löytyy seuraavaa:
20x Grey hunters
20x Blood claws
2x Rhino
Long fangs
3x bike
Predator Annihilator
9 kpl scoutteja (meltagun, 2x plasma pistol, 2x sniper)
7 kpl Wolf Guard Terminator (assault cannon, h.flamer, cyclone)
Wolf Lord
Rune Priest
Venerable Dreadnought
Mikä avuksi Space Wolffeille?
-
tässähän minä
Pitänee kokeilla, tosin kuten todettua, rhino menee hyvin herkästi rikki, kun tulee 6 laukausta starcannoneista. ~3-4 osumaa, 2 glancing hittiä (smoke päällä), tuurilla ehkä vain 1-3 heittoja damageen eli crew shaken (extra armour). Huonommalla tuurilla tulee kutonen ja rhino on sitten siinä.Sea~Horde kirjoitti:Rhino tupla-armoriin ja smokeen; sillä puolet bloodclawsseista (yrittää) lähikseen ja toinen ryhmä ottaa Rune Priestin mukaansa ja lähestyy Storm callerin suojissa.
Storm calleria en ole kertaakaan kokeillut, mutta kai se 5+ cover save on parempi kuin ei mitään...
5 scouttia kompositiossa: meltagun, 2x plasma pistol+CCW, 2x bolt pistol+CCW + melta bombs. Näillä voisi yrittää tosiaan tulla reservistä selustaan ja pamauttaa falconin takapanssarit paskaksi, mutta holofield on uskomattoman ärsyttävä näissä etenkin kun yleensä kaveri muistaa liikkua sen yli 6" jolloin tulee vain glänäreitä. Niin, ja tällöin meltabombeillakin osuu vain 6:lla.Jaat scoutit kahteen ryhmään. Puolet deep strikettävät selustasta kiinni starcannoneihin ja sitten vain toivotaan ,että aiheuttavat tarpeeksi hälinää ,jotta bloodclaws ryhmät ehtivät mukaan ja puolet lähtevät hakemaan faarseeriä.
Toisen scouttisquadin voisi virittää snipurifleillä ja yrittää saada sitä Farseeriä jyvälle.
Tällä hetkellä kaverin armeijan koko rajoittaa pelit semmoisen ~1000 pisteen paikkeille, jolloin Wolf Guardista muodostuu ehkä liian suuri pisteviemäri. Varsinkin kun Eldareilla on enemmän kuin tarpeeksi AP2-aseita. Tosin uudistetun assault cannonin myötä (Heavy 4/rending) venerablen arvo lisääntyy.Wolf Guard lähtee suojaamaan Venerable Dreaghnoutin selustaa sen yrittäessä lähikseen.
Pistemäärä tulee tässä ehkä bikejen osalta vastaan, mutta predator on varsinainen brightlance-magneetti. Toisaalta se ei mene starcannonilla paskaksi kuten Long fangsit.Grey Hunterit lähtevät etenemään Predatorin antaessa suojatulta ,bikejen suojatessa selustan; tarkoitus olisi saada nämäkin lähikseen.
Starcannon on ehkä liian halpa ase tappotehoonsa nähden. Ja lisäksi kun sellaisen saa jokaiseen guardian-squadiin niin on mariinipelaajalla kusi sukassa. Tilanne olisi toinen, jos jokaiseen mariinisquadiin saisi "Move and fire" -ominaisuuksilla varustetun assault cannonin...
Lisää taktiikoita otetaan mielellään vastaan.
Follow me Sons of Russ, this night our enemies shall feel the fangs of the Wolf!
Weazel kirjoitti:tuurilla ehkä vain 1-3 heittoja damageen eli crew shaken (extra armour). Huonommalla tuurilla tulee kutonen ja rhino on sitten siinä.
Noh sitten vain toivotaan hyvää tuuria
Weazel kirjoitti:Toisen scouttisquadin voisi virittää snipurifleillä ja yrittää saada sitä Farseeriä jyvälle
Juuri tuota ajoin takaa "farseerin hakemisella"
Ja se stormcaller on oikeasti really hyödyllinen. Trust me
Mitäs tähän nyt vielä sanoisi... En nyt keksi mitään. Onnea peliin vaan
How ironic that the greatest forge of civilization is battle
-
Mazu
Riippuu vähän siitä, millaisia kohteita on vastassa. Jos on paljon panssaria (tai 2+ save modeleita, esim TMCitä), Preda Annihilator lascannoneineen tekee kivaa jälkeä. Jalkaväkeä/hordea vastaan Exterminator on mukava. Destructoria en suosittelisi, sillä Exterminator hoitaa sen tehtävät tehokkaammin (toki destr. on paljon halvempi). Long Fangeista saa viritettyä aika monipuolisen ryhmän, kun ne pystyvät ampumaan kahta eri kohdetta vuorossa. Tankissa joku lascannon+heavy bolter -yhdistelmä on pääsääntöisesti melko turha. Jos ammut jotain tankkia, hvy boltereilla ei tee mitään, ja jalkaväkeä vastaan lascannoneilla saa tapettua max yhden modelin per laaki.
Mazu, noista mainitsemistasi Vindicatoria en ole kokeillut, mutta WW on halpa ja kyllä sillä piirakalla saa yleensä (huonosti panssaroitua) jalkaväkeä mukavasti niitattua, varsinkin kun "arvaus"-säännöt muuttuivat nelosedikan myötä huomattavasti helpommiksi. Mutta oman maun ja todennäköisten kohteiden perusteellahan noita kannattaa ehkä valita.
Mazu, noista mainitsemistasi Vindicatoria en ole kokeillut, mutta WW on halpa ja kyllä sillä piirakalla saa yleensä (huonosti panssaroitua) jalkaväkeä mukavasti niitattua, varsinkin kun "arvaus"-säännöt muuttuivat nelosedikan myötä huomattavasti helpommiksi. Mutta oman maun ja todennäköisten kohteiden perusteellahan noita kannattaa ehkä valita.
Follow me Sons of Russ, this night our enemies shall feel the fangs of the Wolf!
-
Kidhidalco
Jos tankeista puhutaan niin crusader on kyllä wulfeilla kotonaan. 14bloodclawia ja battle leader frostbladella ja combi bolterilla jossa melta. Ic voi jalkautuaessaan erota ryhmästä ja lähteä metsästämään tankkia. Samaa tekniikka käytän muuten identtisellä batleleaderilla jolla on lisäksi pyörä alla ja kolmen bc ryhmä tukena.
Olen huomannut että minulla susilla toimii eräänlainen alloissa tuleminen. Pyörillä turbo buusti joka uhkaa jotain oleellista yksiköä => vastustaja joutuu reagoimaan jolloin tulta ja chargeja jää vähemmän hyppyrepuille (2 squadia), lantikalle ja näiden takana etenevälle jalkaväelle. Scoutit tulee kun tulee, kunnes saapuessaan ne sitovat jonkin pöydän reunaan liimautuneen shooterin/ tankin.
Tappioita tällä tyylillä tulee yleensä paljon. Harva vastustaja pystyy kuitenkaan vastaamaan siihen määrään lähitaistelu kapasiteettia joka pikkuhiljaa jauhaa tiensä vastustajan linjoihin.
Muutenkin pelityylini on sellainen jossa yksiköitä ei säästellä ja asenne on herefordin viiksivalluilta lainattu "who dares, wins".
Esim. juuri edellämainitun polkupyörä osaston ja venerablen tarkoitus on toimia peloitteena, jolla uhataan ja pakoitetaan vihollista reagoimaan. Näin aloite pyritään pitämään minun joukoilla. Toki, miehiä tippuu, mutta minä päätän missä ja milloin.
On pakko mainita että olen pitkähkön tauon jälkeen sirtynyt ig:stä takaisin susiin, joten sekin jo varmasti innoittaa käyttämään pasiivisen shootyn sijasta agressiivista on your fase tyyliä. Tuli voittoa tai ei.
Olen huomannut että minulla susilla toimii eräänlainen alloissa tuleminen. Pyörillä turbo buusti joka uhkaa jotain oleellista yksiköä => vastustaja joutuu reagoimaan jolloin tulta ja chargeja jää vähemmän hyppyrepuille (2 squadia), lantikalle ja näiden takana etenevälle jalkaväelle. Scoutit tulee kun tulee, kunnes saapuessaan ne sitovat jonkin pöydän reunaan liimautuneen shooterin/ tankin.
Tappioita tällä tyylillä tulee yleensä paljon. Harva vastustaja pystyy kuitenkaan vastaamaan siihen määrään lähitaistelu kapasiteettia joka pikkuhiljaa jauhaa tiensä vastustajan linjoihin.
Muutenkin pelityylini on sellainen jossa yksiköitä ei säästellä ja asenne on herefordin viiksivalluilta lainattu "who dares, wins".
Esim. juuri edellämainitun polkupyörä osaston ja venerablen tarkoitus on toimia peloitteena, jolla uhataan ja pakoitetaan vihollista reagoimaan. Näin aloite pyritään pitämään minun joukoilla. Toki, miehiä tippuu, mutta minä päätän missä ja milloin.
On pakko mainita että olen pitkähkön tauon jälkeen sirtynyt ig:stä takaisin susiin, joten sekin jo varmasti innoittaa käyttämään pasiivisen shootyn sijasta agressiivista on your fase tyyliä. Tuli voittoa tai ei.
Oudot ovat tutut kasvot dementikolle
-
Mazu
joo crusader olis ihan nätti, paitsi että se maksaa paljon sekä pisteissä että rahoissa.
Hei ja voitte jättää myös hyvät neuvot tälle sivulle jos siitä ei ole liikaa vaivaa
http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=32533
Hei ja voitte jättää myös hyvät neuvot tälle sivulle jos siitä ei ole liikaa vaivaa
http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=32533