- Delfeillä on hatred, josta on melkeinpä enemmän haittaa kuin hyötyä: Delfien on pakko pursuitata hatredin takia. Näppärä keino järkätä ansoja. Heität vaan eteen jonkun täysin turhan yksikön (joita elfeillä on harmittavan vähän korkean pistehinnan takia) ja elämä hymyilee.
- Helf kärryt ovat melkeinpä täysin turhia kapistuksia. Korkea move ei takaa vielä mitään. Kestää huonosti tulitusta, olen aina ampunut kärryt rikki. Joko ne pujottelevat coverista coveriin tekemättä mitään, tai tulevat aukealle ja ottavat osumaa.
- Magia on helfeillä vahvempi. Magian takia olen muutaman kerran hävinnyt, muun idean ympärille kyhätyille armeijoille olen aina pärjännyt suurinpiirtein armeijalla kuin armeijalla. Eli suosittelen panostamaan taikuuteen.
Sitten ihan vain yleispätevänä sääntönä, että high elfeilläkin toimii MSU. Eli Many Small Units. Jos delf pelaaja (ainakin 19 executionerin klimpistä päätellen) käyttää isoja unitteja, mutta armeijassa ei ole hirveästi unitteja, voit itse yrittää voittaa hänet nopeudella ja "ketteryydellä". MSU ei tosin ole kovin pätevä yhdistelmä maagien kanssa, jotka syövät pirun paljon pisteitä. Eli pitää melkein valita jompi kumpi, MSU:ssa ratkaisee UNITTIEN määrä - eli vähemmän pisteitä charruihin.