"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

ongelma muovifiguista

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Humbrolin Poly Cement ainakin on ihan hyvää. Eikä edes kovin kallista. GW:n liima on aika kallista mutta enpä nyt sanoisi tuota niin huonoksi. En ole saanut juuri mistään ukoista gw:n liimalla liimattuja osia irti ilman väkivaltaa. Ne osat ei kyllä irtoa ilman leikkaamista. Mut Toi Poly Cement on lähes identtistä.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

hyytelöperuna kirjoitti:
Goblinisti kirjoitti:Käyttäkää ihmiset GW:n muoviliimaa. Itselläni menee noin puoli minuuttia ja liimaus on jo kovettunut (ei kuitenkaan pitävä, pystyy repäsemään irti ilman voimaa) puolen tunnin kuluttua liimaus on jo maalivalmis.
Miksi käyttää kun parempaa liimaa saa halvemmalla ja sitä löytyy lähimmästä marketista?
Huvikseni. Olen käyttänyt aika montaa markettiliimaa, haisevat hirveiltä ja ovat hankalia käyttää. Mitäs itse käytät ?
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Goblinisti kirjoitti:
hyytelöperuna kirjoitti:
Goblinisti kirjoitti:Käyttäkää ihmiset GW:n muoviliimaa. Itselläni menee noin puoli minuuttia ja liimaus on jo kovettunut (ei kuitenkaan pitävä, pystyy repäsemään irti ilman voimaa) puolen tunnin kuluttua liimaus on jo maalivalmis.
Miksi käyttää kun parempaa liimaa saa halvemmalla ja sitä löytyy lähimmästä marketista?
Huvikseni. Olen käyttänyt aika montaa markettiliimaa, haisevat hirveiltä ja ovat hankalia käyttää. Mitäs itse käytät ?
Ei sitten se GW:n liima haise... Revelin neula nekku on paras. Ensinnäkin sitä liimaa saa juuri sen verran kuin haluaa ja juuri sinne minne haluaa.
Lalalaa
Jyrzzä

Viesti Kirjoittaja Jyrzzä »

Muuten,tuli vaan mieleen,että GW:n metalliliima on ******sta *****n,sillä se haisee pahalle,ei pidä kovin hyvin,loppuu äkkiä ja ennen kaikkea ON KALLIS KU MIKÄ(5e puteli) ei hyvä ei hyvä!
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
3 vuotta vittuilua Sotussa!
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Valtsu kirjoitti: Ei sitten se GW:n liima haise... Revelin neula nekku on paras. Ensinnäkin sitä liimaa saa juuri sen verran kuin haluaa ja juuri sinne minne haluaa.
Juu revellin neula puteli on kyllä paras, mutta mulla ainakin se neula menee aina tukkoon. :(
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Marcca

Viesti Kirjoittaja Marcca »

yrska kirjoitti:Tosiaan tuo Revealin Contacta on aivan huippu liima, saa helposti annosteltua tarvittavan määrän ja liimauksista tulee todella pitävät. Ainoa ongelma tällä un se, että neula tukkeutuu todella helposti. Tietenkin tähänkin on olemassa (ainakin) pari apua: ohut neulan sisälle mahtuva rautalanka (esim pussinsulkijat), jolla työnnetään tukos pois tai neulan lämmittäminen, jolloin liimatukokset sulavat.

Yrska
joo tukkeuuu helposti, kannattaa säilyttää pysty asennossa ihan niikuin mitä tahansa liimaa. Ite puhdistan ton neulan ottamalla sen irti ja laittamalla kattilaan jossa on tilkkasen vettä. sitten kiehautat veden, ja otat neulan ulos. itse käytän puhelinjohdosta otettua ohutta rautalankaa jolla sitten rassaan. taas on valmis liimaukseen.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Hukka kirjoitti:Anteeks ootee mutta toi kuullostaa kyllä aika sairaan hyvältä. Liimaa jota ei saa mistään ja se aiheuttaa syöpää. :D
Piruuttani kirjoitin tuon intron, siis lopussa kerroinkin että risteysasemalta saa täysin vastaavaa liimaa ja vielä kelpohintaan. ;)

Liimassa on se etu tuohon Revellin liimaan nähtynä, että tämä minun liimani levitetään saumaan, eikä liimauspinnalle, se eräällä lailla sulattaa muovin yhteen, eli liitoksesta tulee todella vahva.

Suosittelen ainakin kokeilemaan.

EDIT- Liiman levittämiseen siis käytetään pensseliä.

EDIT vol.2- Pakko hehkuttaa tätä liimaa vielä sn verran että kuivumisaika on paljon lyhyempi kuin Revellin liimassa.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Marcca kirjoitti:joo tukkeuuu helposti, kannattaa säilyttää pysty asennossa ihan niikuin mitä tahansa liimaa. Ite puhdistan ton neulan ottamalla sen irti ja laittamalla kattilaan jossa on tilkkasen vettä. sitten kiehautat veden, ja otat neulan ulos. itse käytän puhelinjohdosta otettua ohutta rautalankaa jolla sitten rassaan. taas on valmis liimaukseen.
Revell Contacta Professionalin käytännön käyttöohje, osa 85, alaviite "Kuinka puhdistan tukkeutuneen neulan?"

Otat tulitikkuja. Sytytät tikun. Käristelet hetken tukkeutunutta metalliputkea liekillä. Teet pari koeruittausta paperille tms. jotta putki on varmasti on selvä. Valmista. Tähän kuluu aikaa alle minuutti.

Eli what I am saying, elkää nyt laittako sitä neulaa minnekkään kiehumaan hyvät ihmiset. Itse olen tuota tapaa käyttänyt jo pitkään, itseasiassa siitä lähtien kun liimapurkkini korkki tuhoutui. Yksinkertaisesti paras tapa. ;)
ais

Viesti Kirjoittaja ais »

itseppä käytän tuota GW:n muoviliimaskuukkelia. tämä vain ajan kanssa tahtoo tullaa juustomaiseksi. eli alkaa venymään ja muuta vastaavaa. oonhan minä käyttänyt myös sekalaisia humbrolin pienoismalli liimoja jotka kanssa on pelittäny ihan hyvin. erikeepperiä en tykkää käyttää muoviosien yhteen liimauksessa. tosin maastoissa ja pohjahiekkojen liimamisessa erikeepperi toimii.
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

hyytelöperuna kirjoitti:
Niin, totta. GW:n (ainakin) liimat ja spraymaalit ovat samanlaatuisia kuin tavallisetkin, mutta vain kalliimpia.
Muovifiguille suosittelen Revellin muoviliimaa (siinä on se tappiannostelija päässä).
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Hodarimies

Viesti Kirjoittaja Hodarimies »

mää-ä käytän humbrollin precision poly cementiä,liimaukset lähtee pois vain sivareilla leikkaamalla.
Pitkäs tauon jälkeen jälleen sotussa spämmimäs :P
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Käytän nestemäistä muovi(pika)liimaa. Tämä on sitä ainetta joka käytännössä sulattaa palat toisiinsa kiinni. Pullossa on sivellin, jolla liiman (vähäinen) annostelu on helppoa. 10 sekunnissa palat pysyvät paikallaan ja kymmenen minuutin kuluttua toisistaan irrottaminen vaatii figuurin rikkomista.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”