"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maaginen miekka

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

tneva82 kirjoitti: Ja sit ku se kuivuu niin hyvästi sama sävy. Tuo sais aikaan et kaikki figu erät olis erinnäköisiä ja vaikka joillekin armeijoille sopii niin joillekin armeijoille yhtenäinen tyyli ois tärkeätä.
En ole tuollaista ongelmaa huomannut blendaillessani. Kunhan tyytyy highlighteissa siirtymään vaan tummasta vaaleampaan on toisiaan vastaavien sävyjen saaminen aikaan helppoa. Käytetyistä väreistä voi myös pitää kirjaa, mutta muutaman gw sävyn muistanee kyllä ilmankin. Siis jos pidät eri sävyt tasaisesti muuttuvina ei ongelmia pitäisi ilmaantua. Eli jos sulla on vaikka maalit a, b ja c, värit olisivat esim. a, a/b sekoitus 1:1, b, b/c sekoitus 1:1 ja c. Ei noita luulisi olevan vaikea arvioida silmämääräisesti.

Toinen hyvä on vaan käydä pyytämässä valokuvausliikkeestä tyhjiä filmipurkkeja ja käyttää niitä maalien sekoitukseen. Noi purkin on sitäpaitsi varmasti GW:n puteleita tiiviimpiä.

Kokonaan oma lukunsa on sitten värin sävyn vaihtaminen shadettaessa, esim tumman sinistä voi koittaa varjostaa sekoittamalla purppuraa pohjaväriin. Mutta tota en alkaisi tekemään ilman pipetin apua.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Ummm... Tosiaan VJ on oikeassa, ei ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmia saada aikaa samaa värisävyä (silloin kun vielä maalailin armeijoita... :-)). Mä en ole koskaa kirjoitellut maalireseptejä ylös, näen helposti mitä värejä olen käyttänyt aiemmissa figuissani ja pystyn kopiomaan saman sävyn muualle. Suurempi ongelma on kehittyminen teknisesti, jos pitäisi saada yhtenäisiä figuja aikaiseksi...
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Mä taas olen joutunut alkaa kirjoittelemaan ylös mitä värejä käytän nyt kun olen siirtynyt vallejoa käyttämään. Mutta siis GW:n värit ovat niin ennalta-arvattavia että niistä tuskin ongelmia tulee.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

VJ kirjoitti:Mä taas olen joutunut alkaa kirjoittelemaan ylös mitä värejä käytän nyt kun olen siirtynyt vallejoa käyttämään. Mutta siis GW:n värit ovat niin ennalta-arvattavia että niistä tuskin ongelmia tulee.
Yup, Vallejossa on niin paljon eri värisävyjä että todellakin voi tulla ongelma, GW:llä ei ihan sitä ongelmaa pääse syntymään... :-D

Mutta toisaalta nyt mitä tilasin niitä Vallejon maaleja ne ovat aika erisävyisiä, että jos noihin oppisi ensin... :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
IO

Viesti Kirjoittaja IO »

Joo siis kattelin noita spiraali-ideoita ja päässäni syttyi 60 wattinen hehkulamppu! Siis tähän väliin painotan etten oo mikään pro, ja tämä tekniikka on vielä täysin kokeiluasteella (tarkoittaa sitä etten oo kokeillut...). Eli maalaat miekkas jollaan värillä, esim nyt vaikka se sininen. Tähän tarvitaan oikein paksu kerros maalia, joka ei ihan heti kuivu. Laimenna jotain vanhaa vaikka vedellä... Sitten otat toisen maalin, esim se violetti ja coctail tikku. Kasta tikku maaliin ja ala sekemään spiraaleja. Pitäis onnistua hyvin ja näyttää (luultavasti) hyvältä kun teet tuon tekniikan märälle maalille. Toivon toisaalta vaan, etteivät värit sekoitu keskenään... Kokeile ensin johonkin ja jos värit sekoittuvat, käytä paksumpaa maalia...
Hyvä näyttää aina paremmalta kun siinä on jotain huonoa vieressä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”