Pitääpä nostaa tämä ylös, koska nykyään on noita eldar vs. marines aiheita kuin sieniä pakastimessa.
Siis marineista tuntuu saavan miltei anti-minkätahansa-armeijan. Tämä pätee myös eldareita kohtaan.
Guardianit on yleensä se eldareiden sydän. Guardianeilla on useimmiten starcannoneita[36"] tai bright lanceja[36"]. Siispä paras tappoväline kantaa 48". Itse heittäisin guardianeille land speeder typhoonin launcherilla ja vaikka whirlwindin vengeanceilla. Näiden combinaatioilla guardianeja päin.
Bansheet nuo marinentappajat voivat olla [OVAT] ikäviä lähitaistelussa. Varsinkin jos mukana on farseer antamassa fortunea. Täten nuo pikkutytöt ottaa vielä osumaakin vastaan kiitettävästi. Paras keino on olla päästämättä bansheeita lähikseen. Land speeder assault cannonilla&heavy bolterilla tuo pisteensä takaisin yhdellä vuorolla, jos se pääsee ampumaan bansheeita avoimella maastolla. Deep strikeäminen on houkuttava ajatus, mutta silloin se ei liiku +6", joten se kaatuu jos sitä päin puhalletaankin jollain
Jos bansheet kuitenkin pääsevät lähikseen, on dredi epämukava yllätys.
Vyperit eivät tuota ongelmaa. Jollei niillä ole targeting matrixia, on ne helppo kitkeä. Lascannoneita pitäisi löytyä tosin joka marinearmeijasta. Sama pätee muihin skimmereihin. Holo-fieldit voivat tuottaa vaikeuksia, mutta pientä tuuria matkaan ja "panssari kuplii", lainaten jotain verbaalikkoa.
Wraithlordit on hemmetin vaikeita, jos vastustaja saa iskettyä ne vielä coveriin. Scoutit on tässä ässiä. Vaikket saisikaan herraa tapettua, fiksumpikin lordi lähtee karkuun snipereitä ja näinollen voit häiritä vakavasti sen työskentelyä.
Jos häkellyt avatarista on se saavuttanut tavoitteensa. Älä siis tee mitään tyhmää, kuten ammu kaikkia lascannoneitasi siihen. Suurehko kasa boltereita/heavy boltereita/assaultcannoneita riittänee.
Tässä tärkeimmät vastukset, sitten on joitain sekalaisia warruja, jotka on hieman harvinaisempia. Muistakaa lukiessanne, että olen kiitollinen kaikista sääntökäsityksieni ojennuksista, joita voitte yv:llä lähettää. Olen aloittelija.
Space Marines vs. Eldar
Pahin mahdollinen anti-eldar armeija koostuu varmaan drop podeista, kuudesta dredistä (Assault cannon+DCCW+flamer) ja kahdesta kirjastotädistä (FotD+FotA) command squadilla. Fear of the Darkness pelottelee jalkaväen pois pelikentältä, Fury of the ancients pudottaa vyperit, meltat ja fistit kurmottavat wraithlordit. Ehkäpä Ulthwen 90+ warlockin seer counsil saattaisi pärjätä tälle, mutta epäilen.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Kyllä tälle saattaisi ulthwella pärjätä. Kolme wraithia lanceilla, iso klolsis councili, pari ryhmää scorppareita fisti exalla tietenkin. Troopeiksi pari lancella varustettua black defuryhmää. Ja tuota vastaan voisivat wraithguarditkin toimia ihan hyvin.Tanan kirjoitti:Pahin mahdollinen anti-eldar armeija koostuu varmaan drop podeista, kuudesta dredistä (Assault cannon+DCCW+flamer) ja kahdesta kirjastotädistä (FotD+FotA) command squadilla. Fear of the Darkness pelottelee jalkaväen pois pelikentältä, Fury of the ancients pudottaa vyperit, meltat ja fistit kurmottavat wraithlordit. Ehkäpä Ulthwen 90+ warlockin seer counsil saattaisi pärjätä tälle, mutta epäilen.
To be Ulverized...
- makkarafolio
Mitä vaan armeijaa vastaan voi rakentaa armeijan, joka pieksee kohteen loistavasti. Nyt voisin esittää SM armeijan, joka tuhoaisi em. ulthwen, jonka jälkeen joku voisi spekuloida esittämäni armeijan kykyjä vastustaa armeijaa, jonka hän seuraavaksi esittelisi. turhaa.applepie kirjoitti:Kyllä tälle saattaisi...
On typerää etsiä "the-ultimate-eldar-killer"-armeijaa. Itse yritin näyttää, että eldarit voidaan voittaa ottamatta kuutta drediä drop podeilla. Voidaan tehdä pieniä valintoja, jotka kuumottaa eldar pelaajaa takaamalla silti mukava peli. Suurin vastuu kuitenkin on sillä eldar pelaajalla. Itse jätän starcannonit ja wraithlordkasat useimmiten kotiin, kun kohtaan marinet.