Spesialistien paluu.
- Half-breed
- The Captain
- Valvoja
Everqueenhan on ollut virallinen spessu jo kauan aikaa. Kumma kyllä hän osaa 13 loitsua, mutta magialeveliä hänellä ei ole. Montakohan noppaa hän saa käyttää?Half-breed kirjoitti:Äkkiä katsomalla Everqueen Alarielle vaikuttaisi aika kovalta hahmolta, paitsi että ne GW:n taunot ovat unohtaneet taas merkitä hänen tasonsa maagina.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- puolisukeltaja
Joo, ja tarvitset kaikkiin spessuihin turnausjärjestäjien hyväksynnän. Jos et vielä tiennyt, niin sitä et tule kovin usein saamaan.puolisukeltaja kirjoitti:Ehkä armybookeissa olevat, mutta noihin GW:n sivuilta löytyviin spessuihin olet tarvinnut vastustajan hyväksynnän.Therion kirjoitti:Ei mitään uutta tosin. Spessuthan on ollut laillisia melkein kautta aikojen.
Tämähän on sama asia. Löydät Suomesta noin kaksi turnausta vuodessa missä spessuja ei ole kielletty. Itseasiassa se on niin harvinaista, että turnausjärjestäjät yleensä ilmoittaakin siitä jos spessut on sallittuja.Guzlob kirjoitti:Toisin päin. Turnausjärjestäjien on erikseen kiellettävä spessut.Therion kirjoitti:Joo, ja tarvitset kaikkiin spessuihin turnausjärjestäjien hyväksynnän.
Ja vielä jos jäi jotain epäselvää, niin yksikään noista spessuista ei tule rikkinäisyydessään edes lähelle jo 'laillisia' Morghuria ja Skragia. Kaikissa GW:n tapahtumissa kuten GT:ssä special characterit onkin kielletty, ja ihan syystäkin.
WD ja Annual 2002 -listat eivät sisällä lätkää, Chronicles 2004 sisältää. Ei sillai kovin yllättävää, koska embleemiä ei käytetty aiemmin.TietoPredator kirjoitti:Näistä virallistamisista, onko jollain vielä vanhaa DoW-listaa jotta voisi katsoa oliko siinä sama "Official Rules" lätkä kuin täällä olevassa:
http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/1/
it is apparent the intent has been revealed
Viime joukkueturnauksessa (oli muuten hyvä turnaus) spessuja vain katsottiin pahalla silmällä. Eipä niitä muistaakseni juuri näkynytkään, paitsi yksi Goblin hewer. Ei se ainakaan pilannut peli-iloa
.
Galleriaan pääsee tästä.
USGT2005 -säännöissä ne on erikseen sallittu, tämänhetkiset UKGT-säännöt on kätketty liian taitavasti että jaksaisin etsiä.Therion kirjoitti:Kaikissa GW:n tapahtumissa kuten GT:ssä special characterit onkin kielletty, ja ihan syystäkin.
Ehkä jonain päivänä joku kertoo sen kuuluisan Syyn. Jotkut vanhat sedät saavat nelos-vitosedikan peruina näppylöitä spesialisteista (ja juustoisista +3I -taikamiekoista), skidejä ahdistavat vielä nuoremmat skidit Tyrion-fetisseineen. Muiden osalta minulle jää täydeksi mysteeriksi miksi Throt the Unclean on ehdottomasti kiellettävä ja Skryre-helvetit ja vastaavat hyväksytään mieluusti normaalina osana peliä.
it is apparent the intent has been revealed
-
bluebluesky
Sinänsä täysin järjetöntä. Spessut ovat kaikkea muuta kuin rikkinäisiä, suurin osa niistä on itse asiassa aika huonoja. Itse tykkään käyttää niitä sillioin tällöin ihan tyylisyistä, tehon ne vievät listasta yleensä pois lähes totaalisesti. Spessut piristävät peliä ja antavat muutaman kohtalaisen vaihtoehdon tavallisille sankareille. Nämä pitäisi suomessakin saada kunniaan.Therion kirjoitti:Tämähän on sama asia. Löydät Suomesta noin kaksi turnausta vuodessa missä spessuja ei ole kielletty. Itseasiassa se on niin harvinaista, että turnausjärjestäjät yleensä ilmoittaakin siitä jos spessut on sallittuja.Guzlob kirjoitti:Toisin päin. Turnausjärjestäjien on erikseen kiellettävä spessut.Therion kirjoitti:Joo, ja tarvitset kaikkiin spessuihin turnausjärjestäjien hyväksynnän.
Ja vielä jos jäi jotain epäselvää, niin yksikään noista spessuista ei tule rikkinäisyydessään edes lähelle jo 'laillisia' Morghuria ja Skragia. Kaikissa GW:n tapahtumissa kuten GT:ssä special characterit onkin kielletty, ja ihan syystäkin.
suuri osa spessuista on huonoja, osa onkin sitten liian hyviä, eli saavat jotain alihinnoiteltua/ilmaista.Sinänsä täysin järjetöntä. Spessut ovat kaikkea muuta kuin rikkinäisiä, suurin osa niistä on itse asiassa aika huonoja. Itse tykkään käyttää niitä sillioin tällöin ihan tyylisyistä, tehon ne vievät listasta yleensä pois lähes totaalisesti. Spessut piristävät peliä ja antavat muutaman kohtalaisen vaihtoehdon tavallisille sankareille. Nämä pitäisi suomessakin saada kunniaan.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
-
bluebluesky
Mikäpä on sitten liian hyvä spessu? High Elffien spessut häviävät mielestäni hinta-laatushuteessa arkkimaagille, olkoonkin, että niitä on ihan mukava vaihtelun vuoksi pelata. Tyrion on lähinnä vitsi, imrik häviää prinssille dragonilla. Muiden rotujen spessuista tiedän häviävän vähän, mutten silti yhtään käytettävää tiedä. En myöskään ole saanut yhtäkään spessua turnauksissa vastaani, vaikka näitäkin on saanut käyttää. Itse olen käyttänyt kerran vailla ihmeellistä menestystä.
- Amazing Slug
-
bluebluesky
Onhan noita silloin tällöin tuettukin. Viimeisen kahden vuoden aikana Kaaospojat ovat sallineet spesialistit kolmessa FB-turnauksessaan (ropecon 2003, War and fees, Joulurauha), vain Chaosboyz GT:ssä olivat kiellettyjä. Molemmissa Fanaticeissä erikoishahmot ovat olleet sallittuja.
Itse en ole kiinnostunut turnauksessa kohtaamaan ylihintaisia "tapan-kaikki-tai-sitten-en" hahmoja (Archaon, Tyrion ynnä pari muuta) koska ne ovat tylsiä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos joku haluaa käyttää kevyempiä ja/tai persoonallisempia erikoishahmoja, kuten petokirjan hahmoja (okei, morghurin kohtaisin ennemmin hupipelissä kuin turnauksessa, toki riippuen mitä sillä on kaverina), Shadowbladea, Boargut Facebeateriä, Luthor Hussia, ykkös-Valtenia, Felix & Gotrekkia, Manfredia yms yms. Erikoishahmoissa pitää olla jotain erikoista. 1+ armouria, 4+ wardia, Sword of Killingnessiä ja ripakopallista naurettavia erikoissääntöjä en pidä erikoisena, vaan mielikuvituksettomana.
Itse en ole kiinnostunut turnauksessa kohtaamaan ylihintaisia "tapan-kaikki-tai-sitten-en" hahmoja (Archaon, Tyrion ynnä pari muuta) koska ne ovat tylsiä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos joku haluaa käyttää kevyempiä ja/tai persoonallisempia erikoishahmoja, kuten petokirjan hahmoja (okei, morghurin kohtaisin ennemmin hupipelissä kuin turnauksessa, toki riippuen mitä sillä on kaverina), Shadowbladea, Boargut Facebeateriä, Luthor Hussia, ykkös-Valtenia, Felix & Gotrekkia, Manfredia yms yms. Erikoishahmoissa pitää olla jotain erikoista. 1+ armouria, 4+ wardia, Sword of Killingnessiä ja ripakopallista naurettavia erikoissääntöjä en pidä erikoisena, vaan mielikuvituksettomana.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
bluebluesky
Itse käytänkin juuri näitä kavereita, joilla on erilaisia kykyjä, mitä kenelläkään muulla ei ole. Eivät mielestäni tylsiä ole, eivätkä mielestäni turnauskelvottomiakaan. En valittanutkaan, että ovat niin kovin usein kiellettyjä, mutten vain löydä mitään logiikkaa niiden kieltämisestä. Steam tank on periaatteessa ja käytännössä samanlaisessa tilanteessa, olkoonkin, että on käytännössä pakollinen ylihalpa vehje, mutta sen voi jättää puimatta tässä. Miksei sitten tankkia kielletä?