Paras FB-armeijan armybook?
- Lord of Carcassonne
- Osqillator
- Lord Mikke
- The Captain
- Valvoja
- Iron-Father
Kaikkien haltiaporukoiden kirjat ovat minusta olleet hyviä. Tietenkin tämä saattaa johtua hiukan siitä että niihin olen myös parhaiten tutustunut.
Welffejen kirja on todella hienosti kuvitettu ja siitä löytyy todellakin riittävästi tausta tarinaa. Myös itse lista taikaesineet sun muut on järjestetty selkeästi kirjan perälle. Miinuksia on kylläkin maalaus ja rakennusohjeiden puuttuminen.
Delffeiltä löytyy hyvin sekä tausta höpinää että hieman maalaus ohjeita. Maalaus neuvoja voisi olla enemmänkin. Myös taide on hyvää (witch elffit
) ja teemaan sopivaa. Nyt en muista miten itse lista on siihen järkätty, mutta selkeän oloinen sekin minusta oli.
Helffeistä tietenkin tykkään koska ne ovat pää armeijani ja siitä syystä olen eniten toiminut sen kirjan kanssa. Armeijakirjan perusteella minä alunperin ne aloitinkin. Näyttivät vain hyviltä.
Tietenkin näistä kolmesta tuo Helffejen kirja jää viimeiseksi.
Welffejen kirja on todella hienosti kuvitettu ja siitä löytyy todellakin riittävästi tausta tarinaa. Myös itse lista taikaesineet sun muut on järjestetty selkeästi kirjan perälle. Miinuksia on kylläkin maalaus ja rakennusohjeiden puuttuminen.
Delffeiltä löytyy hyvin sekä tausta höpinää että hieman maalaus ohjeita. Maalaus neuvoja voisi olla enemmänkin. Myös taide on hyvää (witch elffit
Helffeistä tietenkin tykkään koska ne ovat pää armeijani ja siitä syystä olen eniten toiminut sen kirjan kanssa. Armeijakirjan perusteella minä alunperin ne aloitinkin. Näyttivät vain hyviltä.
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
- Stormdaemon
Itse pidän Delffien ja Beastien kirjoja parhaimpina fluffin (Delffit), kuvien (molemmat) ja Kaaoksen (lähinnä Beastit) takia. Onhan se Delffien fluffi rakoilevaa ja puolueellista, mutta loistavaa luoettavaa ja Beastienkin kuvat ovat ihan hienoja jotain liioitteluja lukuunottamatta. Welffienkin jutut ovat hieman kuin Delffeillä, mutta en ottanut niitä alkuperäissin kahteen, vaan vain mainitsin nyt ohimennen.
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Empire oli aika pettymys minullekkin,aika vähän uhrattiin sivuja esim alueiden esittelylle.Sen sijaan sivutolkulla tyhjää jauhamista jostakin maagien koulusta-->tylypahkaRune kirjoitti:Lähinnä huonohko aprillipila, joka on jäänyt elämään.Krokkelis kirjoitti:mikä toi fishmen juttu on kun oon ollu vasta semmoset puol vuotta sotavasarassa....Tuskin kannattanee huomioida liikaa. Vesimiehet ovat ja pysynevät nörttien humoristisena päiväunena.
Itse olen tykännyt selailla Kaaoskirjoja. Niissä on paljon kivoja kuvia, sommittelu on nättiä ja sivut täynnä kivoja yksityiskohtia, ja ulkoasu on muutenkin siisti ja tyylikäs. Samaa en voi sanoa Empiren armeijakirjasta, joka kääpiöiden vanhan tavoin on paljas ja tylsä. Äärimmäisen pieniä ja ympäripyöreästi ilmaistuja fluffipätkiä lukuunottamatta Keisarikuntaa valoitetaan kovin vähän, ja kirja on vähän heikosti sommiteltu. Helffeillä on hiton nättejä kuvia, ja niitä kyllä riittää. Kaaoskirjan tavoin yhtäkään sivua ei ole jätetty aivan valkoiseksi.
Uutta Empire-kirjaa odotellaankin sitten vähintään yhtä paljon kuin seiskaedikkaa. Paljon lisää kivoja kuvia ja mielenkiintoisia tietoiskuja ja kaikkea kivaa.
Kaaos kirjat olleet tyylikkäitä,Boc:in kansikuva ehkä hienoin,yleensä ottaen suht huonot kansikuvat valittu kirjoihin.Luultavasti vika katsojassa.
Toivoisin armeija kirjojen olevan yhtä paksuja kuin Hoc:in kirja.Hoc ja boc kirjoissa myös paljon kuvia joita mukava pällistellä.
- Henri Ketonen
Itse tykkäilen suurehkosti uudesta kääpäkirjasta. Kirja näyttää sopivan pirteältä jo ulkoapäin, ja sisällä on _paljon_ nöyhtää mitä jaksaa aina ahmia. Kuvat ovat ihan ok, ja kirjassa on jopa valmiiksi 2000pts armeija jos on harvinaisen mielikuvitukseton epeli;).
Ihan OT:nä, koskas edition 7 julkaistaan?
Ihan OT:nä, koskas edition 7 julkaistaan?
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking
Oon kattellu kaupassa muitaki army bookeja ja pelaan itte liskoilla, joten sen army book tietty löytyy.
No, tietysti oman armeijan kirja on hieno, mutta maalausohjeita sais olla muilleki ku vaan sauruksille, cold one ridereille, salamantereille ja stegalle. Ja aika väritön tuo mokoma vielä on. Tosin fluffia löytyy mukavasti.
Ogreilla on aika mukava kirja. Siinä on paljon värillisiä kuvia ja mielestäni aika hyvät maalausohjeet. Yksi asia vain häiritsee. Siinä missä muut armeijan yksiköt esitellään kuvien kera, ei ole jättiläisestä kuvaa. Outoa.
Beasteillä on myös ihan jees kirja. Kai se johtuu siitä, että beastit on aikasten mukavan näköösiä ötöjäki. Värejä saisi olla.
No, tietysti oman armeijan kirja on hieno, mutta maalausohjeita sais olla muilleki ku vaan sauruksille, cold one ridereille, salamantereille ja stegalle. Ja aika väritön tuo mokoma vielä on. Tosin fluffia löytyy mukavasti.
Ogreilla on aika mukava kirja. Siinä on paljon värillisiä kuvia ja mielestäni aika hyvät maalausohjeet. Yksi asia vain häiritsee. Siinä missä muut armeijan yksiköt esitellään kuvien kera, ei ole jättiläisestä kuvaa. Outoa.
Beasteillä on myös ihan jees kirja. Kai se johtuu siitä, että beastit on aikasten mukavan näköösiä ötöjäki. Värejä saisi olla.
Suicide is the proof of life.
Kenties hienoimmaksi rankkaisin High Elf-armeijakirjan. Kuvitus on järkyttävän komeaa ja pysyy kokoajan samassa meiningissä. Koko kirjan yleisilme on niin tyypillistä haltiafiilistä, että kaikki vaan räjähtää ja kuolee. Fluffia on paljon. Figuista otetut kuvat eivät mitenkään räjäytä tajuntaa, mutta ihan hyvä tunnelma niissäkin on.