"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

"Homo homini lupus"

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Malakian kirjoitti:
Skrixqueek kirjoitti:taidan pitää lehtiöni yksityisenä, kuten jokunen vuosi sitten.
Älä ihmeessä, odotan innolla seuraavaa sunnuntaitöherrystäsi.
Malakian, lueskelin sun kommentointejas paikoin ja nyt lienee korkea aika huomauttaa ja sanon tämän nyt julkisesti, jotta muutkin "kritisoijat" ymmärtäisivät asian.

Eli ensinnäkään se, että sinulla on huono päivä tai jokin asia suututtaa, ei oikeiuta sinua haukkumaan muiden töitä tai yrittää flamettaa. Kaikenlaiset muiden töiden haukkumiset saat jättää jatkossa väliin, rakentava kritiikki toki on sallittu, mutta se ei todellakaan tarkoita "Onpas paska" kommentteja. Kannattanee tutustua "Vinkkejä kommentointiin galleria-osiossa"-ketjuun ja koittaa sisäistää ne opit. Tekisi mieli lähettää saman tien jäähylle, mutta annetaan nyt kuitenkin vain varoitus. Eli ensi kerran kun näen sinulta ala-arvoisia kommentteja kummassa vain galleria-osiossa lennät jäähylle. Jätä kommentoimatta, jos et kykene sanomaan mitään järkevää.

Sorry OT.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Skrixqueek kirjoitti:deadfleshpenalty:
...
...
- ja minä piirtelen helvetisti yksikseni. ihan vaan vaihteeksi on kivaa katsoa, vastaako muiden mielipide omia. ilmeisesti ei, joten taidan pitää lehtiöni yksityisenä, kuten jokunen vuosi sitten.

aah, vanha kunnon paskapallo-efekti - joku lappaa palan paskaa ketjuun ja kohta sitä vieriikin valtava pallo niskaan...

ja modet voi tämän lukottaa. menee vaan flametukseksi.
Olen pahoillani jos negatiiviseen vivahtava kommenttini sattui samaan ketjuun ala-arvoisen 'flametuksen' kanssa, mutta tuskin voit yhdistää mielipiteitäni siihen? En koe itseäni tämän paskapallojatkumon osaseksi. Satun muuten vaan olemaan se mikä olen, ja sanomaan sen minkä näen tarpeellisena tai ainakin sopivana. Ja jatka ihmeessä töidesi esittelyä. Vaikka joskus kommentti olisikin selkeästi ala-arvoista flametusta, sitä seuraa aina toinen ääripää (lienet sen jo tästäkin nähnyt).

Ja nimessäni on muuten välit. ;)
Edellistä toistaen sori OT. Sitähän tämä on kyllä koko ajan ollut.
Nazreg Moonsinger kirjoitti:Muuta, jos ei löydä sitä piilotettua symboliikkaa niin ei kannata sanoa "Sitä ei ole" vaan mieluummin pitää päänsä kiinni kuin näyttää tyhmältä niiden edessä...
*huoh*En missään vaiheessa kieltänyt sen olemassaoloa, kerroin vain mitä mieltä olen sen esilletuonnin keinoista ja rakenteesta.
Finklestein

Viesti Kirjoittaja Finklestein »

dead flesh penalty kirjoitti:
Nazreg Moonsinger kirjoitti:Muuta, jos ei löydä sitä piilotettua symboliikkaa niin ei kannata sanoa "Sitä ei ole" vaan mieluummin pitää päänsä kiinni kuin näyttää tyhmältä niiden edessä...
*huoh*En missään vaiheessa kieltänyt sen olemassaoloa, kerroin vain mitä mieltä olen sen esilletuonnin keinoista ja rakenteesta.
Jotkut osaavat tuoda symboliikan paremmin esille kuin toiset. Siitähän tässä on kysymys. Tosin itsekin mietin mitäköhän symboliikkaa tästä nyt saisi irti.
"mul on pieni marine armeija jos on ; vast 10 marinee ja 1 tankki" -nöhö
Pontus

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Muiden kommenteja en jaksa rueta lukemaan eli tämä asia on saatettu jo mainita elikkäpä tämä näkyvä jalka näyttää ihan liian laihalta. Muuten ihan pätevä.
Alles super gut!
Skrixqueek
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

Malakian kirjoitti:
dead flesh penalty kirjoitti:
Jotkut osaavat tuoda symboliikan paremmin esille kuin toiset. Siitähän tässä on kysymys. Tosin itsekin mietin mitäköhän symboliikkaa tästä nyt saisi irti.
voisin sanoa repiväni ainakin irti 100 symbolista elementtiä ja niiden pohjalta tehdä 15 erilaista tulkintaa.
Sipulih

Viesti Kirjoittaja Sipulih »

Hmm.. mistä alottaisi.
Pyysit siis "kaikenlaisia kommentteja" jne. muttet siedä flametusta.
Sitten sanot että taiteeseen ei tarvita taitoja, mutta mainitset ivallisesti toiselle kuinka hänellä ei ole koulutusta?
Jos oikeasti olisit kouluttautunut jne, niin tietäisit kyllä että minkään sortin taitelijat eivät ole ylimielisiä, saati puolusta töitänsä tuolla tapaa. Kriitiikkiä tulee aina monesta suunnasta.
Jos on hyvä piirtäjä, sitä silloin on, koulutuksella voi vain kehittyä, luonnostaan paska piirtäjä ei paremmaksi muutu.

Yrität selittää meille, kuinka olemme huonoja emmekä löydä symbolikkaa saati muuta kuvasta.Kai kouluttautuneen taitelijan, tai noh, sanottaisiko "taitelijan" pitäisi tietää, että jokainen katselija näkee sen eri tavalla. Siitä on turha ruveta jurputtamaan kuinka muut ei tajua tai löydä siitä jotain.
Sinun kutsuminen taitelijaksi on jo imartelua.

Sitten itse työhön, se on yksinkertaisesti surkea.
Olet unohtanut taustan kokonaan, vaan räveltänyt jotain ihan muuta, jätän tämän tähän, koska se menisi pelkäksi flametukseksi.
Huomasin saman tuossa "Kaikki saivat hävetä kettua" työssä, olit siinäkin vain räveltänyt taustan kuin jokin viisivuotias.
Sinuna kiinnittäisin taustaan enempi huomiota, ja symmetriaan, ne kun ovat täysin kadoksissa.
Skrixqueek
Peliporukkavalvoja

Sipulih kirjoitti:Hmm.. mistä alottaisi.
Sitten sanot että taiteeseen ei tarvita taitoja, mutta mainitset ivallisesti toiselle kuinka hänellä ei ole koulutusta?
Jos oikeasti olisit kouluttautunut jne, niin tietäisit kyllä että minkään sortin taitelijat eivät ole ylimielisiä, saati puolusta töitänsä tuolla tapaa. Kriitiikkiä tulee aina monesta suunnasta.
Jos on hyvä piirtäjä, sitä silloin on, koulutuksella voi vain kehittyä, luonnostaan paska piirtäjä ei paremmaksi muutu.

Yrität selittää meille, kuinka olemme huonoja emmekä löydä symbolikkaa saati muuta kuvasta.Kai kouluttautuneen taitelijan, tai noh, sanottaisiko "taitelijan" pitäisi tietää, että jokainen katselija näkee sen eri tavalla. Siitä on turha ruveta jurputtamaan kuinka muut ei tajua tai löydä siitä jotain.
Sinun kutsuminen taitelijaksi on jo imartelua.

Olet unohtanut taustan kokonaan, vaan räveltänyt jotain ihan muuta, jätän tämän tähän, koska se menisi pelkäksi flametukseksi.
Huomasin saman tuossa "Kaikki saivat hävetä kettua" työssä, olit siinäkin vain räveltänyt taustan kuin jokin viisivuotias.
Sinuna kiinnittäisin taustaan enempi huomiota, ja symmetriaan, ne kun ovat täysin kadoksissa.
tausta ei kiinnosta minua. paljoa. hyvin tehdyllä taustalla on vaarana tulla kuvan päähenkilöksi. jättämällä taustan karkeaksi, keskittyy katsojan huomio kuvan kohteeseen. et kai sinäkään keskity kaikkeen ympärilläsi? teos on usein päähahmojen perspektiivistä. he eivät kiinnitä taustaan huomiota - tausta muuttuu kuvassakin häilyväksi. näkyvän ja näkytmättömän maailman kuvaaminen yhdellä kuvalla on haaste. pidän sellaisesta haasteesta.

symmetria? matematiikan jätän pois. eivät ihmisetkään ole symmetrisiä. silmät ovat aina hieman erinäköiset, samoin kämmenet. symmetriaa löytyy vain peileistä.

mistälie ylimielisyys vaikutelma synytynyt? malakian osaa olla livenäkin ärsyttävä, tuplaten eetterissä. malakian tulee jauhamaan ja hihittelee ruudun ääressä päässään läjä ongenkoukkuja: "hihihihii, nyt käydään vammaamaan" (tuo on totta, minulla on silminnäkijähavainto).
kestäisin kyllä kritiikin, jos ihmiset näyttäisivät tietävänsä asiasta jotain. voisinhan minäkin mennä arvostelemaan viinejä, mutta sitten viinilehdessä olisi seuraavanlainen artikkeli:
-merlot maistui kitkerältä mehulta, jossa on uitettu sukkaa
-afrikkalainen valkoviini oli verrattavissa peurankustaan
-blaa-blaa, dise-dise

eli pointtinani siis, että maassa maan tavalla. mikäli kuva ei aukea, ei se tarkoita, että se olisi huono. jos kuva ei aukeaisi minulle, pohtisin miksi se ei aukea? mitä en näe? miettisin asiaa. jos tämänkään jälkeen ei teos aukenisi minulle, sanoisin sitä huonoksi tai ehkä vaikeaselkoiseksi.

ja kuvan symboliikka muodostuu yleismaailmallisesta symboliikasta (kipitäpä kirjastoon ja tutki, mitä vaikkapa asento merkitsee, minkä vertaamiseen sutta käytetään, miksi lasi on puolityhjä, mitä mahtavat nuo juuret merkitä, miksi silmät ovat kääntyneet lasiin, mitä ilme kertoo, mikä on miljöön merkitys... lista jatkuu) eli ihmiset, joilla on suppea määrä tietoa taiteessa läpi historian käytetyistä symboleista pitävät kuvaa vain töherryksenä.

ja onhan totta, että ihmiset näkevät kauneutta eri tavalla.
esimerkiksi minä inhoan animea, mutta aika moni siitä näyttää diggaavan.

kannattaa kuitenkin miettiä, miten asiansa ilmaisee ja lisätä vielä perustelut.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Sorry OT jälleen, mutta...
Sipulih kirjoitti:Hmm.. mistä alottaisi.
Flametus on kielletty sotavasaran säännöissäkin. Flametusta ei katsota siis hyvällä.

Ihmettelen mikä ihmeen buumi sotavasaraan on iskenyt, jossa kritiikillä tarkoitetaan paikoin hyvinkin kärjekästä kielenkäyttöä. Mitähän sinä nyt koitit saavuttaa mm. toteamalla kuvan yksinkertaisesti surkeaksi, taustan kuin viisivuotiaan tekemäksi, etenkin kun näet ettei tekijä kestä "kritiikkiä"? Varmasti uppoaa ja ihminen oppii. :roll:

Tiedänpä yhden tapauksen, jossa isä oli sanonut 13v tyttärelleen "Ei susta tuu yhtään mitään, päädyt kuitenkin katuojaan" varsin tosissaan ja tytär oli ottanut asian melkoisen raskaasti ja masentunut. Myöhemmin isä kertoi, että oli yrittänyt sillä kannustaa yrittämään ja todistamaan väitteen väärässä olon, koska häneen itseensä se oli purrut. Oliko tämä hyvää kannustusta ja tytär ei vain kestänyt kritiikkiä? Vaikka tarkoitus olisi hyvä, niin kyllä niitä keinojakin sopii miettiä ja jos keinot eivät pure, ei vika ole vastaanottajassa todellakaan aina.
Skrixqueek kirjoitti: tausta ei kiinnosta minua. paljoa. hyvin tehdyllä taustalla on vaarana tulla kuvan päähenkilöksi. jättämällä taustan karkeaksi, keskittyy katsojan huomio kuvan kohteeseen. et kai sinäkään keskity kaikkeen ympärilläsi? teos on usein päähahmojen perspektiivistä. he eivät kiinnitä taustaan huomiota - tausta muuttuu kuvassakin häilyväksi. näkyvän ja näkytmättömän maailman kuvaaminen yhdellä kuvalla on haaste. pidän sellaisesta haasteesta.
Eikö tälläisessä tapauksessa paremmin toimisi se, että tausta häilyisi pois ja kenties sumeampi, kuin tehdä siitä epämääräinen mulla keinoin? Nyt riskinä on se, että katsoja ei keskity selvempään osaan vaan ihmettelee mitä tausta esittää, koska kokee sen epäselväksi ja näkee sen hutiloituna. Itselleni ainakin tuli paristakin taustasta mieleen, ettet vain ole enää jaksanu ja sitten hutiloinut sinne vain "jotain", mikä taas ei tee hyvää vaikutelmaa.
mistälie ylimielisyys vaikutelma synytynyt? malakian osaa olla livenäkin ärsyttävä, tuplaten eetterissä. malakian tulee jauhamaan ja hihittelee ruudun ääressä päässään läjä ongenkoukkuja: "hihihihii, nyt käydään vammaamaan" (tuo on totta, minulla on silminnäkijähavainto).
Selvittäkää riitanne keskenänne, älkää tuoko tänne moista.
kestäisin kyllä kritiikin, jos ihmiset näyttäisivät tietävänsä asiasta jotain.
Ihmisellä saa olla mielipide asiastakin, mitä ei tunne. Se, paljonko palautteen saaja antaa sitten sille painoarvoa on palautteen saajasta kiinni. Mikäli taide menee suuntaan, että pitää olla opiskellut vuosia ennen kuin se "aukeaa" niin jossain mennään vikaan. Sitähän sitten naureskellaankin, että estetiikon mielestä jokin voi olla todella kaunista vaikka tavallisen kaduntallaajan mielestä se olisi hirvittävän rumaa.

Samaten vähemmän kehittyneet figujen maalaajat voivat minusta antaa kriittistäkin palautetta huippujen töistä, ei se oma taso mitenkään ole sidonnainen palautteen tasoon välttämättä. Kyllä rivitallaajakin osaa sanoa pitikö elokuvasta vai ei, ei siihen tarvita mitään koulutusta. Samaten viineistä voi kuka vain sanoa, pitikö vai ei ja koittaa kuvata makua, ei se tosin tietenkään mitään lehtiarvostelua synnytä, mutta tuskinpa sotavasarassa voidaan (tai halutaan) muutenkaan vaatia arvostelun käyvän samalla vakaumuksella kuin lehtiartikkeleissa?
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
BioHazard

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

Let me ask. WTF is that?
Tol Cormp Norz Norz Norz
Finklestein

Viesti Kirjoittaja Finklestein »

OT
Skrixqueek kirjoitti: kestäisin kyllä kritiikin, jos ihmiset näyttäisivät tietävänsä asiasta jotain.
Ja taas sitä mennään. Milloin oikein lopetat noiden ylimielisten viestiesi lähettelyn? Luulet olevasi muita parempi vaikka huomaat että olet väärässä. -tai et ainakaan myönnä.

Minun osalta tämä keskustelu jää tähän. Jos joku tosiaan kuvittelee olevansa jokin taiteen jumala niin senkus vaan. Jätän tälläiset henkilöt omaan arvoonsa.
Matti kirjoitti: Selvittäkää riitanne keskenänne, älkää tuoko tänne moista.
Älä sotke minua tähän, ei minulla ole mitään riitaa kenenkään kanssa.
"mul on pieni marine armeija jos on ; vast 10 marinee ja 1 tankki" -nöhö
Skrixqueek
Peliporukkavalvoja

Eikö tälläisessä tapauksessa paremmin toimisi se, että tausta häilyisi pois ja kenties sumeampi, kuin tehdä siitä epämääräinen mulla keinoin? Nyt riskinä on se, että katsoja ei keskity selvempään osaan vaan ihmettelee mitä tausta esittää, koska kokee sen epäselväksi ja näkee sen hutiloituna. Itselleni ainakin tuli paristakin taustasta mieleen, ettet vain ole enää jaksanu ja sitten hutiloinut sinne vain "jotain", mikä taas ei tee hyvää vaikutelmaa.
tjaa, ehkäpä... mutta jotenkin minua alkoi vierastaa kuvan jatkaminen. tuntui kuin se olisi valmis. että yksikin ylimääräinen viiva voisi tärvellä sen. minulle tulee välistä sellainen tunne. pari kertaa olen jättänyt tunnetta noudattamatta ja joka kerralla kuva päätyi roskiin.

mutta lukkoa pyydetään toistamiseen. minua ei kiinnosta flamettaminen.
Lukittu

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”