Jos ihan totta puhutaan, niin en tiedäSolid_Mario kirjoitti:Ihan tällainen pikkukysymys vaan, eli minkä valmistajan hopeasprayta käytit tohon necroniin?
Maalausaiheinen artikkeli: Dipping for Dummies
Pari asiaa jäi vielä mietityttämään.
Tuo dippikepin teko oli kirjoitettu vähän epäselvästi (IMO), mutta luulen saaneeni selvän. Soveltuuko tämän Flying beissin tilalle jokin muu kiinnike? Olisiko kuvaa dippaukseen menevästä, kepin päässä olevasta napista?
Entä Mattalakkaus? Mitkä lakat soveltuvat tähän erityisen hyvin? Mistä näitä saa?
Käykö esim. monille tuttu Vallejon maalipurkissa oleva mattalakka (toistan itseäni.. mutta vastaus puuttuu
) miten hyvin?
Siinä pientä lisää hommaa sinulle
Siis jos vielä jaksat, ja jos nuo kysymykset ovat yhtään järjellisiä mielestäsi. Juuri olen alkamassa huomenna dippaamaan ensimmäisä maroja, joten kaikki info olisi tarpeen ennen varaston puolelle siirtymistä. Kiitos nytkin jo hienosta artikkelista, on ollut apua.
Tuo dippikepin teko oli kirjoitettu vähän epäselvästi (IMO), mutta luulen saaneeni selvän. Soveltuuko tämän Flying beissin tilalle jokin muu kiinnike? Olisiko kuvaa dippaukseen menevästä, kepin päässä olevasta napista?
Entä Mattalakkaus? Mitkä lakat soveltuvat tähän erityisen hyvin? Mistä näitä saa?
Käykö esim. monille tuttu Vallejon maalipurkissa oleva mattalakka (toistan itseäni.. mutta vastaus puuttuu
Siinä pientä lisää hommaa sinulle
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Voin tässä jokin kaunis päivä ottaa kuvan dippikepistä. Ilmoittelen sitten.Acoparaptor kirjoitti:Tuo dippikepin teko oli kirjoitettu vähän epäselvästi (IMO), mutta luulen saaneeni selvän. Soveltuuko tämän Flying beissin tilalle jokin muu kiinnike? Olisiko kuvaa dippaukseen menevästä, kepin päässä olevasta napista?
Talensin mattalakka. Kannattaa käyttää Sotun hakua, tai katsoa suoraan maalausalueen lakkaustiedotteesta. Tätä saa useimmista taidetarvikeliikkeistä, ellei muuten niin tilaamalla.Acoparaptor kirjoitti:Entä Mattalakkaus? Mitkä lakat soveltuvat tähän erityisen hyvin? Mistä näitä saa?
Hmm. En ole itse käyttänyt, mutta sanoisin että ohennettuna jos sen saa levittymään tarpeeksi tasaisesti, niin mikä ettei.Acoparaptor kirjoitti:Käykö esim. monille tuttu Vallejon maalipurkissa oleva mattalakka (toistan itseäni.. mutta vastaus puuttuu) miten hyvin?
Eipä kestä. Minua saa häiritä myös YV:llä jos ilmenee kysyttävää. Vuoden aikana on ainakin yhdessä turneessa näkyvä ainakin yksi dipattu Necron-armeija, mutta minäkään en tiedä vielä missäAcoparaptor kirjoitti:Kiitos nytkin jo hienosta artikkelista, on ollut apua.
Hei.
Mites uskot, saako dippaamaalla hyvän näköistä jälkeä jos tekee mustia miehiä valkoisissa lannevaatteissa. Eli pitäisikö kontrastin olla hillitympi kuin (tumman)ruskea/valkoinen, vähän minua epäilyttää että nyt jäisi toinen väri värjostamatta tai varjostúisi liikaa, onko kokemuksia?
Kovasti korostat että lakan pitäisi olla nimenomaan polyuretaanilakkaa, onko polyuretaani jotenkin parempaa kuin esim. vesiohenteinen petsilakka (Akrylaatti tjsp.). Kuivumisaika olisi noin tunnin luokkaa eli aikas lailla vähemmän.
-Ylppy
Mites uskot, saako dippaamaalla hyvän näköistä jälkeä jos tekee mustia miehiä valkoisissa lannevaatteissa. Eli pitäisikö kontrastin olla hillitympi kuin (tumman)ruskea/valkoinen, vähän minua epäilyttää että nyt jäisi toinen väri värjostamatta tai varjostúisi liikaa, onko kokemuksia?
Kovasti korostat että lakan pitäisi olla nimenomaan polyuretaanilakkaa, onko polyuretaani jotenkin parempaa kuin esim. vesiohenteinen petsilakka (Akrylaatti tjsp.). Kuivumisaika olisi noin tunnin luokkaa eli aikas lailla vähemmän.
Minä oletan että ainoa syy käyttää GW:n lentoalustoja on olettamus että kaikilla on kuitenkin niitä liikaa... Luulisin että kovaleynpala + reikä on vähintään yhtä hyvä. Jos olettelin väärin niin saa toki korjata.Soveltuuko tämän Flying beissin tilalle jokin muu kiinnike?
Minä kokeilin Clou petsilakalla Lancashiren 15 milliseen, näyttäisi onnistuvan ihan hyvin, vaikkakin minulla oli liian vaalea lakka ja siltäosin menikin pieleen.Miten arvioisit menetelmän soveltumista pienemmän mittakaavan figuihin? Esim. 15 mm?
-Ylppy
Pontu, mu koer, on leidnud elu mõtte,
ta leidis selle kõrgest rohust.
Aga sulle ütlen - vaata parem ette,
su ELU on ohus. -JMKE
su ELU on ohus. -JMKE
Pff. Valkoisesta tulee väkisinkin vaaleanruskeaa, korostaen sanaa vaalea. Sen päälle on pakko maalata valkoista että siitä tulee todella valkoisen näköistä. Ihonvärin pohjaksi menisi ihan hyvin Vallejon Beasty Brown (Citadelin tapauksessa Bestial Brown), ellei nyt sitten ihan mustan mustia miehiä ole tekemässä - tällöin perusväriä voisi kokeilla tummentaa tirauksella mustaa.Ylppy kirjoitti:Mites uskot, saako dippaamaalla hyvän näköistä jälkeä jos tekee mustia miehiä valkoisissa lannevaatteissa. Eli pitäisikö kontrastin olla hillitympi kuin (tumman)ruskea/valkoinen, vähän minua epäilyttää että nyt jäisi toinen väri värjostamatta tai varjostúisi liikaa, onko kokemuksia?
Polyuretaanilakalla on puolensa, kuten kestävyys, kestävyys, kestävyys ja kirsikkana kakun päällä vielä kestävyyskin. Petsilakkaa en itse ole käyttänyt, mutta jos itselläsi toimii niin kaikin mokomin. Kaipa se kävisi jonkinlaisena köyhän miehen ratkaisuna, halvempaa kun on.Ylppy kirjoitti:Kovasti korostat että lakan pitäisi olla nimenomaan polyuretaanilakkaa, onko polyuretaani jotenkin parempaa kuin esim. vesiohenteinen petsilakka (Akrylaatti tjsp.). Kuivumisaika olisi noin tunnin luokkaa eli aikas lailla vähemmän.
Kyllähän tuohon hommaan käy vanerinpala siinä missä Flying Basekin. Flying Baset tosin ovat ihan kohtuuhintaisia, taisi olla sellaiset 6.5 €/20+ kappaleen pussi, ja kaiken lisäksi ylijäämistä saa kivoja proxyja moneen armeijaanYlppy kirjoitti:Minä oletan että ainoa syy käyttää GW:n lentoalustoja on olettamus että kaikilla on kuitenkin niitä liikaa... Luulisin että kovaleynpala + reikä on vähintään yhtä hyvä. Jos olettelin väärin niin saa toki korjata.Soveltuuko tämän Flying beissin tilalle jokin muu kiinnike?
Mutta tässäkin vaiheessa korostan jälleen kerran itse kokeilemista. Jonkun tämä on pitänyt alun perin aloittaakin. Kaivakaa kaapin pohjalta vanhat, p*skaakin turhemmat figunne. Poistakaa niistä maalit ja pistäkää koekaniineiksi dippauksen nimessä.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Petsilakkaa käsittääkseni käyttävät jenkeissä, ihan sikäläiset GW:n poijjat. Vetelevät kuulemma sitä suoraan pensselillä figuihin, ainakin joku niin taisi mainita tuolla the Waaagh:in foorumilla...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Jaa. Minä kun pidin Liberon Bistrot lakkaa ilman muuta petsilakkana, tai petsilakkana siitä on ainakin puhuttu... Silkkaa lakkaa se ei kuitenkaan ole. Ehdin jo epäillä että polyuretaaniin olisi päädytty jonkun oikean ja ei niin itsestäänselvän ominaisuuden takia.Polyuretaanilakalla on puolensa, kuten kestävyys, kestävyys, kestävyys ja kirsikkana kakun päällä vielä kestävyyskin. Petsilakkaa en itse ole käyttänyt, mutta jos itselläsi toimii niin kaikin mokomin. Kaipa se kävisi jonkinlaisena köyhän miehen ratkaisuna, halvempaa kun on.
Täytynee hieman testailla mitä eroa noilla lakoilla oikeastaan on.
-Ylppy
su ELU on ohus. -JMKE
su ELU on ohus. -JMKE
Oman Bistrot -lakkani kuvan alapuolella liikkeen esitteessä kyllä luki "Petsilakka".
Acoedit:http://i28.photobucket.com/albums/c226/ ... /lakka.jpg
Siis tuon samaisen lakan.
Acoedit:http://i28.photobucket.com/albums/c226/ ... /lakka.jpg
Siis tuon samaisen lakan.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
- Jänkäkoira
Kiiltääkö tuollainen sitten vähemmän kuin polyuretaani dippi?Ylppy kirjoitti:Kovasti korostat että lakan pitäisi olla nimenomaan polyuretaanilakkaa, onko polyuretaani jotenkin parempaa kuin esim. vesiohenteinen petsilakka (Akrylaatti tjsp.). Kuivumisaika olisi noin tunnin luokkaa eli aikas lailla vähemmän.
Tietoa?
"That's when my people say oh,
we don't feel no contamination!"
Hieman kuvia niille jotka ovat dippauksesta kiinnostuneita.. Yhtä lukuun ottamatta kaikki figut on upotettu palisanterin väriseen Aqua Clou petsilakkaan. Kaikki figut 15 millisiä.
Alla nuubialais prototyyppi. Iho/Pohjamaali Mastonin punaisella pohjamaalilla, lannevaate puhtaan valkoisella ja hiukset tummanharmaa + kuivaharjaus.
Edestä
Edestä 2
Takaa
Takaa 2
(Linkin korjasin, nyt näkyy?)
Minä ainakin olen vakuuttunut. Jälki on vaivannäköön verrattuna sellaista että lienee pakko hassata sata euroa ja tilata nuubialais armeija.
Sitten on enemmän- ja vähemmänhuolella tehtyjä testejä eri väreillä ja figuilla.
Testi 1 Nro 1 on dipattu pyökinväriseen lakkaan muut palisanteriin.
Takaa
Edestä
Testi 2 Eri värejä ja metalleja.
Ennen dippausta
Jälkeen edestä
Jälkeen takaa
Testi 3 Ihon tekemistä spraymaaleilla, Maston persikka/ruskea.
Ennen dippausta
Jälkeen edestä
Jälkeen takaa
Mittakaava niille joille 15 milliset eivät ole tuttuja.
Toivottavasti joku sai noista irti jotain, ainakin nimim. petskules kyseli 15 millisten dippaamisesta. Nämä ovat vesiohenteiseen lakkaan dipattuja, maailmalla tunnutaan vannovan polyuretaanin nimiin, minä en ymmärrä miksi.
-Ylppy
Alla nuubialais prototyyppi. Iho/Pohjamaali Mastonin punaisella pohjamaalilla, lannevaate puhtaan valkoisella ja hiukset tummanharmaa + kuivaharjaus.
Edestä
Edestä 2
Takaa
Takaa 2
(Linkin korjasin, nyt näkyy?)
Minä ainakin olen vakuuttunut. Jälki on vaivannäköön verrattuna sellaista että lienee pakko hassata sata euroa ja tilata nuubialais armeija.
Sitten on enemmän- ja vähemmänhuolella tehtyjä testejä eri väreillä ja figuilla.
Testi 1 Nro 1 on dipattu pyökinväriseen lakkaan muut palisanteriin.
Takaa
Edestä
Testi 2 Eri värejä ja metalleja.
Ennen dippausta
Jälkeen edestä
Jälkeen takaa
Testi 3 Ihon tekemistä spraymaaleilla, Maston persikka/ruskea.
Ennen dippausta
Jälkeen edestä
Jälkeen takaa
Mittakaava niille joille 15 milliset eivät ole tuttuja.
Toivottavasti joku sai noista irti jotain, ainakin nimim. petskules kyseli 15 millisten dippaamisesta. Nämä ovat vesiohenteiseen lakkaan dipattuja, maailmalla tunnutaan vannovan polyuretaanin nimiin, minä en ymmärrä miksi.
-Ylppy
Viimeksi muokannut Ylppy, Pe 17.02.2006 08:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
su ELU on ohus. -JMKE
su ELU on ohus. -JMKE
Kyllä näyttää ajavan asiansa. Osa kilvistä oli vähän ihmeellisiä, mutta niitä ei varmaankaan ole viimeistelty/tarkoitettu ihan tuon näköisiksi..? Taitaa olla niitä vähemmän huolellisia testejä.
Häiritsee vähän tuo Mastonin PUNAINEN pohjamaali. Oletko ihan oikeasti käyttänyt punaista vai liekö ajatus-/kirjoitusvirhe?
Ensimmäisten kuvien kaksi viimeistä linkkiä muuten vie samoihin kuviin kuin kaksi ensimmäistäkin... Aini, mistä oot saanu noit älymageit metallialustoja??! IhqQja.
Häiritsee vähän tuo Mastonin PUNAINEN pohjamaali. Oletko ihan oikeasti käyttänyt punaista vai liekö ajatus-/kirjoitusvirhe?
Ensimmäisten kuvien kaksi viimeistä linkkiä muuten vie samoihin kuviin kuin kaksi ensimmäistäkin... Aini, mistä oot saanu noit älymageit metallialustoja??! IhqQja.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Kurkkaa the-waaghin foorumeille.Zob kirjoitti:Voisikohan tätä valjastaa örkeille mitenkään?
//edit: Joku on ystävällisesti koonnut kaikki Dysartesin dippithreadissa julkaistut kuvat yhteen galleriaan, kuvat nähtävillä täällä. Päivitän tuon myös aloitusviestiin, niin löytyy vastedes helpommin.
Kilpikuviot yms. pitää varmasti maalata lakan päälle jotta saa siistin näköstä. Keihäsmiehen kilvessä on kokeiltu josko lakkaa voisi pyyhkäistä siististi sormella pois... ei voi.petskules kirjoitti:Kyllä näyttää ajavan asiansa. Osa kilvistä oli vähän ihmeellisiä, mutta niitä ei varmaankaan ole viimeistelty/tarkoitettu ihan tuon näköisiksi..? Taitaa olla niitä vähemmän huolellisia testejä.
Punaisella pohjamaalilla tarkoitettiin tietenkin punaista pohjamaalia... Mastonin Punainen pohjamaali 519 on "aika" ruskean sävyinen.
Kaikkien yllätykseksi alustat eivät olekkaan vanhoja kymmenpennisiä vaan pennejä....
su ELU on ohus. -JMKE
su ELU on ohus. -JMKE
- Jänkäkoira
Hoi, nytten innostuin itsekkin tästä, ja ajattelin dipata lozardmenit ennen kuin teen kaaosarmeijan samalla tyylkillä. Ajattelin että keltaisia liskoja dippaisin, mutta sitten tuli mieleen että: Miten maalata. Keltainan spray, vai valkoinen spray ja keltainen maali vai miten? Itsellä on tuosta valkoisesta spraysta kehnoja kokemuksia.. *katsoo kurttuisia sauruksia*
Hjälp.
Hjälp.
"That's when my people say oh,
Keltainen spray tuppaa olemaan huonosti levittyvää ja rakeiseksi kuivuvaa, tai sitten minulla oli vain huono päiväArtemorra kirjoitti:Hoi, nytten innostuin itsekkin tästä, ja ajattelin dipata lozardmenit ennen kuin teen kaaosarmeijan samalla tyylkillä. Ajattelin että keltaisia liskoja dippaisin, mutta sitten tuli mieleen että: Miten maalata. Keltainan spray, vai valkoinen spray ja keltainen maali vai miten? Itsellä on tuosta valkoisesta spraysta kehnoja kokemuksia.. *katsoo kurttuisia sauruksia*
Hjälp.
Parhaiten toimisi luultavasti vanha kunnon sivellin ja keltainen maali. Teet vaikka "Pertinaxit" ja kutsut pari kaveria talkoisiin - tuloksena tämä poppoo 24 tunnissa.
Dippaaminen osoittautui järkiratkaisuksi rottien ulkoiluttamiskuntoon saamiseksi. Wanhat harrastuksen alkupuolella käytettyinä hmm..vastaanostetut slavet saivat pikaisen upotuksen jälkeen varsin mukavan ylösnousemuksen. Pahoittelen kuvien laaduttomuutta.
Kuva#1 Verrokkina poseeraa käsittelemätön kaunokainen kohtuu tuhdilla maalikerroksella. Dippi puree yllättävän hyvin jo menetetynnäköiseen pintaan.
Kuva#2 Huomaa hopeinen silmä&hampaat.
Seuraus: Joka rotta surutta dippiin. Luvassa lisää myöhemmin ruttomunkkien muodossa.
Kuva#1 Verrokkina poseeraa käsittelemätön kaunokainen kohtuu tuhdilla maalikerroksella. Dippi puree yllättävän hyvin jo menetetynnäköiseen pintaan.
Kuva#2 Huomaa hopeinen silmä&hampaat.
Seuraus: Joka rotta surutta dippiin. Luvassa lisää myöhemmin ruttomunkkien muodossa.