"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

ehdotelmia uuteen maalauskilpailuun...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Sanonpa nyt, ympäri suomen ei missään fantsussa ole kovin hyvää valikoimaa muista kuin gw:n figuista. Siitä kun kävin viimeksi hesassa on aikaa, mutta eipä sielläkään silloin ollut mitään ihmeellistä valikoimaa.
Jokainen järkevä figuvalmistaja pitää kuvastoaan netissä. Ei ehkä fantsun sivuilla ihan (DUH!), mutta pienellä etsimisellä kyllä pitäis löytyä.
Lisäksi fantsusta saa ilmaiseksi reaperin kuvaston nykyään (ainakin minä sain). Siis joka tapauksessa jos haluaa jotain erikoisempaa, on se tilattava. Ja kyllä se posti sinnekin kulkee, että on sunkin ihan mahdollista tilata sellainen mini postista jolla voittaa kaikki kisat varmasti.
'Ei-GW' -figuilla pitäisi maalamattomassa kuvassa olla muuten jokin joka paljastaa niiden koon. GW figujen koon tietää kaikki, mutta muiden kanssa on toisin. Ovela tyyppi voisi pistää ison figun ja sitten tehdä ison basen joka näyttää ihan sellaiselta pieneltä pyöreältä/neliöltä baselta...
Sinäpäs se oletkin osoittautunut oikein nokkelaksi pojaksi. Kokoajan keksit kaikenlaisia porsaanreikiä systeemistä, joilla tämä herra "ovela tyyppi" voittaisi maalauskisan varmasti. Yhden asian kuitenkin unohdat. Tällä foorumilla on sen verran figuja tuntevia ihmisiä, että tuollainen "ovela huijaus" ei vaan onnistuisi. Jos joku ostaisi vaikka netherlordin heresystä ja laittais se mittakaavan mukaan jollekkin baselle niin kyllä veikkaan että ainakin 2d6 ihmistä huomais sen heti. Maailmassa ei ole niin paljon tuntemattomia figuvalmistajia että joku voisi tehdä noin kenenkään huomaamatta.

Enpä tiedä edes miksi tuohon juttuun piti vastata.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Josko unohdettaisiin koko huijaus aihe maalauskisoissa?

Se on kuitenkin varsin säälittävää toimintaa, enkä usko että kukaan
olisi näin naurettava, saati ottaa sitä suurta riskiä että nolaisi itsensä täysin.

Ja jos nyt tosiaan tulee joku erikoisempi figu, joka on vielä upea, niin
voisinpa lyödä vetoa että joku kysäisee "btw. mikä figu toi on?" ja
siinä sitä sitten ollaan...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

shaman of waaagh kirjoitti:Josko unohdettaisiin koko huijaus aihe maalauskisoissa?
Kannatetaan. Miettii vain sitä miten yksi ainoa ihminen on keksinyt jo kymmenkunta tapaa huijata maalauskisassa... Ei olisi suurin osa noista "keksinnöistä" ikinä edes pälkähtänyt mun päähäni... :roll:
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Zerath

Viesti Kirjoittaja Zerath »

Tämä saatettiin jo sanoakkin, mutta koska olen laiska enkä jaksanut lukea kaikkia replyja niin sanon sen silti. :D Niin, mitä eroa sillä figulla niin on jos tämä on MAALAUSkilpailu? Eikös juuri se maalaus ole se mikä ratkaisee? Tosin, sellaiset kisat voisi olla hauskoja jossa kaikki maalaisivat saman figun. Enpä sitten tiedä. Mutta toivottavasti näitä kisoja tulee jatkossakin, nuo on kyllä hienoja kaikki.
All those who believe in telekinesis, raise my hand.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Eihän maalaamisessa tai taiteessa yleensäkkään ole kyse voittamisesta (tai ainakaan pitäisi olla...), niin saako huijaamalla ansaitusta sen enempää kicksejä että se olis kannattavaa??
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
makebou

Viesti Kirjoittaja makebou »

huono kuvanlaatu voi ratkaista myös eli vois sopii jonkun päivän lohikäärmeluolaan ja VC ottaa kaikki kuvat
Kuuker

Viesti Kirjoittaja Kuuker »

Onkos tulossa sotavasara 40k-figu maalauskilpailua tyyliin edellinen kilpailu?
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Tämä threadi tuntuu olevan ihan sekaisin. Ainakin mulla. En päässyt uusimpia edes lukemaan enne tuota Shaman of Waaghin vinkkiä(kiitos siitä).

Tästä huijaus jutusta:
Pidäppäs nyt Maddog ne jutut ihan omana tietonasi. Tuolla toisessa threadissa jo jossainvaiheessa sanoin, ettei enää niitä, mutten spesifioinut henkilöä. Mulla alkaa menemään hermot noiden kanssa. Kyllä kaikkialla voi huijata, mutta sitä en tajua, että miten sulla riittää pokka ehdotella tomosia. Eipä anna kovin huvää kuvaa susta.

Ja sitten asiaan.
huono kuvanlaatu voi ratkaista myös eli vois sopii jonkun päivän lohikäärmeluolaan ja VC ottaa kaikki kuvat
Pari ongelmaa. Ensinnäkin. Suurinosa kilpailijoista ei pääse lohikärmeen luolaan, koska Suomessa on muitakin paikkoja, kuin PK-seutu. Toiseksi. Lohikäärmeenluolassa ei saa otettua hyviä kuvia. Nyt kilpailun kuva nro 29 on otetu siellä, ja se ei todellakaan ole kuvanlaadultaan lähellekkään paras.
Siinäpä kysymys johon haluaisin kuulla mielipiteitä. Kannattako tässä ennen conia enää järkkäillä uutta kisaa?

En oikein jaksa uskoa, että kovin montaa sarjaa kannattaisi ottaa mukaan. Ehkä single ja squad?
Ja tuohon saman figun maalaamiseen en oikein usko. Enkä ole valmistajan rajoittamisenkaan puolella.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

VonCarstein kirjoitti:Tämä threadi tuntuu olevan ihan sekaisin. Ainakin mulla. En päässyt uusimpia edes lukemaan enne tuota Shaman of Waaghin vinkkiä(kiitos siitä).

Olkaatte hyvä... huomaa toki myös 3 _tärkeää_ a-kirjainta nimessäni
(aito, oikea waaagh on aina 3:lla ;-)).

EDIT: Ja niin, tää topici on kanssa mulla ihan sekasin. Ennustan, että
ellei weekis korjaa niin myös äänestys topici menee tälläseen tilaan...
Siinäpä kysymys johon haluaisin kuulla mielipiteitä. Kannattako tässä ennen conia enää järkkäillä uutta kisaa?
Coniin on vielä piiitkä aika, joten mun mielestä uus maalauskisa ois
ihan ok. Vaikka 40k ei ehkä mun kohdalla nappaakaan niin hyvin
kuin fantasy, niin kyllä mä ainakin osallistuisin. Tulisipa maalattua
sitten elämäni ensimmäinen 40k figukin... :) Ties vaikka kuinka
outoja värivalintoja keksisin, kun en pahemmin ole 40k:n maalauksia
tai figuja seuraillu. :D

Ja pistetään tähän väliin hieman OT, eli conin mahdolliseen
maalauskisaan liittyen kysymys: Paljonko dioraaman idealle annetaan
painoarvoa verrattuna maalaukseen ja toteutukseen? Itse, jostain
ihmeen syystä, olen ajatellut dioraaman "pisteiden" määräytyvän
toteutuksen&idean tulona, jolloin keskinkertainen idea&toteutus on
parempi kuin hyvä idea mutta surka toteutus (tai hyvä toteutus mutta
surkea idea).
Mutta näin se ei tietenkään ole?
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Ninnu
Viesti:

VonCarstein kirjoitti: Siinäpä kysymys johon haluaisin kuulla mielipiteitä. Kannattako tässä ennen conia enää järkkäillä uutta kisaa?
Sci-fi genren kisa kerkeäisi kyllä olla ennen conia mun mielestä. Voisi olla ihan kiva, jos tekee näistä jokavuotiset kisat niin tulisi molemmat genret edustettua. Ei näitä maalauskisoja niin kauheasti kumminkaan Suomessa ole.
Jag känner en bot
Ninnu
Viesti:

shaman of waaagh kirjoitti: Ja pistetään tähän väliin hieman OT, eli conin mahdolliseen
maalauskisaan liittyen kysymys: Paljonko dioraaman idealle annetaan
painoarvoa verrattuna maalaukseen ja toteutukseen? Itse, jostain
ihmeen syystä, olen ajatellut dioraaman "pisteiden" määräytyvän
toteutuksen&idean tulona, jolloin keskinkertainen idea&toteutus on
parempi kuin hyvä idea mutta surka toteutus (tai hyvä toteutus mutta
surkea idea).
Mutta näin se ei tietenkään ole?
Lähes kuten normaalissa maalauskisassa, dioraamoissa kerronnallinen puoli tulee kumminkin esille enemmän kuin vain yksittäinen idea. Sitten katson teknistä toteutusta, sitten vasta idointia ja luovuutta. Minusta dioraamojen sinällään kuuluu kertoa pieni tarina, olla stillkuva jostain tarinasta.
Jag känner en bot
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Jos jotain tuommoista VIC tyylistä sarjaa haluttas, niin mites olisi jos jätettäisi rajaus todella löysäksi. Esim. maalaa Space Marine power armorissa.
Tuolla tavoin saataisiin suhteellisen saman tyyppisiä entryjä, mutta kuitenkin tarpeeksi monipuolisia, jotta saataisiin osallistujia tarpeeksi.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Tämä thread on muuten aika sekaisin :roll: Foorumin mukaan replyjä on 16, sivuja 2 ja toisaalta tämä on Page 3 of 2.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Sellainen juttu voitaisiin säätää, että kaikkien on pakko ottaa kuva figustaan ainakin suoraan takaa ja edestä. Joissain noista kuvista on vain oudoista kuvakulmista otettuja otoksia ja jää sellainen fiilis että on haluttu peitellä jotain figussa olevaa puutetta, kuten vaikkapa kieroja silmiä jne. En tietenkään usko että kukaan niin tietoisesti tekisi, mutta silti olisi ollut kiva päästä näkemään miltä esim. jonkun figun kasvot näyttävät edestä jne. Nyt oudoista kuvakulmista kuvatut figut menettivät mahdollisuutensa saada pisteitä ainakin multa.
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Tämä topikki ei toimi minulla.

EDIT:/Tuossa näkyy että sivuja on 2, mutta kun tänne kirjottaa, tämä kolmas sivu, jota ei pitäisi edes olla, näkyy.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Huomasin vasta edellisen viestin lähettämisen jälkeen että täällähän onkin kolmas sivu :)
Hiukka sekaisin tämä threadi tuntuu olevan.
VonCarstein kirjoitti:Jos jotain tuommoista VIC tyylistä sarjaa haluttas, niin mites olisi jos jätettäisi rajaus todella löysäksi. Esim. maalaa Space Marine power armorissa.
Tuolla tavoin saataisiin suhteellisen saman tyyppisiä entryjä, mutta kuitenkin tarpeeksi monipuolisia, jotta saataisiin osallistujia tarpeeksi.
Tuo voisi olla hyvä idea, mutta aihealue voisi olla vielä vähemmän tiukka. Jos vaikkapa annettaisiin aiheeksi "Yllättäviä tilanteita 40 000-luvun synkässä pimeydessä" tai jotain vastaavaa. Entryt olisivat silloin kylläkin ehkä enimmäkseen minidioraamoja. Rajoitettaisiin vielä siten että sen pitää mahtua XL baselle (carnifexilla ja dreadnoughtilla on tuollaiset).
Idea ja luovuus olisi tässä maalaustekniikkaa tärkeämpi, eikä kisassa siis pärjäisi pelkällä NMM:llä ja paljaalla pinnalla.
Tai sitten yksittäinen nokubasella oleva figu, mutta aihealue tekisi kilpailulle jonkinlaisen teeman.
Kapteeni K.

Viesti Kirjoittaja Kapteeni K. »

Ninnu kirjoitti: Mutta huimiokaa se että todennäköisesti Ropeconin maalauskisassa ei pärjää figulla joka on osallsitunut muihin maalauskisoihin. En halua ihmisten pelkästään kierrättävän figuja kisasta toiseen.
Itse en veisi samaa ukkoa tai ryhmää toiseen maalauskisaan, joten jos pitäisi valita Sotavasaran maalauskisan ja vaikka Conin välillä, niin eipä kauaa tarvitsisi miettiä. Ainakaan nyt en ennen Conia osallistu mihinkään, sillä ei ole innostusta panostaa muuhun (tosin nyt ei ole fiilistä maalata mitään, joten saa nähdä miten sen Coninkin kanssa käy ;).

Liian monta maalauskisaa vuodessa ei välttämättä ole hyvä homma. Luulen, että tässä ei määrä korvaa laatua, vaan pelkäänpä siinä käyvän juuri toisin, kun ne jotka aikovat Coniin osallistua eivät jaksa näihin panostaa, jolloin kisa ei enää ole "kunnon" kisa, kun nämä "parhaat" maalarit eivät osallistu. Eihän siinä sinänsä ole mitään vikaa, mutta jos vaikka Pertti Pelaaja osallistuisi johonkin kisaan, voittaisi sen ja huomaa, että kaikki "suuret nimet" jättivät sen väliin, niin aika voitolta sekin varmaan tuntuisi...

Ehkä jotain VIC:n tyylisiä voisi pitää, koska ne eivät ole sinäänsä kilpailuja, vaan enemmän pieniä "näyttelyitä", joissa ideana on näyttää eri tapoja maalata ukko ja samalla tuoda esille eri lähestymistapoja maalaukseen (näin siis minun mielestäni). Noihin voisi jopa osallistua, sillä se voi antaa hyvän tilaisuuden harjoitella jotain tekniikkaa ilman, että mitään kisailufiilistä.

Semmottii tällä kertaa.
"The only legimate use of a computer is to play games." - Eugene Jarvis
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Ei toimi ei. Voisiko joku korjata tämän karmean virheen? Olisin todella kiitollinen.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Lukittu

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”