"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Fb ja 40k arvostelu

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Killu

Viesti Kirjoittaja Killu »

Ketku kirjoitti:Tuota ukot kaipaavat inkkiä sekä maalauksen tarkkuutta.
ei hieno ukko inkkii tarvi. joskus inkit tekee ukkelin rumemmaks.
1+1=10
Krieger

Viesti Kirjoittaja Krieger »

oli ne hienoja! miten sait noi vihreet tossut maalattua noin tarkasti...turhaa noita on kritisoitu...ja se plasmacannon on hieno myös.

ja kraftis hei...koitahan saada se sun highelf armeija maalattua että mun darkelffini saa piestä sut *gwuahahahah*

eipä tässä muute, jatkakaa samaan malliin:)
Aye, mi' lad
Esgalsir

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

Jagorkin ymmärtää ettei nostele näitä Tammikuun topicceja ylös Joulukuussa. Nää on menneen talven lumia ja toivon moderaattorin poistavan tän topicin.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Älkää vielä poistako, minä tahdon vielä tähän jotain sanoa, kun siihen on vielä aikaa. :)

Elikkä, nuo figut ovat aivan meneviä, jos maalaaja on aloittelija. Esimerkiksi tuosta Helffi jouskarimiehestä voisin aloittaa, siitä saisi pienellä vaivalla ihan hyvän näköisen:
Ensiksi, inkit tekevät ihmeitä. Ota skyvlue ink tai blue ink kauniiseen käteen ja pistä vaaleansinisille alueille ohut kerros tätä tököttiä, niin johan alkaa figun näkö parantua. Siihen päälle sitten dry brushi samaa sinistä.
Nuo paikat, jossa väri vaihtuu toisenlaiseksi (esim. punaisesta valkoiseen), kannattaa joko pistää ohut viiva mustaa, tai esimerkkitapauksessa tummaa punaista värien väliin. Näin täysin erisävyiset maalit eivät sekoitu katsojan silmissä keskenään, ja figuun saadaan selkeyttä. Pienellä vaivalla. Myös metalliosissa kannattaa käyttää tätä 'black lineä'. Minä itse käytän usein puhdasta mustaa. Tässä hommassa pitää vain olla tarkka käsi ja ohut pensseli, eikä sitä tarvitsekaan osata käden käänteessä.
Valkoinen pohjamaali on myös yksi asia, jota minä en kauheasti suosittelisi. Jos sitä aikoo käyttää, niin se vaatii joko paljon taitoa, taikka paljon hermoja saada figu näyttävään kuntoon. Mustalla pohjamaalilla figun yksityskohdista tuppaa saamaan paremmin selvää, ja blacklinejä ja vastaavia ei tarvitse aina tehdä erikseen. Tottakai korjailemaan pensselistä lipsunutta maalia, mutta näin figuista ainakin minun mielestäni tulee paljon paremman näköisiä.
Sitten vielä, alusta on todella tärkeä osa figua. Hyvän näköinen alusta on jo puolet hyvännäköisestä figusta. Monet pelaajat ja maalaajat pitävät tummemmasta alustasta, ja varsinkin tuollaisissa figuissa, jotka ovat perusväriltään todella vaaleita/kirkkaita, tai jos niissä on käytetty valkoista undercoattia, tumma alusta tuo figua enemmän esiin. Käytä Goblin greenin sijasta vaikka dark angels greeniä, ja laita alustan päälle (eli siihen osaan, jolla äijä seisoo) ohut kerros ohennettua erikeepperiä taikka puuliimaa (taitaa olla sama asia), ja dippaa figu GW:n vihreässä flockissa. Ei maksa pussi paljoa ja siitä riittää useanpaankin armeijaan. Tulee varmasti paremman näköistä.
Ja sitten kun seuraat Ninnun ja VJ:n pääohjetta, elikkä pidät vain maalit omilla alueillaan, niin kaikki on hyvin. Figujen ei tosiaankaan tarvitse olla hyvän näköisiä heti alkuun (Värisee kun muistelee omia ensimmäisiä guardianejaan...), mutta yksikkö yksiköltä maalausjälki paranee varmasti.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

mielestäni kannattaa käyttää mustaa pohjamaalia ja jos maalaa valkoista niin ekana harmaata kerros ja sitten valkosta.
Lukittu

Palaa sivulle “Galleria”