Tiukka kysymys hulldownista.

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Tuota ei ole käsitelty normaaleissa säännöissä ollenkaan. Sen takia meilla on Cityfight. Harvemmin tuollaisia rakennuksia tavallisissa peleissä on. Jos nnitä käyttää, pitää sopia niille säännöt ennen peliä.
Phil Kelly says "No!"
Colimar
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Colimar »

Miten hulldown vaikuttaa ordnanse aseisiin vai vaikuttaako mitenkään?
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Minulle taas on UKGT:ssä selvitettty, että jos ammuksen lopulliseen sijaintiin ei ole LOS:sia tai se on aseen kantaman ulkopuolella laukaus on huti. Näin lukee myös sääntökirjassa kohdassa Ordnance, tosin se on kirjoitettu sinne ennen scatteria kohtaan
Samoin mulle Tanskan GT:ssa, tosin rehellinen vastustaja sen mulle selitti ja peliä katsonut Hoare vaan vahvisti tulkinnan.
luulisi että kohde ei itsessään estä lossia tuossa suhteessa, eli ei kai ammus katoa jos se scatteroikin tankin viereen?
Valitettavasti taitaa tarkan tulkinnan mukaan blokata. Käytännössä en ole koskaan tuohon törmännyt. Jos vastustaja vaan laittaa templaatin reilusti siihen tankin sektoriin jonka näkee, eli siihen mihin osuma tulee normaalien suorasuuntausaseitten sääntöjen mukaan, niin ongelmia ei yleensä tule. Tilanne on tietysti toinen jos pizza laitettaan muuhun osaan kohdetankkia, vaikka tahallisesti hakemaan tärppiosumaa toiseen kohteeseen. Tilanne ja sen tulkinta on tasan niin hankala kuin pelaajat sen haluavat olevan, sääntöongelmat välttää kun ei koeta tuolla pizzalla mitään omituista.
*Hu*
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Valitettavasti taitaa tarkan tulkinnan mukaan blokata.
aika älyttömältä tuntuu, mutta minkäs teet? Ei minullekkaan ole tuollaista tullut eteen ja itse en varmaankaan kehtaisi urputtaa vastustajalle tilanteesta ja jos vastustaja minulle alkaisi valittaa niin todennäköisesti vaatisin mustaa valkoisella. Varsinkin jos lätty on pistetty ronskisti kohteen päälle eikä minnekkään takapuoleen
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”