Tästä sprayn ja styroksin suhteesta... Riippuu pitkälti käytetystä merkistä. Plastic Padding -niminen halpaspray on tärpättipohjaista, eikä tee styroksille yhtään mitään edes läheltä ammuttuna. Syntyvä maalipinta on kuin lateksia. Täysin sileää, eikä siihen tartu sellaisenaan mikään maali. Maston (ksyleeniliukoista) syö styroksia ja styrofoamia melko voimakkaasti. Kymmenen sentin etäisyydeltä se tekee käytännössä suoraan reikiä paksumpaankin levyyn. Kauempaa syövyttää vähemmän, mutta silti tarpeeksi. Tätä voi käyttää myös hyväksi etenkin styrofoamin kanssa, koska siitä syöpyy lähinnä pinta. Näin voi saada mielenkiintoisen muotoisia kalliopintoja. MoTip tuntuu olevan vielä astetta ärjympää kamaa. Höyryt kilahtavat päähän yli metrin etäisyydeltä ja styroksi haihtuu kerrasta ilmaan. Citadelista en väitä mitään. Sitä ei ole löytynyt hyllystä pariin vuoteen, enkä ainakaan käyttäisi sillä litrahinnalla maaston maalaamiseen.
Tiivistelmä: Testaa ensin jämäpalalla, kokeile eri spraymerkkejä ja etäisyyksiä. Yhdellä yhdistelmällä saatu tulos ei päde kaikkiin tapauksiin.
Kukkulan teko
Hey hey! ton maalin lähtemisen voi estää lakkaamalla figut.VJ kirjoitti:Tuo hiekkapäällyste ei ole kiva jos pelaa maalatuilla figuilla ja on vielä käyttänyt niissä aikaakin. Sillä hiekalla on paha taipumus vaurioittaa maalipintaa ukkojen kaatuillessa.
Mä varmaan joko liimaisin gw:n pelimattoa sen mäen päälle tai sitten static grassaisin/flokkaisin.
Ja päällystys on mun mielestä paras hoitaa (ehkä, en oo kokeillu) tolla pelimatolla.
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
Ollaanpas sitä näsäviisaita!zaruman89 kirjoitti: Hey hey! ton maalin lähtemisen voi estää lakkaamalla figut.
Ja päällystys on mun mielestä paras hoitaa (ehkä, en oo kokeillu) tolla pelimatolla.
Tietenkin kaikki figut lakataan, pelifigut varsinkin. Ei se lakka kuitenkaan kaikkea kestä. Voit kokeilla simuloida tilanteen hieromalla figujasi karkealla hiekkapaperilla. Kyllä se maali alkaa naarmuttua ennenpitkää, usko pois
And they wonder how he dealt with stress so well..