"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Drop Pod:in base koko

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

No, eihän missään ole oikeaa, virallista, 10 marinea vetävää drop podin modelia, joten jokainen voi päättää sen virallisen koon itse. FW:n podi on tarkoitettu viidelle marinelle, joten huono suuntaviiva sekin on.

6" halkaisija ei olisi mitenkään mahdoton, jos nyt ehkä hivenen liioiteltu GW:n yleisiä ajoneuvojen mittasuhteita ajatellen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

6" halkaisija ei olisi mitenkään mahdoton, jos nyt ehkä hivenen liioiteltu GW:n yleisiä ajoneuvojen mittasuhteita ajatellen.
olis se kyllä harvinaisen röyhkeä veto
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Eipä tuo niin röyhkeältä kuulosta, mitäs jos päättääkin että Drop Podit ovat mallilltaan litteitä seiniä ja huvikseen pudottaa 20" kokoisen pahvilaatan blokkaamaan suurimman osan vihollisen ampujien lossista.

Kuka sanoo että kaikkia ovia on pakko avata kun Drop Pod läsähtää maahan...
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Spetulhu

Viesti Kirjoittaja Spetulhu »

Kukaan ei vissiin hirveästi lue viestejä parin ensimmäisen jälkeen? Kerroin jo että onnistuin löytämään vanhan printin tuosta ohjeesta, jota mittaamalla pohjan mitaksi saadaan noin kymmenen senttiä suoraan yli. Eli neljä tuumaa, ei kuusi. My bad, mutta yrittäkää itse arvioida mittoja jostain netissä nähdyistä piirustuksista.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.

-Vanha sananlasku IG:ssä
MakeH

Spetulhu kirjoitti:Kukaan ei vissiin hirveästi lue viestejä parin ensimmäisen jälkeen? Kerroin jo että onnistuin löytämään vanhan printin tuosta ohjeesta, jota mittaamalla pohjan mitaksi saadaan noin kymmenen senttiä suoraan yli. Eli neljä tuumaa, ei kuusi. My bad, mutta yrittäkää itse arvioida mittoja jostain netissä nähdyistä piirustuksista.
juu, ei tässä suhun kohdisteta mitään vihaa :-) kunhan puhutaan podien koosta
Eipä tuo niin röyhkeältä kuulosta, mitäs jos päättääkin että Drop Podit ovat mallilltaan litteitä seiniä ja huvikseen pudottaa 20" kokoisen pahvilaatan blokkaamaan suurimman osan vihollisen ampujien lossista.
onnea yritykselle
no, yleisesti ottaen ei millään transformereilla muutenkaan pelata. Ukko on mitä on eikä muuksi kesken peliä muutu. Voihan sitä kaikkea koittaa jos siltä tuntuu.
Hän itse

MakeH kirjoitti:
onnea yritykselle
Elä yllytä.
Siis, tällä sanomalla viestitin että härskimpiäkin virikkeitäkin voi luoda. Nämä "haamu" modelit joille sitten pitäisi kimpassa keksiä se "oikea" koko on minusta hyväksikäytettävissä. Esim ->
MakeH kirjoitti:
no, yleisesti ottaen ei millään transformereilla muutenkaan pelata. Ukko on mitä on eikä muuksi kesken peliä muutu. Voihan sitä kaikkea koittaa jos siltä tuntuu.

Forge Worlding podeille on rakennettu kiva vipusydeemi, että ovet avautuu ja sulkeutuu. Jos oville ei ole säännöisä mitään linjoja, voin siis vapaasti päättää läsäytänkö ne auki vai kiinni podin tullessa. Esim. Jos haluan juoksuttaa edes yhdenvuoron podin takana suojassa jotain ryhmää, jätän osan ovista kiinni. Silloin losin menettäneet ampujat joutuvat ampumaan podin tieltä ensin päästäkseen lähistelijöihin kiinni. Tälläistä esimerkkiä.

En luultavasti tee tositoimissa mitään tälläistä, mutta teoriassa.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Hän itse kirjoitti:Forge Worlding podeille on rakennettu kiva vipusydeemi, että ovet avautuu ja sulkeutuu. Jos oville ei ole säännöisä mitään linjoja, voin siis vapaasti päättää läsäytänkö ne auki vai kiinni podin tullessa. Esim. Jos haluan juoksuttaa edes yhdenvuoron podin takana suojassa jotain ryhmää, jätän osan ovista kiinni. Silloin losin menettäneet ampujat joutuvat ampumaan podin tieltä ensin päästäkseen lähistelijöihin kiinni. Tälläistä esimerkkiä.
No siis Podin korkeus on 3 ja sen ylihän ei ammuta vaikka olis kuinka ovat auki, tai näin itse tekisin.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Hän itse

Kyllä siitä läpi näkee jos vetää kaikki ovet auki.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Ja podin yli ammutaan jos sieltä jotain näkee. Koko kolme ei ole ylittämätön este, jos ei ole area terrainia->rhinon takaa voi ampua sitä lantikkaa kun se sieltä kerran näkyy.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
MakeH

En luultavasti tee tositoimissa mitään tälläistä, mutta teoriassa.
joo, et vissiin teekkään. Ei suomessa toivottavasti sellaista turnausta olekkaan jossa ei käytetä "jotain rajaa hei"-sääntöä jossain muodossa. Kotipeleissähän voit sitten tehdä aivan mitä haluat.

Jos yrität olla jotenkin nokkela ja osoittaa jotain "aukkoa" tässä pelissä/säännöissä niin saat itsesi näyttämään aika juntilta. Tosin tämähän on vain mielipiteeni, ehkä monien muiden mielestä loistat juuri älykkyydelläsi.

Viritelmäsi oli vitsinökin huono. Myönnän tosin, että kaltaisesi pelaajat toisivat turnauksiin paljonkin väriä mukanaan, melkovarmasti hupiakin.

Tiivistettynä yllä oleva: teoriasi on paska
The Captain
Valvoja

MakeH kirjoitti:
Tiivistettynä yllä oleva: teoriasi on paska
Itse asiassa tämähän on se kysymys, jonka vuoksi PKP:n FAQ-porukan kanssa päädyimme käsittelemään ajoneuvoja kuin area terrainia: jos podin ovet avataan, siitä näkee läpi, joten normaalien sääntöjen mukaan silloin siitä saisi ampua läpi. Jos podin ovia ei avaa, siitä ei näe läpi eikä siitä silloin voi ampuakaan.

Minusta kysymys on sangen relevantti, jos lähdetään käyttämään ns. virallisinta olemassa olevaa podin modelia. Modeli on kumminkin tehty tarkoituksena pystyä avaamaan ne ovet.

Minusta on myöskin huvittavaa yrittää vedota virallisena tietona pahvi-podin kaavioon, joka oli vieläpä laittomassa levityksessä. Vaikka se onkin kooltaan melko sopivan kokoinen, se ei ole yhtään sen virallisempi kuin Hän Itsen 20" pahvilaatikko.
MakeH

en minä mitään epävirallista tietoa ole virallisena tietona ole yrittänyt tyrkyttää. Mutta tule kapu ihmeessä tuon teidän podinne kanssa pelaamaan jos olet tuota mieltä. Ei siksi, että pelaisit podeilla, vaan ihan siksi jotta näkisitte mitä siitä seuraa.

Järjettömimmät vedätykset kyllä kitketään pois, transformerit kuuluvat tähän samaan kastiin, se figu ei muuta muotoaan kesken pelin, tämähän pitäisi olla selvä asia vaikkei sitä säännöissä kerrotakkaa. Onhan tätäkin pokkana koitettu vaikka ei uskoisi, rhinolla ajetaan 12, käännetään ympari ja avataan takaovi ja disembarkataan hiukan pidemmälle. Hei, ei muuten toiminut.

Mutta näyttää pahasti, että olen alakynnessä mikä on sinänsä kummallista koska asiahan on selvä kuin pihvi. Tuo ei menisi missään läpi, ei edes kalle 5v:n kotipelissä puhumattakaan turnauksesta.
Hän itse

Kyllähän Geeweekin on suunnitellut suurimpiin osiin tankeistaan avautuvat ja sulkeutuvat takaovet yksityiskohdiksi. Nyt mennään sääntö väittelyn rajoilla, mutta onko modelille kiveen kirjoitettuja säännöksiä ? Tuosta sinun Rhino esimerkistä suurin osa kuulosti ihan lailliselta, eikös takaovikin ole Rhinoa? Miksei siitä saa disbarkata? Ja miksi ei toiminut, annoitko periksi kun vastustaja oli erimieltä?

Kuuden tuuman halkaisi, neljän tuuman, pahvilaatikko, kaikki ovat yhtä laittomia ja laillisia. Se mikä kuulostaa massasta kivoimmalta ei nyt kiinnosta.

Now excuse me, menenpä piirtämään valkoisiä rautaristejä pariin mustaan pahvilevyyn....
MakeH

Ja miksi ei toiminut, annoitko periksi kun vastustaja oli erimieltä?
en minä tuollaista koittanut, ei ole tarvetta kiertää ja taivuttaa sääntöjä edukseni. En myöskään koe mielekkääksi väitellä vastustajien kanssa pelin aikana vaikka netissä se olisikin kivaa. Annoin jopa vastajan tehdä sen, koska se ei vaikuttanut pelin lopputulokseen, seuraava vastustaja tosin ei sitten sitä sallinutkaan ja tuomari kielsi moisen.

Rajanveto on mielestäni helppo ja selkeä, ukot eivät elä omaa elämäänsä ja mystisesti muutu kesken peliä vaikka kuinka on teleskooppi osia rakenneltu. Tämä nyt tosin on vain mielipiteeni ja jokainen tuomarina toimiva tehköön omansa.
The Captain
Valvoja

Hän itse kirjoitti:Tuosta sinun Rhino esimerkistä suurin osa kuulosti ihan lailliselta, eikös takaovikin ole Rhinoa?
Etäisyydet mitataan ainakin nykyedikassa rungosta, ja auki roikkuva takaovi ei ole runkoa.

@MakeH: Viittasin Spetulhun mainostamiin podi-templaateihin puhuessani epävirallisista tiedoista. Mutta takaisin siihen, mihin haluan vastauksen:

Podin toimiessa WYSIWYG-losin blokkaajana onko oikea tapa pitää ovet auki (kuten ne olisivat marineiden ulostauduttua) vai kiinni (jokuhan on saattanut modelin koota niin, että ovet eivät avaudu)? Eli näkeekö "virallisesta" podista läpi vai ei?

Nyt ei ole kyse enää transformerista vaan siitä, miten modelin pitäisi vakiomuodossaan käyttäytyä. Tarkoitus ei ole viisastella siitä, miten FW:n pahvilaatikon kokoinen modeli toimii kentällä vaan pohti sitä, miten drop podin modelin pitäisi toimia.

Miten sinä, Make, turnauksen tuomarina ratkaisisit tilanteen, jossa joku haluaa vetää LoSia podin läpi?
MakeH

Nyt ei ole kyse enää transformerista vaan siitä, miten modelin pitäisi vakiomuodossaan käyttäytyä. Tarkoitus ei ole viisastella siitä, miten FW:n pahvilaatikon kokoinen modeli toimii kentällä vaan pohti sitä, miten drop podin modelin pitäisi toimia.
Podin pelaaminen area terrainina on mielestäni fiksu sääntö, niin minä sen melkovarmasti dumaisin. Tässä yhteydessä kysymys on ihan hyvä mutta aika tilanneriippuvainen ja siksi hankala.

Tuomiosta riippumatta podin omistajan pitää kuitenkin pelata podia samanlaisena koko turnaus, eikä tilanteen mukaan avata/sulkea ovia. Eli jos siitä näkee läpi, sitä näkee läpi joka kerta, eikä vain silloin kun pelaaja päättää avata ovet.
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

tai käytämme disembark sääntöä,kuin pomppaat ulos luukut auki,ja sisällehän ei enään nykysäännöissä voikkaan palata.

Näin se olisi mielestäni paras tehdä.Sekä tyyli,säännöt että fluffi kohtaavat toisensa.Hyvät toverit,olemme todistamassa suurta ihmettä.
Lok'har

Viesti Kirjoittaja Lok'har »

tahtoisin vielä tuoda esille, koska moni on kannattanut 6'' podia, että rhinon mitat ovat 5'' ja 3'' thus sen pinta-ala on 15''2(neliötuumaa) mutta 6'' podin pinta-ala olisi pii x 3''2 (pii kertaa 3 toiseen) =28.274333888''2(neliötuumaa) eli yli 10'' enemmän kuin rhino joka sekin vetää sen 10 marinea

joku alkaa varmasti selittämään miten jarruraketit veisivat enemmän tilaa mutta muistetaanpa että rhinossa menee tilaa ohjaamoon ja moottoreille joten kuljetukseen jäävän tilan osuus on noin nopesti mitattuna ~ 2'' x 2,5'' = 5''enkä pidä mitenkään mahdottomana että 2 mariinia mahtuisi tuumalle, mariinin halkaisia kun repusta rintakehään on noin 0.5'' ja hartia leveys alle 1''
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

http://uk.games-workshop.com/tournament ... q-2006.pdf

GW GT FAQ suosittelee Large Blast Templaten kokoista podia. Eihän tämä muita turnauksia sinällään sido, mutta jos itse tuomaroin, tuon perusteella vetäisin.

-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
The Captain
Valvoja

spjarv kirjoitti:http://uk.games-workshop.com/tournament ... q-2006.pdf

GW GT FAQ suosittelee Large Blast Templaten kokoista podia. Eihän tämä muita turnauksia sinällään sido, mutta jos itse tuomaroin, tuon perusteella vetäisin.

-Sami
Ei muuten kuulosta yhtään tyhmältä. Tuolle läntille jopa mahtuu 10 marinea, ja vielä kehtaa väittää jarrurakettien ja gravitaatiokenttägeneraattorinkin mahtuvan väliin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”