mitä uusille eldareille (sitten kun uusi codex ilmestyy)
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Multa jäävät vyperit varmaan pois listasta. Vaikka se maksaakin jonku 50 pistettä sillä Shuriken Cannonilla....ja ole sinä hiljaa, pieksin susta paskat pihalle Butchery Cupissa (sillon ku sun ilmanen Forges oli joku Cobra ja mun Wave Serpent)
.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
- The Captain
- Valvoja
Minun ilmainen cobrani annihiloikin oman wave serpenttini harhalaukauksella.Oikolukuhirvi kirjoitti:Multa jäävät vyperit varmaan pois listasta. Vaikka se maksaakin jonku 50 pistettä sillä Shuriken Cannonilla....ja ole sinä hiljaa, pieksin susta paskat pihalle Butchery Cupissa (sillon ku sun ilmanen Forges oli joku Cobra ja mun Wave Serpent) :D.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaillaanpa palautteeseen:
Jatketaanpa keskustelua siten, että kerrot herra Kapteeni miksi Farseer on mielestäsi hyvä?
Eipä tässä muuta jatketaan keskustelua.
Kyllä sitä piti vanhan mallisissa codexeissa selailla, että mistä mikin löytyy. Minäkin aluksi vähän hämmästelin uutta tyyliä, mutta totuin siihen aika nopeasti.Kapu kirjoitti:Sen sijaan kaikki speciaali-wargear on ripoteltu typerästi yksiköiden kuvausten yhteyteen sen sijaan, että niitä olisi kätevästi koottu yhdeksi listaksi. Tyhmää, jos tarvitsee selata, että "mitenkäs se tarkalleen toimikaan se chainsabre?"
Että mitä? Uskottavuus sortuu yhteen mielipiteeseen josta vielä sanoin, että en tiedä onko hyvä vai ei kun ei ole kokemusta Farseerin käytöstä taistelukentällä. Kerroinpahan mielipiteeni miltä tuntui ihan vain codexia lukemalla. On tämä elämä armotonta. Niin ja kirjoitin hieman epäselvästi kun sanoin, että taistelussa kun piti sanoman, että lähitaistelussa.Lainaus:
Uskottavuutesi sortuu tähän virkkeeseen. Farseer on melkoinen bargain.
Jatketaanpa keskustelua siten, että kerrot herra Kapteeni miksi Farseer on mielestäsi hyvä?
No ei puhko ei, mutta viisi meltaa ryhmässä puhkoo jo aika hyvin. Heavy flamer lisää ryhmän monipuolisuutta kun voi massa-armeijoita vastaan käyttää sitä. Pitää kuitenkin kokeilla kun ei sillä liekkarilla voi kuin yhden ryhmän käydä polttamassa jolloin jää muiden yksiköiden vastatulen alle. Mielestäni itse Exarch on aika turha jos ei Dragons Breathia ryhmään halua, kun tavallinen Dragon on jo varsin hyvä ja itse Exarch päivitys Firepikellä maksaa enemmän kuin yksi tavallinen Fire Dragon.Heavy fleikka ei kumminkaan puhko panssareita, ja crack shotin ignore cover saves menee hukkaan. Firepikekään ei enää ole samanlainen pakko-ostos, kun normaali pyssykin on jo S8.
Hyvä pointti. Olen miettinyt kannattaako Shuriken Canon runkoon jos Scatter Laserin ottaa torniin? Lisäisihän se lentävän tavaran määrää ja Falcon joka kuljettaa joukkoja lentää usein alle 24" päähän vihollisesta, mutta kun lisää hintaa tulee jo kalliiseen koneeseen. Onko kenelläkään hyviä/huonoja kokemuksia?Älä kumminkaan kahta main weaponia siihen ota, kun et oikeasti ikinä ammu kuin yhdellä. Tähän scatter laser tai (obli-hordeja vastaan) starcannon kakkosaseeksi.
Heti kun on Eldararmeijani valmis niin voin pelata, mutta olisi mukavampaa, että haastaja matkustaisi minun luokse. Omat kokemukseni Wycheista ovat viime fanaticissa missä tappoivat kaksi kaaosmariinia minulta ja kuolivat lopulta keskelle avomaastoa juostuaan karkuun lähitaistelusta. Itse mietin eilen tuon viestini kirjoittamisen jälkeen, että varmaan Dark Eldar on ainut joka voi laittaa lähitaistelijoita Harlekiineja vastaan, koska Archon on aika pätevä hyvällä invu savella lisättynä tietysti Kapun mainitsemilla Wycheilla. Taistelun lopputulos riippuu todennäköisesti siitä, että kumpi puoli tekee chargen. Kuitenkaan en minä Harlekiineja Wycheja vastaan laittaisi ihan ensimmäisenä vaan yrittäisin muulla armeijalla tuhota ne, mutta ne Wychit varmaan hakisivat Harlekiinit pois. Ylipäätään leija-armeijaa vastaan harlekiinit eivät ihan pelitehokkain välttämättä ole, mutta jos Death Jester (ja muu armeija) tiputtelee raidereita hyvin niin mikäs Harlekiinien on käydä entangled ryhmiä lopettamassa.Tervetuloa kokeilemaan 13 pisteen Wychejäni vastaan.
Tuo temppu maksaa noin 250 pistettä riippuen käytettävistä optioista, niin hintahan siinä mietityttää. Aika moni armeija pystyy ampumaan Diret pois vaikka olisi shuriken myrsky päälle tullut esim. Iron Warriorit. Lisäksi kun 2+ savea vastaan eivät välttämättä tee tarpeeksi vahinkoa, mutta saa nähdä. Ei vastustaja ainakaan voi jättää huomioimatta Serpentissä aloittavia Dire Avengereita.Avengerit ovat nykyisellä tehollaan ja hinnallaan ihan must. Wave serpentin kanssa ykkösvuoron alphastrike ja kakkosvuoron assault.
Tupla aseet twin- linked. Niin on minusta turvallisempi mennä vain yhdellä kun toinen ase nostaa haamu lordin hinnan jo aika korkeaksi. Mutta kun kestää vähintään kaksi raskaanaseen laukausta (kolmeen jos tippuu on ollut aika hyvää onnea ollut ampujalla)ja tähtikanuuna brightlance kombo on aika paha MEQ ja Obli IW armeijoita vastaan voi jopa olla tuhoisampi kuin ennen.Saa kaksi raskasta asetta BS4:llä.
Eipä tässä muuta jatketaan keskustelua.
paljonkohan mahtuu falconiin nykyään porukkaa... aattelin ottaa 2 falconia jossa 2 ryhmää dire avangereja ja sitten vielä yks porukka autarchin kera kävellen (viimeinen pitäisi olla iso) ja parit vyperit..
taktiikka ommutaan ajoneuvot vypereillä ja falcconeilla alas ja sitten diret ampuu ja assaultoi jalkaväen.. sitten joskus tulee vielä 2 howling ryhmää serpenteillä... ja 1vyperi lisääåä
taktiikka ommutaan ajoneuvot vypereillä ja falcconeilla alas ja sitten diret ampuu ja assaultoi jalkaväen.. sitten joskus tulee vielä 2 howling ryhmää serpenteillä... ja 1vyperi lisääåä
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Jos taktiikka on tuo niin kannattaa suosiolla ottaa 2 Dire Avenger ryhmää joista molemmat ovat 10 vahvoja. Autarch menisi toisen ryhmän mukaan ja hänellä olisi Fusion Gun (niin ja mandiblaster sekä powerweapon) lisäämään ryhmän tulivoimaa. Tämä yhtymän suosittelisin liikkuvan Wave Serpentissä.paljonkohan mahtuu falconiin nykyään porukkaa... aattelin ottaa 2 falconia jossa 2 ryhmää dire avangereja ja sitten vielä yks porukka autarchin kera kävellen (viimeinen pitäisi olla iso) ja parit vyperit...
Bansheet ovat hieman huonoja liikkumaan transporteissa kun eivät voi tehdä suoraa chargea, mutta voi ne liikuttaa vuorolla 1 vihollista lähemmäksi. Minä näitä laittaisin 6 Falconiin tai sitten tekisin yhden suuren ryhmän foot sloggaamaan kun en 2 enempää Wave Serpenteja haluasi. (kun eivät holo-fieldia saa)
Tuohon armeijaan kannattaa vielä lisätä Farseer Runes of Warding:eilla, Spirit Stones:eilla, Eldar Jetbike:lla, Doom:lla ja Mindwar:lla. Doom on aika näppärä laittaa Direille ja Bansheille, koska heillä on paljon S3-4 hyökkäyksiä. Mind War:n käyttö on varmaan kaikille aika selvä eli kaikkea itselle haitallista kannattaa yrittää teilata. (eli Kapteeni, kyllä nyt olen vakuuttunut hieman ajatustyötä tehtyäni Farseerin kyvyistä taistelukentällä.)
Vyperit ovat minusta hyviä kantamaan Brighlancea tai scatterlaseria. Näillä perinteistä kukkulan takaa jonossa puoli tuumaa kerrallaa ulos liikettä, ettei vastustaja saa niihin kohdistettua tulta, niin eiköhän toimi.
Sitten vielä tästä:
Sitten kun näen heidän "duunaavan" hyvin "porukkaa" niin uskon sinua. Kuitenkin niillä Dark Eldareilla joita Fanaticissa kohtasin oli johtaja jonka noppakäsi oli kertakaikkiaan kirottu.Rascal91 kirjoitti:ja wychit oikeesti duunaa aika hyvin porukkaa
no kun olen uutta codexia lukenu niin oon aattellu hommata
autarchin bikellä tai jump generaattorilla (riippuen että kumpia kaytän spidereitä vai shining speareja) mandiblasterilla scorpion bladella ja power bladella tai jompi kumpi ja fusiongun
farseerin kaikilla herkuilla ja pari warlockkia quardianeille ja ite näkijä vaikka jetbikejen joukkoon pikaisesti doomaan kestäviä vihuja, tappaan mind warilla vaarallisia öllejä ja fortunea jetbikeille ja scorpioneille
eliiteiksi harlekiinejä scorppioneja bansheita ja fire dragoneja kaikkia yksi täsi ryhmä paitsi dragoneja 6. wraith guardit on ainakin toistaiseksi ulkona ostos listasta
troopeiksi 1-2 quardianryhmää varustettuna warlockcilla ja concealilla
2- 3 täyttä ryhmää dire avengereita 5 rangeria 10 jetbikeä shuriken cannoneilla
fasteiksi 2- 3 vyperiä joista yhdellä starcannoni tai bright lance
swooping hawkkeja koska ovat hienoja, tehoavat massaa vastaan ja ajatelin niitä raskaita tankkeja vastaan käyttää esim.deebstraikkaa lantikan viereen joka ottaa 10 haywire grenadea 5 osuu ja siitä tulee aika monta gläsäriä. warp spidereitä
ja shining speareja
heavy supportiksi 1 falcon, 1 fire prism, wraith lordi 2 heavy weaponilla , kolme war walkkeria ja sit 3- 5dark reaperia exarchillekin voi nykyään harkita jopa shuriken cannonia
ja tämän kaiken keräämisessä kuluu vielä vuosi jos toinenkin mutta lopuksi nuista saa kelpo listan joka armeijaa vastaan
ehkä joku kommentti olisi tarpeen että onko jotkut noista täysin turhia mm autarch generaattorilla on aika erikoinen valinta. ja virheitä tuossa varmasti oli
autarchin bikellä tai jump generaattorilla (riippuen että kumpia kaytän spidereitä vai shining speareja) mandiblasterilla scorpion bladella ja power bladella tai jompi kumpi ja fusiongun
farseerin kaikilla herkuilla ja pari warlockkia quardianeille ja ite näkijä vaikka jetbikejen joukkoon pikaisesti doomaan kestäviä vihuja, tappaan mind warilla vaarallisia öllejä ja fortunea jetbikeille ja scorpioneille
eliiteiksi harlekiinejä scorppioneja bansheita ja fire dragoneja kaikkia yksi täsi ryhmä paitsi dragoneja 6. wraith guardit on ainakin toistaiseksi ulkona ostos listasta
troopeiksi 1-2 quardianryhmää varustettuna warlockcilla ja concealilla
2- 3 täyttä ryhmää dire avengereita 5 rangeria 10 jetbikeä shuriken cannoneilla
fasteiksi 2- 3 vyperiä joista yhdellä starcannoni tai bright lance
swooping hawkkeja koska ovat hienoja, tehoavat massaa vastaan ja ajatelin niitä raskaita tankkeja vastaan käyttää esim.deebstraikkaa lantikan viereen joka ottaa 10 haywire grenadea 5 osuu ja siitä tulee aika monta gläsäriä. warp spidereitä
ja shining speareja
heavy supportiksi 1 falcon, 1 fire prism, wraith lordi 2 heavy weaponilla , kolme war walkkeria ja sit 3- 5dark reaperia exarchillekin voi nykyään harkita jopa shuriken cannonia
ja tämän kaiken keräämisessä kuluu vielä vuosi jos toinenkin mutta lopuksi nuista saa kelpo listan joka armeijaa vastaan
ehkä joku kommentti olisi tarpeen että onko jotkut noista täysin turhia mm autarch generaattorilla on aika erikoinen valinta. ja virheitä tuossa varmasti oli
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Ok kun pyydetään niin kommentoidaan:
Siitä olen täysin samaa mieltä, että Swoopin Hawkit ovat kieltämättä hienoja. Kuitenkaan ainakaan minusta eivät Swoopin Hawkit voi suoraan deep strikesta Haywire kranaatteja heitellä tankkeihin (pitää käsittääkseni charge tehdä). Pikku juttu kuitenkin, laitat vain ne alussa kentälle ja lähdet jahtiin.
Hyvältä sinun hypoteettinen armeijalistasi minun silmään näyttää.
Paperilla jetbike Autarch laser lancella vaikuttaa hyvältä kun voi käydä hyvinkin esim Demoni Prinssin kimppuun ja vielä voittaa sen. Ryhmien tuhoamiseen ei yksin pysty, koska toisella lähitaistelukierroksella lyö vain S3 closecombat lyöntejä. Minusta se jump generaattori Autarch tuo varmasti hyvää lisä tulivoimaa/lähitaistelu voimaa Warp Spidereille, että tee ihmeessä sellainenkin. Et voi ottaa molempia sekä Scorpion Bladea ja Power weaponia, joudut valitsemaan toisen ja voima-ase on yleensä ottaen parempi (jos pelaat Örkkejä vastaan niin sitten SB).laconfir kirjoitti:ehkä joku kommentti olisi tarpeen että onko jotkut noista täysin turhia mm autarch generaattorilla on aika erikoinen valinta. ja virheitä tuossa varmasti oli
Siitä olen täysin samaa mieltä, että Swoopin Hawkit ovat kieltämättä hienoja. Kuitenkaan ainakaan minusta eivät Swoopin Hawkit voi suoraan deep strikesta Haywire kranaatteja heitellä tankkeihin (pitää käsittääkseni charge tehdä). Pikku juttu kuitenkin, laitat vain ne alussa kentälle ja lähdet jahtiin.
Hyvältä sinun hypoteettinen armeijalistasi minun silmään näyttää.
tuota juuri ajoin takaa että liikkuvat 12 ja assaulttavat 6 tuuma niin saavat helposti normi tankit kiinni ja hayvire kranaattien jälkeen tankki kuin tankki on enemmän tai vähemmän toimintakyvytön. ja se autarch pystyy tekeen warp jumpin coverin läpi ampuun tankin mäsäksi fusion gunilla ja pomppaa (toivon mukaan) takas turvaan.
- The Captain
- Valvoja
Tarkalleen ottaen sanoit:X-Type kirjoitti:Että mitä? Uskottavuus sortuu yhteen mielipiteeseen josta vielä sanoin, että en tiedä onko hyvä vai ei kun ei ole kokemusta Farseerin käytöstä taistelukentällä.Lainaus:
Uskottavuutesi sortuu tähän virkkeeseen. Farseer on melkoinen bargain.
Ja vaikka lähistä tarkoititkin, niin Farseerin vahvuus onkin ihan jossain muualla. Autarch voi sooloilla joitakin vihollisia kuoliaaksi, mutta Farseer tukee parhaimmillaan koko armeijaa.tämä kaveri ei minua vakuuta, koska on taistelussa huonompi kuin Autarch
Guide - hyvä. Dark reapereiden, shurikenstormaajien tai war walker squadronien kanssa jonkinmoinen force multiplier.
Fortune - sikahyvä. Rerollattavia 3+ saveja tai 5+ invuja. cityfightissa rerollattavia 4+ covereita.
Doom - hyvä.
Mind war - hyvä/sikahyvä.
Eldritch storm - keskinkertainen.
Runes of Warding - hajotkaa, sireeniprinssit!
Kaiken kaikkiaan - autarch on vain yksittäinen modeli, ja vaikka mopo-lance-combolla kovaa lyökin ja nopeasti liikkuu, se on sittenkin vain yksi modeli. Perus-farseerin sijasta harkitsen jopa Eldradia, joka töhkii kolme poweria vuorossa ja osaakin ne kaikki. Yksiköiden yhteistyössä on voimaa.
Hyvin pitkälti joo. Paitsi että exarchin kanssa saa koko squadista tank huntereita, jos vaikka ei alle 6" päähän satukaan yltämään.Mielestäni itse Exarch on aika turha jos ei Dragons Breathia ryhmään halua, kun tavallinen Dragon on jo varsin hyvä ja itse Exarch päivitys Firepikellä maksaa enemmän kuin yksi tavallinen Fire Dragon.
Firepiken sijasta tyytyisin tätä nykyä tavalliseen fusion guniin exarchillekin.
Fleikka tuo kyllä monipuolisuutta, mutta sehän sotii aspectien periaatetta vastaan.
Onneksi minulla on näistä enemmän ja parempia kokemuksia.Omat kokemukseni Wycheista ovat viime fanaticissa missä tappoivat kaksi kaaosmariinia minulta ja kuolivat lopulta keskelle avomaastoa juostuaan karkuun lähitaistelusta.
Iron warriorit nyt ampuvat aika paljon kaikkea muutakin pois. Kyllä lähes mikä tahansa armeija tappaa T3 Sv4+ tyyppejä, mutta näiden tuhopotentiaali etenkin massaa vastaan on ihan hirveä. Etenkin farseerin voimilla boostattuna.Aika moni armeija pystyy ampumaan Diret pois vaikka olisi shuriken myrsky päälle tullut esim. Iron Warriorit.
Ja onhan noiden Avengerien lisäksi muukin armeija olemassa.
Kaksi eri raskasta asetta =/= twin-linked.Tupla aseet twin- linked.Saa kaksi raskasta asetta BS4:llä.
- The Captain
- Valvoja
Haluatko riskeerata kalliin äijäsi siihen, että 1/6 mahdollisuudella se hukkuu jonnekin pois? Minä en hämppyhyppelyä autarchille valitsisi.laconfir kirjoitti: ja se autarch pystyy tekeen warp jumpin coverin läpi ampuun tankin mäsäksi fusion gunilla ja pomppaa (toivon mukaan) takas turvaan.
- The Captain
- Valvoja
Hämppyryhmässä onkin tietty asia erikseen. Tällöin ukko menee ryhmän osana.laconfir kirjoitti:niin no joo mutta jos se on warp spider ryhmässä niin kai sen casyaltyn saa valita vai heitetäänkö se jump erikseen joka ukolle vai pelkästään autarchille olisihan se pöljää että ryhmä hajaantuisi 12 tuuman aluelle ku yksi liikkuu 2 tuumaa ja toinen 12
Saikos muuten autarchin deep strikettamaan hämppyjen mukana? Scorpparien kanssa infiltrointihan oli erikseen kielletty (tosin miksi, on ihan kysymys erikseen, koska eihän infiltrointikyvytön character voisi muutenkaan liittyä infiltroivaan yksikköön infiltrointivaiheessa - ks. pohdinta Karandrasista ja wraithlordista).
Eikös ne ennenkin deepannut, ja olihan ne nopeita ennenkin. Eikös tuo IC+squadi DS ole pelailtu niin, että niitä ei voi liittää samaan reservi"slottiin" ja viskoa sitten yhdellä nopalla yhteisesti niitä, ellei kyse ole retinuesta(jolloin tietenkään ei ole mitään epäselvää)? sitten on tietysti GT-faqit ja muut, mutta no...