ok, syvennytäänpäs aiheeseen, tässä ajatuksiani ja kohtia sinulta jotka kummastuttavat.
Ei se välttämättä olekaan paras vaihtoehto, mutta minusta haukat ovat parempia jo liikkuvuutensa puolesta.
miten tämä tekee niistä parempia? Kuolevat helpommin eivätkä edes pääse yhtä helpolla vaikutusalueellensa....
kymysys kaksi, mitä haukat tekevät liikkuvuudellaan necroneita vastaan? ok, juoksevat karkuun, mutta v-cannon on jo pakomatkansa tehnyt ennen ensimäistäkään laukaustaan.
Onhan se toki mukava jos saat ne kolme vibroa jonnekin piiloon, mutta kuitenkin kantamalle, josta voivat sitten klänäröidä kaikkea tarvittaessa, eikä se pinnig ole koskaan pahasta. Kuitenkin se liiku tai ammu rokottaa yksikköä kohtuullisesti, sillä 36" kantamalla ei välttämättä aina olla kantamalla vaikka se yleisesti riittääkin.
36 range, ei losia... moniliitin lisäksi osuu yleensä yhteen tai kahteen muuhun necron unittiin. POP. JOS 36 ei riitä, olet deployannut aseet erittäin tyhmästi tai sitten monoliitti ei ole sijoitettuna paikkaan joka olisi sinulle uhka. 36 täytyy no-los aseella saada riittämään suoraviivaista yksikköä, kuten monoliittia, vastaan.
Laskitko haukoille muuten sen intercept kyvyn mukaan tuohon, jolloin noin puolet osuvat kravaateillaan joista noin joka kolmas peneroi, ei ehkä maailman kannattavin/tehokkain, mutta minulle se on riittävä.
Itse sanot, että ei se olekkaan tehokasta, noh... miksi suosittelemassa sitä muille? koska ne ovat sinusta siistejä? Mielestäni tässä tapauksessa tämä pitäisi tuoda heti esille.
Teoretisoin, että haukkoja olisi se 6.
Sitten vielä tulee se FoC vastaan jossa ne vibrot vievät sinulta HS paikan ja haukat vievät FA paikan, joten jos halutaan enemmän tehoja irti, niin otetaan varmaankin haukat cannonien sijaan.
Tämä on varmasti mielipidekysymys, mutta jos tehoja haluat, eivät haukat varmasti se tehokas valinta ole. Jotkut tulevat pelaamaan kolmea falconia, itse en pidä tuota parhaimpana "combona". Harvassa listassa tullaan swooping haukkoja tehon takia näkemään, hienojahan ne kuitenkin ovat. Vibrocannon taas on mielestäni perushyvä ratkaisu, joka voi rankaista useatakin listatyyppiä. Se on ok laite vaikka onkin kallis yksikkö.
Siinä ajatuksiani, kommentoikaa ihmeessä jos olette vibrocannoneista eri mieltä tai jos epäilette minun lukeneen jonkin säännön huonosti.
Muistakaa kuitenkin farseer Eldradin kuolemattomat sanat:"Lapseni, olemme kuoleva rottu ja pisteissä kalliita, älköömme siis heittäytykö itsemurhaiskujen väkivaltaiseen maailmaan." Ei kuitenkaan mikään tyhmä jannu toi Eldrad....