"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Penitent engine

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Sami Jumppanen

Re: Exo ja pena

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Pluton12 kirjoitti:Exorcist on kyllä hyötylaite ohjuksilla tai hunter killer missilellä varustettuna. Muuten, jos otan raskasasejoukkoihini Basiliskin ja retributoreita niin kannataisko ottaa vielä se 2 tai 3 penaa kun eivät oo niin kalliita koneita?
Jotenkin muistelen, että et saa basiliskia, mutta jos muistan väärin, niin antaa olla. Mutta noista penoista, niin kannattaisin ennen Arcoja eliiteiksi, jos siis olet hankkimassa lähistelijöitä.
Ruispöllö

Arcot

Viesti Kirjoittaja Ruispöllö »

Niin oon suunnitellukin, otan Arcoja lähistelýyn, ne on kivoja. Mutta,
mikäli oon oikein codexista lukenut niin Penitent engine on heavy support, ei eliittiä.Eliittiin otan Eversorin tai Culexuksen.
Löytyy.
Sami Jumppanen

Re: Arcot

Pluton12 kirjoitti:Niin oon suunnitellukin, otan Arcoja lähistelýyn, ne on kivoja. Mutta,
mikäli oon oikein codexista lukenut niin Penitent engine on heavy support, ei eliittiä.Eliittiin otan Eversorin tai Culexuksen.
Tarkoitin, että Arcot on eliittejä.
Ruispöllö

Viesti Kirjoittaja Ruispöllö »

Aa, niin minäkin.
Löytyy.
Róbó-Tónó

Re: Arcot

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Pluton12 kirjoitti:Niin oon suunnitellukin, otan Arcoja lähistelýyn, ne on kivoja. Mutta,
Eversori kannattaa ottaa, se Culexuks on ainoastaan hyvä jos on spyykkereitä, ja kaikilla ei näitä ole, ja silloinkaa ei paljon.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Sami Jumppanen

Culexus taitaa toimia parhaiten silloin kun mukana on muutama inkvisiittori ja ehkä pari niitä psyykkeri Gray Knight- tyyppiä ja pelaat tyrannidejä vastaan. Muutoin Eversorin pitäisi toimia paremmin.
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Witch hunter listasta pitäisi löytyä parempiakin pisteiden tuhlauspaikkoja kuin officio assassinorumin salamurhaajat (Culexus, Eversor, Callidus ja Vindicare). Eversor nyt menee, kun parhaimmillaan voi laittaa ryhmä kerrasta halkipoikkipinoon. Mutta näistä lisää löytyy haulla. Parempi vaihtoehto on 3 DC assassinsia...
Exorcist on kyllä hyötylaite ohjuksilla tai hunter killer missilellä varustettuna. Muuten, jos otan raskasasejoukkoihini Basiliskin ja retributoreita niin kannataisko ottaa vielä se 2 tai 3 penaa kun eivät oo niin kalliita koneita?
WH ei saa basiliskia edes liittoutulla ig:n kanssa, joten sen voit unohtaa. Ai eivät kalliita? Itse pidän kalliina kävelijää, joka hajoaa kun kohti vilkaistaan vähääkään ilkeästi ja maksaa tästä ilosta 80pts. Cityfighttiin voivat sopiakin hyvin, kun pääsevät suojassa kävelemään lähitaisteluun. Eli nämä tarvitsevat maastoa!

Täytä suosiolla heavy support niillä exorcisteilla, parempaa yksikkö WH:lta saa hakemalla hakea.

Eikös topic oli vähän luisunut alkuperäisestä kysymyksestään pahasti sivuraiteille. Ja oikea vastaus kysymykseen on saatu.

Kuittaan
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Pluton12 kirjoitti:kannataisko ottaa vielä se 2 tai 3 penaa kun eivät oo niin kalliita koneita?
Kuten täällä on sanottu. Yksikin Penitent Engine on kova jos pääsee lähikseen, kolme on kolme kertaa pahempi, mutta kun niillä on se paperinohut panssari ja sekopäinen kuski, niin vastustaja voi kikkailla ne jonkin toisarvoisen perään, tai immottaa yhden pysäyttäen loput. Kokeile proxyttämällä, jos kiinnostusta on, ennen kuin ostat.

Itse henk. koht. ehkä ottaisin vain yhden Penan mukaan. Ei iso sijoitus ja se joko ottaisi tulta pois Siskoista Rhinoissa, tai sitten jopa pääsisi klosikseen tekemään tuhojaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Sami Jumppanen

Half-breed kirjoitti: Itse henk. koht. ehkä ottaisin vain yhden Penan mukaan. Ei iso sijoitus ja se joko ottaisi tulta pois Siskoista Rhinoissa, tai sitten jopa pääsisi klosikseen tekemään tuhojaan.
Jos halutaan jotakin vetämään tulta puoleensa, niin ehdotan Death Cult Assasiinejä. Onko muuten kellään kokemusta Penoista tapeltaessa monstrous creatureja vastaan? Meinaan, että jos sellainen pääsee lyömään ekana, niin ei vissiin penalla ole hirveästä toivoa?
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Sopuli kirjoitti: Eversor nyt menee, kun parhaimmillaan voi laittaa ryhmä kerrasta halkipoikkipinoon. Mutta näistä lisää löytyy haulla. Parempi vaihtoehto on 3 DC assassinsia...
No eivät ole. Kun on peluuttanut kolmea Death Cult -assassiinia ja Callidusta samassa armeijassa huomaa heti että Callidus pyyhkii pöytää samalla kun Death Cultit kuolevat.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Sami Jumppanen

Lihamestari kirjoitti:
Sopuli kirjoitti: Eversor nyt menee, kun parhaimmillaan voi laittaa ryhmä kerrasta halkipoikkipinoon. Mutta näistä lisää löytyy haulla. Parempi vaihtoehto on 3 DC assassinsia...
No eivät ole. Kun on peluuttanut kolmea Death Cult -assassiinia ja Callidusta samassa armeijassa huomaa heti että Callidus pyyhkii pöytää samalla kun Death Cultit kuolevat.
Itse olen pelannut kolmella DCA:lla sekä yhdellä Eversorilla samassa armeijassa ja kahden matsin jäljiltä kokemukset ovat, että aina niistä on joku lähikseen päässyt ja loput häirinneet vihollista kylliksi, että siskot pääsee mukaan. Ja aina joku DCA:sta on tainnut olla hengissä pelin lopussa. (tämä tarkoittaa sitä, että niitä piruja on tosi vaikea pysäyttää, kun niitä on niin monta)

DCA:t ovat muuten hyvä valinta, kun vastassa on vihollinen joka tykkää infiltroida, jos etenkin saat asettaa infiltraajat ekana, niin vastustajalle ei jää montaa paikkaa minne asettaa tyyppinsä, kun sinä laitat kolme DCA:ta kerralla.
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Sami Jumppanen kirjoitti: Itse olen pelannut kolmella DCA:lla sekä yhdellä Eversorilla samassa armeijassa ja kahden matsin jäljiltä kokemukset ovat, että aina niistä on joku lähikseen päässyt ja loput häirinneet vihollista kylliksi, että siskot pääsee mukaan. Ja aina joku DCA:sta on tainnut olla hengissä pelin lopussa. (tämä tarkoittaa sitä, että niitä piruja on tosi vaikea pysäyttää, kun niitä on niin monta)
5+ Invu on 5+ Invu. Kaatuvat boltterituleen yhtä herkästi kuin vanha Avatari.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Oma näkemykseni on että ainut syy ottaa dca mukaan on juoksuttaa sitä eversorin tai minkä ikinä oikean assassinin vieressä, jotta vastustaja ei välttämättä pääse ampumaan oikeaa assassiniä.
Tappelijoinakin ovat aika kyvyttömiä juuri tuon räkäisen savensa takia.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Ei nyt sentään. Jos noilla pääsee hyökkäämään, niin ovat todella kovia. 40pts, 4 ws5 in5 S4 power weapon iskua? Kyllä kiitos. Se on se lähikseen pääseminen, vähän kuin assault terhoilla ;) Parissa pelissä käyttänyt, oikein hyviä ovat olleet.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Sami Jumppanen

Lihamestari kirjoitti:
Sami Jumppanen kirjoitti: Itse olen pelannut kolmella DCA:lla sekä yhdellä Eversorilla samassa armeijassa ja kahden matsin jäljiltä kokemukset ovat, että aina niistä on joku lähikseen päässyt ja loput häirinneet vihollista kylliksi, että siskot pääsee mukaan. Ja aina joku DCA:sta on tainnut olla hengissä pelin lopussa. (tämä tarkoittaa sitä, että niitä piruja on tosi vaikea pysäyttää, kun niitä on niin monta)
5+ Invu on 5+ Invu. Kaatuvat boltterituleen yhtä herkästi kuin vanha Avatari.
Joo, mutta eivät ammu mitään muutakaan (kuten ne kaksi muuta assasiinia). Tai jos ampuvat, niin assasiini pääsee kimppuun. Suosittelen, että koetat kuitenkin hyökätä hieman pienempien ryhmien kimppuun, jotta saat jotakin aikaankin niille tai koeta saada useita assasiineja kontaktiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”