Samsson kirjoitti:Muistaako joku että päätin 3½ vuotta sitten olla pelaamatta Dark Angeleillani, kun uusin Marine kirja tuli myyntiin, kunnes uusi versio DA kirjasta tulee? Joo, olen ollut pelamatta niillä tähän asti...
Sain kirjan käteeni tänään, ja melkein tekee mieli olla pelaamatta taas toiset 3½ uutta. :(
Voin hyvin ymmärtää tunteesi. Minullakin oli codexin lukemisen jälkeen päällimmäisenä fiiliksenä paha mieli DA-pelaajien puolesta.
Tavallaan tykkäsin codexin ajatuksesta. Tuollaisia marineiden kuuluukin olla, organisaatiopuolelta. Sen sijaan minua hirvitti silkka optioiden köyhyys: mihin jäivät kustomoitavat characterit? Missä ovat kivat utility-wargearit á la auspex, bionics ja teleport homer? Kuka on vienyt kaikki terminator honourit, kun niitä ei saa enää charactereille edes terminator armourin mukana? Miksei veteraanikessuille saa wargearia? Miksei kukaan (spessuja lukuun ottamatta) saa master-crafted-aseita?
Armeijalistan layout on ihan hirvittävää luettavaa. Optioiden poimiminen ranskalaisten viivojen sekamelskasta sattuu päähän; erillinen lista wargearia ja aseita olisi ollut paljon helpompilukuinen. Typojen määrä kirjassa on GW:n tuoteperheessä suorastaan hävettävä. Fluffin ja kuvituksen copy-paste 18 vuoden arkistoista tuottaa epäsymmetrisen sillisalaatin; olin jo toivonut, ettei tuota 80-luvun piirrosjälkeä tarvitsisi katsella kuin silloin, kun välttämättä haluaa selata sen aikaisia painotuotteita.
Muutamia positiivisia huomioita kumminkin: GW on vihdoin hoksannut, että multimelta on oikeasti aika huono ase, ja pudottanut hinnan siedettävälle tasolle. Dreadin aseoptioiden paluu ei sekään häirinnyt ollenkaan (joskohan sitä pääsisi taas joskus itsekin käyttämään plasmaa dreadillaan), ja assault cannonin hinnankorotus oli ihan odotettavissa ja toivottavissa sekin. Tykkäsin myös ideasta palauttaa perusmarinen varustus kakkoslaitoksen tasolle ilman hinnankorotusta.
DA jäi kumminkin tosi pahasti häviölle verrattuna vaniljaisiin veljiinsä, mikä on suuri sääli. Kyllä yhden maineikkaimmista chaptereista kuuluisi erottua massasta edukseen.