"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tau vs. Nidit

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Truupperi

Re: Tau vs. Nidit

Viesti Kirjoittaja Truupperi »

Kurimus kirjoitti:
Truupperi kirjoitti:2.Siirry seuraavaan uhkaan. Mikäli fire warriorit & kaverit selvisivät hyvin, siirry ampumaan samoja mitä crisikset ja broadit. Muista, että railgun insta killaa warrioreita (T4).
3.Ammu ne mitä on jäljellä.
Tyranid Warrioreja ei voi instakillata (synapse).
Ok, se olikin erratassa korjattu. My mistake.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Pullamursu

Viesti Kirjoittaja Pullamursu »

Muuten kannattaako palomiehet pitää nätissä rivissä ja ampua kaikkia lähestyviä gauntteja vaiko keskittää ne ampumaan jotain taktisempia kohteita ja, jos niin mitä??
Mursulit tulevat ja syövät meidät kaikki !.......
O'snobba

Viesti Kirjoittaja O'snobba »

Ampukoot niitä jotka uhkaavat palomiehiä eniten.
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Pullamursu kirjoitti:ja kaveri pistää aina ne sen kirotut gauntit lihamuuriksi siihen eteen niin etten voi ampua sen warruja ja genejä ja muita sen parhaita ukkoja,
--- Suosittelen sääntökirjan lukemista uudelleen, sivut 7, 19-21. Pitäisi hiukan selventää mitä saat ja mitä et saa ampua. =)
Muutama Gauntti, Genejä, 9 Warrioria, 3 Raveneria, Hive Tyrant, 2 Carnifexia (molemmat ampuvia: Venom cannon ja Barbared strangler)
--- Muutama Gauntti? Kahdeksan on minimi lailliselle yksikölle... ;) Ovatko kantama-asein varustettuja vai hyppiviä lähitaistelijoita?

Warrujen ja Ravenerien aseistus? Tyrant ampuva vai lähistelevä (ei varmaan siivekäs)?

Suosittelen että ammut kohteet järjestyksessä 1. Lähin/Nopein (=vaarallisin, sillä se häiritsee ampumistasi päästessään lähikseen) 2. Muuten vaarallisin (Synapse, ampuvat 'Fexit jos olet ajoneuvoista riippuvainen, yms) 3. Loput.

Ampuvien Tyranidien teho laskee jos et ota ajoneuvoja, sillä kantama-aseet ovat tehokkaimmillaan ajoneuvo(j)asi vastaan. Jalkaväkeä vastaan niistä 'Fexien BStranglereistä kun kuitenkin osuu yleensä vain yksi per vuoro, ja siitäkin puolet osuman ottaneista Fire Warrioreista selvinnee hengissä. Sky-Ray nyt ei ole kovin kummoinen uhka 'Nideille muutenkaan... Olen kyllä samaa mieltä muiden kanssa siinä että Hammerheadin Railgun on sen verran kätevä niittokone että moisen hankinta voi kannattaa, koita vain pitää se poissa ötöjen kantama-aseiden ulottuvilta ja räimi ensin liian lähelle tunkevat pikkuiset pois.

Kroottien kanssa en pelleilisi... Ovathan ne hyviä lähiksessä jos vertaa Tauhun, muttei niistä juuri ole vastusta Tyrkyille. Kaipa niitä voi käyttää Suuremman Hyvän puolesta uhrattavana nopeustöyssynä. =) Mieluummin lisää FW:tä.

Jättäisin Fusionit pois, onhan sillä Strenaa ja AP:tä mutta alhainen määrä laukauksia ja lyhyt kantama... Plasma saisi minun ääneni aseeksi Tyranideja vastaan.

Ja tosiaan, kaikki jalkaväki maaston suojiin... Varmistat sen että ainakin joukkosi saavat lyödä, jolleivät peräti lyödä ensin, ja Genetkin ovat yllättävän vaisua hirmua jos saat harvennettua niitä hiukan. No ok, Tau ei välttämättä siinä kovin hyvin onnistu, mutta vähäkin on parempi kuin päästää ne suoraan iholla. =)

Keskitä Kroottien, Fire Warrujen ja Stealthien tuli samaan pikkuotusyksikköön, Broadside, Sky Ray ja Crisikset ampuvat isompia ötöjä.

En suosittelisi Deep Strikeä, liian satunnaista. Itse pidän mieluummin joukkoni kentällä alusta lähtien heikentämässä vastustajaani. Samoin saatat päätyä turhan lähelle sellaista Tyranid-yksikköä jonka lähelle et halua päätyä... Toisaalta, DS takamaastoon saattaa vetää otuksia pois etulinjasta ja siten jakaa Tyranidit osiin, mutta niinpä ovat omatkin joukkosi hajaantuneet.

Onnea matkaan, toivottavasti seuraava peli sujuu jo paremmin!
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”