"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

styrofoam ja finnfoam

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
TombaDaMon

Re: styrofoam ja finnfoam

Viesti Kirjoittaja TombaDaMon »

Siitä Finnfoamin työstämisestä sen verran, että mielestäni parhaat välineet siihen ovat vanha "sahalaitainen" leipäveitsi ja rautasahan irtoterä. Rautasahan terän päähän pyörittelee vähän maalarinteippiä niin siihen saa hyvän kahvan eikä terä pistele ikävästi kämmentä.
Mattopuukkoa voin suositella vain erittäin tarkkaan ja pienimuotoiseen leikkuutyöhön.
Grimaldus

Viesti Kirjoittaja Grimaldus »

Antti_94 kirjoitti:Älkääpä pilkatko styröfoamia sillä ite sain yhtä hyvän työn ellen paremmankin styröfoamista joita hakiin k-raudasta kun finn foamia ei ollut.
Styroksi sulaa paljon enemmän kuin finfoam. Finfoamia pystyy sulattamaan melko hallitusti, kun taas styroksi vain jatkaa sulamista.
Mutta ainahan voi laittaa TODELLA ohuen liimakerroksen molempien päälle ennen suihkuttamista sprayllä.
Mutta kumpaakaan ei kannata ruveta pohjamaalaamaan sprayllä.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=74215
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
Astareth86

Viesti Kirjoittaja Astareth86 »

Elikkäs: Finnfoam on suulakepuristettua uretaania, käytännössä samaa tavaraa kuin millä tiivistetään talonrakentamisessa esim. ikkunoiden ja ovien karmien välit. Olen itse rautakaupassa töissä, meillä on finnfoamin lisäksi styrofoamia, ja se on lähes samaa kuin keltainen kaverinsa.
"Vihollinen pienenee istuessaan samaan pöytään kanssasi."
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Hedelmäpeli »

Kenichi kirjoitti:Elikkäs: Finnfoam on suulakepuristettua uretaania, käytännössä samaa tavaraa kuin millä tiivistetään talonrakentamisessa esim. ikkunoiden ja ovien karmien välit. Olen itse rautakaupassa töissä, meillä on finnfoamin lisäksi styrofoamia, ja se on lähes samaa kuin keltainen kaverinsa.
Ite pysyn kärryillä kun on ihan omat nimet kaikenlaisille levyille.
Solimate=Tuota sinistä.Parasta maasto/figuiluun
Styrox= Samaa kuin solimate mutta halvempaa, ja ei sovellu niin juurikaan maasto/figu hommiin.
Uretaanilevy= Samaa kuin edelliset mutta, pinnoitettu paperilla.Soveltuvuus maasto/figuiluun, ei tidossa.

Näillä nimillä kun menee kaupasta ostamaan, niin aina oon saanu ihan oikeeta kamaa. Kaikista löytyy eri paksuuksia, mutta sopivimman löytämiseen kannattaa tutustua rauta-kaupassa. Mainittakoon vielä että omat pöydät on veistelty 30mm solimatesta.
Elämä on Peliä, koskaan ei tiedä mitä kohdalle pyörähtää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”