Siitä Finnfoamin työstämisestä sen verran, että mielestäni parhaat välineet siihen ovat vanha "sahalaitainen" leipäveitsi ja rautasahan irtoterä. Rautasahan terän päähän pyörittelee vähän maalarinteippiä niin siihen saa hyvän kahvan eikä terä pistele ikävästi kämmentä.
Mattopuukkoa voin suositella vain erittäin tarkkaan ja pienimuotoiseen leikkuutyöhön.
styrofoam ja finnfoam
-
TombaDaMon
Re: styrofoam ja finnfoam
Styroksi sulaa paljon enemmän kuin finfoam. Finfoamia pystyy sulattamaan melko hallitusti, kun taas styroksi vain jatkaa sulamista.Antti_94 kirjoitti:Älkääpä pilkatko styröfoamia sillä ite sain yhtä hyvän työn ellen paremmankin styröfoamista joita hakiin k-raudasta kun finn foamia ei ollut.
Mutta ainahan voi laittaa TODELLA ohuen liimakerroksen molempien päälle ennen suihkuttamista sprayllä.
Mutta kumpaakaan ei kannata ruveta pohjamaalaamaan sprayllä.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=74215
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
-
Astareth86
Elikkäs: Finnfoam on suulakepuristettua uretaania, käytännössä samaa tavaraa kuin millä tiivistetään talonrakentamisessa esim. ikkunoiden ja ovien karmien välit. Olen itse rautakaupassa töissä, meillä on finnfoamin lisäksi styrofoamia, ja se on lähes samaa kuin keltainen kaverinsa.
"Vihollinen pienenee istuessaan samaan pöytään kanssasi."
-
Hedelmäpeli
- Peliporukkavalvoja
Ite pysyn kärryillä kun on ihan omat nimet kaikenlaisille levyille.Kenichi kirjoitti:Elikkäs: Finnfoam on suulakepuristettua uretaania, käytännössä samaa tavaraa kuin millä tiivistetään talonrakentamisessa esim. ikkunoiden ja ovien karmien välit. Olen itse rautakaupassa töissä, meillä on finnfoamin lisäksi styrofoamia, ja se on lähes samaa kuin keltainen kaverinsa.
Solimate=Tuota sinistä.Parasta maasto/figuiluun
Styrox= Samaa kuin solimate mutta halvempaa, ja ei sovellu niin juurikaan maasto/figu hommiin.
Uretaanilevy= Samaa kuin edelliset mutta, pinnoitettu paperilla.Soveltuvuus maasto/figuiluun, ei tidossa.
Näillä nimillä kun menee kaupasta ostamaan, niin aina oon saanu ihan oikeeta kamaa. Kaikista löytyy eri paksuuksia, mutta sopivimman löytämiseen kannattaa tutustua rauta-kaupassa. Mainittakoon vielä että omat pöydät on veistelty 30mm solimatesta.
Elämä on Peliä, koskaan ei tiedä mitä kohdalle pyörähtää.