"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rackham talousvaikeuksissa

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Spongebob-Väyrynen

Re: Rackham talousvaikeuksissa

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Suorastaan ihania nuo uudet kumiconfrot ah uh! Voin vaan kuvitella kuinka kivalla mutkalla nuo keihäät tulee olemaan.

Onneks nyt kaikki jälleenmyyjät alkaa paniikissa myymään vanhoja confrojaan sika-alennuksilla niin pääsee hampstraamaan metallia.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Tuo hamstrausajatus kävi itsellänikin mielessä. Itse keräilen Cadwallon-figuja ihan puhtaasti maalaustarkoituksessa, joten esimaalattuihin siirtyminen tappaa oman kiinnostukseni täydellisesti. Sitä ennen täytyy varmaan vielä hankkia pari ogrea, militia crossbowmenit ja The Scarecrow...
The Delffipelaaja

Viesti Kirjoittaja The Delffipelaaja »

Yllätävän nättejä esimaalatuiksi figuiksi. Eipä tulisi kuitenkaan ostettua, vaikka ovat osa kauniimpia kuin itse maalaamani, poislukien porukat, joihin olen nähnyt vaivaa.

Abel taas, hyi kauhia! Joko maalaaja tai valokuvaaja on nyt kyllä täysin kädetön - luultavasti molemmat.
hyytsi

Viesti Kirjoittaja hyytsi »

The Delffipelaaja kirjoitti:Yllätävän nättejä esimaalatuiksi figuiksi. Eipä tulisi kuitenkaan ostettua, vaikka ovat osa kauniimpia kuin itse maalaamani, poislukien porukat, joihin olen nähnyt vaivaa.

Abel taas, hyi kauhia! Joko maalaaja tai valokuvaaja on nyt kyllä täysin kädetön - luultavasti molemmat.
Abel on siis esimaalattu ja toi kuva näyttää juurikin miten ihanaisia noi prepaintit ovat. Noi muut griffinit/wolfenit ovat taasen propainted rackhamin studion toimesta ja niitä saat ihastella korkeintaan boksin kansikuvasta samalla itkien miten kauniita prepaintteja sisältä paljastuu.
en tunne kipua
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Konfropoppoita voisi ostella nyt tiheämpään vaikkapa joulurahoilla, niin säästyy tulevaisuuden vaivat ja voivottelut figujen takia ainakin. Mielenkiinnolla odottelen sitä viimeistä tuomiota, että lopettaako Rackham kokonaan huonosti tuottavien metallinappien valmistamisen korvaamalla nekin kauneudet muovilla vaiko vain unitboksit ja isot möllit (niin kuin alunperin oli joskus huhua, nyttemmin käymässä toteen ensimmäinen vaihtoehto näin sivustakatsojan silmin). Kuitenkin olen vielä positiivisella mielellä, että josko sieltä jotain hyvääkin juttua tulisi ilmoituksen nimissä.

-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
hyytsi

Viesti Kirjoittaja hyytsi »

Splat kirjoitti:
Angora kirjoitti:Surely they'll keep turning out models of existing sculpts for armies 'till the PPP arrives. An army low in the release order, say Cynwall, won't see PPP for a couple of years in the intervening time Rack will keep producing the old Cynwall models.... won't they... :shock:
As I understand it they will continue to sell the metal that has been made and any old stock... but that is it. Once it's gone - it's gone.
From what I've heard they sold the foundry the castingwas done at so I don't think much more metal (unless contracted out). I would think about getting what you need to fill out banners or armies (for C2/3/3.5) now and hoarding it till later. :sad:

If your lucky you'll always be able to track it down from private sources and stores that hoard the metals to resell later.
Rackham ei siis enää valmista metallifiguja. Täytyy säilöä blisuja varastoon; jos vaikka olisivat parinkymmenen vuoden päästä arvokkaita harvinaisuuksia.
en tunne kipua
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

No jopas...

Ei kyllä meikäläiselle ranskalainen logiikka taaskaan aukea. Firman maine pohjaa puhtaasti Confrontationiin ja tasokkaisiin metallifiguihin, joten sotketaan huolella Confron säännöt ja lopetetaan sitten koko metallifigujen tuottaminen.

Jos GW olisi ranskalainen firma, ne varmaan lopettaisivat FB:n kokonaan ja vetäisivät pysyvästi Space Marinet myynnistä, jotta talous korjaantuu... :)
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Täh?

Jos tuo on totta, pitkä miinus sammakonsyöjille. Noh, ehkä niitä tulee kohta myyntiin reilulla alennuksella jokaiseen verkkokauppaan josta voi sitten hakea haluamansa pois noin puoleen hintaan. Odotellaan nyt kuitenkin tuota virallista ilmoitusta...

*heristää nyrkkiä*
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Teräratas kirjoitti:No jopas...

Ei kyllä meikäläiselle ranskalainen logiikka taaskaan aukea. Firman maine pohjaa puhtaasti Confrontationiin ja tasokkaisiin metallifiguihin, joten sotketaan huolella Confron säännöt ja lopetetaan sitten koko metallifigujen tuottaminen.

Jos GW olisi ranskalainen firma, ne varmaan lopettaisivat FB:n kokonaan ja vetäisivät pysyvästi Space Marinet myynnistä, jotta talous korjaantuu... :)
Kyse on totaalisesta linjanmuutoksesta figupuljusta pelipuljuksi. Idea lienee siinä, että AT-43 myy niin hyvin ja sillä on omalla sarallaan niin hyvät menestymis/katteensaantimahdollisuudet, että confro häviää sille mennen tullen. Valitettavan lyhytnäköistä kuitenkin Rackhamin toiminta on, mutta metallifigut alkavat tosiaankin käydä vähiin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Agamemnon2

Kukapa olisikaan uskonut kun aikanaan kuuli Rackhamin scifipelistä että näin siinä kävisi. Vähissä ovat joo hyvien fantasia-aiheisten metallifigujen valmistajat. Reaper nyt tulee mieleen laajan repertuaarin omaavista lafkoista, ja onhan alalla toki kaikenlaista pienempää vipeltäjää.

Oman "taidefigubudjettini" tuhlaan varmaankin Asmodeen Helldoradon puolelle, niissä on vähän sitä samaa "ranskalaista tatsia" kuin Rackhamin parhaimmissa.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Ainiin, ja linkkejä rackhamin figunsa alennuksella dumppaavista nettikaupoista saa jakaa ;)

Siitä voisi oikeasti olla hyötyä monille rackhamiitikoille niin saisivat hyllynsä täyteen kaipaamaansa kamaa.

ainakin http://www.simpleminiaturegames.com dumppaa omat rackhaminsa puoleen hintaan.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Silveri kirjoitti:
Teräratas kirjoitti:No jopas...

Kyse on totaalisesta linjanmuutoksesta figupuljusta pelipuljuksi. Idea lienee siinä, että AT-43 myy niin hyvin ja sillä on omalla sarallaan niin hyvät menestymis/katteensaantimahdollisuudet, että confro häviää sille mennen tullen. Valitettavan lyhytnäköistä kuitenkin Rackhamin toiminta on, mutta metallifigut alkavat tosiaankin käydä vähiin.

Itse asiassa AT:han myy ihan paskasti, paitsi jenkeissä.
J myös PPP kustanus kulut syövät sen tulosta, nyt kun Figu pelaajat eivät innostu PPP ja hylkäsi firman.
Nyt AT on se lippulaiva peli kun ei muuta ole, kun vanhasta asiakaskunnasta lähti kerralla about 75% (oma arvio,kun tuolla En-foorumilla kävin niin eipä juuri tuttuja näkynyt. Hell Doradon foorumilla niitä sentään jokunen oli) niin rupeaahan se näytämään että PPP myy paremmin kuin metalli, kun porukka lopetaa PPP takia.

(oma mutulu, mut AT myynistä voin sanoa että huonosti menee muualla kuin jenkeissä, eikä sielläkään kauhean hyvin mene.)
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Silveri

Tuska kirjoitti:(oma mutulu, mut AT myynistä voin sanoa että huonosti menee muualla kuin jenkeissä, eikä sielläkään kauhean hyvin mene.)
Anteeksi. Omasta viestistäni puuttui sarkasmitagit, joita se kovasti kaipasi, mutta tuo kuitenkin heijasteli aika hyvin Rackhamin virallista kantaa, joka taas kuvaa sitä, että pojat eivät liene missään tekemisissä tosimaailman kanssa.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Silveri kirjoitti: Anteeksi. Omasta viestistäni puuttui sarkasmitagit, joita se kovasti kaipasi, mutta tuo kuitenkin heijasteli aika hyvin Rackhamin virallista kantaa, joka taas kuvaa sitä, että pojat eivät liene missään tekemisissä tosimaailman kanssa.
Ovatko fanit sitten sen paremmin tosimaailman kanssa tekemisissä? Yritysmaailmassa kuitenkaan ei voi jäädä paikoilleen kovinkaan pitkäksi aikaa tai sitten muut vetävät ohitse. Rackham haki kasvua ja jotain piti kehittää.

Kun lueskelin Rackhamin pörssiin listautumiseen liittyvää finanssianalyysiä (2005), niin vaikutti ainakin minusta, että Rackham oli perillä SWOT-analyysissään tilanteestaan. SWOT-analyysissä siis listatan yrityksen vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Heikkouksissa oli mm. liian kapea rahoituspohja kasvuun ja ettei Rackhamia mielletä olevan GWn kanssa kasvokkain. Etenkin ensimmäinen kertoi sen, miksi halusivat listautua pörssiin. Samaten ymmärtääkseni Confrontation oli vahvoilla Ranskassa, mutta etenkin rapakon takana ei menestys ollut järin suurta. Rackham hakikin Yhdysvaltoihin jakelijaa ja 17.8.2007 Fantasy Flight Gamesin kanssa ilmoitettiin syntyneen sopimus, jolla FFG alkaisi jakamaan ja hoitamaan Confrontationin mainostuksen Yhdysvalloissa, Britanniassa ja muilla englanninkielisillä alueilla. Heidän tavoitteensa ei ole ollut enempää tai vähempää kuin nousta haastamaan GW ja olemaan tälle varteenotettava kilpailija kasvokkain.

Nyt alkaa sitten oma spekulointini enemmänkin. Voisin heittää ihan tällaisen mutu-arvauksen, että AT43:en oli yksi merkittävä seikka, jolla tuo sopimus syntyi ja muutenkin ajatus esimaalatusta muovista. Sehän menestyikin Yhdysvalloissa paremmin kuin odotettiin. Sen sijaan entiset alueet taisivat alkaa flopata ja kunnolla, kun kerta tällä puolen rapakkoa markkinointi oli mitä oli, sekä Confrontationin suhteen vedettiin ihmeellisen karua linjaa. Tietystikin tässä saattoi painaa se, että esimaalattu muovi oli edellyttänyt raskaita investointeja ja näitä investointeja haluttiin hyödyntää mahdollisimman paljon. Kuitenkaan kaikki ei mennyt kuten piti ja ilmeisesti juosten kustu Confrontationin muutos, sekä markkinointi Euroopassa ei toiminut, niin tappioiden mahdollisuudet ovat melko isot. Tässä vaiheessa on voinut olla iso päätös, että palataanko vanhaan ja otetaan pahasti takkiin epäonnistuneesta uudistuksesta, josta seuraa varmastikin vähintään taantuma. Toinen vaihtoehto on hylätä vanha ja ottaa sieltä vapautuvia resursseja, jotta saadaan uudistukselle enemmän resursseja ja täten koittaa saada homma lyötyä läpi entistä paremmin. Ehkäpä myös oltiin edetty liian pitkälle ja yrityksen kykenee pelastamaan enää sijoittajat osakeannilla tai sitten uusien asiakkaiden tulva. Molemmissa tapauksissa ratkaisuna metallifigujen lopettaminen kuulostaa ymmärrettävältä. Tuskinpa kuitenkaan Rackham myi muotteja ja niiden oikeuksia, joten jatkossa he voisivat alihankintana valmistaa figujaan. Tosin jos esimaalaus saadaan kannattamaan, niin tuskinpa tuota mahdollisuutta kovin herkästi tullaan käyttämään. Mutta jooh... tää on puhtaasti opiskelijan spekulaatiota nyt ja vaikea tietää, mitä siellä oikeasti tapahtui tai tulee tapahtumaan. En kuitenkaan olisi tosiaankaan varma, että yritysjohto olisi totaalisia idiootteja täynnä ilman kosketusta todellisuuteen. Kovin kunnianhimoisia ja ahneita taitavat tosin olla.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

emt, mun mielestä rackhamin veto voi olla ihan fiksua bisnesmielessä, mutta mielestäni siinä on pari ongelmaakin. Ainakin firma saa leiman siitä, että vanhan pelin ystävät jätetään tylysti rannalle peliä kehittäessä ja sen jälkeen monien suosima figulinjasto pistetään naftaliiniin kun se ei tuota tarpeeksi. Siltä pohjalta on tosi hyvä kehittyä Suuren Saakulin(tm) [lue: GW] kilpailijaksi kun entisestä pelistä on jäänyt jäljelle vain huono maine.

Jos tuossa ei ole vielä tarpeeksi oman brandin lokaamista niin mitenköhän rackham olisi vielä pystynyt parempaan? :)

Etenkin kun vanha pelaajakunta on karkoitettu tyystin, joutuu rackham rakentamaan confro-brandin ihan uudestaan, samalla kun kentällä vanhat asiakkaat purkavat turhautumistaan äärimmäisen huonona palautteena, kuten esim. tässä ketjussa. Tällaisessa tilanteessa ei varmaan ole hirveän helppoa haalia uusia asiakkaita kun entistä tukiryhmää ei ole, on vain joukko vihaisia ja petetyksi itsensä tuntevia confro-vihaajia jotka eivät halua koskea uuteen peliin tai esimaalattuun muoviin pitkällä tikullakaan.

Lisäksi vielä kun kuuntelin fantsun Henrin vuodatusta rackamin ihanuudesta (firma ei suostunut mm. toimittamaan viikottaisia täydennyksiä kahdeksan liikkeen ketjulle joka myy figuja kuin häkä - melkein yhtä suuri saavutus kuin PP:n myyntiorganisaatiolla, jolla koko Euroopan toimtukset hoidetaan yhden kaverin autotallista britanniasta ja figut tulevat Euroopan liikkeille joskus, jos edes tulevat), en kyllä yhtään ihmettele ettei rackham oikein saanut figuilleen katetta: ostajia tuntuisi olevan, mutta firma ei vaikuta haluavan myydä kamaansa.
Agamemnon2

Heh, hauska lausunto Rackhamin sivuilla kyllä:

"From November 2007, in order to offer immediate gaming pleasure, all new Confrontation® miniatures will be made of plastic, ready assembled and painted!"

"Välitöntä peli-iloa", totta tosiaan. Täytyy kyllä ennen tuota deadlinea katsoa josko parit figut vielä heiltä ostaisi.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Day kirjoitti:emt, mun mielestä rackhamin veto voi olla ihan fiksua bisnesmielessä, mutta mielestäni siinä on pari ongelmaakin. Ainakin firma saa leiman siitä, että vanhan pelin ystävät jätetään tylysti rannalle peliä kehittäessä ja sen jälkeen monien suosima figulinjasto pistetään naftaliiniin kun se ei tuota tarpeeksi. Siltä pohjalta on tosi hyvä kehittyä Suuren Saakulin(tm) [lue: GW] kilpailijaksi kun entisestä pelistä on jäänyt jäljelle vain huono maine.
Rackham on ryssinyt, ei se muuten olisi talousvaikeuksissa. Fiksutkin vedot voidaan mokata ihan totaalisesti, kuten Rackham vaikuttaa olevan tehnyt. Eikä voi todeta, että heidän tekonsa olisivat fiksuja bisnesmielessäkään, jos ne ovat johtaneet talousvaikeuksiin.
Lisäksi vielä kun kuuntelin fantsun Henrin vuodatusta rackamin ihanuudesta (firma ei suostunut mm. toimittamaan viikottaisia täydennyksiä kahdeksan liikkeen ketjulle joka myy figuja kuin häkä - melkein yhtä suuri saavutus kuin PP:n myyntiorganisaatiolla, jolla koko Euroopan toimtukset hoidetaan yhden kaverin autotallista britanniasta ja figut tulevat Euroopan liikkeille joskus, jos edes tulevat), en kyllä yhtään ihmettele ettei rackham oikein saanut figuilleen katetta: ostajia tuntuisi olevan, mutta firma ei vaikuta haluavan myydä kamaansa.
Näistä olis kiva kuulla lisäinfoa, pitänee käydä kysäsemässä Henriltä jossain vaiheessa. Toimet kuulostavat näin esitettynä niin järjettömiltä (mutta myös absurdin hauskoilta), että hankala olisi ymmärtää pointtia. Ihmiset ja yritykset kuitenkin koittavat toimia loogisesti, vaikkakin välillä tekevät virhearviointeja ja muita virheitä. Se, ettei myydä tuotetta kun se on valmistettu, kuulostaa kovin omituiselta. Jokin juju siel taustal on pakko olla.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Silveri

Mainittakoon, että yksi syy Confron huonoon menekkiin yhdysvalloissa ovat juurikin olleet toimitusvaikeudet. Useat jälleenmyyjät jo ennen esimaalattua muovia ovat lopettaneet Confron jälleenmyynnin siitä syystä, että vaikka kiinnostuneita asiakkaita onkin kenties alkuun, heidän kiinnostuksensa lopahtaa, kun eivät saa haluamiansa tuotteita.

Jos pojat osaisivat logistiikkansa hoitaa, niin ehkä vastaavanlaista ongelmaa ei olisi syntynyt.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Saatavuusongelmia ranskalaisissa tuotteissa? Ennenkuulumatonta!

- "Hei Jean-Paul, tarvis tehdä vähän ylitöitä jotta saadaan nää tilaukset toimitettua!"

- "Vedä itte. Mä meen lakkoon."
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Tom_Gore kirjoitti:Saatavuusongelmia ranskalaisissa tuotteissa? Ennenkuulumatonta!

- "Hei Jean-Paul, tarvis tehdä vähän ylitöitä jotta saadaan nää tilaukset toimitettua!"

- "Vedä itte. Mä meen lakkoon."

:D
//OT: jos ranskalaiset osaa jotain niin lakkoilla ja antatua.

btw: tiesittekö että ranskalaisessa panssarivaunussa on 6 vaihdetta, viisi pakkia ja yksi eteen jos vihollinen pääsee selustaan...//OT

Juuh Jenkeissähän tuo saatavus ongelma on ihan järkytävän paha, muistan kun AT:n starter julkaistiin ja puolivuotta sen jälkeen vasta saivat perus unitti boksit myyntiin, siis samat napit (lelut) kun starterissa...
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”