Ei nyt sentään noppien viskomista! Yhtä hyvin voitaisiin ruveta käyttämään elektronista leppäkerttua jonka selkään syttyy satunnaisesti 1-6 valoa (löytyy lautapelistä nimeltä Buzin (ampiainen) ja Flutterin (perhonen) suuri juoksukilpa, tai jokin muu vastaava). Mutten olet ihan oikeassa.Crimson_Commander kirjoitti:Eikö teillä ole lainkaan mielikuvitusta tai vähän koukonäköä! Saamari sanoin tuola kaukana että tuotahan voidaan päivitellä tai jotakin niin että voisi laittaa omaa maastoansa ja muuta kakkaa! Jeez.. Meinasin että tuo lauta tulisi jo nytten korvaamaan mittanauhat liikkumista, ampumista, rähähdys alueiden ja noppien viskomisen.
Warhammer Tech Table
Re: Warhammer Tech Table
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa
Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Kyllähän noita kumpaakin löytyy, mutta ikävä kyllä olen myös realisti. Turhan kauas katsotaan, jos mietitään sitä aikaa kun tuollainen on joka pelaajan hankittavissa ja täysin toimiva.Crimson_Commander kirjoitti:Eikö teillä ole lainkaan mielikuvitusta tai vähän koukonäköä! Saamari sanoin tuola kaukana että tuotahan voidaan päivitellä tai jotakin niin että voisi laittaa omaa maastoansa ja muuta kakkaa! Jeez.. Meinasin että tuo lauta tulisi jo nytten korvaamaan mittanauhat liikkumista, ampumista, rähähdys alueiden ja noppien viskomisen.
- P. Ruuhijärvi
kolme syytä, miksei tälläiset eivät tule menestymään:
1: Hinta. Tollainen 6' 4' -Pelipöytä täynnä uusinta hi-tekkiä tulee maksaamaan päälle se toistatuhatta ja vielä ylikin, joten pelkästään sen pormestarin Henrik-pojalla riittää rahat sellaiseen, milloin päästään syyhyn no:2. Kaikenlaiset reseptorit ja muut härvelitkin tuntuvat turhalta verrattuna Real-Dealiin.
2: Peliseura. Tällaiset pelit tulevat varmasti olemaan vain rikkaimman väen huvituksia, joilla on jo kiire kerätä kymmenentuhannen euron postimerkkikokoelmaansa, pelata tennistä ja käydä joka toinen viikko metsästämässä uhanaalaisa lajeja Afrikassa. Potentiaaliset harrastajat jäävät valitettavan vähäksi. Ja tällaisen kuljetuskin on aika hankalaa.
3: Harrastus. Jos kaikki automatisoituu ja kaikki pulmat ratkotaan pingillä 12, niin mistä saadaan vanhoja kunnon riitatilanteita? Maalaus, konvaus ja muu taiteellinen osia sivuutetaan pahasti taakse täydellisen pelimekaniikan kustannuksella.
1: Hinta. Tollainen 6' 4' -Pelipöytä täynnä uusinta hi-tekkiä tulee maksaamaan päälle se toistatuhatta ja vielä ylikin, joten pelkästään sen pormestarin Henrik-pojalla riittää rahat sellaiseen, milloin päästään syyhyn no:2. Kaikenlaiset reseptorit ja muut härvelitkin tuntuvat turhalta verrattuna Real-Dealiin.
2: Peliseura. Tällaiset pelit tulevat varmasti olemaan vain rikkaimman väen huvituksia, joilla on jo kiire kerätä kymmenentuhannen euron postimerkkikokoelmaansa, pelata tennistä ja käydä joka toinen viikko metsästämässä uhanaalaisa lajeja Afrikassa. Potentiaaliset harrastajat jäävät valitettavan vähäksi. Ja tällaisen kuljetuskin on aika hankalaa.
3: Harrastus. Jos kaikki automatisoituu ja kaikki pulmat ratkotaan pingillä 12, niin mistä saadaan vanhoja kunnon riitatilanteita? Maalaus, konvaus ja muu taiteellinen osia sivuutetaan pahasti taakse täydellisen pelimekaniikan kustannuksella.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
4. Jos kaikki tapahtuu tietokoneen avulla, miksi edes pelata enää miniatyyripeliä? Vastaava tietokonepeli korvaisi pelipöydän halvemmin, helpommin ja käytännöllisemmin.DakkaDakka kirjoitti:kolme syytä, miksei tälläiset eivät tule menestymään:
No kukkulat eivät nykyteknologialla tule onnistumaan, eivätkä oikeastaan mitkään muutkaan maastot, jossa on korkeuseroja (eli figu voi olla maanpintaa korkeammalla). Eipä nykyisellään ole myöskään hirvittävän halpoja sopivan kokoisia kosketusnäytöllä varustettuja näyttöjäkään edes olemassa.
Ehkä tuontyyliselle ratkaisulle voi markkinat olla 20-30 vuoden kuluttua.
Ehkä tuontyyliselle ratkaisulle voi markkinat olla 20-30 vuoden kuluttua.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Upea visio. Tuskin kuitenkaan "perinteistä" figuttelua tulee ihan lähivuosikymmeninä korvaamaan, vaikka elektroniikan hinta tuntuukin tulevan kovaa vauhtia alaspäin vuosi toisensa jälkeen. Hinnan laskuun vaikuttanee kuitenkin melko laajalti komponenttien massiivinen sarjatuotanto, ja kai jonkinlainen minimihinta on aina olemassa.
Miun 32" taulu-tv maksoi 800 € ostohetkellä reilu vuosi sitten, nyt vastaavaa rotiskoa saa jo alle 600 € hintaan. Kuitenkin jo tuon kokoisia ruutuja tarvitaan karkeasti ottaen 8 kappaletta täysikokoiseen 40k-pöytään. Ja nyt ei edes puhuta mistään kosketusnäytöstä, saatikka yhtenäisesti näyttöalasta. Melko kallista. Silverin 20-30 vuotta voi olla hyvinkin lähellä totuutta, jos tuollaisella aparaatilla tulee koskaan tulevaisuutta olemaan.
Se, missä tuollaiselle kapistukselle olisi käyttöä olisi juurikin pienemmän mittakaavan taktiset mähinät. Joskus penskoina pelattiin kaverin kanssa Shadowrunin kakkosedikkaa ja taistelut hoidettiin yleensä piirtämällä kartta ja liikuttelemalla sopivia nappuloita siinä päällä. Sellaiseen tuo olisi aivan ihq, mutt ei kai kukaan mitään roolipelejä enää pelaa.
Pompin mie silti tuolillani kun näin ton videon.
Miun 32" taulu-tv maksoi 800 € ostohetkellä reilu vuosi sitten, nyt vastaavaa rotiskoa saa jo alle 600 € hintaan. Kuitenkin jo tuon kokoisia ruutuja tarvitaan karkeasti ottaen 8 kappaletta täysikokoiseen 40k-pöytään. Ja nyt ei edes puhuta mistään kosketusnäytöstä, saatikka yhtenäisesti näyttöalasta. Melko kallista. Silverin 20-30 vuotta voi olla hyvinkin lähellä totuutta, jos tuollaisella aparaatilla tulee koskaan tulevaisuutta olemaan.
Se, missä tuollaiselle kapistukselle olisi käyttöä olisi juurikin pienemmän mittakaavan taktiset mähinät. Joskus penskoina pelattiin kaverin kanssa Shadowrunin kakkosedikkaa ja taistelut hoidettiin yleensä piirtämällä kartta ja liikuttelemalla sopivia nappuloita siinä päällä. Sellaiseen tuo olisi aivan ihq, mutt ei kai kukaan mitään roolipelejä enää pelaa.
Pompin mie silti tuolillani kun näin ton videon.
Set fire to the family tree.
Nappuloiden liikuttelu ja mittailu on jo ilo sinänsä. Esimerkiksi shakkilauta toimisi tuolla idealla paremmin. Hyvä puoli on kuitenkin nopea tapa saada yksikköjen tiedot näkyviin ilman kirjanselailua (tämä nyt tosin onnistuu myös kopiokoneen avulla).
Tostahan sain idean (Ellei ole jo keksitty)! Tavallista Shakkia mutta nappulat korvataan miniksillä.. Marsut on tavallisia sotilaita, joku kaks HQ tyyppiä kurko ja akka, Fast Attakkerit lähettiläitä. Joku pienet kulkupelit on ratsut ja ehkä Termostaattimarsu torni. : D
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
Vastaaavanlaista miniatyyrishakkiahan on ollut erilaisina viritelminä iät ja ajat.
http://www.google.fi/search?q=40k+chess
http://www.google.fi/search?q=40k+chess
- Machine_Spirit
Kaverillani on HElffi vs örkit.
solttuina speareita ja byozzeja yms.
solttuina speareita ja byozzeja yms.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
- The Captain
- Valvoja
Palatkaapahan aiheeseen, jos siitä on vielä keskusteltavaa. Jos joku haluaa keskustella miniatyyrishakista, niin tehköön sille oman ketjun.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ehkä tuollainen pelialusta toimisi juuri ja juuri BFG:ssä, missä on tasainen pöytä. Siihen saisi kivasti blastmarkkerit ja tähtisumut, mutta en oikein muuten tykkää ideasta. Sitäpaitsi pöydän pitäisi olla valtavan suuri. No jossain meritaistelussa menisi tietenkin myös. Alusten viereen voisi tulla numerotietoina niiden kärsimät vauriot ja erikoiskomennot. Muuten höpövehje koko pöytä :)
Luumumehu on soturien juomaa
Itse mietin soveltuvuutta Hell Doradoon. Riittäisi 30" x 30" -pöytä. Toki korkeampi maasto olisi valitettavasti poissuljettu, mutta iso osa HD:n maastoa on joko a) kummallista b) tasaista, että sitä voisi tuollaisella ratkaisulla hyvinkin toteuttaa.
- Agamemnon2
Ja Blood Bowlia, totta kai.
No BB toki myös, mutta ekstrahyöty BB:ssä on hieman kyseenalainen, koska kyseessä on gridipohjainen peli muutenkin.
Jep, yhtä lailla voisi pelata tollasella afrikan tähteä.Silveri kirjoitti:No BB toki myös, mutta ekstrahyöty BB:ssä on hieman kyseenalainen, koska kyseessä on gridipohjainen peli muutenkin.
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Kyllä minä näin tuossa potentiaalia ryhdittämään erilaisia pelejä, alkaen tietysti lautapohjaisista figupeleistä peleistä kuten BloodBowlista, HeroQuestista, Space Crusadesta, Talismainsta, jne.
Selvästikin eräänlainen aplikaatio Microsoftin (joskus) tulevasta Surface käyttöliittymästä. Katsokaapa huviksenne YouTubesta hakusanalla. Tuossa on jokin dippi-inssi varmistanut itselleen työpaikan Redmondissa.
-mv40k2
Selvästikin eräänlainen aplikaatio Microsoftin (joskus) tulevasta Surface käyttöliittymästä. Katsokaapa huviksenne YouTubesta hakusanalla. Tuossa on jokin dippi-inssi varmistanut itselleen työpaikan Redmondissa.
-mv40k2
Juuri Full Thrustin perussääntöjä lukeneena voisin ajattella sille moisen pöydän olevan kätevä. Hiukan kun säätää pöytää näyttämään valmiiksi usemman kierroksen liikemahdollisuudet, niin jo on valmis suunnittelu vehje siinä sitten samalla.Huru-ukko kirjoitti:Ehkä tuollainen pelialusta toimisi juuri ja juuri BFG:ssä, missä on tasainen pöytä. Siihen saisi kivasti blastmarkkerit ja tähtisumut, mutta en oikein muuten tykkää ideasta. Sitäpaitsi pöydän pitäisi olla valtavan suuri. No jossain meritaistelussa menisi tietenkin myös. Alusten viereen voisi tulla numerotietoina niiden kärsimät vauriot ja erikoiskomennot. Muuten höpövehje koko pöytä :)
Olis kätevähkö, kun ei tarvi kokoajan kattoa kenellä oli se Guardi, kun tolla sais sen helposti muistiin vähän säätämällä. Ei tarvis rostereitakaan käyttää, aina katoava Throw Templaten saa korvattua ja se laskis TD:tkin :PSilveri kirjoitti:No BB toki myös, mutta ekstrahyöty BB:ssä on hieman kyseenalainen, koska kyseessä on gridipohjainen peli muutenkin.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
- Agamemnon2
Kätevinhän tuollainen olisi esimerkiksi Dungeons & Dragonsin kanssa, jonka taistelusysteemi on aika ruudukkopohjainen ja sitä perinteisesti pelataan 2d-alustalla figujen kera. Näytölle voisi piirtää esim. senhetkisen talon/luolaholvin/temppelin/tjsp.