Blogi: Raton armeijat ja muut figut [21/17.6.09]
- P. Ruuhijärvi
Re: Blogi: Raton armeijat ja muut figut [9/18.09.08]
En pidä daemoneten pohjaväristä; Väriliuku muuttuu liian raskaaksi tuollaisella vahvalla violetilla. Blendit ihon pintaan tekisi terää. Ratsu on nyt törkeä komea. Onkos se washattu? Kivet ovat turhan flättejä, Pieni Xtreme Codex Grey drybrush tekisi terää.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
On sitä ihoa blendattu, olisiko sävyerojen kannattanut olla suuremmat?DakkaDakka kirjoitti:En pidä daemoneten pohjaväristä; Väriliuku muuttuu liian raskaaksi tuollaisella vahvalla violetilla. Blendit ihon pintaan tekisi terää. Ratsu on nyt törkeä komea. Onkos se washattu? Kivet ovat turhan flättejä, Pieni Xtreme Codex Grey drybrush tekisi terää.
Ratsu on melko pitkälti inkattu, Vallejon violetilla inkillä (jonka nimeä en nyt kuollaksenikaan muista, ja purkissa sitä ei enään lue), suoraan valkoisen päälle. Hieman tummempaa sävyä halusin paikoitellen, ja niihin paikkoihin pistinkin inkkiä toisen kerroksen.
Kiviin voisin yrittää jotain, mutta codex grey drybrush taitaisi pilata kivissä olevat freehändit, ja tunnelman. Ehkä jokin hieman tummempi sävy, mutta kuitenkin vaaleampi voisi sopiakin, tosin ei kuivaharjattuna (freehändit ja pensselit menee pilalle).
Ideoita, pitäisikö tuohon baseen lisätä jotain?
Ruumis tai palasia jostain? Jokin tyyppi joka on jäämässä tuon alle?
Parannusehdotuksia ja ideoita otetaan vastaan! Ihoa voisin korjailla hieman.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Koita vetää vähän rajumpi highlight tuohon. Sekoita violettia mitä olet tuossa käyttänyt vaikka valkoiseen (mutta vain vähän valkoista) tai vaalean siniseen ja vedä sillä 2-3 kerrosta kirkkaampaan suuntaan. Valoisiksi kohdiksi (eli mitä highlightaat kirkkaammaksi) selkäpuoli ja kasvoissa nuo koholla olevat kohdat. Alustaan ei välttämättä tarvitse mitään tavaraa lisää, mutta ota tuo kivi uudelleen käsittelyyn. Se nousee paremmin esille, kun vedät siihenkin vielä harmaa-valkoisen ja mahd. myös puhtaan valkoisen highlight kerroksen Kivissä tämä kannattaa tehdä varovaisella kuivamaalauksella "luonnollisen" vaikutelman aikaansaamiseksi. Itse vetäisin tuon naikkosen hiuksiin myös yhden highlight kerroksen lisää. Kirkas (tai vaihtoehtoisesti tumma) väri vain ja muista vetää siveltimellä "hiusten suuntaisesti" ohuita viivoja
Yleensä ottaen noita laittamiasi kuvia katsellessa tuli mieleen, että pikkuisen rohkeammat korostukset olisivat kautta linjan paikallaan.
Toivottavasti näistä oli apua.
Yleensä ottaen noita laittamiasi kuvia katsellessa tuli mieleen, että pikkuisen rohkeammat korostukset olisivat kautta linjan paikallaan.
Toivottavasti näistä oli apua.

Ensimmäinen maalaamani örkki. (ei, niitä ei lasketa, sry.)
Kuvien oton jälkeen huomasin, että sekä Sluggan että kirveen kumpaisenkin yksi nauha on jäänyt maalaamati, eipä voi mitään. Ja koska musta spraymaalini oli onnistunut kärsimään pakkasen vuoksi, pohjamaalasin ne valkoisella, joka ei ollut kärsinyt.
Punaista ja sinistä on figussa hieman enemmän kuin alunperin suunnittelin, mutta sehän ei menoa haittaa.
Lisää kuvia:
kuva 2
kuva 3
kuva 5

Pari mainaria, kuvat piti tosin laittaa jo puoltoista viikkoa sitten...
Seekersistä unohdin ottaa kuvat, nyt kun olen sen maalausta parannellut aika lailla, sry.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Re: Blogi: Raton armeijat ja muut figut [10/12.10.08]
Mainareista jotain:
-Iho on kauheasti korostettua, flätti näyttäisi hienommalta
-Metallit ovat aivan perseestä
-Mustan korostukset vaikuttavat olevan vain oma värinsä, eivät mitään korostuksia
-Baset ovat elottomampia kuin metallit, miten siinä voi edes onnistua?
-Kellertävä (vai jopa keltainen) jutska näyttää oksennukselta
-Liekit eivät ole hienoja
Ainut positiivinen asia ovat nuo kynttilät (ei liekit, doh) sillä ne näyttävät hyviltä. Ehkä vielä parisen vuotta maalaamista niin alkaa olemaan pelipöytätasoa.
-Iho on kauheasti korostettua, flätti näyttäisi hienommalta
-Metallit ovat aivan perseestä
-Mustan korostukset vaikuttavat olevan vain oma värinsä, eivät mitään korostuksia
-Baset ovat elottomampia kuin metallit, miten siinä voi edes onnistua?
-Kellertävä (vai jopa keltainen) jutska näyttää oksennukselta
-Liekit eivät ole hienoja
Ainut positiivinen asia ovat nuo kynttilät (ei liekit, doh) sillä ne näyttävät hyviltä. Ehkä vielä parisen vuotta maalaamista niin alkaa olemaan pelipöytätasoa.
2
- P. Ruuhijärvi
Baset tosiaan ovat aika ankeita, ja metalliakin voisi korostaa paljon enemmän. Parrat ovat ihan kelvosti tehty vasta-alkajalta.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
Ainakin naamassa tuo minereiden iho näyttää ihan hyvältä ja osittain nämä ylittävät aikaisemmat figusi. Metallit eivät kyllä ole mitään kärkikastia ja nuo baset ovat ankeammat kuin jopa minun flokkaamattomat. :(
Ehhhh... olin jo sanomassa, että hienoiltahan nuo mainarit vaikuttavat, mutta että VALMIITA... ei näin.
Ensinnäkin nuo näyttävät olevan pahasti vaiheessa. Panssaria ei näy hitusen vertaa, ja keltainen on tosiaan aika yököttävä. Hakut ovat tylsiä, baset vielä tylsempiä ja jonnekin pitäisi varmaan pistää universaaliksi totuudeksi, ettei kokomusta sovi kääpiöille.
Mutta parrat ja iho ovat sentään hienoja.
Ensinnäkin nuo näyttävät olevan pahasti vaiheessa. Panssaria ei näy hitusen vertaa, ja keltainen on tosiaan aika yököttävä. Hakut ovat tylsiä, baset vielä tylsempiä ja jonnekin pitäisi varmaan pistää universaaliksi totuudeksi, ettei kokomusta sovi kääpiöille.
Mutta parrat ja iho ovat sentään hienoja.
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Se, että figun skulptaaja ei ole viitsinyt pistää panssaria figuun näkyville (mitä muuten näkyy vasemman mainarin parran alta kuvassa) ei ole minun vikani, vaan skulptaajan. Siitä valituksen GW:lle.Bartholen kirjoitti:Ensinnäkin nuo näyttävät olevan pahasti vaiheessa. Panssaria ei näy hitusen vertaa, ja keltainen on tosiaan aika yököttävä. Hakut ovat tylsiä, baset vielä tylsempiä ja jonnekin pitäisi varmaan pistää universaaliksi totuudeksi, ettei kokomusta sovi kääpiöille.
Ihon korostukset ovat siksi niin huonoja, että itse figun skulpti on niin huono. Ei sitä tälläinen neljä vuotta maalannut vasta-alkaja osaa maalata huonoa skulptia pelipöytätasoisesti. Eikä liekkiä lukematta jotain tutoriaalia. Basejen elottomuus taas johtuu siitä, että halusin näille sellaiset baset, joilla nämä erottuisivat hyvin muusta armeijasta - ovathan he mainareita.
Mutta onneksi Ville-Viis-Veen pikkuveli maalaa revelin maaleilla ja telalla parempaa jälkeä kuin minä pensselillä. (huomatkaa hienot silmät, varmaan eka kerta kun saan molemmat silmät onnistumaan noin hyvin ja vielä että katsovat samaan suuntaan).
Omasta mielestäni kehitystä on silti tapahtunut tästä.
- P. Ruuhijärvi
My eyes!Ratovaari kirjoitti: Omasta mielestäni kehitystä on silti tapahtunut tästä.
Siis ite oon maalannu about 2 vuotta, jonka aikana saanut maaleihin parikyt speedpaintattua figua ja about 15 figua missä on jotain yritetty. Turha alkaa valittamaan ettei neljässä vuodessa saa mitään aikaan. Kannattaa alkuun panostaa yhteen figuun kerrassaan ja kokeilla eri tekniikoita ja katella parhaiden maalareiden tuotoksia.
2
Mitä sä nyt selität? Näkeehän tuosta sokeakin, että kehitystä on tapahtunut valtavasti. Ja jos skulpti on oikeasti onneton, niin kyllä se paljon vaatii kehittyneeltäkin sutijalta saada siitä oikeasti nätti. Mun mielestä Minerit on ihan onnistuneita, sävyt on mukavan maanläheisiä (hei, ne on mainareita!) ja baset korostaa tätä vaikutelmaa. Oli taas eka kerta pitkään aikaan galleriapuolella, mutta pointtini oli siis seuraava: siistiä nähdä miten maalaaminen tuottaa tulosta ja kehitystä tapahtuu. Voi kun itekin jaksais.Lind The ChessMaster kirjoitti:Siis ite oon maalannu about 2 vuotta, jonka aikana saanut maaleihin parikyt speedpaintattua figua ja about 15 figua missä on jotain yritetty. Turha alkaa valittamaan ettei neljässä vuodessa saa mitään aikaan. Kannattaa alkuun panostaa yhteen figuun kerrassaan ja kokeilla eri tekniikoita ja katella parhaiden maalareiden tuotoksia.
Kehitystä toki on tapahtunut, mutta ihmeen vähän neljässä vuodessa. Ja omasta mielestäni figuurin sculpti on melko hyvä ja olen itsekkin sellaista maalaillut. Voisinpahan vaikkapa ostaa niitä jostain ja maalata uudestaan (kai nämä olivat BFSP:n mainareita?)
2
Totta, mutta se "puolustava" sävy millä Ratovaari vastasi laski pisteitä: "Olen kohta 4 vuotta maalaillut, mutta mitään tutorialeita en ole raaskinut lukea ja figut jotka maalasin olivat aivan surkeasti skulptattuja." Neljässä vuodessa oppii vaikka mitä niksejä kunhan vain viitsii lukea niitä tutoriaaleja ja uskaltaa kokeilla uusia "parempia" tekniikoita.Ganelon kirjoitti:Mitä sä nyt selität? Näkeehän tuosta sokeakin, että kehitystä on tapahtunut valtavasti. Ja jos skulpti on oikeasti onneton, niin kyllä se paljon vaatii kehittyneeltäkin sutijalta saada siitä oikeasti nätti. Mun mielestä Minerit on ihan onnistuneita, sävyt on mukavan maanläheisiä (hei, ne on mainareita!) ja baset korostaa tätä vaikutelmaa. Oli taas eka kerta pitkään aikaan galleriapuolella, mutta pointtini oli siis seuraava: siistiä nähdä miten maalaaminen tuottaa tulosta ja kehitystä tapahtuu. Voi kun itekin jaksais.
Itselläni on juuri nuo minerit maalauspöydällä enkä niissä mitään suurempia skulptimokia ole huomannut kylkiä (joita kuvissa ei edes näytetä) lukuunottamatta. BFSP käpsien parrat ja naamat ovat aivan huipputasoa (ainakin hintaansa nähden).
Your armylist can be bandwagon, cheese or epic fail. Whats your choice?
Mistä päättelet, etten ole tutorialeita raaskinut lukea?Grufstikz kirjoitti:Totta, mutta se "puolustava" sävy millä Ratovaari vastasi laski pisteitä: "Olen kohta 4 vuotta maalaillut, mutta mitään tutorialeita en ole raaskinut lukea ja figut jotka maalasin olivat aivan surkeasti skulptattuja." Neljässä vuodessa oppii vaikka mitä niksejä kunhan vain viitsii lukea niitä tutoriaaleja ja uskaltaa kokeilla uusia "parempia" tekniikoita.Ganelon kirjoitti:Mitä sä nyt selität? Näkeehän tuosta sokeakin, että kehitystä on tapahtunut valtavasti. Ja jos skulpti on oikeasti onneton, niin kyllä se paljon vaatii kehittyneeltäkin sutijalta saada siitä oikeasti nätti. Mun mielestä Minerit on ihan onnistuneita, sävyt on mukavan maanläheisiä (hei, ne on mainareita!) ja baset korostaa tätä vaikutelmaa. Oli taas eka kerta pitkään aikaan galleriapuolella, mutta pointtini oli siis seuraava: siistiä nähdä miten maalaaminen tuottaa tulosta ja kehitystä tapahtuu. Voi kun itekin jaksais.
Itselläni on juuri nuo minerit maalauspöydällä enkä niissä mitään suurempia skulptimokia ole huomannut kylkiä (joita kuvissa ei edes näytetä) lukuunottamatta. BFSP käpsien parrat ja naamat ovat aivan huipputasoa.
Olenhan minä kymmenittäin erilaisia lukenut, ja viimiseen kahteen vuoteen en yhtäkään figua ole speedpaintannut. Ja uusia tekniikoitakin olen kokeillut, ja uusia kikkoja yritän yleensä jokaiseen figuun jonka maalaan.
Eivätkä nuo kääpiöit ole ensimmäisiä figujani, vaan ensimmäisiä kääpiöitäni. Haulla pitäisi ne ensimmäiset figutkin löytyä..
Käden skulpti on tuossa kohdassa aivan kaamea, ja aivan liian kulmikas. Valuvirhe (tai skulptimoka) löytyy noista myös, sillä tuon mustakintaisen mainarin toisessa kädessä yksi sormi ei lähde mistään (ei näy kuvassa).
Mut joo, täytynee sitten shakkimestarin neuvosta lopettaa ihon blendaaminen, koska pelkkä flätti "näyttäisi hienommalta".
- Hammerheart
Itse olen varsin surkea maalaaja, vaikka kohta 20 vuotta on tullut figuja sudittua. Eli kannattaa ottaa mielipiteeni siltä kantilta, että eivät tosiaan mitään asiantuntijalausuntoja ole. Kuitenkin jotain uskon osaavani, eli täräytetään:
Minusta nuo mainarit toimivat nimittäin ihan hyvin, vaikka BFSPn kääpiö-sculptit aika kamalia ovatkin (kaikki olen maalannut, joten tiedän ihan omakohtaisesti). Iho on ihan kelvon näköistä - ainoa isommasti heikompi kohta on tuon mustahanskaisen kädessä, jossa korostukset eivät ole menneet ihan suunnitellusti. Metallit tosiaan ovat hieman minieffortilla tehdyn näköiset. Kannattaa maalata ne tummalla metallilla ja sitten korostaa vaalealla eli ihan niin kuin muissakin jutuissa.
Parrat. Itse suosin kääpiöille pelkästään vaaleita partoja. Tämä siksi, että parta on kääpiöillä niin hallitseva, että jos sen vetää tummalla ruskealla, tulee koko figusta hieman eloton. Monet toki käyttävät tummiakin partoja onnistuneesti, mutta jos haluaa suht nopsaan suht hyvää jälkeä, kannattanee pitäytyä enimmäkseen vaaleammissa parroissa. Basejen idean ymmärrän, mutta silti suosittelisin vetämään vielä hieman vaaleamman drybrushing tuohon päälle.
Musta on hankala väri. Hanskat on muuten korostettu ihan hyvin, mutta sormissa korostukset ovat liian leveät. Ruskeahanskaisella sormien korostukset ovat about oikean levyiset, mutta toisaalta niiden välit voisi heittää tummemmalla (musta ink).
Etenkin ruskeahanskaisella ovat silmät onnistuneet eri hyvin - propsit niistä. Alahuuli on sen sijaan jäänyt kavereilla parran väriseksi.
Liekit ovat jotenkin likaiset. Onhan noissa valkoinen pohjaväri? Kynttilät ovat tosiaan hyvännäköiset.
Shakkimestari Lind, ota tästä oppia miten kritiikkiä kirjoitetaan. Kritiikki nimittäin on oikein pop ja surullisen harvinaista näillä foorumeilla, mutta antamassasi muodossa se ei ole rakentavaa.
Minusta nuo mainarit toimivat nimittäin ihan hyvin, vaikka BFSPn kääpiö-sculptit aika kamalia ovatkin (kaikki olen maalannut, joten tiedän ihan omakohtaisesti). Iho on ihan kelvon näköistä - ainoa isommasti heikompi kohta on tuon mustahanskaisen kädessä, jossa korostukset eivät ole menneet ihan suunnitellusti. Metallit tosiaan ovat hieman minieffortilla tehdyn näköiset. Kannattaa maalata ne tummalla metallilla ja sitten korostaa vaalealla eli ihan niin kuin muissakin jutuissa.
Parrat. Itse suosin kääpiöille pelkästään vaaleita partoja. Tämä siksi, että parta on kääpiöillä niin hallitseva, että jos sen vetää tummalla ruskealla, tulee koko figusta hieman eloton. Monet toki käyttävät tummiakin partoja onnistuneesti, mutta jos haluaa suht nopsaan suht hyvää jälkeä, kannattanee pitäytyä enimmäkseen vaaleammissa parroissa. Basejen idean ymmärrän, mutta silti suosittelisin vetämään vielä hieman vaaleamman drybrushing tuohon päälle.
Musta on hankala väri. Hanskat on muuten korostettu ihan hyvin, mutta sormissa korostukset ovat liian leveät. Ruskeahanskaisella sormien korostukset ovat about oikean levyiset, mutta toisaalta niiden välit voisi heittää tummemmalla (musta ink).
Etenkin ruskeahanskaisella ovat silmät onnistuneet eri hyvin - propsit niistä. Alahuuli on sen sijaan jäänyt kavereilla parran väriseksi.
Liekit ovat jotenkin likaiset. Onhan noissa valkoinen pohjaväri? Kynttilät ovat tosiaan hyvännäköiset.
Shakkimestari Lind, ota tästä oppia miten kritiikkiä kirjoitetaan. Kritiikki nimittäin on oikein pop ja surullisen harvinaista näillä foorumeilla, mutta antamassasi muodossa se ei ole rakentavaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
- Haizelhoff
- Valvoja
Iho ei ole hienompi flättinä, minusta sinun kannattaisi koittaa ogryn fleshiä siihen highlightaamisen sijasta. Washeja käyttää ihan parhaatki ja ne säästää paljon aikaa, eikä lopputulos ole millään tavoin huono. Hakkuihin voisi myös devlan mud iskeä onhan ne likaisia maanalaisia kääpiöitä afterall. Minusta tämä koko tappelu siitä kuka sanoi huonosti on turhaa. Rakentava kritiikki on tärkeää ja niin myös asialliset vastaukset, mutta ei tässä mitään verikostoa tartte aloittaa. Ite en oo maalannu kunnolla ku ehk pari hassua vuotta, ja minusta on kehittynyt parempi blogien kautta. Kun saa hyvää palautetta hyviltä maalaajilta, niin oppii todella nopeasti.
Itsekkin olen nyt 6 vuotta harrastellut (tosin oli vuoden tauko välissä), mutta silti en ole mitään maalaustekniikka artikkeleita lukennut.... Kaikki on opittu kantapään kautta. Tai noh nyt on tässä muutamasta wd:sta tullut pari vinkkia katsottua, niin ja kyllä sitä melko nopeasti oppii, kunhan maalailee ahkerasti.
Niin ja ei noi nytten aivan kaameita nuo mainarit ole, minkä kuvan edellisitä viesteistä sai. Iho ja parta on hauskaa, tosin voisit noita high lighteja vähän ohennella tulevaisuudessa, esim mustista hanskoista. Ja Tosiaan baset ovat orpoja, joku high lighti siihen ja ruohoa tai muuta vastaavaa, niin figu paranee jo huomattavasti.
Niin ja ei noi nytten aivan kaameita nuo mainarit ole, minkä kuvan edellisitä viesteistä sai. Iho ja parta on hauskaa, tosin voisit noita high lighteja vähän ohennella tulevaisuudessa, esim mustista hanskoista. Ja Tosiaan baset ovat orpoja, joku high lighti siihen ja ruohoa tai muuta vastaavaa, niin figu paranee jo huomattavasti.
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
- Haizelhoff
- Valvoja
Tai voisit laittaa erikokoisia kiviä, nuo kun ovat kaikki saman kokoisia, baset olisivat silti ikään kuin maanalaisia.Justice kirjoitti: Ja Tosiaan baset ovat orpoja, joku high lighti siihen ja ruohoa tai muuta vastaavaa, niin figu paranee jo huomattavasti.
Tuolla ylempänä sanoit jotakuinkin "Eikä liekkiä lukematta jotain tutoriaalia." siihen sävyyn ettet pahemmin ohjeisiin perusta. Ymmärsin ilmeisesti väärin.Ratovaari kirjoitti:Mistä päättelet, etten ole tutorialeita raaskinut lukea?
Mutta siis ainakin mun silmään nuo sun minerit näytti ihan näteiltä baseja lukuunottamatta.
Your armylist can be bandwagon, cheese or epic fail. Whats your choice?