"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tzeentch

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
kiintins

Re: Tzeentch

Viesti Kirjoittaja kiintins »

Nurglehan edustaa kaaoksessa entropiaa. Sinänsä takaperoista, kaaosteoriahan perustuu juuri voimiin jotka vastustavat entropiaa. Kauhuahan Nurgle on parhaimmillaan, mätäneminen ja se kaikki muu minkä niin hienosti GW on ottanut omakseen.

Toisaalta, onhan kaikki kaaoksen joukot jokseenkin ennakoitavissa. Hiukan vaikea niille enää on uuttakaan hyväksyttävää nimeä keksiä. Yrittää sanoa ettei kaaos ole mitenkään kaaoottista (liian monta vokaalia, janne porkka suuttuu).

Ja itse aiheeseen vielä sen verran, Tzeentch kai oli alunperin lähimpänä puhdasta kontrolloimatonta kaaosta kuin mikään muu voima. Sittemmin siitä on tullut pahainen taikurien kilta zombeineen.

Tzeentchinpalvoja tekee työnsä, ei tuloksen, eikä palkkion vuoksi, vaan todellakin jotain uutta luodakseen.

Tai jotain...
Sytytä miehelle nuotio ja pidät hänet lämpimänä yön yli. Sytytä mies nuotiossa ja lämmität hänet loppuelämäksi.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

kiintins kirjoitti:Nurglehan edustaa kaaoksessa entropiaa. Sinänsä takaperoista, kaaosteoriahan perustuu juuri voimiin jotka vastustavat entropiaa.
What? Ei.

Kaaosteoria käsittlee kaoottisia prosesseja. Entropia on taas termodynamiikan käsite. Näillä kahdella ei ole juurikana tekemistä toistensa kanssa. Ei hätää kaaos ja entropia ovat yksiä useimmin väärinymmärrettyjä fysiikan käsitteitä.

Lisäinfoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Entropy
http://en.wikipedia.org/wiki/Chaos_theory
Lähde:
Goldstein et al. Classical Mechanics (2rd Edition) (en muista vuotta)
Paakari Timo, Termodynamiikka (1998)
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
kiintins

Viesti Kirjoittaja kiintins »

Merimetsä kirjoitti:
kiintins kirjoitti:Nurglehan edustaa kaaoksessa entropiaa. Sinänsä takaperoista, kaaosteoriahan perustuu juuri voimiin jotka vastustavat entropiaa.
What? Ei.

Kaaosteoria käsittlee kaoottisia prosesseja. Entropia on taas termodynamiikan käsite. Näillä kahdella ei ole juurikana tekemistä toistensa kanssa. Ei hätää kaaos ja entropia ovat yksiä useimmin väärinymmärrettyjä fysiikan käsitteitä.

Lisäinfoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Entropy
http://en.wikipedia.org/wiki/Chaos_theory
Lähde:
Goldstein et al. Classical Mechanics (2rd Edition) (en muista vuotta)
Paakari Timo, Termodynamiikka (1998)
No okei, en ole termovyysikko. Lukekaa sivu 12 Lost&Damnedista ja saman tein sivu 30. Nurgle on kaiken herra (koska kaikki lopulta tuhoutuu) ja Mr T. taas näkee kaiken ja vaikuttaa kaikkeen.

Pahoittelen loukattuja teknomaageja ja muita Fysiikan tohtoreita.

Edit: Pahoittelen, en paloittele.
Sytytä miehelle nuotio ja pidät hänet lämpimänä yön yli. Sytytä mies nuotiossa ja lämmität hänet loppuelämäksi.
Abaddon71

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Abaddon71 »

Hartman kirjoitti:
Myönnettäköön tosin, että esim. uusi demonidexi painottaa Nurglan kohdalla hyvin paljon heebon luovaakin puolta.
Siellä se kokkaa mömmöjään ruosteisen padan ääressä ja vetää alas itse kaikki epäonnistuneet keitot
:D
Crying out loud for the love of lard
Latex greased by sweat
Protein smoothies,
SHAKEN NOT STIRRED!
Ratovaari

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Abaddon71 kirjoitti:
Hartman kirjoitti:
Myönnettäköön tosin, että esim. uusi demonidexi painottaa Nurglan kohdalla hyvin paljon heebon luovaakin puolta.
Siellä se kokkaa mömmöjään ruosteisen padan ääressä ja vetää alas itse kaikki epäonnistuneet keitot
:D
Ja oksentaa ne lisäksi viellä takaisin kattilaan ja aloittaa alusta.
Ja pitää viellä vankina Eldarien parannusten jumalaa. Lähteenä Codex: Chaos Daemons 2008.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Mitä ihmeen eldarien parannuksen jumalaa? Ainoat elossa olevat eldar jumalat ovat Naurava jumala ja verisen händyn jumala, eli se mistä syntyy niitä avataria.

edit. Demonicodexi kyllä nyt valehtelee. Jos eldareilla olisi enempi jumalia elossa, niin se lukisi eldarien omassa läpyskässä. Mitä lienee gretchiniä luulee. Se on tietenkin hädissään valehdellut, että "oon tosi kova jätkä. Älä vain tapa minua..." Typerä Nurgle on sitte ihmetelly. "Aijaa oho. Enpä olis nuin pienestä ensin arvannukkaan. Jee."
Luumumehu on soturien juomaa
PyramidOmega

Viesti Kirjoittaja PyramidOmega »

Onko jumala sitten varsinaisesti "elossa" jos se on Nurglen vankina? Olisiko "taktinen kooma" parempi sana? Määrittelykysymyksiä, hyvät herrat.

Mitä Tzeentchiin tulee, niin minulla olisi sille määritelmä valmiina luettuani Liber Chaoticaa kahteen kertaan.

*öhöm*

Kaksi lasta leikkii hiekkalaatikolla kilpaillen siitä, kumalla on isompi hiekkalinna.
>Minun linnani on isompi, koska olen tehnyt sitä kauemmin!
>Eikä ole. Hiekka jota käytit oli minun asettama ansa, joka sulattaa linnasi.
>Vai niin? No siinä tapauksessa minun linnani syö sinun linnasi ennen kuin niin ehtii tapahtua.
>Eipäs, vaan minun linnani piiloutuu siksi aikaa, kunnen sinun linnasi on ehtinyt mädäntyä.
>Minun linnanipas haistaa sinun linnasi. Se löytää sen kyllä ajoissa.
>No, minun linnani kaivautuu maan alle, josta sitä....
jne. jne.
Kyse on siis Lassi pallosta, jossa loputon suunnittelu ja sääntöjen keksiminen/vääntäminen pitää peliä elossa. Sitähän taika loppujen lopuksi on. "Eihaän noin voi tehdä! Hähää, voipas sittenkin." Ahneus, vallanhimo ja kateus ovat syitä jotka ajavat ihmiset tZeentchin hoiviin. Joutuessaan muutoksen jumalan pauloihin, heistä tulee tämän pelinappuloita, jotka ennen pitkään heitetään pois, elleivät he menesty tarpeeksi hyvin ja joskus vaikka menestyisivätkin. Siunaus voi yllättäen muutua kiroukseksi ja vice versa.

Mitä Nurgleen taas tulee, niin se on lähinnä emoilua ilman meikkiä. "Let the rot to come"-asenne on hip to the bone. Maailma on järjetön paikka, joka mätänee paikalleen. Hyväksymällä tämän tosiasian tulee osaksi Nurglea. Päästämällä toivosta irti ja antamalla periksi unelmistaan vapautuu kuoleman ja tappion pelosta. "Never underestimate a man with nothing left inside." Tämän takia Nurglen palvojat ovat kovia kuin naulat. No, siitä syystä ja sen, että mokomat tuppaavat tursuamaan visvaa, limaa ja muuta yhtä herttaista.
Hartman

Viesti Kirjoittaja Hartman »

Ratovaari kirjoitti: ---
Niin, kyse oli Ishasta... demonidexi kuitenkin painottaa, että kysessä on vain yhdessä ainoassa nimeltä mainitsemattomassa craftworldissä elävä kansantaru. Avaruuskeijujen juttuihin kannattaa aina suhtautua tietyllä varauksella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Historia”