"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kuka aloitti sodan?

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Mutta mainitsemillani sodilla ei ole ollut välirauhoja, toisin kuin Waaghteilla. Tämän takia luettelen ne suuriksi sodiksi enkä paikallisiksi konfikteiksi. Poikkeustapauksissa Örkit ja eldarit voivat jopa taistella samalla puolella.
Vilkku92

Re: Kuka aloitti sodan?

Viesti Kirjoittaja Vilkku92 »

Määrittele välirauha.

Kaikissa mainitsemissasi sodissa on ollut taukoja (jotka ovat olleet samanlaisia kuin Waagheissa), ne ovat muodostuneet useista yhteenniputetuista sotaretkistä, eikä millään ole ollut selvää yhteistä johtajaa. Erot eivät ole valtavan suuria.

Mutta tosiasiassa sodan aloitti luolamies Bork, joka kumautti nuijalla vihamiestään Barkkia. Siitä alkanut koston ja väkivallan kierre on johtanut maailman tähän alennustilaan, joka... *Kovaäänistä vaahdon kuplintaa*
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.

Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Z7-852

Välirauhalla näen kaikki tilanteet missä ovat syystä tai toisesta liittoutuneet entiset viholliset. Eli esim. eldarit ja örkit ovat toisinaan liittolaisia ja olen jopa lukenut siitä että kaarti liittoutuu örkkien kanssa kun planeetalla on jokin suurempi uhka.
Stormtrooper

Re:

Viesti Kirjoittaja Stormtrooper »

Z7-852 kirjoitti:Eli esim. eldarit ja örkit ovat toisinaan liittolaisia ja olen jopa lukenut siitä että kaarti liittoutuu örkkien kanssa kun planeetalla on jokin suurempi uhka.
Niin milloin viimeksi?

Eldarit eivät koskaan alentuisi liittoutumaan örkkien kanssa. Yleensä he vain manipuloivat örkkejä hyökkäämään vihollistensa päälle, mutta kyse ei ole mistään liittoutumisesta, vaan örkkien tyhmyydestä

Kaarti ei myöskään solmi mitään sopimuksia vihreiden petojen kanssa, puhumattakaan siitä, että örkit alentuisivat taistelemaan ihmisten kanssa. Jotkut sooloilevat örkkiryhmät ovat joskus saattaneet saada töitä palkkasotilaina galaksin perähikiällä hieman eristyneemmän ihmisryhmän toimesta. Ja silloinkaan örkit eivät ole liikkeellä suurissa määrin.
Why the hell my auspex looks like it's playing tetris?
Z7-852

Minulle riittää että kysessä on vain pieni ryhmä, joka manipuloidaan tai muuten vain huijataan taistelemaan toisen ryhmän puolesta. Tällöin ei voida sinällään puhua välirauhasta kuin paikallisesti, mutta se riittää minulle määrittelemään ettei osapuolet olleet kyseisellä hetkellä sodassa keskenään. Mikä taas riittää minulle ettei kyseessä ole yhtenäinen sota. Mutta yhtään fluffi pätkää en ole lukenut että mainitsemani osapuolet olisivat koskaan liittoutuneet keskenään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Historia”