Mikä armeija sopisi minulle?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Rullakuski

Re: Mikä armeija sopisi minulle?

Viesti Kirjoittaja Rullakuski »

grundo kirjoitti:
Stifler kirjoitti:
jupu_mies kirjoitti:batle for skulpassissa tulee mukavasti figuja sääntis hiukan maastoa ja jos maksat 10e enemmän saat vielä maaleja.
Totta mutta Figut masentavia one pose figuja, eli samanlailla kaikki Figut.
Tuo on kyllä totta... Mutta ainakaan minua se ei liiemmin haittaa, kun muuten paketti on niin hyvä.
Enkä usko että aloittelijaa haittaa hirveästi että figut ovat one poseja. Varsinkin kääpiöiden kanssa, kun näitä ei niin paljoa tule. Gobboja on sitten taas niin paljon että pelkkä figujen määrä saattaa rueta ahdistamaan, vaikka jokaisella olisi erilainen asento.

grundo kirjoitti:
Justice kirjoitti:En sanoisi, että kääpiöitä on mukava maalata. Pelkkä chainmail pallo, jossa takkuinen parta. Ja skull passin boxissa tulevat figut ovat tosiaan ankeita one posereita.
Olet kyllä oikeassa, mutta minun mielestäni niitä on mukava ja helppo maalata ja yksinkertaisuutensa vuoksi ne ovat hyviä aloittelijalle. Mutta tottahan tuokin. Lisään tuon edelliseen viestiini.
Kyllä kääpiöitä on mukava maalata. Ei ne ole mitään palloja, vaikka parta niillä kyllä on. Poikkeuksena on ironbreakerit, mutta niihinkin voi keksiä jotain kivaa. Mutta ne soveltuvat aloittelijalle, koska ne voi maalata yksinkertaisestikin.
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

Terve teille!
Luin tosta viimesivulta niin kääpiö asiaa. Mäkin oon aikomassa alottamaan Warhammer FB:n ja olen miettinyt alku armeijaksi kääpiötä. Ja nyt se on varmistunut, koska siellä joku kehu sitä hyväksi aloittelijalle ja vaikuttaa myös siltä, koska kääpiöt eivät käytä magiaa joka tuntuisi minusta mutkistavan asiaa. Helpommalla pääsee alkuun kun on vain yksinkertaisesti lähi-ja kaukotaistelijoita ( eikä mitään maagikkoja)+ tietenkin sotakoneet, jotka ovat vielä pikkasen auki (miten ne toimivat?) mulle.

Niin tuli mieleen noista yksiköistä että onko Thundererit kaukoampujia ja mitä muita ampujia kääpiöillä on?
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Larssoni kirjoitti:Niin tuli mieleen noista yksiköistä että onko Thundererit kaukoampujia ja mitä muita ampujia kääpiöillä on?
Käävien armeijakirja kertoo tuon kaiken, ja muutakin. Voit tietysti myös tutkia GW:n sivuja josta löytyy hieman tietoa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

Korjaus edelliseen viestiini:
Kerroin että olen harkinnut aloittaa kääpiö armeijalla (aika varma valinta minulle), mutta olen miettinyt myös Chaos armeijaa (johon sekoittaisin tietenkin demoneita ja "kaaoksen muita petoja").
Voisiko joku kertoa minulle tarkemmin kaaoksen joukoista: Sopiiko ne aloittelijalle? Miten ne toimii (millaiselle pelaajalle suosittelette)?

Olen lukenut että magia on aika vahvoilla pelaamisen kannalta, eli onko se hirveää magialla kikkailua?
Pecu

Viesti Kirjoittaja Pecu »

Larssoni kirjoitti:Korjaus edelliseen viestiini:
Kerroin että olen harkinnut aloittaa kääpiö armeijalla (aika varma valinta minulle), mutta olen miettinyt myös Chaos armeijaa (johon sekoittaisin tietenkin demoneita ja "kaaoksen muita petoja").
Voisiko joku kertoa minulle tarkemmin kaaoksen joukoista: Sopiiko ne aloittelijalle? Miten ne toimii (millaiselle pelaajalle suosittelette)?

Olen lukenut että magia on aika vahvoilla pelaamisen kannalta, eli onko se hirveää magialla kikkailua?

Nykyisin et saa enää sekoittaa kaaosta keskenään. Kaaoksen armeija on jaettu kolmeen osaan: Beast of Chaos, Warriors of Chaos ja Demons of Chaos, ja näiden joukkoja et voi siis sekoittaa keskenään. Demonit ja WoC ovat saaneet jo uuden kirjan, beasteille tulee joskus.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Larssoni kirjoitti:mutta olen miettinyt myös Chaos armeijaa (johon sekoittaisin tietenkin demoneita ja "kaaoksen muita petoja").
Tämä ei ole mahdollista. Voit tehdä joko Warriors of Chaos tai Daemons of Chaos tai Beasts of Chaos armeijan. Et saa sekoittaa näitä
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Stifler

Viesti Kirjoittaja Stifler »

Larssoni kirjoitti:Korjaus edelliseen viestiini:

Et enää voi sekoittaa petoja ja Demoneja, kaikilla omat armeijansa.

Magia riippuu, Khornella ei yhtään, Nurglella ja Slaaneshilla keskiverto Magiaa ja Tzeentzichilla kunnon magiaa sitten. Eli voit laittaa listaan joko vähän/paljon magiaa tai pärjää myös ilmankin.

Chaaos sopii sinänsä aloittelijalle, figuja ei niin paljoa tarvitse ja lähes kaikki figut hyviä joten niillä pärjää. Mutta viisaammat neuvokoot paremmin.
Kirjoittaja Drakojan » To 03.09.2009 17:48

Se on trolli, ei siitä kannata välittää.
Half-breed

Larssoni kirjoitti:Voisiko joku kertoa minulle tarkemmin kaaoksen joukoista: Sopiiko ne aloittelijalle? Miten ne toimii (millaiselle pelaajalle suosittelette)?
Tsekkaas The Captainin armeijanvalintaopas. Sieltä löytyy vastaus tähän.
Larssoni kirjoitti:Olen lukenut että magia on aika vahvoilla pelaamisen kannalta, eli onko se hirveää magialla kikkailua?
Magia on niin tärkeässä roolissa kuin haluat armeijassa (Ok jotkut armeijat elää sillä.) Jos et halua magiakikkailua, niin älä ota magiaa listaan.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Larssoni kirjoitti:
Nääh. Jotkut armeijat (Tomb Kingit, VC hitusen) pohjautuu magian käytölle, mutta muut armeijat pärjäävät aikalailla ilmankin. Yleensä joka armeijassa on kuitenkin melkein poikkeuksetta vähintään yksi ykköstason velho kantamassa kahta Dispel Scrollia (taikaesineitä, joita käytetään loitsuilta puolustautumiseen) tuomassa magiapuolustusta vihollisen armeijaa vastaan.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
T3ro

Viesti Kirjoittaja T3ro »

Pistän nyt samaan topicciin...

Olen miettinyt pääni puhki kaksi viikkoa että minkä uuden armeijan alotan fabaan. Kapun opas on selattu miljardi kertaa läpi eikä vastausta löydy, on pyörinyt päässä mm. dark elves, dwarfs, o&g, VC ja tompparit. Mielen ristiriitaa ei vaan saa loppumaan.. Armeijassa pitäisi olla magiaa ja ampumista sekä hieman lähitaistelua. Armeijan tulisi myös olla hieno (ylläri!). Mikä sopisi sinänsä minulle, kun armeijan pitää osata taikoa, ampua varsijousilla tai jousilla eikä tussareilla ja sen pitäisi olla melko kurinalainen. Kestäviä ei tarvitsisi olla. Sotakoneistakaan en hirveästi perusta, vaan trooppien pitää olla ampuvia. Magian pitäisi keskittyä tappamiseen. Enkä mitään vanhentunutta armeijaa haluaisi. Armeijat, jotka eivät kiinnosta: Empire, bretonnia, welfs, helfs ja Tomb kings. Muita saa ehotella.
Myös tiettyjen armiejoiden joita ehdotatte pelityylistä oisi kiva kuulla.

Kiitos etukäteen.

-Tellus
Oberon kirjoitti:
banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mää oon ninja.
Guardian of Chaos

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

Tellus kirjoitti:Armeijassa pitäisi olla magiaa ja ampumista sekä hieman lähitaistelua
No jaa pakko se on Warriors of Chaosta buffata. Näille saa paljon tappavaa magiaa ja lähistely yksiköt ovat todella kovia (jos pääsevät sinne asti) Ainoa juttu on vaan että mitään muuta ampumista armeijjasta ei tosiaankaan löydy kuin hellcannon ja marauder horsemanit heittokeihäillä tai kirveillä. Modelitkin ovat hienoja, tosin aika rutkasti löytyy haarniskaa päältä sekä ovat myös suhteellisen vähälukuisia joten modelit eivät tulisi maksamaan paljon kun uudet muoviset ritarit ja koiratkin ilmestyivät.

Pelityylistä vähän semmosta että niin nopeesti lähikseen kun mahdollista niin hyvä tulee :)
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.
anthony

Viesti Kirjoittaja anthony »

Tellus kirjoitti:Pistän nyt samaan topicciin...

Olen miettinyt pääni puhki kaksi viikkoa että minkä uuden armeijan alotan fabaan. Kapun opas on selattu miljardi kertaa läpi eikä vastausta löydy, on pyörinyt päässä mm. dark elves, dwarfs, o&g, VC ja tompparit. Mielen ristiriitaa ei vaan saa loppumaan.. Armeijassa pitäisi olla magiaa ja ampumista sekä hieman lähitaistelua. Armeijan tulisi myös olla hieno (ylläri!). Mikä sopisi sinänsä minulle, kun armeijan pitää osata taikoa, ampua varsijousilla tai jousilla eikä tussareilla ja sen pitäisi olla melko kurinalainen. Kestäviä ei tarvitsisi olla. Sotakoneistakaan en hirveästi perusta, vaan trooppien pitää olla ampuvia. Magian pitäisi keskittyä tappamiseen. Enkä mitään vanhentunutta armeijaa haluaisi. Armeijat, jotka eivät kiinnosta: Empire, bretonnia, welfs, helfs ja Tomb kings. Muita saa ehotella.
Myös tiettyjen armiejoiden joita ehdotatte pelityylistä oisi kiva kuulla.

Kiitos etukäteen.

-Tellus
Delffit kuulostas sopivan sulle kuin nenä päähän. Osaavat ampua ja taiat keskittyvät siihen tappo puoleen. Sotakoneita on yksi eli niiden varaan ei armeija vahvasti nojaudu. Kurinalainen armeija on myös paljolti, jos esim. O&G:hen vertaa.
T3ro

Delffit onkin pyörinyt mielessä aikalailla, mutta en tiedä saako noista sellasta melko ampuvaa listaa? Ainut ongelma on se että morathihan on kova taikuri joka ois aika must armeijaan mutta en usko että mutsini pitää että 13v:llä on puolalastomia modeleita. Sama juttu harpiesseissa jotka on kanssa lukemani perusteella hyviä. Pärjääkö armeija ilman noita hyvinkin?
Oberon kirjoitti:
banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mää oon ninja.
St. Jimmy

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy »

Mikä ihmeen mutsi sulla on. Isä ainakin innostuis plus muut mies sukulaiset.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
T3ro

Öh, suvusta löytyy yks mies ja sekin on 76v :D Faija kuoli joskus v.2000..
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Vielä yksi syy Vasaralaisille miettiä mitä kirjoittavat ennen kuin klikkaavat Lähetä nappulaa...
Ensimmäinen OT-varoitus! Tokasta ajattelin laittaa Abloyt.
Half-breed

Tellus kirjoitti:Delffit onkin pyörinyt mielessä aikalailla, mutta en tiedä saako noista sellasta melko ampuvaa listaa? Ainut ongelma on se että morathihan on kova taikuri joka ois aika must armeijaan mutta en usko että mutsini pitää että 13v:llä on puolalastomia modeleita. Sama juttu harpiesseissa jotka on kanssa lukemani perusteella hyviä. Pärjääkö armeija ilman noita hyvinkin?
Ei se Morathi mikään pakollinen ole magialistassa. Sillä peruslordimaagillakin pärjää hyvin. Jos vanhemmat on sitten figuja vastaan, niin silloin kannattaa etsiä vaihtoehtoisia konservatiivisempia figuja tilalle.
T3ro

Voisi kans miettiä harpyjen konvausta slaanesin demoneista jolle tekis siivet.. Pitää miettiä noita delffejä yön yli ja kattoo sitten.
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

No onhan ne daemonettetkin puolialastomia. Mut sanot vaan että ne on muovi/metalliukkoja ja mitää pahaa niissä on jos ne riehuu ilman paitaa. Näet esimerkiksi televisiossa paljon seksistisempiä mainoksia kuin esim harpyt.
T3ro

No mutta meinaan puol alastomuudella sitä, että morathi suorastaan esittelee rintojaan ja sama harpyt.. Eli siis niiltä puuttuu yläosat. Demoneteissa taas se että niillä on kaikki peitossa :D
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”