"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Terre

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Allu-Hemmo

Re: Terre

Viesti Kirjoittaja Allu-Hemmo »

Half-breed kirjoitti:"Tarinassa" ei ole mitään järkeä, mitään kiinnostavuutta, logiikka, ja se on täynnä kirjoitusvirheitä. Se on siis paskaa.[/img]
Olet jo muutamassa viestissä kiroillut selkeästi täällä Vasarassa, eikä Valvojat ole antaneet mitään "rangaistusta", mistäköhän tuo...?

Tarina on vähän sekava ja täyteen ahdettu mutta pienellä harjoittelulla tuosta tulee ihan hyvää luettavaa.

Lassek puhuu asiaa...
Viimeksi muokannut Allu-Hemmo, Ma 04.05.2009 13:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Allu-Hemmo kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:"Tarinassa" ei ole mitään järkeä, mitään kiinnostavuutta, logiikka, ja se on täynnä kirjoitusvirheitä. Se on siis paskaa
Olet jo muutamassa viestissä kiroillut selkeästi täällä Vasarassa, eikä Valvojat ole pannut antaneet mitään "rangaistusta", mistäköhän tuo...?
Jotenkin tuli mieli liittää tähän facepalm kuva...
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Allu-Hemmo

Poistettua hölynpölyä
Viimeksi muokannut Allu-Hemmo, La 02.05.2009 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Allu-Hemmo

Poistettua hölynpölyä
Viimeksi muokannut Allu-Hemmo, La 02.05.2009 20:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
mister??!!

Viesti Kirjoittaja mister??!! »

Ei nyt lukoteta mun ekaa tarinaa.
Keisarin mietteitä:"Toi seinä ei kaatunut vaikka katselin sitä 5000 vuotta... ehkä tuo toinen seinä..." "Ai kappas sehän on Angron. Mitä sinä tuolla demoniaseella?"
mister??!!

Jatkoa ilmestynyt!
Keisarin mietteitä:"Toi seinä ei kaatunut vaikka katselin sitä 5000 vuotta... ehkä tuo toinen seinä..." "Ai kappas sehän on Angron. Mitä sinä tuolla demoniaseella?"
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Kirjallisuudessa määrä ei korvaa laatua. Täten ennen kuin painat sitä lähetä-nappulaa toistamiseen mieti hieman mitä olet kirjoittanut, ja mieluiten vielä yön yli.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Half-breed kirjoitti:"Tarinassa" ei ole mitään järkeä, mitään kiinnostavuutta, logiikka, ja se on täynnä kirjoitusvirheitä. Se on siis paskaa. -- Kirjallisuudessa määrä ei korvaa laatua. Täten ennen kuin painat sitä lähetä-nappulaa toistamiseen mieti hieman mitä olet kirjoittanut, ja mieluiten vielä yön yli.
Half-Breadin allekirjoitus kirjoitti:Muista kenelle puhut.

"Muista kenelle puhut" tosiaan... Olisi ihan hienoa nähdä, montako kirjallisuuden nobelia itse pukkasit ala-asteella. Kannattaa vähän suhteuttaa noita kommentteja. Oikeanlaisen palautteen - rakentavan ja hyödyllisen ja kannustavan ym. - antaminen on erittäin vaativa laji, jota voi jopa opiskella korkeakouluissa, joten sinällään ei ole mitään ihmeellistä siinä, jos et siihen kykene; Mutta ellet edes jaksa yrittää, olisi kyllä paras pitää pää kiinni.

Toivottavasti asiat eivät ole niin huonosti, että on kerättävä egoa esittämällä kovista varmasti yli puolta nuoremmille ja bashaamalla heidän hengentuotoksiaan.

"Muista kenelle puhut", joopa joo... Jos noi kymppiveet näkis sun naaman, ne vetäis sulta kalsarit niskaan, ruttais rillit, dunkkais sut vessanpönttöön ja veis lounasrahat. Tämä ei ole vitsi.
Diogenes

Viesti Kirjoittaja Diogenes »

Half-breed kirjoitti:Täten ennen kuin painat sitä lähetä-nappulaa toistamiseen mieti hieman mitä olet kirjoittanut, ja mieluiten vielä yön yli.
Komppaan Lassek:n ansioitunutta analysaatiota edellä, ja totean vain että kerrankin sokea kana on löytänyt jyvän - ylläoleva lainaus sopii täysin neidin omiin postauksiin.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

IRIADedit: Nevermind :P
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Lassek kirjoitti:"Muista kenelle puhut" tosiaan... Olisi ihan hienoa nähdä, montako kirjallisuuden nobelia itse pukkasit ala-asteella. Kannattaa vähän suhteuttaa noita kommentteja. Oikeanlaisen palautteen - rakentavan ja hyödyllisen ja kannustavan ym. - antaminen on erittäin vaativa laji, jota voi jopa opiskella korkeakouluissa, joten sinällään ei ole mitään ihmeellistä siinä, jos et siihen kykene; Mutta ellet edes jaksa yrittää, olisi kyllä paras pitää pää kiinni.

Toivottavasti asiat eivät ole niin huonosti, että on kerättävä egoa esittämällä kovista varmasti yli puolta nuoremmille ja bashaamalla heidän hengentuotoksiaan.

"Muista kenelle puhut", joopa joo... Jos noi kymppiveet näkis sun naaman, ne vetäis sulta kalsarit niskaan, ruttais rillit, dunkkais sut vessanpönttöön ja veis lounasrahat. Tämä ei ole vitsi.
Paskaahan siellä ala-asteella tuli lähinnä kirjoiteltua. Oli siellä ainevihossa pari parempaa viritelmää, mutta suurimmaksi osaksi kuraa. Kuitenkin opettajat antoi aina ~9 aineista eivätkä kovin haukkuneet niitä ja tämä sai itsenä ajattelemaan että osaisin kirjoittaa tarinoita. No enhän osannut ja ylä-asteella tuli vielä paljon kirjoiteltua sitä kuraa (Onneksi en mihinkään laittanut niitä.) kunnes itsekin tajusin ettei minusta ole kirjailijaksi. Paljolta tuskalta oltaisiin voitu säästyä jos joku olisi minulle sanonut päin naamaa mitä paskaa ne tekstini olivat ja että minun pitäisi lopettaa kirjoittaminen.
Kommenteissa en edes pyri olemaan hellantelttu-linjalla vaan sanon asiat suoraan. Näin on parempi sillä se ei anna vähäisintäkään väärinkäsityksen mahdollisuutta taidoista. Jos tekstissä on edes jotain mieltä niin mainitsen kyllä siitä, mutta tämänlaisessa paskassa ei sitä ollut joten en myöskään maininnut siitä. Juu voisinhan minä kertoa tarkemmin miten virheitä voisi korjata, mutta henk. kohtainen mielipiteeni on että tällaisissa jutuissa on parempi keksiä itse ne virheet eikä odottaa muiden selittävän ne itselle. Sitten oppii paremmin havaitsemaan ne mokat itse.

Kaikki ihmiset eivät vain kestä suorapuheisuutta ja tässä se tuli taas todistettua.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
mister??!!

poistettua hölynpölyä.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

ihan hyvä tarina oli, luin kahdesti.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
mister??!!

Half-breed kirjoitti:
Lassek kirjoitti:"Muista kenelle puhut" tosiaan... Olisi ihan hienoa nähdä, montako kirjallisuuden nobelia itse pukkasit ala-asteella. Kannattaa vähän suhteuttaa noita kommentteja. Oikeanlaisen palautteen - rakentavan ja hyödyllisen ja kannustavan ym. - antaminen on erittäin vaativa laji, jota voi jopa opiskella korkeakouluissa, joten sinällään ei ole mitään ihmeellistä siinä, jos et siihen kykene; Mutta ellet edes jaksa yrittää, olisi kyllä paras pitää pää kiinni.

Paskaahan siellä ala-asteella tuli lähinnä kirjoiteltua. Oli siellä ainevihossa pari parempaa viritelmää, mutta suurimmaksi osaksi kuraa. Kuitenkin opettajat antoi aina ~9 aineista eivätkä kovin haukkuneet niitä ja tämä sai itsenä ajattelemaan että osaisin kirjoittaa tarinoita. No enhän osannut ja ylä-asteella tuli vielä paljon kirjoiteltua sitä kuraa (Onneksi en mihinkään laittanut niitä.) kunnes itsekin tajusin ettei minusta ole kirjailijaksi. Paljolta tuskalta oltaisiin voitu säästyä jos joku olisi minulle sanonut päin naamaa mitä paskaa ne tekstini olivat ja että minun pitäisi lopettaa kirjoittaminen.
Kommenteissa en edes pyri olemaan hellantelttu-linjalla vaan sanon asiat suoraan. Näin on parempi sillä se ei anna vähäisintäkään väärinkäsityksen mahdollisuutta taidoista. Jos tekstissä on edes jotain mieltä niin mainitsen kyllä siitä, mutta tämänlaisessa paskassa ei sitä ollut joten en myöskään maininnut siitä. Juu voisinhan minä kertoa tarkemmin miten virheitä voisi korjata, mutta henk. kohtainen mielipiteeni on että tällaisissa jutuissa on parempi keksiä itse ne virheet eikä odottaa muiden selittävän ne itselle. Sitten oppii paremmin havaitsemaan ne mokat itse.

Kaikki ihmiset eivät vain kestä suorapuheisuutta ja tässä se tuli taas todistettua.
Tässä vaiheessa on kyllä aivan pakko sanoa että on parempi sanoa jokin asia suoraan (kuten se että mun tarina ei nähtävästi ollut monenkaan mielestä hyvä mutta mitä väliä silla on) kuin alkaa kauheasti kaunistella (kuten tuo tarina oli paras mitä on olemassa) vaikka oikeasti ajattelisi tuohan on ihan *****. Mutta ikinä en ajattelisi että itsestäni voisi tulla kirjailija.(ainakaan tässävaiheessa).
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Mutta ei kuitenkaan kauheinta mitä täällä on näkynyt, lueskelet vähän kirjoja ja katsot niistä mallia.
Allu-Hemmo

Half-breed kirjoitti:

Kuitenkin pitää muistaa se että vain positiivinen palaute kannustaa kirjoittajaa jatkamaan. Negatiivinen palaute taasen aiheuttaa angstia. :P
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Half-breed kirjoitti:itkuntuherrusta
En anna säälipisteitä ankeasta lapsuudesta.

Henkilökohtaisine mielipiteinesi seistä känötät yksin. Kun tekijä esittelee teostaan, muiden tehtävä on auttaa tunnistamaan puutteet ja parantamaan suoritusta ensi kerraksi. Enkä puhu perälävestäni, sillä käyn läpi vastaavaa tilannetta lähes päivittäin taiteellisella opinalallani, jolla joskus vuosien uurastuksen jälkeen toivon kykeneväni (lähes) täysin itsenäiseen ongelmantunnistukseen ja -ratkaisuun. Ehkä ymmärrät, että tällä laudalla aika harva kirjoitusharrastaja on kypsä itsenäinen taiteilija, joten kommentit on suhteutettava tekijän taitotasoon, jotta niistä olisi todellista hyötyä.

(Ja suorapuheisuuskortti? Hohhoijaa...)
Sanot asiat suoraan. Valitettavasti asiasi on vain: "Minä en pidä tästä tarinasta", ja se on esitetty vieläpä erinomaisen töykeästi. Kommentin arvo kaikille osapuolille on varmasti alle nollan. Suora ilmaisu ei ole minkäänlainen kehuskelun aihe, jos ilmaisun sisältö on mitä on. Lapsuudentraumasi eivät anna sinulle oikeutusta olla piittaamatta kaikkein alkeellisimmista käyttäytymissäännöistä. Patoutumiesi purkamisen voisit hoitaa paremmassa paikassa.

Mainitsit saaneesi ysejä. Kouluarvosanat ovat esiintymisesi ohella erinomainen esimerkki tyhmästä kelpaa/eikelpaa -nollapalautteesta, jolla ei ole mitään käytännön arvoa. Onko tämä nyt siis kostosi maailmalle, potut pottuina?
Half-Bread kirjoitti:Kaikki ihmiset eivät vain kestä suorapuheisuutta ja tässä se tuli taas todistettua
Toden totta, ihminen saattaa vaikka hajota avautumaan tuskaisista varhaisvuosistaan ja nostamaan IMO-kilvet. Rankkaa... Voisitko kuitenkin lopettaa tuon pyristelyn alkuunsa ja vastedes käyttäytyä säälittävän öykkärin sijasta ihmisen tavoin?
mister??!! kirjoitti:Tässä vaiheessa on kyllä aivan pakko sanoa että on parempi sanoa jokin asia suoraan (kuten se että mun tarina ei nähtävästi ollut monenkaan mielestä hyvä mutta mitä väliä silla on) kuin alkaa kauheasti kaunistella (kuten tuo tarina oli paras mitä on olemassa) vaikka oikeasti ajattelisi tuohan on ihan *****. Mutta ikinä en ajattelisi että itsestäni voisi tulla kirjailija.(ainakaan tässävaiheessa.)
Tokikaan ylimääräinen kaunistelu palautteessa ei ole eduksi, mutta siitähän ei ainakaan tällä foorumilla pitäisi olla mitään vaaraa... On mahdollista olla yhtäaikaa suora, asiallinen ja hyödyllinen. Liian monesti tosin kaksikin kolmesta on jo liikaa vaadittu.
Häkä-Ässä

Viesti Kirjoittaja Häkä-Ässä »

Hanki käsiisi romaani, mieluusti sellainen jossa on värikkäät kannet ja painokoneella painettua tekstiä. Sen ei tarvitse olla Hyvä, riittänee että joku on kehdannut julkaista sen. Tietysti auttaa jos kirja vieläpä käsittelee sotaisan tulevaisuuden kauhuja. Kun luet sen ajatuksella ja eläytyen, ja sitten vertaat kirjaa kokonaisuutena, ja erikseen joitain kappaleita omaan tekstiisi, löydät toivottavasti sellaisia aspekteja mitkä tekevät tuosta romaanista paremman omaasi rinnastettuna. Niitä voit sitten hyödyntää. Tai suoraan vaan lievästi plagioida.
"Yeah, most of my boys... they would drain the blood from an innocent child and drink it before going into battle."
Nomad

Viesti Kirjoittaja Nomad »

Ikävä masentaa, mutta jo pelkän kirjailijan nimimerkki kyseenalaistaa tarinan laadun.
Päädyin kuitenkin lukemaan novellisi. Ja sieltähän löytyy kaikki kirjoitusvirheistä yhdyssanavirheisiin.

Mutta koska kyseessä on ensimmäinen novelli, en hauku sen enempää.
Blondin matematiikkaa: "Jos jaat, et kerro."
____
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 99&t=87686 Myytävänä Dawn of War II
T3ro

Viesti Kirjoittaja T3ro »

Kuva
Oberon kirjoitti:
banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mää oon ninja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”