Toisaalta väittäisin, että harrastelijalle taitoa tärkeämpää on itsensä ilmaisu. Piirtäminen voi toimia omien tunteiden tulkkina ja kopingkeinona moneen asiaan, samoin kuin musiikin tekeminen (tai vain kuuntelu).
En väheksy pienimmässä määrinkään sitä, että harrastelija haluaa kehittyä harrastuksessaan. Päin vastoin! Harrastukset joissa voi vain kehittyä iän myötä ovat mitä parhaimpia (kuten miniatyyrien kanssa näpräys). Toki piirtäminen on sinällään hassu laji, että vuodenkin tauko vie parhaimman terän pois, joten sinällään hyväksi tuleminen ja hyvänä pysyminen vaatii huippu-urheilijamaista jokapäiväistä harjoitussessiota, johon puhtaalla harrastelijalla ei ole varaa.
Pakkohan nyt on ketjun töihinkin jotain sanoa. Minusta on mukava nähdä, että olet tehnyt värillistä, mustavalkoista, sarjakuvaa (manga) ja hieman realistisempaa. Monesti harrastelijat jämähtää yhteen työstö tapaan kuten itse olen jämätänyt lyijykynään. Variointi kehittää siinä sivussa muitakin ja laajentaa silmien ja käsien koordinaatioa sekä parantaa sitä taiteellista silmää.
btw jos oikein ymmärsin, että olet lukiossa aloittanut ja nyt opiskelija, niin hiton pätevää jälkeähän tuo on. Meikäläinen on vääntänyt pari vuosikymmentä (toki välissä oli seitsemän vuotta taukoa) ja ollaan edelleen tikku-ukkotasolla!!
Pistähän lisää tulemaan!
piirrustuksia, joista saat huonon olon.
-
Kiroava Kullervo
- Viesti:
Re: piirrustuksia, joista saat huonon olon.
Kiitos kaikille kommenteista , lämmittää taiteellisen sielun mietlä oikein kivasti.
Ja itsensä ilmaisusta tämä kaikki alkoi... Monesti sitä vaan laitoin omia tunteita, fiiliksiä.... ja... öh.... joitain fantasioitakin....öh köh...
Kesän aikana on paljon taas piirrelty ja pientä kehitystä taas tullut esille ja itsekin tässä huomaa missä olisi parantamisen aihetta. Kiitos teidän palautteenne.
Huumoria olen alkanut lisäämään joihinkin töihini. Yksi esimerkki on työni, jossa Transformers-sarjan
Grimlock mainostaa Decepticoneista tehtyä Spammia. Noo virheitä taas tuli mutta tussi onkin minulle aika uusi juttu ja käteni ovat tärisevää sorttia...
Piirsin myös Optimus Prime kuvia kaksikin... mutta niissä menikin mittasuhteet ja geometria ihan pyllylleen... Nämä sitten esille vaikka tänne asti kun ne ovat valmiit ja skannatut.
Ja itsensä ilmaisusta tämä kaikki alkoi... Monesti sitä vaan laitoin omia tunteita, fiiliksiä.... ja... öh.... joitain fantasioitakin....öh köh...
Kesän aikana on paljon taas piirrelty ja pientä kehitystä taas tullut esille ja itsekin tässä huomaa missä olisi parantamisen aihetta. Kiitos teidän palautteenne.
Huumoria olen alkanut lisäämään joihinkin töihini. Yksi esimerkki on työni, jossa Transformers-sarjan
Grimlock mainostaa Decepticoneista tehtyä Spammia. Noo virheitä taas tuli mutta tussi onkin minulle aika uusi juttu ja käteni ovat tärisevää sorttia...
Piirsin myös Optimus Prime kuvia kaksikin... mutta niissä menikin mittasuhteet ja geometria ihan pyllylleen... Nämä sitten esille vaikka tänne asti kun ne ovat valmiit ja skannatut.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
https://www.facebook.com/sheriffanvil
https://www.facebook.com/sheriffanvil