"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Alkemy-esittely

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Haddock

Re: Alkemy-esittely

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Action pointithan löytyvät myös Anima Tacticsista, vaikkei sitä kukaan kuitenkaan pelaa. :P
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Hammerheart kirjoitti:Taistelukortteja (lyökö nopean, normaalin vai brutaalin iskun vaiko kenties parryttaa) ei ole muissa peleissä ja ne kuitenkin mainittiin. Nopilla hoidettava vahingoittumislaskenta myös mainittiin, joskin hieman sivumennen samoin kuin action pointit ;) Että oli siinä jonkin verran Alkemy-kohtaisiakin juttuja.
Tulipa mieleen, että Conffassa sai taistelunopalla lyödä, torjua, iskeä Master strikellä 2 nopan iskun, ottaa Sequencellä monta löperömpää iskua.. (Nyyh, pelatkaapa joku sitäkin joskus.) Voidaan toki väitellä siitä, kummassa pelissä tuo taistelusysteemi on elegantimpi.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Haddock kirjoitti:Action pointithan löytyvät myös Anima Tacticsista, vaikkei sitä kukaan kuitenkaan pelaa. :P
Ja Malifauxistakin myös.
Lassek kirjoitti:
Hammerheart kirjoitti:Taistelukortteja (lyökö nopean, normaalin vai brutaalin iskun vaiko kenties parryttaa) ei ole muissa peleissä ja ne kuitenkin mainittiin. Nopilla hoidettava vahingoittumislaskenta myös mainittiin, joskin hieman sivumennen samoin kuin action pointit ;) Että oli siinä jonkin verran Alkemy-kohtaisiakin juttuja.
Tulipa mieleen, että Conffassa sai taistelunopalla lyödä, torjua, iskeä Master strikellä 2 nopan iskun, ottaa Sequencellä monta löperömpää iskua..
Juu, mutta nuo vain joillakuilla - useimmat saivat vain lyödä tai torjua. Ja silti se oli aika erilainen Alkemyn korttisysteemiin verrattuna (kivi-paperi-sakset-systematiikka ja lisäksi bluffaus ja parry). Mutta siis juu, Confrossakin jo tykkäsin kovasti, kun sai taktikoida itse tappelun sisälläkin.
(Nyyh, pelatkaapa joku sitäkin joskus.) Voidaan toki väitellä siitä, kummassa pelissä tuo taistelusysteemi on elegantimpi.
Erilaiset systeemit ovatten - molemmissa omat hyvät puolensa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Haddock

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Hammerheart kirjoitti:Juu, mutta nuo vain joillakuilla - useimmat saivat vain lyödä tai torjua. Ja silti se oli aika erilainen Alkemyn korttisysteemiin verrattuna (kivi-paperi-sakset-systematiikka ja lisäksi bluffaus ja parry). Mutta siis juu, Confrossakin jo tykkäsin kovasti, kun sai taktikoida itse tappelun sisälläkin.
Onneksi pikkurupuillakin sai vähän miettiä* minne ne nopat pistää ja ukkojen määräkin lähiksessä vaikutti vastuksen noppiin. Saihan siinäkin tavallaan bluffata, vaikkapa jättämällä lyömättä ollenkaan counterattack-supermörön edessä ja sitomalla se sinne nysväämään.

Huvittavaa kyllä, tykkäsin hirveästi Confrontationin lähisjärjestelmästä, vaikka mielipiteeni Alkemyn vastaavasta on täysin päinvastainen. Onhan niissä loppujen lopuksi aika runsaasti eroja, vaikka samantyylisellä pikkunahistelumeiningillä touhutaankin. Hmhm, tekisi jopa mieli pelata sitä pitkästä aikaa, mutta siitä seuraa kuitenkin vain itkua ja hampaidenkiristelyä tasapainon mennessä vessasta alas. ;) No, eipähän niitä ole edes kiltti kotitonttu käynyt värittämässä, enkä itse viitsi. Täytyy investoida maalausaika parempiin peleihin, kuten fabaan. (?!)

*Paitsi jollain defense-0 morbid puppeteilla.
MarshallRTEast

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Hammerheart kirjoitti:Miten muuten toteutitte nuo nopat?
Katoin siitä sääntökirjasta ne ja muistin sen jälkeen ulkoa. Aika loogiset ja yksinkertaiset ne kuitenkin ovat.
Hammerheart kirjoitti:Tulevaisuudessa pitäisi olla luvassa teema-armeijamahdollisuuksia. Lisäksi neljäs rotu saattaa olla tulossa takaisin (tai ainakin jotain on tulossa - jotain ilkeää mitä pohjoisen Khalimanit ennustavat saapuvaksi).
Joo, näin arvelinkin, mutta GW-pelien laajuutta ei koskaan Alkemyssä tulla näkemään. Confrontationinkin tasolle pääsy vie aikaa, varsinkin kun firma on suhteellisen pieni vielä nykyään.
Hammerheart kirjoitti:Skenaarioita muuten löytyy myös Krakenin sivuilta muiden ihmisten tekeminä (siellä on semmoinen julkaisusysteemi omille skenuille - tosin enkkupuolella niitä ei vielä montaa ole).
Jep, näitä katselin myös, mutta en hirveästi. Vähän kävin vilasemassa.

Confrosta kun höpäjätte, niin tuli mieleen, että tykkäsin muinoin ideasta, että ensin suunnitellaan koko vuoro loppuun (laitetaan pinoon kaikkien otusten kortit, että järjestystä ei muuteta) ja sitten pelataan. Muistaakseni tällainen systeemi Confrossa oli käytössä, tosin voin olla väärässäkin, kun en ole ko. peliä koskaan itse pelannut. Tietysti vähän kyllä hankala, jos virheen tekee niin siitä kärsii, mutta mikseipä asian pitäisi näin ollakin?

Confrokin kyllä kiinnostaisi, on kiehtonut jo hyvän aikaa, varsinkin kun Ghaassas muinoin sitä kävi turnettamassa yms. ja hänen kanssaan on asiasta joskus turistu. Jos joku haluaa joskus jotenkin fiksusti sitä demottaa, niin voisi kai sitä yrittää ilmaantua paikalle kokeilemaan. Kuten jo pari kertaa mainittu, niin Ropecon on tähän SE paikka. Sama pätee periaatteessa kaikkiin skirmish-tason taktisiin peleihin, jotka koette hyviksi.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ropeconissahan on demotettu vuosikausia milloin mitäkin skirmishpeliä I/X:n toimesta. Edellisvuosi taisi olla ensimmäinen vähään aikaan, jolloin ei ollut demotusta päällä (ja silloinkin järjestettiin HD:n erillisdemo pyynnöstä). Ensi coni on sitten vielä avoin kysymys, mutta varmaan sielläkin taas jotain tulee olemaan - vähän nyt riippuu miten porukoita saa aktivoitua mukaan. Alkaa vain porukan intressit vähän hajautua, kun HH pelaa kaikkea maan ja taivaan väliltä, itse alan suuntautumaan enemmän tuonne historialliselle puolelle ja NMF ei taasen ole pariin vuoteen ollut I/X:n puitteissa järjestämässä turnauksia.

Käytännössä varmaan pysyy edelleen Hell Doradossa, koska se nyt näyttää olevan ainoa peli, jota sekä HH että minä aktiivisemmin pelaamme. Kutkuttaisi kyllä kovasti järjestää Waterloon taistelu 2 mm skaalassa General de Brigaden säännöillä, mutta se vie taas niin hirvittävästi aikaa ja figuihinkin joutuisi investoimaan kolminumeroisen summan rahaa. Meh. Meni offtopiciksi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”