Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
smaxx kirjoitti:Battlepackejä pitäisi tulla kuukausittain, ensimmäinen olisi ilmeisesti jo lähtenyt kohti kauppoja. Ei kyllä ole vielä fennoskandiaan asti kerinnyt.
Ensimmäinen Battlepack on näköjään tänään tullut Fantsuun. Sisällöstä voi vilkuilla previkkaa vaikkapa BGG:stä.
Itse en vieläkään pärjää tässä pelissä. Mäsä-pelaajilta tulee jatkuvasti turpaan.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Nostetaanpa tätä aihetta, kun on viime ajat tullut pelattua lähinnä pelkästään Invaasiota :)
Aika kallis tämmönen korttipeli, kun uutta korttia pukkaa koko ajan, ja yhden pakan hinta on 15€. Itse olen ostanut lähinnä kuuden pakoissa, kokonaisen cyclen, kun pelataan kuitenkin vaan noista samoista korteista rotu - rotua -vastaan pelejä, ja jotenkin kuvittelisin että kokonainen cycle olisi jotenkin tasapainossa sen suhteen, että miten tulee hyviä kortteja eri roduille. Jonkun kolme cycleä olen luultavasti hankkinut.
Jossain vaiheessa parin cyclen jälkeen lopetin lisäkorttien oston, kun peli tuntui olevan ihan OK -kunnossa, ja oli vähän epäilystä, että hankkimalla lisää kortteja se menee vaan hullummaksi, nyt on siis Enemy- ja Eternal War, ja joku cycle käytössä. Epic Spellit ja Reliikit on jätetty aseiden riisuntaneuvotteluissa pois, kun ne on ihan hulluja... Muuten peli on aika hyvin taas kunnossa, ton Eternal War -cyclen hommaamisen jälkeen aika moni vanha kortti meni sivuun, ja tilalle tuli taas uutta vähän parempaa, muttei kuitenkaan kaikkia ollut tarpeen päivittää. Toisaalta sitten suurin osa uusista korteista on sellasia, joita ei koskaa tule käyttämään. Itse pelaan tietysti haltioilla, ja Empireäkin voisi jossain vaiheessa taas pienen tauon jälkeen kokeilla, ja vastassa on ollut lähinnä Kaaos. Aika tasaisia vääntöjä, vaikka kaaoksella taitaa olla 2/3 voittosuhde, mutta pistetään se haltiapelaajan piikkiin :) Hulluja korttejahan haltioilla on, mutta niin on kaaoksellakin :)
Kaikenkaikkiaan, kaikki mahdolliset alustat ja pelimuodot huomioiden tämä on musta paras Warhammer Fantasy -aiheinen peli tällä hetkellä. EHkä toisaalta vähän turha verrata figupeliin, tämä on vaan niin helppo pistää käyntiin ja nopea pelata, että näitä ehtii pelata viikossa sen 30 kappaletta siinä missä yhden fabamatsin. Ja kortit on helppo pakata matkallekin mukaan.
Onkos muilla millaisia kokemuksia Invaasion pelaamisesta ?
Invasion on ihan hyvä peli, mutta en lähtenyt kortinostorumbaan. Heti alussa haiskahti niin pahasti rahastukselta. Jokaista cyclen julkaisua kuitenkin "pitäisi" ostaa se kolme kappaletta, jotta olisi kolme kappaletta niitä parhaita kortteja pakassa.
Ts. pelaan peruspakoilla. On peruspeli ja haltialisuri. Pakat tuntuvat olevan jopa tasapainossa, mitä nyt örkkien kanssa tulee kiire (etenkin Empirellä). Ehkä kaaos on pahimpana altavastaajana, koska korruption vaikutus peliin on niin vähäinen kaaoksen peruskorteilla.
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.
Vonreuter kirjoitti:Invasion on ihan hyvä peli, mutta en lähtenyt kortinostorumbaan. Heti alussa haiskahti niin pahasti rahastukselta. Jokaista cyclen julkaisua kuitenkin "pitäisi" ostaa se kolme kappaletta, jotta olisi kolme kappaletta niitä parhaita kortteja pakassa.
Ts. pelaan peruspakoilla. On peruspeli ja haltialisuri. Pakat tuntuvat olevan jopa tasapainossa, mitä nyt örkkien kanssa tulee kiire (etenkin Empirellä). Ehkä kaaos on pahimpana altavastaajana, koska korruption vaikutus peliin on niin vähäinen kaaoksen peruskorteilla.
Toi on ihan hyvä ratkaisu, eihän se peli siitä lisäkorteilla varsinaisesti parane, ainoastaan hiukan vaihtuu ne kortit mitä pelataan. Noissa pakoissa on nykyään aina siis yleensä se kolme kappaletta joka korttia. Ei ole enää lisäkorteilla kaaos altavastaaja, perhanan korruptiota tulee niskaan. Etenkin Empirellä se on hankala, haltioilla on paremmin lääkkeitä noihin. Pitää vissiin ostaa lisää kortteja, että saa Empirenkin taas peliin, tai sitten en vaan osaa.
Itse kaverin kanssa olemme invaasiota pelanneet Draftilla, jolla saa aikaan hyvinkin paljon toisestaan poikkeavia pelejä. Etenkin jos muistaa ottaa startterin draftikortit mukaan. :D
Lisureita ei taida olla sen enempää kuin parit ensimmäiset mitä on tullut.
Salsa kirjoitti:Itse kaverin kanssa olemme invaasiota pelanneet Draftilla, jolla saa aikaan hyvinkin paljon toisestaan poikkeavia pelejä. Etenkin jos muistaa ottaa startterin draftikortit mukaan. :D
Draftin on tosi mielenkiintoinen, mutta siihen menee vaan julmetusti aikaa :)
Salsa kirjoitti:Itse kaverin kanssa olemme invaasiota pelanneet Draftilla, jolla saa aikaan hyvinkin paljon toisestaan poikkeavia pelejä. Etenkin jos muistaa ottaa startterin draftikortit mukaan. :D
Draftin on tosi mielenkiintoinen, mutta siihen menee vaan julmetusti aikaa :)
Ei siinä mahdottoman kauaa kestä parin kerran jälkeen. :)
anwil kirjoitti:Matkaan tarttui startteri ja legends expansio. Hyvältä vaikuttaa, tällä kelpaa aloitella kesälomaa :)
Legendsiä mulla ei olekaan, muuten on kyllä aika paljon noita kortteja :) Hyvä peli, otetaan matsia joskus, älä hommaa mitään lisäkortteja...
Ilman muuta! Jos pääsen ropeconiin, niin siellä saattaisi olla tilaisuus lätkiä korttia, jos meinaat olla paikalla muutoinkin kuin teinejä höykkyyttämässä empirejuustolla. OT: Tuli eilen pelattua Juhaa vastaan rotilla, ja vinkkinä kaikille notta etc-kompeilla pärjää rotilla äärimmäisen hyvin. Rottamainen huijaaminen edesauttaa kummasti, kuten pelaamalla laittomalla listalla. Noh, ei siitä sen enempää :)
Vonreuter kirjoitti:Invasion on ihan hyvä peli, mutta en lähtenyt kortinostorumbaan. Heti alussa haiskahti niin pahasti rahastukselta. Jokaista cyclen julkaisua kuitenkin "pitäisi" ostaa se kolme kappaletta, jotta olisi kolme kappaletta niitä parhaita kortteja pakassa.
Toi on ihan hyvä ratkaisu, eihän se peli siitä lisäkorteilla varsinaisesti parane, ainoastaan hiukan vaihtuu ne kortit mitä pelataan. Noissa pakoissa on nykyään aina siis yleensä se kolme kappaletta joka korttia. Ei ole enää lisäkorteilla kaaos altavastaaja, perhanan korruptiota tulee niskaan. Etenkin Empirellä se on hankala, haltioilla on paremmin lääkkeitä noihin. Pitää vissiin ostaa lisää kortteja, että saa Empirenkin taas peliin, tai sitten en vaan osaa.
Empire saa hyvin pelin pystyyn, kun vain malttaa rakentaa itselleen hyvän power basen. Pari vuoroa pitää ottaa vaikka osumaa, jos ei muu auta. Vain örkit ovat tarpeeksi kovia voittaakseen siinä ajassa.
Kun saa pöydälle Taalin temppelit ja counter-strikellä juhlivat Reiksguardit, ym., alkaa Empiren kultakausi.
Kun poweria on tarpeeksi, voi käyttää Pistoliereja ja muita pitääkseen kotikentän kunnossa. Ja kannattaa lukea ne kortit kunnolla - ei monessa pakassa ole tapaa siirtää vastustajan joukkoja, ja halavalla.
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.
Vonreuter kirjoitti:Kun saa pöydälle Taalin temppelit ja counter-strikellä juhlivat Reiksguardit, ym., alkaa Empiren kultakausi.
Joo, en vaan osaa :) Kaaoksen pirulaiset pystyy korruptoimaan ihan perhanasti joukkoja (ja osan pysyvästi), pitää kait malttaa kerätä semmoset resurssit, ettei mikään määrä korruptiota auta. Ja rakentaa pakka kaaosta vastaan erityisesti. Lisäksi kaaos saa lujaa joukkoja kentälle, sekä sairaita komboja raidereilla, jotka tekee lämää questi -vaiheessa, ja tuo lisä resursseja.
anwil kirjoitti:Ilman muuta! Jos pääsen ropeconiin, niin siellä saattaisi olla tilaisuus lätkiä korttia, jos meinaat olla paikalla muutoinkin kuin teinejä höykkyyttämässä empirejuustolla.
Ennen lauantain turnausta vois ottaa korttimatsia. Vaikka kahden - kolmen aikaan ?
Mitkät fiilikset ihmisillä on tästä pelistä, onko ihan täysin rahastus hommaa vai saako tästä mukavaa illanviettoa kaverin kanssa aikaiseksi?
Itseäni suuresti kiinnostaisi ostaa ja kokeilla kyseistä peliä mutten oikein tiedä mistä tämä kortti harrastus kannattaisi aloittaa? Toukkeneita ei ilmeisesti saa muualta kuin tuosta aloitus boxista "Warhammer Invasion Core Set"? Myös muun lainen oleellinen info pelistä on todella tervetullutta.
Jeesatkaas hieman siis miestä mäessä niin saadaan ehkä tällekkin pelille pari uutta pelaajaa suomen maalle.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
core setti kannattaa ostaa jo ihan niiden korttienkin takia, sieltä tulee rotukohtaisten korttien lisäksi neutraalikortteja, jotka pysyvät oleellisina. Koska monia neutraaleja on kolme, ollaan jaettu ne yksi kummallekin, ja pistetty kolmannet pois, kun siellä on tosi käyttökelpoisia.
Peli on oikeasti hyvä, ja lisäkortitkaan ei ole musta rahsastusta, vaan pitävät mielenkiinnon vireillä. Mut core setillä pärjää pitkään.
Core settiin luultavasti nyt oltaisiin sitten päätymässä ainakin näin alkuun kun hintakin on ihan kohdallaan.
Mitenkän jos ostaa kaksi core settiä niin saako noita jaettua jotenkin järkevästi kolmen pelaajan kesken? (Saahan kortit siis jaettua poislukien ne mitä tulee 2.kpl) Eli pärjääkö esim empire+dwarf pakalla 2*Orcs pakalle ja toisinpäin vai horjahtaako pelin tasapaino pahastikkin jos lähtee pakkoja yhdistelemään. Vai onko kenties järkevin kuitenkin pysyä ihan yhden perus pakan äärellä ja pelailla sillä toista perus pakkaa vastaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Runt kirjoitti:Core settiin luultavasti nyt oltaisiin sitten päätymässä ainakin näin alkuun kun hintakin on ihan kohdallaan.
Mitenkän jos ostaa kaksi core settiä niin saako noita jaettua jotenkin järkevästi kolmen pelaajan kesken? (Saahan kortit siis jaettua poislukien ne mitä tulee 2.kpl) Eli pärjääkö esim empire+dwarf pakalla 2*Orcs pakalle ja toisinpäin vai horjahtaako pelin tasapaino pahastikkin jos lähtee pakkoja yhdistelemään. Vai onko kenties järkevin kuitenkin pysyä ihan yhden perus pakan äärellä ja pelailla sillä toista perus pakkaa vastaan.
Kolmelle pelaajalle fiksuinta on ostaa vaan yksi core pakka, jakaa siitä rotu per mies (ja yksi kiertopalkinnoksi), ja neutraalit kolmeen osaan, musta niitä on enimmäkseen aina kolme samaa neutraalia. Toista core settiä fiksumpi jatko on ostaa porukalla joku kokonainen cycle, eli neljä pakkaa, ja jakaa ne taas. En nyt mene vannomaan, mutta vahvasti veikkaan että peliä kannattaa pelata rotupuhtailla armeijoilla + neutraaleilla, koska muuten joutuu maksamaan lojaliteetistä kallista valuuttaa. Eli Empire + dwarf ottaa kyllä tuplaörkeiltä pataan niin että tukka lähtee. Pakkaan saa ottaa aina korkeintaan kolme samaa korttia, ja pakan minimikoko on 50 korttia, joten tuplaörkkipakka ei ole paljoa parempi kuin perusörkkipakka. En nyt tosin enää muista mitä alotuslootassa tulee, eli voi olla että siellä joten hyviä kortteja on vaan kertaalleen. Oleellisimpia neutrikortteja on joka tapauksessa kolme.
Alotusboksin korteilla Empire ja Örkit on mielenkiintoisimmat, mutta aika äkkiä noilla lisäpakoilla Kaaos on mielenkiintoinen, ja Ulthuan -paketilla ja lisäkorteilla Haltiat on tosi toimiva. Käpsiä en ole niin kattonu, en osaa sanoa.
Kolmelle olisi nyt tuo core setti menossa ja se on ostoslistalle lukittuna joten hankintaan menee.
Näitä eri cyclejä kun katselin niin silmään osui "Capital Cycle" jossa kortteja ilmeisesti tulee juuri tietylle armeijalle aina yhdessä pakassa. Mahtaako tästä cyclestä olla pakkaa chaokselle, kääpiöille ja empirelle näytti löytyvän joten kolmaskin pakka olisi kiva saada muiden pakkojen tasolle.
Vai suositteletteko jotain muita 3-4 pakkaa aloitus boxin lisäksi jos pelattavat armeijat ovat juurikin Epire/Dwarf/Chaos.
Eli on myös kaaosta muistettu, ja joka pakassa tulee muutakin kuin yhden rodun juttuja, paino on vaan kerrallaan pääasiassa yhdellä rodulla.
Mulla on Enemy cycle, Corruption cycle ja Eternal War. Enpä osaa noista mitään enää erikseen sanoa :) Kaikista taitaa löytyä pelikelposia juttuja, ja tuntuma on että kannattaa ostaa koko cycle niin pysyy se herkkä tasapaino kunnossa.