Miniatyyripotkustartit
Re: Miniatyyripotkustartit
Tuntuu että toi voi olla seuraava Cthulhu Wars. Conan on sen verran suosittu kaveri ja sculptaus onnistunut. Ihmettelen jos noi kaikki goalit ei mene rikki muutamassa päivässä.
- Blind faith, and unreasonable hatred! -
Äkkiseltään laskien perus-karvalakki-boksissa tulee 74 figua, kunkkuversiossa 30 lisää ja kirjoitushetkellä (>$325k) venytyksistä +33 eli yhteensä 137 nappulaa isomman boksin ottajalle ja kasvussa. Tietenkin kyseessä on lautapelimuovi runsailla duplikaateilla, mutta tyyli on sen verran konstailematon, että tästä voisi saada melko yleiskäyttöistä lihaa kaikenmoisiin rymyämisprojekteihin. Niin ja tuleehan siinä mukana myös Conan-lautapeli. Saatan hyvinkin harkita. Tähän asti olen vielä onnistunut välttämään yliladatut lautapelit ja Bones-tyyliset muovin miljoonalaatikot. Nyt sekä aihe että toteutus kiinnostavat kummatkin, ja ilahduttavasti myös Euroopan olemassaolo on suostuttu tunnustamaan hyvissä ajoin. Hyvää palvelua barbarismin ystäville.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Monolith on käsittääkseni oikeasti franskalainen firma. Postilokero on jenkeissä, koska KS.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
-
Snowtrooper
Conan vaikuttaisi tosi lupaavalta: tekijöillä oikeasti kokemusta, taustavoimat kunnossa, lakiongelmia ei edes voi tulla, ja pelistä oli valmiina jo ennen Kickstarteria enemmän kuin HeroQuest 25th -vedätyksestä vuosi kampanjan jälkeen (HQ25:hän ei ole vieläkään valmis, ja tuskin valmistuukaan, koska projekti alkaa osoittaa jo selviä WinCapitan oireita, onneksi itsehillintä seivasi).
Lompakko polttelee ikävästi taskun pohjalla, mieli tekisi ostaa se superluxuspaketti ja kaikki lisäryönä mitä keksivätkään.
Lompakko polttelee ikävästi taskun pohjalla, mieli tekisi ostaa se superluxuspaketti ja kaikki lisäryönä mitä keksivätkään.
Onneksi tässä on vielä aikaa katsoa mitä lisäherkkuja sinne tulee. Itsekkin tekisi mieli tuo ostaa, mutta voisi olla että avokilta tulisi aika paljon sanomista... Vielä edellisetkin lautapelit maalaamatta ja osin pelaamatta. :)
https://www.kickstarter.com/projects/97 ... miniatures
Sienimiehet tulloo! Pois alta!
Song of Blades and Heroes -pohja kyllä kuulostaa ihan hyvältä, joskin IHAN muhun tuo maailma ei vetoa. Moneen kuitenkin näköjään vetoaa, kun 4,500 € -tavoite on lähes jo täynnä ekana päivänä.
edit: tosin tuon Worm Rider -cavalryfigun konsepti lähenee legendaarista: parillakymmenellä madolla ratsastava myrkkytatti, aseinaan sapeli ja kilpi.. samoin toki tuo nunchakuja heiluttava kärpässieni on myös kunnioitusta herättävä
Song of Blades and Heroes -pohja kyllä kuulostaa ihan hyvältä, joskin IHAN muhun tuo maailma ei vetoa. Moneen kuitenkin näköjään vetoaa, kun 4,500 € -tavoite on lähes jo täynnä ekana päivänä.
edit: tosin tuon Worm Rider -cavalryfigun konsepti lähenee legendaarista: parillakymmenellä madolla ratsastava myrkkytatti, aseinaan sapeli ja kilpi.. samoin toki tuo nunchakuja heiluttava kärpässieni on myös kunnioitusta herättävä
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ihan hauska läppä noi sienet. Ei kyl taida olla ihan niin hauska läppä, että maksaisin niistä rahaa.
Kiva idea, mutta sculpit ei kummoisia. Ja tärkeimpänä.. Missä on Bikini chainmail herkkutatti?
Ovathan ne hilpeitä tietysti. Totisena ja scifiin jämähtäneenä tyyppinä ainoa minua kiinnostava on kuitenkin tuo Spore Colony, mutta ehkei tähän nyt tule sen takia osallistuneeksi, vaikka ko. venymaaliin asti päästäisiinkin.Silveri kirjoitti:https://www.kickstarter.com/projects/97 ... miniatures
Ilmeisesti tilanne figumarkkinoilla on hitaasti mutta varmasti hiipinyt aika kaikenkattavaksi, koska minulla on jo sienimiehiä parilta eri firmalta ja tiedän niidenkin lisäksi vielä ennestään muutaman tarjoajan lisää.
Näissä ei valitettavasti ollut mitään kovin innostavaa tyylinsä puolesta - tai ehkä onneksi, jos lompakolta kysytään.
Näissä ei valitettavasti ollut mitään kovin innostavaa tyylinsä puolesta - tai ehkä onneksi, jos lompakolta kysytään.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
BaneBeasts on käynnistänyt Mighty Monsters kickstarterin. Ihan komean näköisiä lötköjä ovat, joten voisi houkutella aika kovasti, jos olisin viime vuosina pelannut figupelejä, joissa moisia juoksentelee. Hinnat ja toimitusaikataulukaan eivät aivan kamalalta näytä.
Miercellä on paikoitellen kivaa kamaa, mutta onko vieläkään selitetty tyydyttävällä tavalla, paljonko toimintaa ehdittiin "kickstartata" puhaltamalla Maelstromin asiakkaiden rahat, jättämällä maksamatta tavarantoimittajille ja siirtämällä kaikki rahanarvoinen Bane-jotain-materiaali uuden firman alle? Ehkä puoli miljoonaa puntaa tosiaan haihtui tyystin savuna ilmaan mm. talouskriisin ja erään suuren figuvalmistajan jälleenmyyntikieltojen seurauksena, mutta jälkipyykin hoito ei oikein antanut aihetta suureen luottamukseen.
Ikävä kyllä, en ole vieläkään kovin halukas lapioimaan rahaa projektille, jonka takana ovat samat puuhamiehet tekoviikset päällä. Kyseessä on sen tason tahra tämän "täysin itsenäisen firman" maineessa, että rapaa on kunnon kerros kauluksesta lahkeeseen asti. Harmi sinänsä, koska oikeasti puhtaalta pöydältä aloitettuna tämä olisi ihan henkevä, ehkä jopa tuettava tuotelinja.
Useimpien äänestäjien muisti taisi kyllä olla kyseisen taustaepisodin osalta lyhyempi. Ehkä itsekin vielä joku kaunis päivä ostan jotain, mutta mieluummin hyllystä ja käteisellä. Ennakkorahaa ehti jo siirtyä ihan tarpeeksi jonnekin Mansfieldin suuntaan pari vuotta sitten.
Ikävä kyllä, en ole vieläkään kovin halukas lapioimaan rahaa projektille, jonka takana ovat samat puuhamiehet tekoviikset päällä. Kyseessä on sen tason tahra tämän "täysin itsenäisen firman" maineessa, että rapaa on kunnon kerros kauluksesta lahkeeseen asti. Harmi sinänsä, koska oikeasti puhtaalta pöydältä aloitettuna tämä olisi ihan henkevä, ehkä jopa tuettava tuotelinja.
Useimpien äänestäjien muisti taisi kyllä olla kyseisen taustaepisodin osalta lyhyempi. Ehkä itsekin vielä joku kaunis päivä ostan jotain, mutta mieluummin hyllystä ja käteisellä. Ennakkorahaa ehti jo siirtyä ihan tarpeeksi jonnekin Mansfieldin suuntaan pari vuotta sitten.
On muuten helvetin rumia sienimiehiä. Pohjanoteeraus. Tosin, mikäs mä olen sanomaan, miltä sienimiesten pitää näyttää...
Ihan hyvä, että Dolmot viitsii muistuttaa noista ex-Maelstromin puuhamiehistä. Itteltäni oli jo unohtunut, mitä firmaa nykyään pyörittävät. Onnekseni tilasin Maelilta aikanaan vain vähän ja sain kaiken, mutta pikkuisen ennätti kuumottaa. Tosin tilasin eBayn kautta käytettyä kamaa, eli heillä varmasti oli se tai ainakin eBayn takaussysteemi oli turvanani siinä välissä.
Sinänsä komioita hirvelöitä.
-ile
Ihan hyvä, että Dolmot viitsii muistuttaa noista ex-Maelstromin puuhamiehistä. Itteltäni oli jo unohtunut, mitä firmaa nykyään pyörittävät. Onnekseni tilasin Maelilta aikanaan vain vähän ja sain kaiken, mutta pikkuisen ennätti kuumottaa. Tosin tilasin eBayn kautta käytettyä kamaa, eli heillä varmasti oli se tai ainakin eBayn takaussysteemi oli turvanani siinä välissä.
-ile
ile kirjoitti:On muuten helvetin rumia sienimiehiä. Pohjanoteeraus. Tosin, mikäs mä olen sanomaan, miltä sienimiesten pitää näyttää...
Ei sen puoleen. Omasta mielestäni nuo sienimiehet ovat ulkonäöllisesti ihan ok(eli ihmisen mielestä rumia). Tosin konseptikuvissa alempaa löytyvät ovat hieman jännemmän näköisiä, kun suu on lähinnä reikiintynyttä rihmastoa hammasrivistön sijaan.
http://images.dakkadakka.com/gallery/20 ... xplore.jpgMysterous kirjoitti:ile kirjoitti:On muuten helvetin rumia sienimiehiä. Pohjanoteeraus. Tosin, mikäs mä olen sanomaan, miltä sienimiesten pitää näyttää...?
Ei sen puoleen. Omasta mielestäni nuo sienimiehet ovat ulkonäöllisesti ihan ok(eli ihmisen mielestä rumia). Tosin konseptikuvissa alempaa löytyvät ovat hieman jännemmän näköisiä, kun suu on lähinnä reikiintynyttä rihmastoa hammasrivistön sijaan.
... Kerää koko sarja?
Fluffin lukeminen olisi varmaan ihan mielenkiintoista, mutta kun katsoo vähän tuota sienimiesten valikoimaa niin on menty enemmän "tee sienifighteri, tee sieniarcheri, tee sienisorcereri, tee sienimunkki" -tyylillä ja fluffi on luultavimiin päälleliimattu sen jälkeen. Miksi sieni pukisi valkoiset budohousut päällensä ja rupeisi heiluttamaan nunchakuja? Jokin "sienimäisempi" ratkaisu noissa "class"-valinnoissa olisi ollut mielekkäämpi, mutta kai tää nyt palvelee enemmän D&D-tyylin ropeltajia, jotka haluavat pelata lvl 5 fungi sorcereria...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Mielikuvituksettomuus on fantasian helmasynti. Jos kohta scifinkin, ainakin peleissä.
Mutta asiaan. Conanilla menee kovaa, mutta Cimmerian karjulla ei silti ole asiaa korttipeli-KS -kategorian kannatuslukuihin. Kun taas Create Your Minis karahti kiville. Uusinta varmaan jossain vaiheessa.
Tämä porukka taas on jo uusintaa yrittämässä:
https://www.kickstarter.com/projects/64 ... -and-spell
Idea muistuttaa kohtuudella Wild West Exoduksen (josta muuten pitäisi myöskin tulla uusi laajennusosa-KS piakkoin) vastaavaa, mutta kuvasto ei näyttäisi olevan yhtä ylilyötyä "steam grim darkia" ja teknologian puolesta ollaan vähän enemmän historiallista muistuttavassa universumissa. Osa malleista taitaisi mennä läpi oikeassakin Yhdysvaltain sisällissotapelissä.
Mutta asiaan. Conanilla menee kovaa, mutta Cimmerian karjulla ei silti ole asiaa korttipeli-KS -kategorian kannatuslukuihin. Kun taas Create Your Minis karahti kiville. Uusinta varmaan jossain vaiheessa.
Tämä porukka taas on jo uusintaa yrittämässä:
https://www.kickstarter.com/projects/64 ... -and-spell
Idea muistuttaa kohtuudella Wild West Exoduksen (josta muuten pitäisi myöskin tulla uusi laajennusosa-KS piakkoin) vastaavaa, mutta kuvasto ei näyttäisi olevan yhtä ylilyötyä "steam grim darkia" ja teknologian puolesta ollaan vähän enemmän historiallista muistuttavassa universumissa. Osa malleista taitaisi mennä läpi oikeassakin Yhdysvaltain sisällissotapelissä.
Onko muuten kukaan saanut rahojanta takaisin, mitä syytivät sinne, eivätkä saaneet mitään tilalle? Itselläni jäi CSM codex saamatta ¨.ile kirjoitti:On muuten helvetin rumia sienimiehiä. Pohjanoteeraus. Tosin, mikäs mä olen sanomaan, miltä sienimiesten pitää näyttää...
-ile
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Mulla jäi muutamia kymppejä saamatta, eikä kyselyihin mitään vastausta tullut. Multa ei ainakaan nuille kusettajille lähde enää euroakaan.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
-Edward Abbey
Jotkut saivat maksunvälittäjältään jos toimivat ripeästi ja tällainen korvaus kuului välittäjän ehtoihin. Itse Maelstromilta tuskin kukaan asiakas sai penniäkään. Firma meni selvitystilaan joskus vuoden 2012 lopulla ollen silloin pahemman kerran veloissa, tyhjennysmyyty ja pennitön. Kun pesää sitten selvitetään ja jaetaan, kärkeen taitavat kiilata mm. itse selvitysprosessin kulut, maksamattomat palkat ja verot (ks. "etuoikeusjärjestys"). Yksityiset velkojat ovat ylipäätään jossain listan sijalla 99 ja niistäkin isommilla on paremmat saumat. Perustallaaja voi aika varmasti sanoa kahvirahoilleen hyvästit.Heretic kirjoitti:Onko muuten kukaan saanut rahojanta takaisin, mitä syytivät sinne, eivätkä saaneet mitään tilalle?
Tasapuolisuuden nimissä kuitenkin kerrottakoon, että maksetut Mierce-tuotteet ilmeisesti toimitettiin silloinkin, tavallaan vapaaehtoisesti vaikkei olisi lain puolesta tarvinnut. Mierce-hattu päässä laadittu asianosaisten selostus löytyy täältä. Saa ajatella mitä tahtoo.
Sillä välin, Conan ylitti miljoonan. Figuja on luvattu aivan järjetön määrä ja vielä juliste päälle. Jos vain Monolith tietää mitä tekee ja saa toimitettua kunnialla, tästä voi tulla aika juhlava paketti.
Games Workshop ei ole vielä innostunut potkukäynnistelystä, eikä ehkä ihan heti innostukaan, mutta tässä on varmaan toiseksi paras vaihtoehto ja niinpä se onkin ihan kohtuullisessa nousukiidossa:
https://www.kickstarter.com/projects/10 ... tabletop-a
https://www.kickstarter.com/projects/10 ... tabletop-a