"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

"Hatut FOCista" - Focin ulkopuoliset uutuudet

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Oberon

Re: "Hatut FOCista" - Focin ulkopuoliset uutuudet

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Mulle copypaste tarkottaa kyl jo päällisinpuolin samanlaista listaa ku joku toinen, tai listaa jossa on pastettu samaa yksikkköä monta. PerusCSM-troopit (4x10 kultistia tms) esim on jo jonkinsortin pastetusta imo. Annetun infon perusteella taulistat oli aikalailla samanoloisia. En syytä sua tau-pelaajien määrästä, kunhan huomautin että aika monella oli tau ja aikamonella niistä (~kaikilla) oli riptide(jä), vaarna sekä tetroja.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

Malkuth kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti: Tuota, eipä tuohon isoa vaivaa ole seurata missä on uusimmat säännöt. Ite olen montavuotta pitänyt turnauksia ja mulle se ei tuota ongelmia. Kannattaa myös muistaa että ne jotka ottavat forge malleja turnaukseen niin ovat vastuussa ite että uusimmat säännöt ovat mukana. Se ei saa kuitenkaan olla turnausjärjestäjällä selityksenä että koska hän ei tiedä missä on uusimmat säännöt niin sen perusteella kieltää.Ehkä 5-10min menee kun surffaat forgen sivuilla jossa jokaisen mallin kohdalla esittelyssä sanotaan mistä uusimmat säännöt löytyy. Mutta ei turnausjärjestäjän kuitenkaan tarvi ite kaikkia kirjoja hankkia (Vastuu on näin osallistujalla).
Todellakaan ei jokaisen mallin kohdalla lue missä sen uusimmat säännöt on, tai ei ainakaan viime keväänä lukenut kun forgen sallimista kokeiltiin fanaticissa.

Viimeistä edeltävässä Härski Cupissa esimerkiksi pelattiin nidien Malanthropea vanhoilla säännöillä, pelaajan ilmisesti sitä tietämättä. Uusimmat olisi olleet IA Apocalypsessa muistaakseni, mitä on mahdoton tietää ellei ole kyseistä kirjaa selannut tai asiasta jostain kuullut. Eikä näy sivuilla linkkiä mihinkään kirjaan sen figun kohdalla. Ei se varmaan kenenkään pelikokemukseen sen ihmeemmin vaikuttanut, mutta mä en tällaista epämääräisyyttä haluaisi mukaan. En mä varsinaisesti forgea sen takia pois jätä, mutta on se yksi iso syy miksi se saa pysyä osassa turnauksista sallittavana erikoisjuttuna eikä osana peruspeliä.
JarkAira kirjoitti:^ Tässäpä nämä ovat.

http://www.forgeworld.co.uk/fwDownloads

Jos yksikköön ei löydy tuolta experimental rules PDF:ää, on se IA -kirjoissa. Niistä taas uusimman version tietää helposti tsekkaamalla linkin

http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... mour_Books

Tällä hetkellä 1-3 ovat saaneet Second Editionin.
Onko tuo oikeasti niin hankalaa?

Jos ensimmäisestä ei löydy linkkiä figun experimental ruleihin, löytyy ne säännöt IA kirjoista ja alemmasta linkistä näkyy kaikki IA kirjat, jotka ovat voimassa.

Oletettavasti figun käyttäjällä on myös säännöt?
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Oberon kirjoitti:Mulle copypaste tarkottaa kyl jo päällisinpuolin samanlaista listaa ku joku toinen, tai listaa jossa on pastettu samaa yksikkköä monta. PerusCSM-troopit (4x10 kultistia tms) esim on jo jonkinsortin pastetusta imo. Annetun infon perusteella taulistat oli aikalailla samanoloisia. En syytä sua tau-pelaajien määrästä, kunhan huomautin että aika monella oli tau ja aikamonella niistä (~kaikilla) oli riptide(jä), vaarna sekä tetroja.
Noh, en ite voi tietää mitä muil tau pelaajilla on listassaan vasta kuin paikanpäällä mutta tottakai riptide on yleinen valinta tau armeijaan. Mun käsitys copy pastesta oli se että KOKO lista on kopioitu toiselta(kaikki on samaa). Ymmärrän hyvin mitä copy pastella tarkoitit ja selitit sen hyvin. Mutta jos mun kommenttini että tulisi erilaisia listoja sekä vähentää copy paste listoja oli multa epämääräinen niin sanotaan viimeiseen näin että vähentää listoja jotka ovat täysin kopioitu toiselta pelaajalta. Mun turnauksissa näitä listoja on tullu joitakin eteen. Lähinnä Marine ja Dark eldar listoja mutta nää on kuitenkin harvinaisia. Forge vaan tuo musta lisää väriä peleihin ja jos saisin käyttää muissakin turnauksessa Forgea niin mun riptidejen määrä olisi paljon pienempi.

Mutta kyl jos pientä vaivaa käyttää niin forgen mallien uusimmat sääntölähteet löytyy.Jos mä yksinäisenä turnausjärjestäjänä pystyn siihen niin miksi ei yhdistys, kerho tai porukka muka pystyisi tehdä sitä?
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

JarkAira kirjoitti:Oletettavasti figun käyttäjällä on myös säännöt?
Niin, mutta mikä versio niistä? Siitä tässä on kyse, että niiden sääntöjen pitää olla kaikille samat, eikä vaan jotkut säännöt mitkä sattuu löytymään. On aika paljon hankalampaa tietää onko jonkun yksittäisen figun säännöistä tullut uusi versio jossain useamman armeijan yksiköitä sisältävässä kirjassa kuin tietää onko jollekin armeijalle tullut uusi codex. Jos forgen sivuilla olisi oikeasti jokaisen myynnissä olevan figun kohdalla linkki siihen kirjaan josta sen tuoreimmat säännöt löytyvät (tai pdf:ään jos kirjaa on erratoitu), ongelmaa ei juurikaan olisi, mutta eipä ole kuin osassa enkä olisi niin varma voiko niihinkään täysin luottaa.

Jos tehdään JarkAira silleen, että mä laitan sitten keväällä fanaticin listoja ihmetellessäni sulle YV:tä aina kun en löydä varmistusta sille, mitkä säännöt on uusimmat jollekin forgen yksikölle? =)
Lord of Carcassonne

Malkuth kirjoitti:
JarkAira kirjoitti:Oletettavasti figun käyttäjällä on myös säännöt?
Niin, mutta mikä versio niistä? Siitä tässä on kyse, että niiden sääntöjen pitää olla kaikille samat, eikä vaan jotkut säännöt mitkä sattuu löytymään. On aika paljon hankalampaa tietää onko jonkun yksittäisen figun säännöistä tullut uusi versio jossain useamman armeijan yksiköitä sisältävässä kirjassa kuin tietää onko jollekin armeijalle tullut uusi codex. Jos forgen sivuilla olisi oikeasti jokaisen myynnissä olevan figun kohdalla linkki siihen kirjaan josta sen tuoreimmat säännöt löytyvät (tai pdf:ään jos kirjaa on erratoitu), ongelmaa ei juurikaan olisi, mutta eipä ole kuin osassa enkä olisi niin varma voiko niihinkään täysin luottaa.

Jos tehdään JarkAira silleen, että mä laitan sitten keväällä fanaticin listoja ihmetellessäni sulle YV:tä aina kun en löydä varmistusta sille, mitkä säännöt on uusimmat jollekin forgen yksikölle? =)
Kävisikö että teen erillisen aiheen jossa mä päivitän mistä minkäkin forge yksikön uusimmat säännöt löytyy niin mä voisin pitää ajantasalla kaikkia. Tottakai muutkin saa antaa päivittäviä. Pysyttäisiin kaikki viisainpana.Sopiiko? Sopiiko modeille?
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

^Joo, tottakai sopii. Laitan tiedotteeksi sen topicin jos sinne oikeesti saadaan kattava lista väsättyä. Helpoin ehkä aloittaa "40k approved" -leimatuista ja jatkaa siitä sitten listaamaan kaikki mahdollinen mille on kutosedikan kanssa yhteensopivat säännöt.
Lord of Carcassonne

Malkuth kirjoitti:^Joo, tottakai sopii. Laitan tiedotteeksi sen topicin jos sinne oikeesti saadaan kattava lista väsättyä.
Tehdään näin. Pistän huomenna asiasta enemmän.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Slooten
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Slooten »

Jos forgei haluu pelata, ni jättäisin kyl ne expiremental ruleilla olevat pois, kerran niiden kuvaus jo kertoo että ei vielä oo yksikön säännöt kunnossa.

Toisekseen mun mielestä jos pelaa forgen säännöillä pitäs sitten olla myös forgen figut käytössä, eikä esim normi riptide forgen säännöillä han vaan että saadan lisä slottia tjms (ehkä huono esimerkki mutta kuitenkin).
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
JarkAira

Forgen experimental säännöt kertovat lähinnä siitä, että figu on julkaistu kyseisen armeijan figujen säännöt sisältävän IA kirjan jälkeen, eikä uutta ole hetkeen tulossa. Ei ole tullut hirveästi vastaan muutoksia experimentalien ja second editioneiden sääntöjen välillä, mitä nyt jollakin yksittäisellä yli 200 pistettä maksavalla figulla oli 5 pistettä eroa experimentalin ja second editionin kanssa.

IA:n julkaisutahti ei ole mitään maagisen nopeaa, joten jos Forgelta tulisi jotakin uutta Eldar kamaa ulos, saataisiin sääntöjä odottaa muutama vuosi :)
7. edikan pelit:
Oberon

Varmaan experimental rules sit vähän huono termi, jos ne kerran hyväksyttäisiin sellaisenaan kirjaan kunhan seuraava painettaisiin. Koeluontoisia, korjataan jos tarvis vaatii ennen painoa. Monesti ei oo tarvinnu, mutta koeajalla ne silti on.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Slooten kirjoitti: Toisekseen mun mielestä jos pelaa forgen säännöillä pitäs sitten olla myös forgen figut käytössä, eikä esim normi riptide forgen säännöillä han vaan että saadan lisä slottia tjms (ehkä huono esimerkki mutta kuitenkin).
Eikö tähän nyt riittäisi konvertointi asianmukaisiin aseistuksiin. Muuten kyse on taas siitä, että ostetaan niitä voittoja. Ei noita hintoja kuitenkaan makseta yksiköistä jotka ovat "normeja" tai heikompia.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

shiwan kirjoitti:
Slooten kirjoitti: Toisekseen mun mielestä jos pelaa forgen säännöillä pitäs sitten olla myös forgen figut käytössä, eikä esim normi riptide forgen säännöillä han vaan että saadan lisä slottia tjms (ehkä huono esimerkki mutta kuitenkin).
Eikö tähän nyt riittäisi konvertointi asianmukaisiin aseistuksiin. Muuten kyse on taas siitä, että ostetaan niitä voittoja. Ei noita hintoja kuitenkaan makseta yksiköistä jotka ovat "normeja" tai heikompia.
Eikö samalla logiikalla pitäisi codex ykskiköillä olla "oikeat" figut? Veikkaan esim. Etten tule koskaan kovinkaan montaa oikeaa grav gunia näkemään ja suurin osa high yield missile podeistakin, jotka on tulleet vastaan on olleet vaihtelevantasoisia konversioita vanhojen broadsidejen ja crisis suittien päälle. Ei sillä, se virallinen figu on miusta aika kehno.

Toki niiden forge (tai mikä tahansa muu lähde) yksikkökonversioidenkin pitäisi olla kuvaavia ihan siinä missä muutkin. Sillä forgen riptidellä taisi olla ainakin sen verran erilainen aseistus, ettei sitä ihan suoraan paketista taida saada askarreltua.
Slooten
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Slooten »

jamovoima kirjoitti:
shiwan kirjoitti:
Eikö samalla logiikalla pitäisi codex ykskiköillä olla "oikeat" figut? Veikkaan esim. Etten tule koskaan kovinkaan montaa oikeaa grav gunia näkemään ja suurin osa high yield missile podeistakin, jotka on tulleet vastaan on olleet vaihtelevantasoisia konversioita vanhojen broadsidejen ja crisis suittien päälle. Ei sillä, se virallinen figu on miusta aika kehno.

Toki niiden forge (tai mikä tahansa muu lähde) yksikkökonversioidenkin pitäisi olla kuvaavia ihan siinä missä muutkin. Sillä forgen riptidellä taisi olla ainakin sen verran erilainen aseistus, ettei sitä ihan suoraan paketista taida saada askarreltua.
Logiikka pettää, mut silti itel jotenki tollanen fiilis ollu aina :)
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
Lord of Carcassonne

jamovoima kirjoitti:
shiwan kirjoitti:

Olet varnasta oikeassa. Mutta en tau pelaajana peluuttaisi kuin 1 tai 2. Se ei ihan täysin ole vakuuttanut mua peleissä. Orkkeja vastaan varna teki mitä piti mut jos on vähänkin maastoa tiel joka blokkaa näkymät niin varna on heikoilla. Ja flyereitä varna ei voi ampua niin kauan kuin ne on flyer tilassa.

Ite henkilökohtaisesti käytän alkuperäisiä forgen figuja. Jos ei ole, en käytä. Ainoa voi olla hazardien pulse subminition riflet joita forge ei ite valmista (mutta muut ase valinnat ovat kyl tehneet) ja olen käyttänyt Phased ion guneja Pulse subminition rifleinä. Mutta hazard unittikin tulee maksaa helposti 350-400pts (ilman droneja).Korvais tuo unitti 1-2 riptideä.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
JarkAira

Mistä saa virallisen Warrior Acolyten, tai vaikkapa Master of the Forgen?
7. edikan pelit:
Diffes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Diffes »

JarkAira kirjoitti:Mistä saa virallisen Warrior Acolyten, tai vaikkapa Master of the Forgen?
Sieltä GWltä. Acolyytit sieltä löytää ihan hakemalla ja kun kattoo MotFia niin se on techmarine harnessilla eli sieltä vaan :P
Satunnainen figuilija savosta
shiwan

Noista forgen yksiköistä, onkohan se sittenkään hyvä idea? Ei siis ole kokemusta, mutta kun tuossa katselin forgen kamppeita niin törmäsin eldarien shadow spectreihin. En ole ehtinyt tutkia muuten noita mutta tuo näytti melkoisen alihintaiselta tehoihin nähden.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
HerraMauno

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

Ne on selkeesti huonompii kuin warp spiderit, eli ei syytä huoleen.
shiwan

Ok. Tosiaan, se, että vuorossa tulee 6 haywireä 24" päähän kuulostaa vaan sen tason tank killeriltä ettei mitään järkeä.
Oberon

shiwan kirjoitti:Ok. Tosiaan, se, että vuorossa tulee 6 haywireä 24" päähän kuulostaa vaan sen tason tank killeriltä ettei mitään järkeä.
Necronit saa 25 pinnalla 5 laakia, yhdestä modelista toki ja pitää ostaa överilordi tai spessu, rangekin vaan 12", mut ne pysyy hengissä pitempään ja saa hyvään lentsikkaan piiloon.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”