Ainoastaan siinä että se ei ylikuumene. Muuten plasma päihittää boltit 100-0.Deetwo kirjoitti:Bolt piston on useasti paljon parempi vaihtoehto.
Sekalaisia Huhuja (mm. 4th Edition & SM)
Plasma maksaa myös 10-15 kertaa enemmänHukka kirjoitti:Ainoastaan siinä että se ei ylikuumene. Muuten plasma päihittää boltit 100-0.Deetwo kirjoitti:Bolt piston on useasti paljon parempi vaihtoehto.
Harvemmin on tullut kyllä pistooleilla ammuttua, tosin neljännessä tietysti tämä voi muuttua radikaalisti.. enpä sitten tiedä
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
tneva82 kirjoitti:a) piileskelee toisen squadin takan=immune to shootingAmazing Slug kirjoitti:Juu. Mutta kun ongelmana on se, että se tuhoutuu mihin tahansa lähitaisteluun ja ampumiseen. Fisti-squadista on kaikkea muuta kuin hankala päästä eroon. Vielä kun niistä fisteistä ja niiden kantajista pitää maksaa melkein marine tasoinen hinta, niin väittäisin että 'mauton' on väärä sana kuvaamaan näitä.
b) viittasinkin aikaan jolloin ne oli hiddeneitä. Lukuunottamatta aivan mauttomia hahmoja kestää siinä oma tovinsa tappaa ne kaikki, sen verran monta woundia niillä kuiteskin on(4+2+2+3=11 ellen väärin muista).
Muistaakseni luin B&C-foorumilla tai sitten 40Kca-foorumilla että nelosedikassa taitaa "screening-taktiikka" lähteä hiiteen. En ole sitten aivan varma ja nämähän ovat vasta huhuja.
Puhettahan oli vain Force Commanderista.daider kirjoitti:entäs ne kahden haavan librarianit ja chaplainit? hä?
aika huono ratkaisu mun mielestä...
Kuitenkin, ylikuumemeneminen ei ole niin suuri ongelma että se tekee plasmasta hyödyttömän, sitä vastaan saa kuitenkin save. Ja kuten on jo pariin otteeseen mainittu, kukaan ei pakota ampumaan kahdesti tai edes ottamaan mokomaa vehjettä.
Kuitenkin Dredit ja muut walkerit (+termikset) saavat pelätä seuraavassa edikassa, esim. assault squad antaa kunnon plasmamyrskyn lähietäisyydelle (2 pislaa mokuilla + kessu), vaikka tuossa yksi oma mariini tipahtaisikin, on se yleensä sen arvoista jos töpö tuhoutuu.
Noh. Kierros plasma ammuntaa/yksi lati) on selvästi tehokkaampi kuin +1A. Itseasiassa niinkauan kun assaulttiin pääsy ei vaarannu ampuminen on parempi ajatus JOKAISELLE yksikölle kuin +1A muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta(howling banshee vs space marinet, blood claw etc).Deetwo kirjoitti:Harvemmin on tullut kyllä pistooleilla ammuttua, tosin neljännessä tietysti tämä voi muuttua radikaalisti.. enpä sitten tiedä
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
eihän se hyödyttämäksi tee plasmaa, mut se plasmapistooliin woundin menettäminen harmittaa aina :-(...
ei yhtään kiva...
toivottavasti eivät laita tuota sääntöä...
ei yhtään kiva...
toivottavasti eivät laita tuota sääntöä...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Huh huh. Hymy hyytyy sitä mukaan kun luen noita uudistuksia. 40 K näyttää pahasti menevän pelkäksi "me istutaan tässä ja ammutaan teitä" -meiningiksi. Closikseen on turha yrittää, rhinot kuitenkin hajoavat pahimmalla hetkellä ja ukot jäävät stunnediin vihollisen eteen. Jos taas kävelee ne tulevatkin vastaan ja ampuvat rapid firella. Eikä enää edes sceenaamista. Mitä jää jäljelle? Jos nämä uudistukset toteutuvat kaikki armeijani lentävät samantien roskiin.
Pah. Tämä poika siirtyi pelaamaan vanhaa kunnon Warzonea.
Over & out
Pah. Tämä poika siirtyi pelaamaan vanhaa kunnon Warzonea.
Over & out
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn
- Henri Ketonen
Toisaalta pelkästään ampumiseen painottava armeija ottaa yhdeltäkin lähäriyksiköltä jo niin paljon koppia että heikompia hirvittää. Ja millä joku lasertykkishoota tipauttaa jalkaörkit? Muutama whirla ei taida ihan riittää, varsinkin jos Ordnancea heikennetään strenan, ap:n ja osumatarkkuuden suhteen... Oikeastaan pystyn näkemään jalkaörkit varsin vahvana armeijana tulevaisuudessa, oikeastaan se on mielestäni ollut sitä jo nyt jos vastustaja ei ole ihan mieletöntä ylilyöntiä tehnyt Ordnancen kanssa...
zqmfgb
--- Miten niin huonoja uutisia, Tyranideillä tuo on vain parannusta!Ari kirjoitti:* Now some bad news. The screening rumor is totally true. No more screening. And if your unit fails the Ld test to target any unit, then they just have to fire at the closest unit.
Kunhan vain muokkaavat hiukan Warrioreita, niin johan alkaa 'Nidien ammuskelukin olemaan astetta vaarallisempaa...
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
niin, tulossahan on ilmeisesti Ultramariini librariaani joka katkaisee gaunttien yhteyden vieressä seisovaan hivetyranttiin...
ja kaikki sen takia että saataisiin ihmiset jälleen pitämään ultrista...
ja kaikki sen takia että saataisiin ihmiset jälleen pitämään ultrista...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Tästä uskaltaisin kyllä olla ainakin nykyisellään hieman eri mieltä. Jalkaörkeillä kun meneeluokkaa neljä kierrosta kävellessä, ja sitten ne ottavat vastachargen niskaansa, kun vihdoin lakavat olla lähellä. Melkoisen määrän pienellä IW armeijalla (ilman yhtään ordnancea, mutta paljon sinkoja) kaverin (pääasiassa footsloggaavia) örkkejä vastaan pelanneena väittäisin, että ei se kovin vahva armeija ole. Yksinkertaisesti neljä kierrosta ottavat jatkuvaa lämää, ja loput sitten eivät kestä vastustajan vastahyökkäystä oikein mitenkään. Catacahanini tosin eivät oikein noille pärjänneet, mutta kaaos taas tuntui ensin ampuvan paremmin, ja lopuksi tappelevan paremmin. (Örkit kun assaultoivat kovaa, mutta eivät oikein pärjää, jos vastustaja assaultoi, ja footslogga saa kyllä armotta vastahyökkäyksen niskaansa, jos vastustaja vähänkään osaa tuumia arvioida.)Henri Ketonen kirjoitti:Oikeastaan pystyn näkemään jalkaörkit varsin vahvana armeijana tulevaisuudessa, oikeastaan se on mielestäni ollut sitä jo nyt jos vastustaja ei ole ihan mieletöntä ylilyöntiä tehnyt Ordnancen kanssa...
Noh, henkilökohtaisesti toivon, että örkit vähän kovenevat uuden edition ja codexin myötä, ovat kuitenkin yksi mukavimmista armeijoista, mitä vastaan pelata. (Antaisivat vaikka jonkun fleet of waaghin niille...)
nehän saavat truk boizeja.... ja örkkien nopeat prätkät/buggyt yms voivat hyvin suojata jalan liikkuvia poikia...
puhtaalla jalkaväkiarmeijalla täysin ampuvaa armeijaa vastaan on sula hulluus...
ja fleet of Waaaaagh ei sovi minun mielestäni örkeille ollenkaan...
puhtaalla jalkaväkiarmeijalla täysin ampuvaa armeijaa vastaan on sula hulluus...
ja fleet of Waaaaagh ei sovi minun mielestäni örkeille ollenkaan...
- Henri Ketonen
Joku ei ilmeisesti ole viitsinyt käyttää Grotteja screeninä (mikä taas tulee poistumaan)... 30 Grottia tiukkana linjana, ehkä toinen samanlainen perässä tai jossakin muualla niin aika kauan sitä saa raskailla aseilla ampua ennen kuin siitä mitään läpi menee, varsinin kun KFF pyörii jossakin lähistöllä...
zqmfgb
Tuntuisi omituiselta jos kokonaan grot screeni poistuisi, koska näille on oma erikoissääntökin sitä varten ja codex on vielä pitkän aikaa voimassa varmaan 4 edikan tulon jälkeen... joten taitaapi tämä tapaus olla sitten poikkeus 
Tyranidit ovat jo nyt yksi tasapainoisimmista porukoista imho... mutta toivossa on hyvä elää että GW keksii lisää julmuuksia mitä ottaa
Tyranidit ovat jo nyt yksi tasapainoisimmista porukoista imho... mutta toivossa on hyvä elää että GW keksii lisää julmuuksia mitä ottaa
Siis Groteilla voi screenata kahdella tavalla: joko normaalisti blokaten LOSin tai sitten niin, etä unitista näkee läpi (ei pidä figuja base-to-basessa), jolloin ne antavat takana tuleville örkeille cover savea. Jälkimmäisen luulisi säilyvän vaikka muu screenaus poistuisikin.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Yep. 30 grotin linja ja KFF koko armeijan päällä. Siinä vasta oli lihamuuri joka salli örkkiarmeijan pääsevän ehjänä perille. Leman russi ampuu? Ei hädän päivää. Missile launcher? Salli nauraa...
30 grottia, parit KFF:t ja jos turvattomaksi tunnet toinen 30 grottia. Ainoastaan indirect aseet huolettaa örkkejä eikä nekään niin paljon kiitos 5+ coverin
Ja lähitaistelussa pärjätään kiitos monen choppa hyökkäyksen ja power clawin.
Ja tietenkin uudessa laitoksessa tuokaan ei toimi. Hyvästit örkkiarmeijalleni. Kuinkas monta TOIMIVAA armeijaa minulla ensi laitoksessa onkaan? Ai juu. Nolla. Koska en jaksa pelata 96 hordeilla jotka tulee olemaan seuraavan laitoksen ainoat toimivat armeijat. Hip hip hurraa.
30 grottia, parit KFF:t ja jos turvattomaksi tunnet toinen 30 grottia. Ainoastaan indirect aseet huolettaa örkkejä eikä nekään niin paljon kiitos 5+ coverin
Ja tietenkin uudessa laitoksessa tuokaan ei toimi. Hyvästit örkkiarmeijalleni. Kuinkas monta TOIMIVAA armeijaa minulla ensi laitoksessa onkaan? Ai juu. Nolla. Koska en jaksa pelata 96 hordeilla jotka tulee olemaan seuraavan laitoksen ainoat toimivat armeijat. Hip hip hurraa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ja tämän tiedät koska.... ?
Tiedät kaikki ensi laitoksen säännöt.... ?
Olet tyhjentävästi pelitestannut armeijasi neljännessä laitoksessa... ?
Oletat? Veikkaat? Luulet?
Vai olet tehnyt alunperinkin huonoja armeijoita?
Tiedät kaikki ensi laitoksen säännöt.... ?
Olet tyhjentävästi pelitestannut armeijasi neljännessä laitoksessa... ?
Oletat? Veikkaat? Luulet?
Vai olet tehnyt alunperinkin huonoja armeijoita?
No myönnetään etten tiedä kaikkia sääntöjä. Voipi olla että TVR muuttui sen verran että rhinosta voi rynniä 2+:lla vaikka liikkui ja että screenaus antaa 2+ invulnerable saven mutta vähän epäilen. Jos ei screeni enää ole sallittua niin ei groteista enää ole pätkääkään hyötyä. Jos TVR ei muokkaudu ja rankasti(ja päätellen henkilöiden puheesta jotka OVAT nähneet kirjan ei ole) ei rhinoilla tee enää mitään. Eli kaaos marineni muutuivat turhaksi. Screeni myös poistaa IG:n heavy weapon platoonat jotka sisältävät pääasiallisen tulivoimani IG armeijasta. Eli nyt pitäisi IG:llä pärjätä pelkillä lasguneillaDeetwo kirjoitti:Tiedät kaikki ensi laitoksen säännöt.... ?
Ei, vaan pitää miettiä taktiikoita uudestaan.
HW platoonat tuskin jäävät hyödyttömiksi. Screenittömyyden kanssa vaan täytyy sitten keksiä jotain muita jekkuja kuin vain istuttaa toiset screenin taakse ja ampua sieltä. Minä näkisin tämän hyvänä uudistuksena. Miksi ei muutkin, hirveä whine siitä kun muka ihmiset jäävät vain istumaan ja ampumaan, sekä siitä kun sitä ei voi enään tehdä kun ei ole screeniä... ? Minä näen tässä pienen ristiriidan.
Turha on asioita kärjistää niin rankasti ennen kun VARMASTI tietää mitä tarvitsee tehdä pärjätäkseen.
Hyvin olen minäkin pärjännyt vaikka ei pystykkään mitään screenimään
HW platoonat tuskin jäävät hyödyttömiksi. Screenittömyyden kanssa vaan täytyy sitten keksiä jotain muita jekkuja kuin vain istuttaa toiset screenin taakse ja ampua sieltä. Minä näkisin tämän hyvänä uudistuksena. Miksi ei muutkin, hirveä whine siitä kun muka ihmiset jäävät vain istumaan ja ampumaan, sekä siitä kun sitä ei voi enään tehdä kun ei ole screeniä... ? Minä näen tässä pienen ristiriidan.
Turha on asioita kärjistää niin rankasti ennen kun VARMASTI tietää mitä tarvitsee tehdä pärjätäkseen.
Hyvin olen minäkin pärjännyt vaikka ei pystykkään mitään screenimään